Jump to content

Speakers

Guest Robert K.
 Share

Recommended Posts

Guest Robert K.

Wat vinden jullie van Bose speakers?

Vinden jullie dat ze geschikt zijn voor een Yamaha ac3/dts reciever en zijn ze goed genoeg om een leuke home theater sound te creeeren.

You're kidding me, right...?!

ok, nu effe serieus. Persoonlijk vind ik Bose

de grootste troep die er is op 't gebied van "Hifi" luidpsrekers.

(en ik ben geloof ik niet de enige..)

Als je alleen al kijkt naar 't zeer goedkope materiaal waar de Bose's uit opgenouwd zijn,dan kun je al ongeveer nagaan dat 't nix kan zijn, en dat ze voor 'n veel te hoge prijs worden verkocht.

Maar,...desondanks...als jij vindt dat 't goed klinkt... Go for it!

De bekende 'melkpakjes' van Bose zouden waarschijnlijk wel goed geschikt zijn als achter-speakers voor 'n surround opstelling.

Groeten,

Alco.

Guest Robert K.

Ik weet zelf dit al maar mijn moeder wou dit weten maar neemt dit niet van mij aan.

Ik zelf krijg einde van deze maand de yamaha dvd speler S510 en ook de yamaha RX-V 520

maar heb zelf magnat boxen op het oog .

Namelijk de needle 11 die wil ik als front center en rear speaker gebruiken en als sub de needle sub A. kijk maar op de site www.magnat.nl of magnat.de . misschien heb je hier ook wel een mening over.

Mazzel

Bose voor muziek is niets, maar voor effecten speakers in een HT systeem zijn ze wel geschikt. Ze hoeven dan alleen maar het geluid weg te tetteren en de sub hoeft alleen maar een beetje te boemen. Voordeel is het formaat, ze zijn goed weg te werken. Maar voor hetzelfde geld zijn veel beter klinkende sets te verkrijgen, neem bv. 5 mission monitoren (die zwarte kasten met witte woofers, types weet ik niet), die klinken veel voller en kosten net zoveel (200/stuk). Koop er dan nog een actieve woofer bij (hoeft geen dure te zijn om bose te evenaren) en het geluid is compleet, en zeker ook beter voor muziek. Aanrader van effect-sub systemen is boston en accoustic energy (wel duurder, maar zeker de moeite waard).

Ga de weide wereld in en verken.

Mvrgr.

Iemand die bose liever niet hoort

Ik weet niet wat de kwaliteit is van bose-luidsprekers die men heden ten dage verkoopt. Echter, wat ik wel weet is dat mijn bose 601's uit 1984

nog uitstekend voldoen!

Guest smarty

Beste rem, als je bose 601 uit 1984 nog steeds voldoen dan heb je waarschijnlijk nooit de tijd genomen om andere luidsprekers te beluisteren. ik ken ze nog inderdaad van vroeger, het enige wat ik nog kan herinneren is dat ze genoeg (overmatig) laag produceerden om de hele buurt onrustig te maken.

• 1 month later...
Guest Fred (Audiofriends)

Gegroet,

De eerste Bose Acoustimas in de serie voor surround is de Bose Acoustimas 6. Deze kost zo