delfosso Posted 31 mei 2004 Report Share Posted 31 mei 2004 Hallo, Ben op zoek naar 2 hoogwaardige zuilspeakers, waar ik beetje hulp bij kan gebruiken van jullie. Uiteraard weet ik dat ik ze zelf moet gaan beluisteren maar om enig iedee te hebben welke ik in elk geval en welke ik niet moet gaan luisteren heb ik dit topic geopend. Ik luister voornamelijk naar Metal (met klassieke invloeden) en Rock muziek. Dus ik wil een speaker met zeer strakke bas weergave maar zang moet ook erg goed klinken. De muziek moet los komen van de speakers. Verder heb ik een NAD-751 DTS receiver. en een Pioneer DVD-656 SACD/DVD-A speler Momenteel heb ik 2 zuilspeakers van Magnat (de motion serie) maar die zijn vrij simpel en wil ik niet langer meer hebben. Ik wil geeeeen surroundsetje. heb al achterspeakers/subwoofer en center maar die zijn alleen voor film te beluisteren en niet voor mijn muziek. Zelf zit ik te denken aan de Klipsch RF-35, Dali Blue 5005 of de Magnat Vintage 450. Klipsch heb ik al keer gehoord klinkt geweldig. Alleen Heb geen idee hoe Dali staat aangeschreven, kan er ook nergens een review over vinden. OOo ja mijn budget is 1000,- voor 2 zuilen, liefst minder Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 31 mei 2004 Report Share Posted 31 mei 2004 Een stel Klipsch! Ga eens luisteren.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 31 mei 2004 Report Share Posted 31 mei 2004 Je zou eens kunnen luisteren naar een Infinity Alpha 50 (of Beta 50). Zeker als je naar stevige muziek luistert op een stevig nivo zijn dat zeer goed klinkende speakers. Succes met je keuze ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
delfosso Posted 1 juni 2004 Author Report Share Posted 1 juni 2004 Een stel Klipsch! Ga eens luisteren.. Die Klipsch heb ik al keer geluisterd, klinken zeer goed!! Vandaag ga ik maar eens de Dali;s beluisteren, alleen kan dat weer niet naast elkaar omdat de ene dealer Klipsch heeft staan en de andere Dali. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 1 juni 2004 Report Share Posted 1 juni 2004 Een stel Klipsch! Ga eens luisteren.. Die Klipsch heb ik al keer geluisterd, klinken zeer goed!! Vandaag ga ik maar eens de Dali;s beluisteren, alleen kan dat weer niet naast elkaar omdat de ene dealer Klipsch heeft staan en de andere Dali. AudioSelectief in Sneek heeft alle door jou genoemde merken in huis.. kijk eens op www.audioselectief.nl! groeten, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 juni 2004 Report Share Posted 1 juni 2004 Een stel Klipsch! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 1 juni 2004 Report Share Posted 1 juni 2004 Een stel Klipsch! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 juni 2004 Report Share Posted 1 juni 2004 Een stel Klipsch! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 1 juni 2004 Report Share Posted 1 juni 2004 Een stel Klipsch! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 juni 2004 Report Share Posted 1 juni 2004 He, kijk nou, Hifi Studio City is zelfs winkel van de dag hear Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 juni 2004 Report Share Posted 1 juni 2004 En Henrie, maak er dan een link van, i.p.v. alleen een adres (jammer) Dat deed ie altijd automatisch, dus vandaar dat ik er zelf geen adres van heb gemaakt. Zal het ff veranderen (was me nog niet opgevallen)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 1 juni 2004 Report Share Posted 1 juni 2004 Als ik zo lees wat er wordt gevraagd, dan kun je toch gewoon iedere speaker aanbevelen die klassieke muziek goed weergeeft? Strak laag, vocalen goed, los van de speaker.. Zonder dollen, wat moet een speaker met metal kunnen wat hij niet kan met bv. een symphonie? Teveel bas geven of zo? Het enige wat ik me kan bedenken is dat de speakers wat minder detail van de opname weer zouden moeten geven bij moderne muziek of zoiets. Dit maakte ik afgelopen weekend weer mee. Een vriend kwam op bezoek, en luisterde voor het eerst goed naar mijn set. Hij houdt alleen van modern, elektronisch en zo, dus zette ik Depeche Mode op. Nu heeft hij wel goede oren, en begon gelijk commentaar te leveren op de rare weergave van de zanger, met veel galm. Dat was hem nog nooit eerder opgevallen. Vervolgens merkte hij op dat mijn set nogal genadeloos was voor muziek. Zelf vind ik ook dat veel opnamen door de mand vallen. Daarom kan ik nog wel van muziek genieten hoor.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 3 juni 2004 Report Share Posted 3 juni 2004 Als ik zo lees wat er wordt gevraagd, dan kun je toch gewoon iedere speaker aanbevelen die klassieke muziek goed weergeeft? Strak laag, vocalen goed, los van de speaker..Zonder dollen, wat moet een speaker met metal kunnen wat hij niet kan met bv. een symphonie? Teveel bas geven of zo? Het enige wat ik me kan bedenken is dat de speakers wat minder detail van de opname weer zouden moeten geven bij moderne muziek of zoiets. Dit maakte ik afgelopen weekend weer mee. Een vriend kwam op bezoek, en luisterde voor het eerst goed naar mijn set. Hij houdt alleen van modern, elektronisch en zo, dus zette ik Depeche Mode op. Nu heeft hij wel goede oren, en begon gelijk commentaar te leveren op de rare weergave van de zanger, met veel galm. Dat was hem nog nooit eerder opgevallen. Vervolgens merkte hij op dat mijn set nogal genadeloos was voor muziek. Zelf vind ik ook dat veel opnamen door de mand vallen. Daarom kan ik nog wel van muziek genieten hoor.. Als opnames door de mand vallen, zijn die slecht, niet de luidsprekers die dat weergeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 juni 2004 Report Share Posted 3 juni 2004 Als opnames door de mand vallen, zijn die slecht, niet de luidsprekers die dat weergeven. Dat zeg ik toch.. , tenminste dat bedoel ik w Link to comment Share on other sites More sharing options...
delfosso Posted 8 juni 2004 Author Report Share Posted 8 juni 2004 Als ik zo lees wat er wordt gevraagd, dan kun je toch gewoon iedere speaker aanbevelen die klassieke muziek goed weergeeft? Strak laag, vocalen goed, los van de speaker..Zonder dollen, wat moet een speaker met metal kunnen wat hij niet kan met bv. een symphonie? Teveel bas geven of zo? Het enige wat ik me kan bedenken is dat de speakers wat minder detail van de opname weer zouden moeten geven bij moderne muziek of zoiets. Dit maakte ik afgelopen weekend weer mee. Een vriend kwam op bezoek, en luisterde voor het eerst goed naar mijn set. Hij houdt alleen van modern, elektronisch en zo, dus zette ik Depeche Mode op. Nu heeft hij wel goede oren, en begon gelijk commentaar te leveren op de rare weergave van de zanger, met veel galm. Dat was hem nog nooit eerder opgevallen. Vervolgens merkte hij op dat mijn set nogal genadeloos was voor muziek. Zelf vind ik ook dat veel opnamen door de mand vallen. Daarom kan ik nog wel van muziek genieten hoor.. Het is zo dat de metal muziek die ik luister van hoge opname kwaliteit is en meestal ook met Orkest erbij. Denk aan Therion of Tristania. Dus er mag zeker detail in zitten. Ik luister voornamelijk Opera Metal/ Doom Metal/ Symphonic Metal/ Goth Metal (mensen die beetje thuis zijn binnen metal muziek begrijpen wel wat ik bedoel. Het is zeker niet te vergelijken met electronische muziek want dat vind ik muziekale pulp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 8 juni 2004 Report Share Posted 8 juni 2004 Heb zelf laatst naar een set elac's 207.2 geluisterd met rotel CD speler, voor en eind versterker. De muziek de ik had gebruikt om me te luistern waren dingen zoals Tristania (leven die nog) My Dying Bride, Type O negative, Ministry en nog een zooi andere dingen. Ik vond het niet best klinken, de elacs hadden best een mooi laag maar het midden en hoog vond ik veel te schel te "in your face" weet niet helemaal hoe ik het moet omschrijven, maar lekker genieten was het niet. Na een half uur luisteren had ik helemaal gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
delfosso Posted 8 juni 2004 Author Report Share Posted 8 juni 2004 Heb zelf laatst naar een set elac's 207.2 geluisterd met rotel CD speler, voor en eind versterker.De muziek de ik had gebruikt om me te luistern waren dingen zoals Tristania (leven die nog) My Dying Bride, Type O negative, Ministry en nog een zooi andere dingen. Ik vond het niet best klinken, de elacs hadden best een mooi laag maar het midden en hoog vond ik veel te schel te "in your face" weet niet helemaal hoe ik het moet omschrijven, maar lekker genieten was het niet. Na een half uur luisteren had ik helemaal gehad. Tristania leeft nog nieuw album komt binnenkort uit www.tristania.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 8 juni 2004 Report Share Posted 8 juni 2004 Heb zelf laatst naar een set elac's 207.2 geluisterd met rotel CD speler, voor en eind versterker.De muziek de ik had gebruikt om me te luistern waren dingen zoals Tristania (leven die nog) My Dying Bride, Type O negative, Ministry en nog een zooi andere dingen. Ik vond het niet best klinken, de elacs hadden best een mooi laag maar het midden en hoog vond ik veel te schel te "in your face" weet niet helemaal hoe ik het moet omschrijven, maar lekker genieten was het niet. Na een half uur luisteren had ik helemaal gehad. Zelfde ervaring hier met Elac speakers.. Nu is Elac en Rotel ook geen prima match (Marantz en Elac gaat veel beter). Ook met andere combinatie's heb ik het zelfde kunnen ervaren als wat jij omschrijft! groeten, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
hessels Posted 8 juni 2004 Report Share Posted 8 juni 2004 JBL Northridge zuilen of Canton Ergo Zijn zeker het beluisteren waard gezien jou muziek voorkeur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike Posted 18 juni 2004 Report Share Posted 18 juni 2004 hallo. ik ben zelf ook een metal liefhebber. ala nightwish en dimmu borgir. vind het bombast muziek helemaal geweldig. heb veel speakers beluisterd maar mn energy's springen er altijd uit heb een kennis die infinity speakers heeft gekocht,nou kan je vertellen echt een bagger geluid. veel te hol en weinig laag voor dat soort muziek. energy heeft eens strak laag en goed hoog. heb vorige week een aparte versterker gekocht ipv een avr-suround. nou kan je vertellen een nieuwe muziek wereld ging voor me open. alsof je je cd's nieuw beluisterd, je kamer 10m breed word en dat de band voor je staat met een bas zoals op een concert.psies wat ik zocht. stond er gewoon van te kwijlen kan je het zeker aanraden omeen hifi winkel binnen te lopen en te beluisteren. en de denon pma series. echt waar voor je geld. greetz mike Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts