Ome Henk Posted 1 juni 2004 Report Share Posted 1 juni 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted 1 juni 2004 Report Share Posted 1 juni 2004 Ik denk nog wel eens met weemoed terug aan mijn goed oude Luxman A30/T33 combie (of was het andersom). Je hoeft nu niet meer aan te komen met die mini luidsprekerklemmen, maar het geluid was schitterend. Nog altijd jammer dat ik het toen heb ingeruild. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 1 juni 2004 Report Share Posted 1 juni 2004 Inderdaad ouwe Luxman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 1 juni 2004 Report Share Posted 1 juni 2004 Dag allemaal, Ik denk met weemoed terugaan de tijd dat ik in de tachtiger jaren met een Sonycombinatie draaide t.w. Sony 3200 voorversterker Sony 2000F mosfet eindversterker Sony 5000 tuner CD 104 van Philips A25 van Dynaco met tune-up tweeters van Hilo. Het was een dijk van een set en tot groot ongenoegen van mijn ouders ging het soms nogal hard als ik bijvoorbeeld Duel van Propaganda draaide. Echt jeugdsentiment, ik moet er van janken! Groeten, Hififreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 1 juni 2004 Report Share Posted 1 juni 2004 Uhmm, ik had eens een setje bestaande uit de NAD310 (toen Hfl 499,-), een Philips CD104, en Monitor Audio MA1's op stands, en dat klonk opvallend goed! (in 'n niet al te grote kamer!) Of 'n Cyrus One, Two of III, met een setje Mission speakers! Zou ik ook prima mee kunnen leven! Of m'n eerste Naim Nait-II (toen 2e hands gekocht voor slechts 500,- Gulden!), met een Marantz CD63KI en Monitor Audio speakers. Bloodyhell, dat was helemaal absurd goed! Tja,....the old days Die tijden van weleeer waren zo slecht nog niet Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 1 juni 2004 Report Share Posted 1 juni 2004 Beste, Wie van jullie kent Optonica nog? Ik denk na de Quad 303 mijn eerste hifi versterker. Optonica was toen een handelsmerk van Sharp voor highedn producten. Waren gebouwd als beesten en echte top amps! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
oordop Posted 2 juni 2004 Report Share Posted 2 juni 2004 Goede herinneringen aan Dual 505,Cambridge P55 versterker(die zware zwarte doos met die grote knoppen;mooi,mooi,mooi!!!)en Translator Impact 40 speakers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claro Que si Posted 2 juni 2004 Report Share Posted 2 juni 2004 Mijn eerste set was een sansui set met b&w dm5 (zou ik nu nog wel willen voor 'erbij'), alleen helaas wel een ietwat goedkopere serie.. maargoed het was erg goed spul! Mvgr Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 2 juni 2004 Report Share Posted 2 juni 2004 NAD 2400 eindtrap met Kef Correli speakers (allebeide niet meer in bezit)... Helemaal niets mis mee! Verder staan er oude set delen verspreid door 't hele huis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 2 juni 2004 Report Share Posted 2 juni 2004 Ik heb in m'n leven inmiddels al wel het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 2 juni 2004 Report Share Posted 2 juni 2004 Ik bewaar ook nog goede herinneringen aan m'n allereerste set, bestaande uit de klassieker uit de jaren '80, de NAD3020, een Pioneer PD4300 CD-speler, en een setje zelfbouw speakers, de Vifa Korrekt 3.0 (welke ik een jaar of 2 later voor bijna dezelfde prijs weer heb verkocht, aan een medewerker van Wilbert HiFi in Utrecht) De totale prijs voor dat setje was toen: 500,- Gulden voor de versterker 500,- Gulden voor de CD-speler 700,- Gulden voor de speakers Circa 150 voor kabels: (Van den Hul CS122 + Monitor PC interlink) De Vifaatjes: De set die me voor 't eerst helemaal 'steil achterover deed vallen' was: Naim Nait-2 Rega Planar 3 Mission 760i's op Target stands. Die Mission's staan nu bij 2e hands te koop voor 125,- euri p.p.! Ik heb daarna (circa 1994) door de jaren heen nog geen enkele set weer gehoord die voor zo'n prijs zoveel muziek maakte Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 3 juni 2004 Report Share Posted 3 juni 2004 de 1e, en middelbare school setje, Teleton geintergreerde versterker losse Teleton tuner, Kenwood speakers, een zeer oude Dual en een Philips portable CD10. 2e set, Musical Fidelity A100-X, Translator Heliodoor, Dual CS5000 en een Philips CD950. Alles behalve de Dual functioneert nog uitstekend en wordt tzt weer opgesteld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 3 juni 2004 Report Share Posted 3 juni 2004 Ik bewaar ook nog goede herinneringen aan m'n allereerste set, bestaande uit de klassieker uit de jaren '80, de NAD3020, een Pioneer PD4300 CD-speler, en een setje zelfbouw speakers, de Vifa Korrekt 3.0 (welke ik een jaar of 2 later voor bijna dezelfde prijs weer heb verkocht, aan een medewerker van Wilbert HiFi in Utrecht) De Vifaatjes: Hallo Alco Is dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 3 juni 2004 Report Share Posted 3 juni 2004 Hallo Alco Is dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 7 juni 2004 Report Share Posted 7 juni 2004 wat denk je van luxman versterker 309v met b w dm 6 luidsprekers daarbij een platenspeler van micro seiki heb ik meer dan 20 jaar met veel genoegen naar geluisterd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 10 juli 2004 Report Share Posted 10 juli 2004 Driade 103 mkII Gemod. Nad 901 eindbak [een normale amp van gemaakt] Pioneer ?? cd speler V/d Hull cs-122 speakerkabel V/d Hull Hybrids Interlinks Dit was mijn eerste echte muziek set....geweldige klank voor zo'n opstelling. Voornamelijk de speakers waren smullen...helaas met mijn domme kop verkocht aan mijn neef. Altijd spijt van gehad...maar als ik weer eens de kriebels krijg, ga ik ff op visite en dan geniet ik weer ff van de driades op een duson set. Neem van mij aan ome henk..Ik weet dat de meeste heel wat gewnd zijn op het gebied van audio. Maar ik hoordde deze driades 103 mk II op die Duson set...perfect match. Ongelofelijk mooie weergave...een probleem tho de speakers kun je niet aankomen zijn maar zo'n 10setjes van gebouwd dit topmodel Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 5 augustus 2004 Report Share Posted 5 augustus 2004 Teveel om op te noemen Ome Henk! Sansui AU-9500 versterker,SR-525 draaitafel+Shure V-15111+AR-10pi luidsprekers Quad 44+405 ,Sony PS-6750 draaitafel+Ultimo 20B MC-element(high output type)+ IMF TLS-80 transmissionline ls DB-1 voorversterker+DB-6eind +IMF RSPM-MKIV ls(GEMOD)+Sony+G.A.S.-Sleeping-Beauty Shibata MCelem. Yamaha C-1vv,Sonotron eindtrap,Sony+Grado Signature 1 elem,Elipson B1303 ls Yamaha C-1 +G.A.S-Ampzilla eind +Infinity QLS-1 ls.+Fidelity-Research -1 MK-2 MC elem in SME-3009-2 arm op Technics SL-110 loopwerk. Goldmund tangentiele arm+E.M.T-v/Hul mc- element op Mitch-Cotter base Denon DP-80 Quartz loopwerk.(totaal 30Kg) +Restek vv+2 Sonotrons bi-amp op "Perspectief"luidsprekers. Het vervelende is dat je ze allemaal muzikaal mooi vindt klinken.Omdat ik toen in een Audio hi-fi zaak werkte,had ik dus de mogelijkheid om diverse spulllen te "lenen" voor je iets definitiefs kocht.(en modden ook). M'n zoon heb ik 10 jaar geleden het Quad setje gegeven en van alle sets die hierboven genoemd zijn heb ik niet alles gekocht,maar enkel een paar dingen. Waar ik nog steeds van onder de indruk ben is de Beveridge SW-1 Elektrostaat met 2 sub's en de ouwe Infinity RS-1A.luidsprekers. De Beveridge's hadden wij in toen,anno 1980,in onze S.O.T.A-Studio staan. Op vinyl toen vaak moeten demonstreren,ook met "DIRECT-CUT" elpee's uiteraard van Sheffield-lab,East-wind,Nexus,Crystal-Clear records,en goeie persingen van propius,three blind mice,jeton,jvc,etc. Maar een mooi setje voor de kinderen te vinden lijkt me voor jou toch niet moeilijk Henk?Ik ben zelf niet zo'n internet "wizard",m'n vriendin moet me dus vaak helpen....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 5 augustus 2004 Report Share Posted 5 augustus 2004 Quad 405+ IMF TLS-80 transmissionline ls Beste s.o.t.a jerry, Met geen mogelijkheid kan dit goed geklonken hebben de quad 405 is niet in staat om de transmissionline Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 5 augustus 2004 Report Share Posted 5 augustus 2004 Hallo Ruud, Ik moet je gelijk geven als het om een standaard 405 gaat. Wat ik allemaal aan technische foefjes toen hebt uitgehaald om 't wel te laten klinken,is misschien niet eerlijk,maar het "current dumping "principe van Quad was erg goed.Geloof me,die B139 "wapperde"niet meer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 augustus 2004 Report Share Posted 10 augustus 2004 Mijn mooie set van weleer...? Ach (zucht)... als ik daar nog aan denk... (slik) Thorens TD 124 met Ortofon AS212 arm en Ortofon SPU-G element i.c.m. (niet brommende!) trafo. Dit geheel op een plank aan de muur, op een stapeltje eierdozen... Een sfeervol illuminerende, lieflijk ruisende Leak versterkercombinatie (Point One met Varislope)... later vervangen door de 2x35 watt (!!) transistorversterker... De grote Leak Sandwich luidsprekers (twee zomers vakantiewerk!), waarvan de 30 cm styropor/alufoliewoofers later nog in TL-systemen met Jordan Watts (midden) en Decca London Ribbons (hoog tot zeer hoog) terechtkwamen... (Ich wei Link to comment Share on other sites More sharing options...
Weerstand Posted 10 augustus 2004 Report Share Posted 10 augustus 2004 Die Luft ist k Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 augustus 2004 Report Share Posted 10 augustus 2004 (...) Waar ik nog steeds van onder de indruk ben is de Beveridge SW-1 Elektrostaat met 2 sub's (...) De Beveridge's hadden wij in toen,anno 1980,in onze S.O.T.A-Studio staan. (...) Beste Jerry, Terugdenkend aan toen... We schreven al eens over de demonstraties die Roy Gevers met deze Bevs gaf in 1982 in o.m. Antwerpen en Amsterdam (Novotel). In het Novotel heb ik ze toen diverse keren gehoord. Ik schreef dat ik ze in sommige opzichten fantastisch vond (wat resolutie betreft, bijvoorbeeld), maar dat er ook m.i. sprake was van een bepaalde "kilheid" in het geluid. Later las ik dat er bij het aansluiten van subs eens iets fout was gegaan. Verkeerde polariteit (fase), dus. Was dat misschien juist in het Novotel het geval, en kan dat de verklaring zijn voor mijn oordeel? Ook las ik dat het EMT-element (VdH mod.) werd gebruikt. Vond jij dat ook niet een nogal "koud" klinkend type? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Beste Spido, Dat de Bev's toen in de Novotels niet optimaal klonken,kan idd in beide gevallen aan foutieve fase-aansluiting gelegen hebben. Zelf ben ik alleen in Novotel Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Hallo Jerry, Yes... we thought they'd never end... De EMTs vond ik heerlijke elementen! Echt profi: goed, onvervormd aftasten bij een behoorlijke naaldkracht, zonder gezeur. Eigenlijk heb ik de beste herinneringen aan een NRU exemplaar met een professionele ronde (sferische) tip: die "kneep" nergens. Net zoiets als die dikke Decca London elementen: die konden ook alles aan, zonder een krimp te geven. (Behalve dan het verdikte gedeelte aan de buitenrand van de plaat. Soms moest je het eerste stukje maar overslaan...) Die Japanse MC-elementen hebben mij nooit zo enthousiast gekregen. Ik vond ze meestal nogal mat, afstandelijk en/of week klinken. En ze waren m.i. absurd duur, voor wat ze boden. Vond je de low-output/low impedance elementen van Ortofon in die tijd niet stukken beter klinken? Nou, ik wel hoor. Wat de Bevs betreft: heel jammer dat ik ze nooit in jullie zaak heb gehoord, dan. Ik denk echt dat die aansluiting het probleem zal zijn geweest, want het was me bij de eerste klanken al duidelijk dat ze buitengewone potenties in huis hadden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 12 augustus 2004 Report Share Posted 12 augustus 2004 Hallo Spido, Bij sommige type Denon's kan ik me iets bij voorstellen,heb zelf lang met een MC-20 gedraaid na mijn Shure,daarna kon ik kiezen tussen de GAS-sleeping beauty-shibata of ortofon MC-30(gold).De GAS was echt beter.Later de instap model van Kiseki,de Blue,geprobeerd.De keuze was snel gemaakt.Een jaar later speelde ik met een Agaath-Ruby.Heb jij de Blue naast elkaar kunnen vergelijken met een MC-20 ?Dit verschil is toch overduidelijk te horen qua dynamiek en laagweergave? Maar ja ,er zijn zoveel combinaties mogelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts