WanFie Posted 7 juni 2004 Report Share Posted 7 juni 2004 Ik vind het n.l. erg stil op het gebied van audio. Kennelijk zijn alle fabrikanten bezig met I-pod achtigen.... Hebben we straks allemaal twee oordopjes in, en kan onze "set" naar de vuilstort...??? Of zijn er nog serieuze vernieuwingen op het gebied van audio..... desnoods in surround...?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 7 juni 2004 Report Share Posted 7 juni 2004 Audio zoals wij kennen kan dan wel veranderen maar ik denk niet dat de liefhebbers zullen verdwijnen. Als de liefhebbers niet verdwijnen zullen de fabrikanten ook niet verdwijnen, al waren het maar veredelde zelfbouwers. Ja, veel ontwikkeling gaat denk ik nu in de platte schermen, ipod's, sacd (blue ray en consorten) en dergelijke zitten... Misschien zit iemand bij Philips nu verschrikkelijk te lachen als hij dit leest want hij heeft voor zich de vervanger van de transistor, wie weet met licht ipv electriciteit... Misschien is het wel stilte voor een revolutie... nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viking Posted 8 juni 2004 Report Share Posted 8 juni 2004 Hier is iets relatief nieuw ivm vervorming en de perseptie ervan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 juni 2004 Report Share Posted 9 juni 2004 Audio zoals wij kennen kan dan wel veranderen maar ik denk niet dat de liefhebbers zullen verdwijnen. Als de liefhebbers niet verdwijnen zullen de fabrikanten ook niet verdwijnen, al waren het maar veredelde zelfbouwers. Ja, veel ontwikkeling gaat denk ik nu in de platte schermen, ipod's, sacd (blue ray en consorten) en dergelijke zitten... Misschien zit iemand bij Philips nu verschrikkelijk te lachen als hij dit leest want hij heeft voor zich de vervanger van de transistor, wie weet met licht ipv electriciteit... Misschien is het wel stilte voor een revolutie... nando Bij Philips lachen ze altijd te laat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 9 juni 2004 Report Share Posted 9 juni 2004 Goed, over Philips kan discussieren maar ze hebben toch wel het een en ander ontwikkeld waar wij allemaal baat bij hebben. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 juni 2004 Author Report Share Posted 9 juni 2004 Audio zoals wij kennen kan dan wel veranderen maar ik denk niet dat de liefhebbers zullen verdwijnen. Als de liefhebbers niet verdwijnen zullen de fabrikanten ook niet verdwijnen, al waren het maar veredelde zelfbouwers. Ja, veel ontwikkeling gaat denk ik nu in de platte schermen, ipod's, sacd (blue ray en consorten) en dergelijke zitten... Misschien zit iemand bij Philips nu verschrikkelijk te lachen als hij dit leest want hij heeft voor zich de vervanger van de transistor, wie weet met licht ipv electriciteit... Misschien is het wel stilte voor een revolutie... nando Bij Philips lachen ze altijd te laat. Ik weet niet wie het laatst lacht...... Philips heeft voorlopig een enorme hoeveelheid patenten op z'n naam staan..... al die anderen maken daar gebruik van...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 11 juni 2004 Report Share Posted 11 juni 2004 Audio zoals wij kennen kan dan wel veranderen maar ik denk niet dat de liefhebbers zullen verdwijnen. Als de liefhebbers niet verdwijnen zullen de fabrikanten ook niet verdwijnen, al waren het maar veredelde zelfbouwers. Ja, veel ontwikkeling gaat denk ik nu in de platte schermen, ipod's, sacd (blue ray en consorten) en dergelijke zitten... Misschien zit iemand bij Philips nu verschrikkelijk te lachen als hij dit leest want hij heeft voor zich de vervanger van de transistor, wie weet met licht ipv electriciteit... Misschien is het wel stilte voor een revolutie... nando Bij Philips lachen ze altijd te laat. Ik weet niet wie het laatst lacht...... Philips heeft voorlopig een enorme hoeveelheid patenten op z'n naam staan..... al die anderen maken daar gebruik van...... Beste Hans, Laat dat a.u.b. ook zo blijven, veel beter voor ons, de consument. En geloof me, ik weet waar ik het over heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 11 juni 2004 Report Share Posted 11 juni 2004 Goed, over Philips kan discussieren maar ze hebben toch wel het een en ander ontwikkeld waar wij allemaal baat bij hebben. nando Dat klopt, ze moeten het dan ook vooral niet zelf fabriceren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 11 juni 2004 Report Share Posted 11 juni 2004 Ik kan mij vergissen maar Phillips is 's werelds grootste patenthouder. Als iemand van een patent gebruik wil maken moeten ze daar toch voor betalen? Lijkt mij een geweldige situatie... jij bedenkt de leuke dingen en anderen doen daar weer moeite vor om te verkopen en naarmate ze meer verkopen krijg je mer geld (omdat andere fabrikanten het ook willen gebruiken)... Wie het laatst lacht? nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 11 juni 2004 Report Share Posted 11 juni 2004 Ik kan mij vergissen maar Phillips is 's werelds grootste patenthouder. Als iemand van een patent gebruik wil maken moeten ze daar toch voor betalen? Lijkt mij een geweldige situatie... jij bedenkt de leuke dingen en anderen doen daar weer moeite vor om te verkopen en naarmate ze meer verkopen krijg je mer geld (omdat andere fabrikanten het ook willen gebruiken)... Wie het laatst lacht? nando Je kan inderdaad heel hard lachen en, misschien wel het laatst, als je je uitvindingen zelf in je (goede) produkten op de markt brengt en, ze dan meteen betaalbaar maakt.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 16 juni 2004 Report Share Posted 16 juni 2004 Als iemand van een patent gebruik wil maken moeten ze daar toch voor betalen? Het is (heel erg) gebruikelijk voor grote firma's in de elektronicawereld om vrijelijk inbruik te plegen op elkaars patenten. De huidige situatie is zo dat iedereen schrik heeft voor een legale holocaust en dat daarom er geen of weinig rechtszaken worden begonnen. En dan hebben we nog China dat zich van westerse/Japanse patenten al helemaal niets aantrekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts