joopus Posted 13 juni 2004 Report Share Posted 13 juni 2004 meningen zijn subjectief. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 13 juni 2004 Report Share Posted 13 juni 2004 meningen zijn subjectief. en ook dat is subjectief.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 juni 2004 Report Share Posted 13 juni 2004 Hai Jopius, "Meningen zijn subjectief" Dat is een tautologie herinner ik me. De vraag is wat je ermee bedoelt? Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 juni 2004 Report Share Posted 13 juni 2004 Ik ben twee keer bij Rinsma geweest, de eerste keer met mijn vrouw. Zij vond dat hij zich wel erg laatdunkend uitliet over merken die hij niet zelf verkocht Da's waar. Jammer inderdaad en wellicht niet zo tactisch. Bagger is zijn gevleugelde uitdrukking voor dit soort merken zoals een bekende Duitse platenspeler van de concurrent in Sneek Bedoel je wellicht Clearaudio ? Om het nog erger te maken een paar jaar geleden beweerde iemand hier op het forum dat Rinsma versterkers uit fase aansloot om zijn voorkeursmerk er beter uit te laten komen (50 jaar ervaring). Dat verhaal heb ik vaker gehoord, maar heb ik zelf nog nooit ervaren, terwijl ik toch al de nodige jaren redelijk vaste klant ben bij Rinsma. Ik heb bijna altijd zelf alles aan mogen sluiten wat ik maar wou horen. Wel is 't zo dat Rinsma een beetje ruig te werk gaat met af/aansluiten, maar ik denk niet dat er echt opzet in 't spel is, als 't gaat om speakers aansluiten. Als een klant dat namelijk door zou krijgen, wat gemakkelijk kan doordat de racks met versterkers + de speakers vaak midden in de luisterkamer staan, dan zou ie zichzelf in de vingers snijden. Overigens vond ik het een aardige oude baas en hij had zeer zeker verstand van zaken. Dat heeft ie zeker, en hij mag dan nogal koppig en eigenwijs zijn, maar dat heeft er ook voor gezorgd dat 't nog 1 van die weinige good old flat-earth HiFi-zaken is, oftewel... geen design spul, geen Japanse massamerken, geen TV's, geen dolby surround Homecinema shit, maar het gaat er nog puur en alleen om muziekbeleveing. ('t liefst ook nog analoog) Waar vind je dat nog (ok, ik ken er ook nog 1! ) Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 juni 2004 Report Share Posted 13 juni 2004 ............. Overigens gebruiken de Yanks normale buizen en hebben Sovtek als bedrijf in handen - ik maak me geen zorgen over de verkrijgbaarheid van buizen .... En die Sovtek buizen komen dus bij Reflector in Rusland vandaan. Ook de nieuwe Svetlana buizen komen daar vandaan. Het is 1 pot nat wat dat betreft. Link 1 Quote: "The Xpo-pul factory, otherwise known as Reflector, in Saratov, Russia is an entirely different Russian company that makes vacuum tubes for an American corporation that controls the Sovtek and Electro-Harmonix brand names. This same American corporation now also owns and controls the Svetlana brand name in the United States and Canada and recently introduced (last Fall) a new line of Svetlana branded vacuum tubes produced in the Xpo-pul factory. The Xpo-pul factory “Svetlana” tubes are not the same Svetlana tubes that you have been accustomed to over the years!" http://www.tubesandmore.com/new/scripts/si...KEYWORD=WINGEDC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 juni 2004 Author Report Share Posted 13 juni 2004 Bovengenoemde apparaten meten n.l. allemaal slechter dan hun tegenhangers. Kennelijk zijn er nog meer aspecten in de muziekbeleving, dan alleen meetgegevens. Dat zei ik; SMAAK.. Over smaak valt niet te twisten, maaaaaar...... Als het over het orgineel gaat, is smaak plotseling niet meer aan de orde. Mijn mening blijft dat alleen het orgineel als referentie mag dienen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 juni 2004 Report Share Posted 13 juni 2004 Mijn mening blijft dat alleen het orgineel als referentie mag dienen. Leukert ben jij, veel wat uitkomt is helemaal geen orgineel. Dat wordt in de studio in elkaar gemixed. Waar je thuis naar zit te luisteren IS het orgineel. Om me nou alleen tot kamermuziek en klassiek te beperken gaat me nou weer wat te ver. En zelfs dat is in de studio vrijwel altijd later uitgemixed tot iets fatsoenlijk aanhoorbaars. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 juni 2004 Report Share Posted 13 juni 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 juni 2004 Author Report Share Posted 13 juni 2004 Mijn mening blijft dat alleen het orgineel als referentie mag dienen. Leukert ben jij, van veel wat uitkomt is helemaal geen orgineel. Dat wordt in de studio in elkaar gemixed. Waar je thuis naar zit te luisteren IS het orgineel. Om me nou alleen tot kamermuziek en klassiek te beperken gaat me nou weer wat te ver. En zelfs dat is in de studio vrijwel altijd later uitgemixed tot iets fatsoenlijk aanhoorbaars. Laat maar..... De enige orginele muziek in mijn huiskamer is wanneer mijn vrouw op onze hoogbejaarde piano speelt. Al het andere blijft ver van enig acoustisch, en zelfs electronisch instrument. Al dat mixen heeft VOOR MIJ niks met muziek te maken. Op dat niveau produceert zelfs een oude stoommachine muziek. Het gaat hier bovendien om REPRODUCTIE. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 juni 2004 Report Share Posted 13 juni 2004 Jammer Hans, Je zal vrijwel geen CD of LP in huis hebben die niet in de studio is nabewerkt. Zit niets anders op dan er mee te leren leven. Je gaat me toch niet vertellen dat je alleen maar naar "direct cut" LP's luistert? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 juni 2004 Author Report Share Posted 13 juni 2004 Jammer Hans, Je zal vrijwel geen CD of LP in huis hebben die niet in de studio is nabewerkt. Zit niets anders op dan er mee te leren leven. En nog, vindt ik dan dat m'n set er 't beste van moet maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 juni 2004 Report Share Posted 13 juni 2004 Tuurlijk Hans, dat vind ik ook. Maar als het op de CD/LP zou staan zoals jij dat hoort op de 5e rij van het Concertgebouw zou je het toch waarschijnlijk veel te "distant" vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 juni 2004 Report Share Posted 13 juni 2004 Ik meen me te herinneren dat jullie een aantal versterkers vergeleken hebben en (bijna) allemaal op Audionote uitkwamen. Als dat bij alle muziek zo zou zijn pleit dat voor buizen (in ieder geval niet tegen). Want ik kan me voorstellen dat een gekleurde versterker bepaalde muziek bevoordeelt maar niet alle. Hans hoe weet jij dat Array neutraal is en andere versterkers niet? Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 13 juni 2004 Report Share Posted 13 juni 2004 wat een gezeik elke keer weer ,over hoe de opname en origineel zou moeten klinken. ik vraag me dan ook wel eens af genieten of swingen jullie wel eens mee met de muziek,of ben ik de eenige die niet stil kan zitten. sommige muziek raak mij zo alsof ik het idee heb dat ik betrokken ben. en sommige muziek klinkt zo gezellig of zit goed in elkaar dat mij de opname of hoe het werkelijk zou moeten klinken niet meer interreseerd. een maand geleden nog met mijn vrouw naar de GOLDEN EARRING gweest. daar hebben wij genoten van de sfeer en de muziek en niet omdat het redelijk klonk,nee want het klonk niet zoals ik het thuis al die tijd had ervaren. conclusie kwa kwaliteit muziek een 6 maar kwa belevenis en sfeer een 10 ,dus maar gelijk weer kaartjes voor volgend jaar besteld. nee lekker zo dood als een pier op de bank zitten luisteren naar nora jones en hoe geweldig het wel niet klink ,zonder dat je ook maar het gevoel heb dat je betrokken word hiermee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
smijnster Posted 13 juni 2004 Report Share Posted 13 juni 2004 nee lekker zo dood als een pier op de bank zitten luisteren naar nora jones en hoe geweldig het wel niet klink ,zonder dat je ook maar het gevoel heb dat je betrokken word hiermee. Inderdaad Telefunken. Al die high end plaatjes en muziekjes. Het is toch wel uiterst merkwaardig dat er mensen zijn die telkens dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 Ik meen me te herinneren dat jullie een aantal versterkers vergeleken hebben en (bijna) allemaal op Audionote uitkwamen. Als dat bij alle muziek zo zou zijn pleit dat voor buizen (in ieder geval niet tegen). Want ik kan me voorstellen dat een gekleurde versterker bepaalde muziek bevoordeelt maar niet alle. Dat kan wel zo zijn, maar wil wel even aantekenen dat ze niet allemaal in dezelfde prijsklasse zaten. Buiten dat vind ik de Audio Notes niet verkeerd.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 Hallo, PD is het helemaal met Pjotr eens! Verders heeft muziek beleven bij mij eigenlijk weinig met mijn hifi set te maken. Emotie zit voor mij in de muziek en niet in de stereo setup. Kippenvel krijg ik zowel op de fiets, achter de pc, tijdens 't stappen en op mijn luisterkamertje.. Door mijn werk ben ik vaak analytisch aan het luisteren (dit is simpel ook nodig bij het uitmixen van bands, samenstellen van goed matchende hifi set, en het maken van opname's). Overigens heb ik hier weer een demo cd liggen die ook analytisch moet worden beluisterd. Soms is het moment zo dat de muziek je pakt en je het analytisch luisteren ontneemt.. groeten, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 juni 2004 Author Report Share Posted 14 juni 2004 Ik meen me te herinneren dat jullie een aantal versterkers vergeleken hebben en (bijna) allemaal op Audionote uitkwamen. Als dat bij alle muziek zo zou zijn pleit dat voor buizen (in ieder geval niet tegen). Want ik kan me voorstellen dat een gekleurde versterker bepaalde muziek bevoordeelt maar niet alle. Hans hoe weet jij dat Array neutraal is en andere versterkers niet? Groet, Carl Ik heb de Array's al met veel andere versterkers vergeleken. Tijdens die vergelijkingen luister ik ook goed naar wat men over de verschillen te melden heeft. Mijn conclusie daaruit is dat de Array's bovengemiddeld neutraal klinken. Of je daar van houdt is een andere zaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 wat een gezeik elke keer weer ,over hoe de opname en origineel zou moeten klinken.ik vraag me dan ook wel eens af genieten of swingen jullie wel eens mee met de muziek,of ben ik de eenige die niet stil kan zitten. sommige muziek raak mij zo alsof ik het idee heb dat ik betrokken ben. en sommige muziek klinkt zo gezellig of zit goed in elkaar dat mij de opname of hoe het werkelijk zou moeten klinken niet meer interreseerd. een maand geleden nog met mijn vrouw naar de GOLDEN EARRING gweest. daar hebben wij genoten van de sfeer en de muziek en niet omdat het redelijk klonk,nee want het klonk niet zoals ik het thuis al die tijd had ervaren. conclusie kwa kwaliteit muziek een 6 maar kwa belevenis en sfeer een 10 ,dus maar gelijk weer kaartjes voor volgend jaar besteld. nee lekker zo dood als een pier op de bank zitten luisteren naar nora jones en hoe geweldig het wel niet klink ,zonder dat je ook maar het gevoel heb dat je betrokken word hiermee. Juist "TELEFUNKEN" Swing is the Thing!!!!!!!!!!!!!. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 Hallo, PD is het helemaal met Pjotr eens! Verders heeft muziek beleven bij mij eigenlijk weinig met mijn hifi set te maken. Emotie zit voor mij in de muziek en niet in de stereo setup. Kippenvel krijg ik zowel op de fiets, achter de pc, tijdens 't stappen en op mijn luisterkamertje.. Door mijn werk ben ik vaak analytisch aan het luisteren (dit is simpel ook nodig bij het uitmixen van bands, samenstellen van goed matchende hifi set, en het maken van opname's). Overigens heb ik hier weer een demo cd liggen die ook analytisch moet worden beluisterd. Soms is het moment zo dat de muziek je pakt en je het analytisch luisteren ontneemt.. groeten, PD Hogeterp Hoezo met alle winden meewaaien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 Hoezo met alle winden meewaaien? Kom kom, 76 kilo gaf de weegschaal vanmorgen aan en de windkracht is hier niet meer dan 4 (van uit 't westen).. Er is toch wel meer windkracht nodig om mij mee te laten waaien! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 Over smaak valt niet te twisten, maaaaaar...... Als het over het orgineel gaat, is smaak plotseling niet meer aan de orde. Mijn mening blijft dat alleen het orgineel als referentie mag dienen. Okee, dat is wel zo, maar schakel de mens als meetinstrument dan uit. Meet de orginele geluidsgolven met een nauwkeurig instrument bij de opname op een luisterplek en thuis op je luisterplek, en de set die de minste verschillen geeft is je referentie. Ook dat is niet geheel objectief, maar beter dan je uiteindelijke interpretaties van wat je oren opvangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 Snap eigenlijk niet zo goed waarom je thuis exact hetzelfde geluid wil hebben als tijdens de uitvoering. Heb hier opnamen die met 2 microfoontjes in een baseballpetje zijn opgenomen tussen het publiek. Dat is leuk als grap en het klinkt fantastisch over een hoofdtelefoon, het geeft echt de indruk dat je in de zaal zit. Maar over speakers is het maar zo zo. De soundstage staat gewoon behoorlijk ver van je af. Omdat het unieke opnamen zijn is dat niet erg maar als ik zo'n opname op CD zou kopen .... Zoals al opgemerkt, het gaat erom dat de muziek tot zijn recht komt. Daar is een exacte kopie van het geluidsveld tijdens de uitvoering echt niet voor nodig. Sterker het kan heel afleidend zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 Pjotr, Ik zeg maar niets. Want waarschijnlijk gaat het dan weer hard waaien.. groet, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 Pjotr, Ik zeg maar niets. Want waarschijnlijk gaat het dan weer hard waaien.. groet, PD Daar zit ik juist op te wachten Kom op met die afwijkende mening, zonder dat is er weinig discussie hear Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts