Jump to content

Eindelijk?!

Guest Hubertinus
 Share

Recommended Posts

Guest Hubertinus

td320mkiii_tp90.jpg

Nu nog luisteren, want ik ben al 3 dagen zo slap als ik weet niet wat. Combi van hooikoorts/druk in mijn kop/en wie weet malaria.

Hubertinus

Ziet er goed uit Hubertinus, die Thorens ! :)

Tja,...hooikoorts...pff, weet er alles van.

Het leek er even op dat ik dit jaar gespaard bleef, maar nee...

Vandaag sloeg 't ook bij mij weer toe. Loopneus, niezen, jeukende ogen.

Heerlijk die zomer :angry:

Btw, die Thorens ziet er nog uit alsof ie gisteren net uit de fabriek kwam rollen :rolleyes:

Groeten,

Alco

Ik heb die ook gehad. Het is in ieder geval een TD320 met een TP90 arm, dus is het geen MKI. Die had inderdaad de TP16 arm. Ik heb er een tijd met plezier mee gespeeld, tot ik in een 'domino'-deal de kans kreeg met een geringe bijbetaling te veranderen naar een TD2001. Daar zit overigens dezelfde arm op en het hele concept is eigenlijk hetzelfde. Alleen mooier uitgevoerd, beter afgwerkt en nog steviger gemaakt. Kostte dan ook bijna het dubbele. Maar die 320 is een dijk van een speler...

Ik heb er overigens nog een recensie van liggen uit Luister. Mail me maar als je er in geinteresseerd bent.

Hoe Huub eraan is gekomen moet ie zelf maar vertellen, maar ik mag wel zeggen dat het wel wat voeten in aarde heeft gehad en een samenwerking was van meerdere forumgenoten :D;)

Er zit een Grado Black element in en de TD320MK2 is idd als nieuw. Hoe hij klinkt, tja, het element moet denk ik nog los komen. Hoe klinkt het Huub? Bevalt ie een beetje?

Is idd wel lastig die hooikoorts. Als het ff tegen zit, zijn je gehoorgangen ook enigszins dicht en is luisteren geen pretje. :(

Guest Hubertinus

Alco, de foto is van een Duitse Thorens site. Maar de speler die ik thuis heb staan, de TD 320 mk3 ziet er ook als nieuw uit.

Ik heb een x aantal maanden geleden. nadat ik een thread over platenspelers had geplaatst, aan Haudio (daar is ie weer) gevraagd om voor me uit te kijken naar een goede gebruikte draaitafel. Ik had al zo vaak gedacht over de aanschaf van een speler. Ik heb ook aan nieuw gedacht, maar na de nodige mailwisselingen met Haudio besloten om voor een gebruikte te gaan.

Nadat er een geschikte kandidaat was gevonden was het nog zaak om de draaitafel van Sneek naar Maastricht te krijgen. Ik had geen zin om een familie uitstapje naar Sneek te maken voor een draaitafel. Ja, zo ben ik nu eenmaal. Ik kan me voorstellen als je een draaitafel koopt aldaar die behoorlijk in de papieren loopt dat je dat wel doet. Maar goed.

De creatieve geest van Sodejuu draaide echter op volle toeren en op zijn voorstel heeft Haudio de draaitafel naar het midden van het land meegenomen en heeft Sodejuu hem verder getransporteerd naar het diepe zuiden, alwaar ik de speler bij hem heb opgehaald. Zij moesten allebei naar een bruiloft aldaar. Ik wil beide heren daar nogmaals van harte voor bedanken.

Ik hoop dat ik deze week nog aan het draaien van LP's toekom en dat ik daar dan over kan berichten.

Groetjes,

Hubertinus

Guest C J
Zo zie je maar weer dat het niet alleen gezeur is op een forum.. :D

Inderdaad, het is goed te lezen dat forummers elkaar op zo'n manier de helpende hand toe steken. :P:D:lol:

Nu nog luisteren, want ik ben al 3 dagen zo slap als ik weet niet wat. Combi van hooikoorts/druk in mijn kop/en wie weet malaria.

Ha Hubertines,

Ook hier een zieke PD.. Snot maar dan ook snot verkouden, en een druk op mijn hoofd met de nodige hoofdpijn. Een vrije dag dus, maar heb er niets aan! Het liefst ging ik luisteren maar doordat ook mijn gehoor in de war is klinkt alles dun en schel! Knudde, verder wens ik je beterschap!

groeten, PD Hogeterp B)

Ook hier een zieke PD.. Snot maar dan ook snot verkouden

Dan kunnen we elkaar de hand schudden, PD... Ik zit ook al snotterend en snuivend op m'n werk, zo duf als 'n konijn.

(hoewel...konijnen staan toch niet bekend om hun dufheid ?! :rolleyes:;) )

Beterschap y'all

Beterschap allemaal hoor... Het dreigde hier gisteren ook mis te gaan, maar na een uurtje snotteren ging het opeens ook net zo snel weer weg als het gekomen was... :blink: Dus ik heb het voorlopig ontlopen... :rolleyes:

Aan de berenburg geweest :unsure::D;)

Gisteren niet... :rolleyes::D

Maar ik heb al wel weer cola in huis gehaald (het is puur niet te zuipen namelijk :rolleyes: ). Dus wie weet dit weekend... ;)

Beterschap allemaal hoor... Het dreigde hier gisteren ook mis te gaan, maar na een uurtje snotteren ging het opeens ook net zo snel weer weg als het gekomen was... :blink: Dus ik heb het voorlopig ontlopen... :rolleyes:

Maar ik heb al wel weer cola in huis gehaald (het is puur niet te zuipen namelijk :rolleyes: ). Dus wie weet dit weekend... ;)

H

H

Guest Hubertinus

Eindelijk wat LP's geluisterd. eerst een LP die ik heb gekregen. En? Niet om aan te horen! Het bekende haardvuur laaide op als nooit te voren. De tranen schoten me in de ogen (figuurlijk dan). Dit was dus waarom in 1983 de draaitafel eruit ging.

Maar ik denk, ik koop een spiksplinternieuwe LP en ga die beluisteren. Zo gezegd zo gedaan. Maar beste vinylvrienden: ook daar hoor ik regelmatig een tikje of spatje. Ik weet nu al dat mijn gehoor/verstand het gaat winnen van de nostalgie.

Een nieuw element, een nieuwe LP, vinyldraaien blijft een haardvuur.

Eventuele kandidaten kunnen mailen...

Hubertinus

Hallo Hubertinus,

Jammer, om te lezen dat 't zo tegenviel :(

Tja, spetters en tikken... d'r is vrijwel geen ontkomen aan, denk ik.

Wat ik zelf vervelend vond is dat ik soms niet kon zien of een LP vrij schoon zou klinken. (dus zonder noemenswaardig veel tikken en gepetter)

Ik heb 2e hands LP's waar duidelijk de nodige krasjes en vlekken op te zien zijn,

maar die toch goed klinken.

Echter, ik heb ook LP's die er als nieuw uit zien, die ook klinken als een open haardvuur.

M'n laatste LP die ik nieuw besteld heb was er eentje van Van Morrisson (en nog 2 gasten) Live - 'Skiffle Sessions'.

De hoes zag er uit alsof 't een 2e hands LP betrof, en de plaat was ook niet helemaal gaaf, en klonk derhalve ook zo.

Ik heb geen ervaring met zo'n disco-antistat schoonmaakgevalletje. Wellicht dat na zo'n wasbeurt de LP's beter klinken.

Die echt goede schoonmaak machines zijn weer niet te betalen.

Ik moet toegeven dat 't voor mij ook best een gevecht was om 'nee' te zeggen,

tegen de verleiding van draaitafels & vinyl.

Het heeft gewoon 'iets'. Zowel klankmatig als de draaitafel en vinyl op zich.

Ik vind 't ook jammer dat ik teleurstellende ervaringen heb met vinyl, maar ik heb een jaar of 2 geleden bewust veel aandacht geschonken aan de keuze voor een echt goede CD-speler, dat ik nu volop kan genieten van CD-weergave.

(en ik vind CD niet gauw beter of net zo goed als analoge weergave)

Heb sindsdien meerdere draaitafel(sets) gehoord, maar nog maar 1 set met draaitafel als bron, die mij alsnog deed verlangen naar een draaitafel.

(AVID Accatus, Hadcock arm, Grado Reference wood element)

Maar die kost dan ook een dusdanig vermogen dat 't verlangen al gauw smelt als sneeuw voor de zon :rolleyes:

Als je nog veel LP's hebt is 't wel erg jammer dat 't een teleurstellende ervaring was, maar je kunt 't ook positief bekijken... nu kun je wel weer elke muziek kopen die je maar wilt! :)

Groeten,

Alco B)

Eindelijk wat LP's geluisterd. eerst een LP die ik heb gekregen. En? Niet om aan te horen! Het bekende haardvuur laaide op als nooit te voren. De tranen schoten me in de ogen (figuurlijk dan). Dit was dus waarom in 1983 de draaitafel eruit ging.

Maar ik denk, ik koop een spiksplinternieuwe LP en ga die beluisteren. Zo gezegd zo gedaan. Maar beste vinylvrienden: ook daar hoor ik regelmatig een tikje of spatje. Ik weet nu al dat mijn gehoor/verstand het gaat winnen van de nostalgie.

Een nieuw element, een nieuwe LP, vinyldraaien blijft een haardvuur.

Eventuele kandidaten kunnen mailen...

Hubertinus

Als je je aan elk kraakje en tikje stoort moet je inderdaad niet aan vinyl beginnen. Maar je kunt veel doen om het tot een minimum te beperken.

Allereerst heel kritisch zijn met het kopen en afspelen van platen. Let op krassen, vingerafdrukken en stof. Glanzende platen zonder krassen en geen stof klinken het beste.

Vieze platen kun je bijvoorbeeld met een disco antistat schoonmaken, dit scheelt wel, maar vies blijft vies en je blijft het horen. Echt goed wordt het pas met duurdere schoonmaak apparaten.

Stof haal je eraf met een borstel van bijvoorbeeld tonar. Dit houdt de naald schoon en verminderd kraakjes.

Speel in ieder geval zo weinig mogelijk platen af met krassen, deze zullen allemaal tegenvallen wanneer je je gigantisch aan tikken stoort.

Geef vinyl een kans, dus: kandidaten meld je eventueel later...

grtn MJ

Guest Hubertinus

Alco, behoudens een platenborstel geen enkele verdere investering op het vinylfront!

MJ, het is een spiksplinternieuwe LP. Het element is nieuw. Dan verwacht ik gewoon muziek zonder geluiden of ik een pan vis aan het bakken ben.

Kandidaten mail maar gewoon...

Hubertinus

Alco, behoudens een platenborstel geen enkele verdere investering op het vinylfront!

MJ, het is een spiksplinternieuwe LP. Het element is nieuw. Dan verwacht ik gewoon muziek zonder geluiden of ik een pan vis aan het bakken ben.

Kandidaten mail maar gewoon...

Hubertinus

Ik snap het, maar toch blijft het jammer.... :(

H

Dan ben ik dus geen echte kerel volgens jou. Ik heb gisteren een flinke slok puur gehad (laatste restje van wat ik nog had), maar das dus echt niet lekker. En om de alcohol hoef ik het niet te doen, want als ik dronken wil worden, ga ik wel aan het bier. Dat drinkt wat lekkerder weg... :rolleyes:;):D

@ Hubertinus:

Ik heb hetzelfde als jij: ik erger me ook aan tikken en zo in platen. En aangezien ik van de cd-generatie ben, begin ik ook maar niet aan platen. Ik zal toch niet al m'n cd's (kunnen!) vervangen, dus cd's zal ik toch wel blijven draaien...

Ps. Ik las laatst wel dat The Gathering het album Souvenirs op LP uit heeft gebracht. Daar staat een bonusnummer op die de cd oorspronkelijk niet gehaald heeft. Kijk, die LP zou ik nou wel willen (en kunnen afspelen uiteraard)... :rolleyes:

Dan ben ik dus geen echte kerel volgens jou. Ik heb gisteren een flinke slok puur gehad (laatste restje van wat ik nog had), maar das dus echt niet lekker. En om de alcohol hoef ik het niet te doen, want als ik dronken wil worden, ga ik wel aan het bier. Dat drinkt wat lekkerder weg... :rolleyes:  ;)  :D

@ Hubertinus:

Ik heb hetzelfde als jij: ik erger me ook aan tikken en zo in platen. En aangezien ik van de cd-generatie ben, begin ik ook maar niet aan platen. Ik zal toch niet al m'n cd's (kunnen!) vervangen, dus cd's zal ik toch wel blijven draaien...

Ps. Ik las laatst wel dat The Gathering het album Souvenirs op LP uit heeft gebracht. Daar staat een bonusnummer op die de cd oorspronkelijk niet gehaald heeft. Kijk, die LP zou ik nou wel willen (en kunnen afspelen uiteraard)... :rolleyes:

Zucht, hier is niet tegen te lullen. :P Dacht ik eindelijk iemand gevonden te hebben met een looien pijp, :D maar het valt alweer tegen. <_<:lol:

Guest Hubertinus

Henrie,

ik ben van voor het cd tijdperk, vandaar ook die steeds terugkerende nostalgische gevoelens. Gelukkig wist je voor het cd tijdperk niet anders met die tikken etc. Maar echt prettig vond ik dat toen al niet. Maar dat was andere apparatuur.

Dus ik dacht nu na veel wikken en wegen: vooruit met de geit, Maar het lijkt wel of de tijd 21 jaar heeft stilgestaan.

Maar als jij nu die felbegeerde LP koopt, kun je bij mij de speler kopen.

Hubertinus