Guest Hubertinus Posted 11 juni 2004 Report Share Posted 11 juni 2004 MJ, mijn set? Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 11 juni 2004 Report Share Posted 11 juni 2004 Laat maar, je set klinkt waarschijnlijk hoe jij hem mooi vindt, maar laat waarschijnlijk ook alles horen en dus ook alle tikjes. Sommige sets verbloemen het meer zodat het minder opvalt en minder snel hinderlijk wordt. grtn mj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 juni 2004 Report Share Posted 11 juni 2004 Henrie, ik ben van voor het cd tijdperk, vandaar ook die steeds terugkerende nostalgische gevoelens. Gelukkig wist je voor het cd tijdperk niet anders met die tikken etc. Maar echt prettig vond ik dat toen al niet. Maar dat was andere apparatuur. Dus ik dacht nu na veel wikken en wegen: vooruit met de geit, Maar het lijkt wel of de tijd 21 jaar heeft stilgestaan. Maar als jij nu die felbegeerde LP koopt, kun je bij mij de speler kopen. Hubertinus Nee, ik heb net 2 cd-spelers gekocht, waarvan ik er 1 ga houden en de ander weer verkopen (ik weet alleen nog niet welke). Dus een platenspeler zit er bij mij niet in. Bovendien kan ik die plaat altijd laten rippen bij een huisgenoot van mij, mocht ik dat willen. En die LP zou ik dan alleen om dat bonusnummer moeten kopen, want ik heb 't album al op cd... Schiet me net te binnen: ik heb een album op mp3 (Procol Harum - Grand Hotel) dat geript is van een LP. En dat hoor je dus! Helaas blijft het niet alleen bij tikken want volgens mij liep dat loopwerk tijdens het rippen niet helemaal lekker. De piano kun je duidelijk horen vervormen (alsof ie steeds ff afremt en dan weer harder gaat en dan weer afremt etc.)... Heel irritant... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 11 juni 2004 Report Share Posted 11 juni 2004 Als ik hier uit ben/kom, dan stop ik met al dat audio geleuter en draai alleen nog mijn muziek (zonder op de apparaten te letten) en ga andere zaken oppakken die onder het stof gekomen zijn. Dus geen sites meer, geen tijdschriften. Maar meer spirituele zaken. Hubertinus (GURU in spe) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 juni 2004 Report Share Posted 11 juni 2004 Als ik hier uit ben/kom, dan stop ik met al dat audio geleuter en draai alleen nog mijn muziek (zonder op de apparaten te letten) en ga andere zaken oppakken die onder het stof gekomen zijn. Dus geen sites meer, geen tijdschriften. Maar meer spirituele zaken. Hubertinus (GURU in spe) ...zei hij zwaar gedesillusioneerd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 11 juni 2004 Report Share Posted 11 juni 2004 Schiet me net te binnen: ik heb een album op mp3 (Procol Harum - Grand Hotel) dat geript is van een LP. En dat hoor je dus! Helaas blijft het niet alleen bij tikken want volgens mij liep dat loopwerk tijdens het rippen niet helemaal lekker. De piano kun je duidelijk horen vervormen (alsof ie steeds ff afremt en dan weer harder gaat en dan weer afremt etc.)... Heel irritant... Dat heet 'psychedelisch'. Ook van voor jouw tijd Henrie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 juni 2004 Report Share Posted 11 juni 2004 Schiet me net te binnen: ik heb een album op mp3 (Procol Harum - Grand Hotel) dat geript is van een LP. En dat hoor je dus! Helaas blijft het niet alleen bij tikken want volgens mij liep dat loopwerk tijdens het rippen niet helemaal lekker. De piano kun je duidelijk horen vervormen (alsof ie steeds ff afremt en dan weer harder gaat en dan weer afremt etc.)... Heel irritant... Dat heet 'psychedelisch'. Ook van voor jouw tijd Henrie... Nou, dat waag ik te betwijfelen. Ik heb namelijk ook een cd van Procol Harum en die is of veel minder psychedelisch of gewoon wel goed afgespeeld... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 12 juni 2004 Report Share Posted 12 juni 2004 Schiet me net te binnen: ik heb een album op mp3 (Procol Harum - Grand Hotel) dat geript is van een LP. En dat hoor je dus! Helaas blijft het niet alleen bij tikken want volgens mij liep dat loopwerk tijdens het rippen niet helemaal lekker. De piano kun je duidelijk horen vervormen (alsof ie steeds ff afremt en dan weer harder gaat en dan weer afremt etc.)... Heel irritant... Dat heet 'psychedelisch'. Ook van voor jouw tijd Henrie... Nou, dat waag ik te betwijfelen. Ik heb namelijk ook een cd van Procol Harum en die is of veel minder psychedelisch of gewoon wel goed afgespeeld... Minder psychedelisch gemaakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 12 juni 2004 Report Share Posted 12 juni 2004 Mocht je de moed nog niet direkt op willen geven Hubertinus, dan is dit wellicht nog een laatste 'strohalm'. Een Nitty Gritty basic platenwasser voor 249,- euro. Mvg, Alco Heeft iemand hier ervaring met dit apperaat? Andere LP cleaners die ik heb gezien gaan al snel naar het veel voudige van deze prijs. Alleen op de HTV (HVT) dagen was er een andere LP cleaner die volgens mij wel betaalbaar was. Ik ga nu maar naar bed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 13 juni 2004 Report Share Posted 13 juni 2004 Eindelijk wat LP's geluisterd. eerst een LP die ik heb gekregen. En? Niet om aan te horen! Het bekende haardvuur laaide op als nooit te voren. De tranen schoten me in de ogen (figuurlijk dan). Dit was dus waarom in 1983 de draaitafel eruit ging. Maar ik denk, ik koop een spiksplinternieuwe LP en ga die beluisteren. Zo gezegd zo gedaan. Maar beste vinylvrienden: ook daar hoor ik regelmatig een tikje of spatje. Ik weet nu al dat mijn gehoor/verstand het gaat winnen van de nostalgie. Een nieuw element, een nieuwe LP, vinyldraaien blijft een haardvuur. Eventuele kandidaten kunnen mailen... Hubertinus Beste Hubertinus, Uiteraard mag je alles gewoon doen zoals jij het wenst. Graag wil ik toch enige uitleg geven, want een LP hoeft niet te knetteren of te spetteren. Allereerst ,als je een oude LP gebruikt die niet best meer is dan moet je daar niet van verwachten dat hij als nieuw klinkt zonder spetters. Dit is wel te verbeteren door de LP goed schoon te maken. Ook zijn er nieuwe LP Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 Beste Hubertinus, Uiteraard mag je alles gewoon doen zoals jij het wenst. Graag wil ik toch enige uitleg geven, want een LP hoeft niet te knetteren of te spetteren. Allereerst ,als je een oude LP gebruikt die niet best meer is dan moet je daar niet van verwachten dat hij als nieuw klinkt zonder spetters. Dit is wel te verbeteren door de LP goed schoon te maken. Ook zijn er nieuwe LP Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 Haa die Huub , Na aanleiding van je mail vanmorgen lees ik dit topic eventjes ....... Waarom spettert jouw draaitafel wel en de mijn in 99,9% van de gevallen niet ??? Ander element , aarding , of gewoon betere LP's ?? groetjes John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 Ook kan het een sport zijn etc. Ik wil gewone LP's met muziek die ik leuk/goed vind draaien. Geen LP's van Corrie en de Rekels of Tedje en de Flikkers die toevallig goed geperst zijn. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 Hoi Hubertinus, Je kunt bij Xperienced-audio nog vrij veel 2e hands LP's scoren, voor erg redelijke prijzen, en de staat van zowel de LP als de hoes wordt aangegeven op de site. Ze worden per post toegestuurd. De 2e hands LP's die je daar besteld zijn voor 't merendeel voorzien van een antistatische binnenhoes, en zijn van te voren nog grondig gereinig met LAST (=duur en goed schoonmaakmiddel) op een VPI LP-schoonmaakmachine. Ook al wordt de site niet zo vaak ge-update, wellicht kun je er toch nog iets van je gading vinden (mocht je althans door willen gaan met 't analoge gebeuren) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 Ook kan het een sport zijn etc. Ik wil gewone LP's met muziek die ik leuk/goed vind draaien. Geen LP's van Corrie en de Rekels of Tedje en de Flikkers die toevallig goed geperst zijn. Hubertinus Kan ik prima begrijpen. Daar kan zowiezo geen enkele fatsoenlijke draaitafel tegen, dus die illusie is gelijk naar het rijk der fabelen verwezen Feit is dat ook nieuwe LP's "smerig" zijn. Een wasbeurt is dus ook bij een nieuw exemplaar noodzakelijk. Een nieuw element is idd ook nog geen garantie voor een kraakvrije weergave. Hoe goedkoper het element, hoe minder de naald en een mindere naald levert meer kans op spetters. Ik kan ook best begrijpen dat je je er aan stoort. nieuw element en toch spetters. En dat je gekozen hebt voor dit element is ook begrijpelijk. Zeker als je nog steeds niet helemaal zeker bent van je zaak een draaitafel aan te schaffen, is het verstandig niet gelijk een kapitaal op tafel te leggen voor een element. wat dat betreft zit je met de Grado Black helemaal niet zo verkeerd, alleen dus jammer van de naaldsleep. Toch zou een Denon DL110 een betere keuze zijn geweest, maar die is dan ook weer gelijk 2x zo duur Al met al een netelige kwestie. De draaitafel is gewoon goed, daar twijfel ik niet aan. Het element had wat beter gekund, waardoor er minder spetters weergegeven worden. Het is ook afhankelijk van het budget dat je jezelf gesteld hebt. Dat het zonder gespetter en gesis kan, weet ik uit ervaring. Maar mijn elementjes kun je dan ook niet vergelijken met een Grado Black. P.S.: Onlangs bij Haudio nog nagevraagd hoeveel een nieuwe naald kost voor mijn Technics element dat in mijn Thorens hangt. Wow, was dat ff schrikken. Replica van Tonar kost Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 Sodejuu, ik ben blij dat jij de zaak toch wat genuanceerder benaderd. Ik vind Haudio wat kort door de bocht. En geloof mij nu maar Haudio en Sodejuu en al die anderen: ik ben zeer gecharmeerd van draaitafels! Ik heb alleen zo lang getwijfeld door wat ik nu hoor. In jullie oren valt die nieuwe Lp misschien wel mee en ik probeer ook bij mezelf een andere mentaliteit te kweken wat betreft LP weergave, maar dat gaat niet van de ene op de andere dag. Ik heb nog een huis tuin en keukenmiddel gekregen van iemand anders om de LP's te reinigen. Ik zal eens kijken of ik die ingredienten morgen kan gaan halen. wordt vervolgd. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 Bij een audiozaak in Heerlen kun je zo'n wasapparaat huren. Een Nitty Gritti. Misschien eens een keer doen. Is niet ver van hier. Eerst nog meer LP's halen. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 Ome Henk, kraakloos kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Wel met een enkel tikje, zeg maar niet noemenswaardig. Die nieuwe LP is ook niet zo erg, maar die had ik eigenlijk maagdelijk verwacht. Maar wellicht dat er inderdaad ook op een nieuwe LP resten van het een of ander zitten en dat dat varkentje toch even gewassen moet worden. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 Nou wat ik bedoel met het proberen te veranderen van mijn mentaliteit betreffende de LP weergave heeft daar ook betrekking op. Zeg maar zoiets van: een tikje moet kunnen... Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 Mocht je de moed nog niet direkt op willen geven Hubertinus, dan is dit wellicht nog een laatste 'strohalm'. Een Nitty Gritty basic platenwasser voor 249,- euro. Mvg, Alco Heeft iemand hier ervaring met dit apperaat? Andere LP cleaners die ik heb gezien gaan al snel naar het veel voudige van deze prijs. Alleen op de HTV (HVT) dagen was er een andere LP cleaner die volgens mij wel betaalbaar was. Ik ga nu maar naar bed. Voor mij gee handmatig gekloot meer. Dan maar meer geld uitgeven voor een FI en die bevalt prima Deze bevalt mij prima! In 1 a 2 minuten een brandschone lp op de tafel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 16 juni 2004 Report Share Posted 16 juni 2004 Nou wat ik bedoel met het proberen te veranderen van mijn mentaliteit betreffende de LP weergave heeft daar ook betrekking op. Zeg maar zoiets van: een tikje moet kunnen... Hubertinus Er zijn ook heel veel mensen met een klein tikje Huub dus dat ene tikje wat je nog zou horen valt wel reuze mee . Toch hoor ik bij mij op het oudtje maar heel weinig tikjes groetjes John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 19 juni 2004 Report Share Posted 19 juni 2004 Het gaat beter. Laatst weer nieuwe LP en goede borstel gekocht. Het gaat nu richting miniem. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 juni 2004 Report Share Posted 19 juni 2004 Het gaat beter. Laatst weer nieuwe LP en goede borstel gekocht. Het gaat nu richting miniem. Hubertinus Gun je de tijd om eraan te wennen. ik dacht dat ik die boodschap had doorgegeven . BTW, naar mate het element wat meer ingespeeld raakt, zullen ook de tikjes minder worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts