Jump to content

Ooit geluisterd naar..

PD
 Share

Recommended Posts

Beste allemaal,

Weer zo'n topic waarin ik vraag naar jullie ervaringen met het volgende merk speakers. Duntech. Ooit kunnen beluisteren of in bezit gehad? Ik zou er graag over willen horen..

groeten, PD Hogeterp :rolleyes:

Hans,

Waar werden ze mee aangestuurd? Of is dat een intikkertje? :rolleyes:

groeten, PD <_<

:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Allebei de systemen met monoblokken van Array. de allereerste Array's Quartz M blokken staan hier op te spelen.

Duntech is een bedrijfsafsplitsing van Dunlavy, maar hoe het precies zit weet ik ook niet.

:)

Beste,

Ja een Masteringstudio klant van mij (die ik overigens helemaal technsich heb gebouwd) heeft een mastering surround setup met 6 duntech sovereign weergevers.

Op de fronts Krell FPB-600. Achter KSA300S Center NAD S200.

Kunnen zeer laag. Toch vind ik ze niet zo goed als de Matrix 800's terwijl ze er erg op lijken. Ze missen die magie, souplesse en drive. Toch zijn het wel hele fraaie weergevers.

sovereign2.jpg

Groeten,

Bas

2 Sebastiaan:

Gaaf! Hoe zou jij het totale geluid omschrijven?

2 Hans:

Ik wist niet dat Dunlavy en Duntech samen 1 waren..

groeten, PD B)

Beste PD,

Het klankbeeld kan ik het beste omschrijven als, groots, krachtig (extreem diep laag!). Het is een echt fullrange systeem, en in dat opzicht veegt de Duntech sovereign de vloer aan met het merendeel van de weergevers. Eenmaal de echte grondtonen gehoord en je weet wat je al die jaren hebt gemist... :)

Wel miste ik in het midden-hoog het laatste beetje openheid en souplesse. De klank komt me in de midden regionen ietswat geknepen over, en ik mis een bepaalde harmonische vrijheid.

Toch de Matrix-800 met een zelfde soort opbouw gaat verder. Ik weet ook aan wie ik mijn setje kwijt kan als ik ze ooit weg zou doen :D

Groeten,

Bas

Ik weet ook aan wie ik mijn setje kwijt kan als ik ze ooit weg zou doen :D

Volgens mijn vrouw komen ze er NIET in :D

Beste Henk,

Nou ik zal je vertellen.. Ik heb in een blad iets bizars gezien van Usher!! Ik ga even kijken of ik het op het www kan vinden. Dat moet je gewoon zien :D

Groeten,

Bas

Beste,

Ja een Masteringstudio klant van mij (die ik overigens helemaal technsich heb gebouwd) heeft een mastering surround setup met 6 duntech sovereign weergevers.

Op de fronts Krell FPB-600. Achter KSA300S Center NAD S200.

Kunnen zeer laag. Toch vind ik ze niet zo goed als de Matrix 800's terwijl ze er erg op lijken. Ze missen die magie, souplesse en drive. Toch zijn het wel hele fraaie weergevers.

sovereign2.jpg

Groeten,

Bas

Yep! Dit type ken ik.

Is lange tijd een referentiesysteem geweest van , ik meen, een Duits tijdschrift. :o:P:lol:

Zo te lezen klinken ze niet Duits. ;)