Jump to content

Je kan je kont niet keren of...

nando
 Share

Recommended Posts

Energetisch gezien kan het nu nog niet uit. Das geen flauw praatje van de olieboeren (I wish...). Ik heb er zo geen info over, maar wellicht dat google wil helpen... Ik heb het niet van een of andere malloot of zo... ;)

Ik heb ook mijn twijfels over zone energie en zonnecellen.

De tu had gewonnen bij de australi

Leuke discussie maar wat veel mensen niet weten is dat er heeeel lang geleden, ergens in de eerste helft van de 20e eeuw motoren zijn uitgevonden waar we de naam niet eens meer van weten (tenminste ik niet) die makkelijk 30 kilometer op 1 liter benzine halen en waar je makkelijk 400.000 kilometer mee kunt rijden. En dat was dus in die tijd. Als die waren doorontwikkeld hadden we er nu anders voor gestaan. En dan heb ik het niet over

Die reed op Biodiesel trouwens, nog 'schoon' ook dus... :)

Het ruikt alleen naar patat frites als zo'n biobak gepasseerd is. ;):lol:

Gewoon mayo er doorheen kwakken. Dan ruikt het prima. Of pindasaus. :D

Vervolgens is diesel weer veel smeriger dan benzine. Je krijgt veel meer schadelijke gassen uit de uitlaat <_<

nando

Dat hoeft niet.

idd is dieselolie een zwaardere fractie van aardolie. Maar de verbrandingswaarde is hoger; je hebt er dus minder van nodig om dezelfde hoeveelheid energie op te wekken als met benzine. Minder uitstoot dus...

Die tendens vind je terug in de huidige generatie dieselmotoren; common rail, directe inspuiting, enz.

Allemaal systemen om de verbranding( en dus de uitstoot van schadelijke gassen) beter te beheersen.

Energetisch gezien kan het nu nog niet uit. Das geen flauw praatje van de olieboeren (I wish...). Ik heb er zo geen info over, maar wellicht dat google wil helpen... Ik heb het niet van een of andere malloot of zo... ;)

Waarom hebben die duitsers nu niet gewonnen van Nederland, moet niet zo moeilijk zijn toch?

Dan waren we lekker snel van het gedoe af geweest.

nando

Vervolgens is diesel weer veel smeriger dan benzine. Je krijgt veel meer schadelijke gassen uit de uitlaat  <_<

nando

Dat hoeft niet.

idd is dieselolie een zwaardere fractie van aardolie. Maar de verbrandingswaarde is hoger; je hebt er dus minder van nodig om dezelfde hoeveelheid energie op te wekken als met benzine. Minder uitstoot dus...

Die tendens vind je terug in de huidige generatie dieselmotoren; common rail, directe inspuiting, enz.

Allemaal systemen om de verbranding( en dus de uitstoot van schadelijke gassen) beter te beheersen.

Diesels zijn nu veel vervuilender dan benzine motoren. Met roetfilters zal het roetgehalte zeker lager worden en dat komt ook eigenlijk veel te laat want het is kankerverwekkend tot en met!

nando

Diesels zijn nu veel vervuilender dan benzine motoren. Met roetfilters zal het roetgehalte zeker lager worden en dat komt ook eigenlijk veel te laat want het is kankerverwekkend tot en met!

nando

Ben ik niet met je eens! :P

Een benzinemotor is veel vervuilender dan een goed afgeregelde diesel. Al die NOx-jes en die overbrande koolwaterstoffen van de benzinemotor komen t

nando

Ben ik niet met je eens! :P

Een benzinemotor is veel vervuilender dan een goed afgeregelde diesel. Al die NOx-jes en die overbrande koolwaterstoffen van de benzinemotor komen t

Ja, leuk, een ideaal afgestelde motor en het verbruik zeggen nog niet alles over de vervuiling, laat dat duidelijk zijn. Oke minder verbruik zorgt voor minder CO2 maar Diesels produceren zeer zeker roet. Heb je wel eens achter een diesel gereden die bij het stoplicht wegrijdt? Je ziet de roet dan uit de uitlaat komen! Dat een diesel geen roet hoeft te geven kan best zijn als er altijd een volledige verbranding plaatsvind maar dat is dus niet zo.

Er worden stappen ondernomen om het milieuvriendelijker te maken door zwavel arme brandstoffen en roetfilters maar nu is dat nog niet het geval.

Dit maatregelen worden genomen omdat diesels nu nog niet aan de europese normen van over een tijdje voldoen. Benzine motoren voldoen daar nu al wel aan.

Dat veel lease auto's diesels hebben komt door de lagere kosten bij veel gebruik, dat klopt maar dit is natuurlijk geen argument voor vervuiling, dat zal bedrijven een rot zorg zijn.

nando

Beste Nando

Ik wil echt geen kruistocht houden tegen benzinemotoren hoor, maar je moet wel een beetje relativeren.

Even los van welke schoner is(of eigenlijk: minder smerig...) :rolleyes: , hebben we momenteel van beiden miljoenen exemplaren op de weg.

Tegen de tijd dat het effect van roetfilters etc. wereldwijd merkbaar gaat worden hebben wij allemaal al een permanent huisje onder de grond. :D

Ja, maar dit is iets heel anders, relativeren of een discussie over vervuiling van motoren.

Olie schijnt over 40 jaar op te zijn we moeten maar zien of we dat meemaken.

nando

Ja, maar dit is iets heel anders, relativeren of een discussie over vervuiling van motoren.

Olie schijnt over 40 jaar op te zijn we moeten maar zien of we dat meemaken.

nando

Wat die discussie betreft worden we het toch niet eens, denk ik.

Vanaf de tekentafel van Rudolf Diesel zit deze motor al beter in elkaar als die van Meneer Otto.

De viertakt benzinemotor is de (logische) opvolger van de aloude tweetakt motor; deze laatste had van mij eigenlijk nooit uitgevonden mogen worden! Smerig ding!

Je kunt een benzinemotor wel uitrusten met een katalysator, maar dat is het paard achter de wagen spannen. Wat er niet ingaat hoeft er ook niet uit. ;)

Tja, en de diesel...ach daar komt een klein percentage roet uit. So what's the problem?

Kankerverwekkend? Mwoah.

Je wil niet weten wat al die E-tjes in onze levensmiddelen veroorzaken. :(

Nou baggetaliseer je wel heel erg sterk naar mijn mening.

>Je kunt een benzinemotor wel uitrusten met een katalysator, maar dat is het

>paard achter de wagen spannen.

Nee, een moderne diesel is fijn! Daar moeten turbo's intercoolers, roetfilters en wat al niet meer aan te pas komen om het ding wat vooruit te krijgen en de uitlaatgassen schoon te maken.

>Wat er niet ingaat hoeft er ook niet uit. ;)

Dit geldt evenwel voor een diesel als benzine. Beide zijn smerig en vervuilend.

>Kankerverwekkend? Mwoah.

>Je wil niet weten wat al die E-tjes in onze levensmiddelen veroorzaken. :(

Och, dan hoeven we ons nergens meer zorgen om te maken, laten we dan lekker asbest gaan zagen, dikke sigaren roken, uitlaatpijpen afschaffen, overal gaskachels installeren enz...

nando

Hear hear!!!!

17sigareten per dag geeft even veel kans op longkanker als wonen langs de snelweg!!!!

Daar zijn de effecten van het broeikaseffect en ozon geneuzel niets bij!

Wel een hetze tegen roken maar niet tegen de kankerverwekkende de deeltjes uit diesel motoren?

Wel tegen Etjes en niet onnodig auto verkeer?

Ik krijg accute hoofdpijn als er een lpg auto langs rijd! Wat de synthesische 2takt bezine met me doet weet ik niet maar het is vreselijk om ingehaalt te worden door een brommer. En dat stads bussen op diesel rijden is al helemaal te erg voor woorden.

Het wordt tijd dat we autos gaan zien als noodzakelijk kwaad ipv status symbool en piemel compensatie of vrijheids symbool.

Hear hear!!!!

17sigareten per dag geeft even veel kans op longkanker als wonen langs de snelweg!!!!

Wel een hetze tegen roken maar niet tegen de kankerverwekkende de deeltjes uit diesel motoren?

En er gaan net zoveel mensen dood aan longkanker ten gevolge van radon dan aan roken. Zo ken ik er nog wel een paar.

Typisch dat ze in Duitsland voor het milieuprobleem juist een oplossing zien in dieselmotoren en Nederland de diesels liever in de ban zou doen omdat ze zo smerig zouden zijn.

Of zal het zo zijn dat de overheid op een of ander manier meer verdient aan de benzineaccijns dan aan de accijns op dieselbrandstof? Of verdient Shell meer aan benzine?

Je kan het nadeel van het roet natuurlijk overbelichten maar de voordelen van het CO2 neutrale gebruik van een diesel in een donker hoekje wegstoppen.

Het is allemaal maar politiek; als de overheid echt om het milieu zou geven zou slaolie tanken al lang toegestaan zijn. Dat helpt pas echt om het CO2-probleem tegen te gaan.

Hear hear!!!!

En er gaan net zoveel mensen dood aan longkanker ten gevolge van radon dan aan roken. Zo ken ik er nog wel een paar.

Typisch dat ze in Duitsland voor het milieuprobleem juist een oplossing zien in dieselmotoren en Nederland de diesels liever in de ban zou doen omdat ze zo smerig zouden zijn.

Of zal het zo zijn dat de overheid op een of ander manier meer verdient aan de benzineaccijns dan aan de accijns op dieselbrandstof? Of verdient Shell meer aan benzine?

Je kan het nadeel van het roet natuurlijk overbelichten maar de voordelen van het CO2 neutrale gebruik van een diesel in een donker hoekje wegstoppen.

Het is allemaal maar politiek; als de overheid echt om het milieu zou geven zou slaolie tanken al lang toegestaan zijn. Dat helpt pas echt om het CO2-probleem tegen te gaan.

Het is de Nederlanse overheid uitsluitend te doen om geld, zo veel mogelijk geld. :confused:

Niet om de gezondheid of de veiligheid van de burger, dat intereseerd ze geen donder. :confused: Kijk alleen maar eens naar de niet aflatende flits-razzia die onze politie ''helden'', onder leiding van de ''bij de automobilisten'' alom gehaatte justitie officier Spee houdt. Dit levert de staat jaarlijks ruim 400 miljoen euro op. En n

Lekker populistisch stuk van C J

Laat ik je even uit de droom helpen: het is voor veel politieagenten een grote frustratie dat er een grote rem zit op het aantal bekeuringen dat ze mogen uitdelen. Als je gewoon om je heen kijkt wat er allemaal gebeurt, dan kan het niet anders dan dat er opgetreden wordt. Allerlei asocialen die gewoon ergens op straat tegen de muur staan zeiken. Automobilisten die hun auto zo parkeren dat de verkeersdoorstroming ernstig gehindedrd wordt. Of dubbelparkeren, terwijl er twee meter verdr een vrije parkeerplek is. Zijn ze gewoon te belazerd om even in te steken. Of wat te denken van aiutomobilsten die als service aan hun claxon gaan hangen als ze een zebrapad met voetgangers naderen? Fietsers die zonder enige vorm van verlichting tussen door crossen en zich nergens wat van aantrekken? Mensen die te belazerd zijn om richting aan te geven, zich niets aantrekken van welke kleur van een verkeerslicht dan ook.

Automobilisten die zelf wel denken uit te maken op