Jump to content

Je kan je kont niet keren of...


nando
 Share

Recommended Posts

Het zijn vooral de asocialen die er last van hebben.

Deels ben ik het hiermee wel eens, maar er worden vaak de verkeerde prioriteiten gesteld:

Wat is belangrijker:

iemand die 10 minuten zijn auto op een plek heeft staan die eigenlijk verboden is maar toch niemand echt hindert, terwijl op hetzelfde moment er 7 auto's loeihard in de bebouwde kom door rood knallen, terwijl er moeders met kinderen staan te wachten om over te gaan steken.

Dat zie ik hier vanuit mijn raam dagelijks gebeuren, en terwijl ze 5 minuten nodig hebben om 1 bon te schrijven, rijden er in die 5 minuten zeker 25 auto's door rood. En die bekeuren ze nooit! Verkeerde prioriteit!

 

Wat ook erg a-sociaal is, en wat ik ook dagelijks zie gebeuren in Nederland, is dat

mensen blind zijn voor wat er om zich heen afspeelt.

Daar zouden ook eens bekeuringen voor uitgedeeld moeten worden:

Staat er een moeder een klein kindje uit te leggen dat je voor een rood stoplicht moet wachten tot het groen is.

Het kindje kijkt verbaasd op en begrijpt er helemaal niets meer van: overal ziet hij / zij volwassenen en andere kinderen gewoon die regels negeren.

Vervolgens vragen diezelfde mensen zich af, waarom de maatschappij toch zo verloedert en dat er steeds minder respect is.

Kijk in de spiegel zou ik zeggen.

Dit is het begin van die verloedering! ;)

Link to comment
Share on other sites

Als verkeersdelinquent wilde ik nog even bijdragen.

 

Gisteren in de bus een vermaning gehad van het CJIB. Ik reed wel 56 km per uur en dus 6 km te hard, de asociale die ik ben.

 

En dan te bedenken dat slecht 0.5 % van de (zwaardere) criminaliteit uitmond in een veroordeling.

 

Als het ze nou echt te doen is om die poen laten ze dan lekker de wegenbelasting verhogen met een paar euro.

 

Michael

Link to comment
Share on other sites

Waarom worden er altijd "ergere" overtredingen of misdaden bijgehaalt als er over te hard rijden word gepraat??

Verschuil jezelf toch niet achter andermans fouten!!!

 

Iedereen weet dat je niet te hard mag rijden. Waarom doe je 't dan toch?

Eigenschuld dikke bult.

 

Niemand houd rekening met regel nummer 1. Pas je aan aan de situatie!

En dan toch 60 door de bebouwde kom. Je doodschrikken omdat een fietser jou wel ziet maar jij hem niet.

Tja kun je vloeken en tieren maar jij had je snelheid moeten aanpassen om hem wel te kunnen zien.

Gezeur over verlichting. Als jij je zou aanpassen aan 't verminderde zicht dan zou je niet schrikken van een voetganger of fietser zonder licht.

Je bent niet verplicht om 50 te rijden!!!

 

Op de fiets rijd ik gemiddeld zo'n 25-30km/u door de stad en als mijn aandacht verslapt dan schrik ik ook van auto's fietsers en voetgangers. Dat overkomt me in de auto niet omdat ik super alert ben. (ik rijd zelden auto en vind 't nog steeds dood eng). Fietsen denk ik met de ogen dicht en verstand op 0 te kunnen doen. Dat kan niet! Ben boven op een auto beland!

Toch rijden teveel autorijders met die zelfde mentaliteit.

Ik kan wel hard rijden, ik heb geen afstand nodig, ik pak dat rode licht wel.

Gevolg: blikschade, gewonden en doden.

 

Je kunt vanuit een auto geen ###### zien. Een busje lukt nog wel, maar vergeleken met het overzicht dat je op de fiets hebt is het een schande dat een auto 50 mag!

Vooral als het donker is. Je denkt wat te kunnen zien omdat er 2 schijnwerpers op de auto zitten. Gevolg; je ogen wennen niet aan het donker. Buiten die lichtvlek is alles zwart. Terwijl je een boek kunt lezen bij de straatverlichting.

Ik pleit voor stadslicht in de stad. Serieus je gaat een stuk meer zien!!!

 

Begrijp me aub niet verkeerd, ik wil alleen maar zeggen dat de gemiddelde mentaliteit in het verkeer uitermate egoistisch en dom is.

en de regels OOK!!!!

 

Groeten Simon

Link to comment
Share on other sites

Ik weet dat ik regelmatig te hard rij en onlangs lag er dus ook bij mij een "rekening" van het CJIB in de bus. Geflitst op de A9 om 7:16u terwijl ii m'n zus naar Schiphol bracht. Gemeten 108km/h terwijl 100km/h is toegestaan. Na correctie dus 104km/h. Boete:

Link to comment
Share on other sites

Ik weet dat ik regelmatig te hard rij en onlangs lag er dus ook bij mij een "rekening" van het CJIB in de bus. Geflitst op de A9 om 7:16u terwijl ii m'n zus naar Schiphol bracht. Gemeten 108km/h terwijl 100km/h is toegestaan. Na correctie dus 104km/h. Boete:
Link to comment
Share on other sites

EN slome autos zijn absoluut onvoorspelbaar en het inhalen van hun nog minder voorspelbaar.

 

Groetjes Simon

Geheel mee eens. Slome auto's hebben ook nog de eigenschap dat ze volstrekt niet opletten wat er om hen heen gebeurt. Het komt nogal eens voor dat zo'n ding lekker 80 tuft op de rechter rijbaan van een 3 baans gedeelte en zonder dat daar aanleiding voor is naar links komt zeilen. 5 van de 10 gevallen is dat een vertegenwoordiger die zit te bellen en in de andere 5 gevallen is het opa die al niet harder durft te rijden.

 

Ok zitten er nogal wat mensen op de weg die ruzie met hun vrouw, baas of zichzelf hebben en dat zonodig op mede weggebruikers moeten afreageren.

 

Je kan er maar beter rekening mee houden.

 

:(

Link to comment
Share on other sites

Ik denk als Advocaat weer met zo'n bangelijke opstelling komt als tegen DL , dat we dr dan gewoon uitliggen.

Ik schat die Tjechen als team zowiezo al hoger in.

Maarja met Advocaat als coach heb ik er zowiezo een hard hoofd in, tactisch zeer slecht en altijd van de tegenstander uitgaan ed.

Ik wil Cootje :D

Maar denk dattie niet echt lekker ligt bij de KNVB op dit moment :lol:

Link to comment
Share on other sites

Beste vrienden, ik wist dat deze reacties zouden komen en ik ben het met jullie allemaal in meer of mindere mate eens. :D

Maar jullie zijn het waarschijnlijk met mij eens dat wij hier in Nederland een geweldig justitieel aparaat hebben. :eek: Een O.M. dat blunder op blunder stapelt. :confused: Een justitie die je voor moord bijna vrij spreekt. :confused: Dat je voor het plegen van een kraak, hetzelfde, of meer krijgt.

Terwijl je voor het niet betalen van een boete midden in de nacht met walgelijk veel machtsvertoon uit je bed wordt gelicht. Ja, boetes brengen geld op. :angry:

 

En o ja, Kermit, het is geen fabel dat politie amtenaren daadwerkelijk in hun loopbaan worden belemmerd als zij hun target niet halen. <_< Daarom gaan ze in Amsterdam regelmatig de straat op om zoveel mogelijk (lullige) bekeuringen uit te delen, om die target maar te halen. :eek: Kijk, dat is justitie. :confused:

Link to comment
Share on other sites

Nu de hamvraag:

 

Gaan in Nederland na vandaag de oranje mutsen en vlaggen weer de kast in voor een aantal jaren? Tsjechie.... Nedved.....Ik denk: Ja! Nederland vliegt er in de voorronden uit :D:lol::cool2:

Een paar uur later: zie je wel! Nederland gaat gewoon weer terug naar huis!

Het EK is weer voorbij.

Ze hoorden er eigenlijk ook niet thuis, want bij de kwalificatie kwamen ze er met de hakken over de sloot doorheen.

En kijk eens wat een matig voetbal: kick and rush, lange halen SNEL THUIS :D:lol::D:lol::D:lol::D:lol::D:lol::D:lol::D:lol:

Link to comment
Share on other sites

Nu de hamvraag:

 

Gaan in Nederland na vandaag de oranje mutsen en vlaggen weer de kast in voor een aantal jaren? Tsjechie.... Nedved.....Ik denk: Ja! Nederland vliegt er in de voorronden uit :D  :lol:  :cool2:

Een paar uur later: zie je wel! Nederland gaat gewoon weer terug naar huis!

Het EK is weer voorbij.

Ze hoorden er eigenlijk ook niet thuis, want bij de kwalificatie kwamen ze er met de hakken over de sloot doorheen.

En kijk eens wat een matig voetbal: kick and rush, lange halen SNEL THUIS :D:lol::D:lol::D:lol::D:lol::D:lol::D:lol::D:lol:

Ik wil niet vervelend doen maar ze kunnen nog steeds door!!!

Zij gaan voorlopig niet naar huis.

En het was een schitterende wedstrijd.

Dus ze hebben vanvond meer hun 'roem' verdient dan ooit.

 

Maar wel keihard verloren. Tja je kunt niet alles winnen. :P

Link to comment
Share on other sites

Een uitzondering is de snelweg daar moet je minimaal 60 KUNNEN rijden.

Deze wet is gewijzigd en sinds 1 november 1992 is er dus ook op de autosnelweg geen minimale snelheid meer. Je kan wel bekeurd worden voor te langzaam rijden, maar de snelheid telt dan niet meer. Het wordt dan aan artikel 5 opgehangen.

 

Ik wilde niet alles kwoten omdat ik dan de essentie van die regel kwijt raak. Ik heb het niet over langzame auto's, maar over bestuurders die consequent te traag rijden. Zij vormen werkelijk een grote bron van ergernis. Ik praat het ook niet goed dat de achterliggende bestuurder hun gaat inhalen, met alle gevolgen van dien. Ik wijs er alleen op dat juist deze trage bestuurders door hun gedrag op deze manier PASSIEF een ongeluk veroorzaken kunnen. Zij raken er immers niet in betrokken. Ik zou wel willen dat als iemand een adres zoekt, het liefst ff aan de kant gaat staan om het te zoeken.

 

Ik heb de vervelende eigenschap dat ik voor meerdere bestuurders tegelijk meekijk en -denk. Dan stoort je zulk slakkengangetje enorm, als je geen aanleiding ziet voor dit gedrag. HBelaas zijn er enorme volksstammen die niet verder kijken dan de ster op hun motorkap, of in het beste geval, de trekhaak van hun voorganger.

 

Een volgend feit is ook waar. Na een test, uitgevoerd door Blik op de Weg, bleek dat 50% van alle bestuurders wel een of ander mankement aan hun ogen had. Vooral "diepte zien" (met 2 ogen kijken) was dermate onvoldoende dat deze personen nodig aan een kijkhulp moesten. De meeste mensen weten niet eens dat 1 van hun ogen dermate slecht is dat het zicht gecorrigeerd dient te worden, omdat het andere (goeie) oog dit deels opvangt. Waar je dan nat gaat is idd het 3d-kijken. Dat lukt alleen met 2 goeie kijkers in je hoofd. Ik vind een test, zoals die tijdens een rijexamen wordt uitgevoerd dan ook belachelijk en niet ter zake. Een goeie test zou meer op zijn plaats zijn.

Ik ben daarom ook voor het "vernieuwen van de rijvaardigheid"-test. Zeg maar een volgend rijexamen. Voor mijn part elke 5 jaar opnieuw. Dit komt de verkeersveiligheid zeker ten goede. Of nog beter eens in de 10 jaar je rijvaardigheid testen en eens in de 10 jaar een slipcursus, met onderling tussenliggende perioden van 5 jaar.

 

Goh, ik hou maar op want ik kan hier uren over doorzagen. Misschien wil ik wel teveel tegelijk veranderen. Het motto blijft: Verbeter de wereld, begin met de anderen, want daar zijn er veel meer van :P:D

 

P.S.: De regel die ik citeer is de originele tekst uit de wegenverkeerswet. Daar kan en wil ik niks aan veranderen, want dit is de allerbeste regel die erin staat.

Link to comment
Share on other sites

Een uitzondering is de snelweg daar moet je minimaal 60 KUNNEN rijden.

Deze wet is gewijzigd en sinds 1 november 1992 is er dus ook op de autosnelweg geen minimale snelheid meer. Je kan wel bekeurd worden voor te langzaam rijden, maar de snelheid telt dan niet meer. Het wordt dan aan artikel 5 opgehangen.

 

Ik wilde niet alles kwoten omdat ik dan de essentie van die regel kwijt raak. Ik heb het niet over langzame auto's, maar over bestuurders die consequent te traag rijden. Zij vormen werkelijk een grote bron van ergernis. Ik praat het ook niet goed dat de achterliggende bestuurder hun gaat inhalen, met alle gevolgen van dien. Ik wijs er alleen op dat juist deze trage bestuurders door hun gedrag op deze manier PASSIEF een ongeluk veroorzaken kunnen. Zij raken er immers niet in betrokken. Ik zou wel willen dat als iemand een adres zoekt, het liefst ff aan de kant gaat staan om het te zoeken.

 

Ik heb de vervelende eigenschap dat ik voor meerdere bestuurders tegelijk meekijk en -denk. Dan stoort je zulk slakkengangetje enorm, als je geen aanleiding ziet voor dit gedrag. HBelaas zijn er enorme volksstammen die niet verder kijken dan de ster op hun motorkap, of in het beste geval, de trekhaak van hun voorganger.

 

Een volgend feit is ook waar. Na een test, uitgevoerd door Blik op de Weg, bleek dat 50% van alle bestuurders wel een of ander mankement aan hun ogen had. Vooral "diepte zien" (met 2 ogen kijken) was dermate onvoldoende dat deze personen nodig aan een kijkhulp moesten. De meeste mensen weten niet eens dat 1 van hun ogen dermate slecht is dat het zicht gecorrigeerd dient te worden, omdat het andere (goeie) oog dit deels opvangt. Waar je dan nat gaat is idd het 3d-kijken. Dat lukt alleen met 2 goeie kijkers in je hoofd. Ik vind een test, zoals die tijdens een rijexamen wordt uitgevoerd dan ook belachelijk en niet ter zake. Een goeie test zou meer op zijn plaats zijn.

Ik ben daarom ook voor het "vernieuwen van de rijvaardigheid"-test. Zeg maar een volgend rijexamen. Voor mijn part elke 5 jaar opnieuw. Dit komt de verkeersveiligheid zeker ten goede. Of nog beter eens in de 10 jaar je rijvaardigheid testen en eens in de 10 jaar een slipcursus, met onderling tussenliggende perioden van 5 jaar.

 

Goh, ik hou maar op want ik kan hier uren over doorzagen. Misschien wil ik wel teveel tegelijk veranderen. Het motto blijft: Verbeter de wereld, begin met de anderen, want daar zijn er veel meer van :P:D

 

P.S.: De regel die ik citeer is de originele tekst uit de wegenverkeerswet. Daar kan en wil ik niks aan veranderen, want dit is de allerbeste regel die erin staat.

Oh dat wist ik niet :o

 

Wat je aansnijdt met het zicht van de automobilist is idd een goed aandachts punt.

Diepte is 1 maar wat te denken van nachtblindheid. Ik ken heel veel mensen die nachtblind zijn en maar 1 daarvan wil savonds niet meer rijden.

 

Ik heb vorig jaar enorme krassen op mijn linker oog opgelopen en zie werkelijk geen reet meer met dat oog.

Ik heb echter niet 't idee dat dat wat doet met mijn diepte verwerking.

Hoe testen ze zoiets?

 

Groeten Simon

Link to comment
Share on other sites

Oh dat wist ik niet :o

 

Groeten Simon

Dat is ook een enorm probleem. De meeste mensen houden de regelgeving niet bij. Regels die na het behalen van hun rijbewijs zijn ingevoerd gaan volledig aan hun voorbij. Zo is ook de regel dat en fietser van rechts voorrang heeft nog steeds een ondergeschoven kindje. De automobilist van links NEEMT dan toch de voorrang en dat terwijl voorrang een VERLEEN-plicht is. Je moet voorrang verlenen en mag GEEN voorrang nemen.

 

Diepte kun je moeilijk zelf testen. Loop bij een goeie opticien binnen, het testen is gratis en je wordt er niet dommer van :rolleyes:;)

Link to comment
Share on other sites

...Ik heb het niet over langzame auto's, maar over bestuurders die consequent te traag rijden. Zij vormen werkelijk een grote bron van ergernis.

Die zie je al van ver voor je rijden: een Volvo 340 met een fietsenrek.

Ja, zo kan ik er nog een paar noemen:

- hoed op in de auto

- paardenbit aan de binnenspiegel

- visje op de achterklep geplakt

- Audi 80 (de nieuwe Volvo 340)

 

En vooral uitkijken voor de gemotoriseerde koekblikken. Ik heb respect voor degenen die daarin durven te rijden. Die dingen zijn echt extreem link. Met 60km/h en windkracht 3 waai je al van de weg :o Nul wegligging en niet van de plek te branden. Het typische is dat vooral onzekere rijders zo'n koekblik kiezen :blink: . Ja, ze zijn klein, maar dat is dan werkelijk ook alles, Juist als je onzeker bent is dit dus echt de verkeerde keuze. Ik weet zeker dat als ze een grotere, stabielere auto zouden rijden deze personen een stuk beter zouden rijden.

 

Die mensen kunnen blij zijn dat ik niet bij de typegoedkeuring van de RDW werk, want dan waren deze dingen in NL dus niet toegelaten. :rolleyes:<_<

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...