Jump to content

Je kan je kont niet keren of...

nando
 Share

Recommended Posts

Hmmm <_<

Ik reis elke week zo'n 120 km om op mijn 2e slaapplaats te komen omdat mijn werk daar in de buurt ligt. Nu heb ik dat gedaan omdat ik dichtbij huis geen baan kon vinden ("Leraren tekort? Vertel me waar en ik spring erin" zei ik destijds). Ik denk dat er wel meer mensen met vergelijkbare problemen zitten. Wat wil je dan liever een werkeloze ww trekker of iemand die wat verder reist om te werken.

Verhuizen was overigens geen optie omdat huizen hier niet te betalen of te vinden zijn en met een tijdelijk contract je niets kan kopen.

nando

Ik snap dat heel goed dat de volksverhuizingen ontstaan zijn door noodzaak maar als we niets aan die volksverhuizingen doen lossen we het file probleem nooit op!

Jij hebt tenminste een tweede splaapplaats.

Er zijn hele volksstammen die iedere dag 120km reizen (heen en 120km terug).

Die huizenmarkt is ook zoiets :angry:

Het nut overigens van JSF vliegtuigen zie ik nog wel in. We hadden in Bosni

Maar wat hebben wij nou te zoeken in Irak? We hoeven toch niet achter Bush en Blair aan te lopen?

Aangezien we geen eigen ruggegraat hebben moeten we wel achter bush en blair rennen. <_<:angry:

Verder vind ik dat als je een leger hebt dan moet je 'm ook gebruiken.

Maar persoonlijk mag die vandaag nog afgeschaft worden.

Met het eeuwige gezeik over de veiligheid van onze jongens kunnen we het beter afschaffen.

Maar wat hebben wij nou te zoeken in Irak? We hoeven toch niet achter Bush en Blair aan te lopen?

Ja, maar nu heb je het over iets heel anders!

Die oorlog in Irak is heeeeeel fout maar Saddam is wel weg.

We hadden misschien beter kunnen zeggen, zak in de stront met je foute oorlog maar ik denk dat het dan nu al een veel grotere puinhoop was geweest. Ik denk dat de Amerikanen veel te arrogant zijn en dat de Engelsen en bijvoorbeeld Nederlanders het veel beter aanpakken in hun regio's. Dat hebben we er wel te zoeken, stabiliteit. Je wilt immers ook gas water en licht in je huis. Als Irak een groot probleem wordt geeft dit voor de olie ook een groot probleem.

nando

Ja, maar nu heb je het over iets heel anders!

Die oorlog in Irak is heeeeeel fout maar Saddam is wel weg.

We hadden misschien beter kunnen zeggen, zak in de stront met je foute oorlog maar ik denk dat het dan nu al een veel grotere puinhoop was geweest. Ik denk dat de Amerikanen veel te arrogant zijn en dat de Engelsen en bijvoorbeeld Nederlanders het veel beter aanpakken in hun regio's. Dat hebben we er wel te zoeken, stabiliteit. Je wilt immers ook gas water en licht in je huis. Als Irak een groot probleem wordt geeft dit voor de olie ook een groot probleem.

nando

Hier moest men maar eens meer energie insteken: in het verder ontwikkelen van windenergie en zonne-energie.

Volgens mij hebben gelukkig de meeste landen een leger om te voorkomen dat ze het zouden moeten gaan gebruiken :blink:

Ik snap wat je bedoelt maar het klinkt volkomen idioot.

Net zo idoot als "als je een leger hebt moet je 't ook gebruiken".

Het is een gevaarlijk evenwicht.

Daarom moeten we ook van die kapitaal verkrachting af.

Nu heeft nederland mee gedaan aan een totaal onzinnige oorlog tegen 'de as van het kwaad' naar een verkiezingsconcept van reagan ( :unsure: geloof ik).

En heeft 't vertikt tegen een holocaust.

Als de willekeur in 't handelen niet verandert, dan zijn we met leger gevaarlijker dan zonder.

Ik vind dat de legers gebruikt mogen worden om mensen rechten te beschermen.

Maar niet voor kapitalistische beweegredenen. Niet voor een arbeidsmarkt, niet voor een afzet markt en niet voor economische stabiliteit.

Die gammele economie is ons eigen werk en dat los je niet op met oorlogen.

En al helemaal niet voor geloofs overtuigingen en het afdwingen daarvan.

Groeten SImon

Hier moest men maar eens meer energie insteken: in het verder ontwikkelen van windenergie en zonne-energie.

Een uitspraak naar mijn hart! Plant de gehele afsluitdijk vol met molens, verplicht voor elk nieuw huis een zonne collector, enz...

De doelstellingen voor duurzame energie halen we weer eens niet... soms zijn we een ontwikkelingsland

nando

Een uitspraak naar mijn hart! Plant de gehele afsluitdijk vol met molens, verplicht voor elk nieuw huis een zonne collector, enz...

De doelstellingen voor duurzame energie halen we weer eens niet... soms zijn we een ontwikkelingsland

nando

Zonnecellen kosten meer energie om te maken dan ze zullen opleveren, dus dat gaat (voorlopig nog) niet werken. Wat niet wil zeggen dat je er niet in moet investeren natuurlijk, maar om nu die dingen al te planten op alles wat los en vast zit, zie ik niet zitten.

Windmolens lijken leuk, maar niemand wil ze echt. Ze mogen niet in de buurt van steden/bevolkte streken, omdat je daar zwaar irritante bewegende slagschaduwen krijgt van die molenwieken. En ze mogen ook niet in vogelrijkgebied (is verboden; vogels worden zo doodgemept door de wieken)... Tja, zie dan maar eens een plek te vinden waar ze wel mogen in Nederland. De Noordzee is dan de enige optie, maar je moet wel verdomd veel van die dingen neerzetten om daar rendement van te halen (want het kost een vermogen om die dingen daar te krijgen)...

Het gaat om de intentie. Dus investeren in onderzoek, onderzoek en nog eens onderzoek. Ooit raakt de olievoorraad op.

Het gaat om de intentie. Dus investeren in onderzoek, onderzoek en nog eens onderzoek. Ooit raakt de olievoorraad op.

Onderzoek ben ik ook voor. Maar ga je niet blindstaren op zonnecellen en windmolens, want volgens mij gaat dat nooit werken. Volgens mij gaat de brandstofcel het helemaal maken... Want die olie gaat idd een keer op (al duurt dat nog wel een tijdje hoor...).

Onderzoek ben ik ook voor. Maar ga je niet blindstaren op zonnecellen en windmolens, want volgens mij gaat dat nooit werken. Volgens mij gaat de brandstofcel het helemaal maken... Want die olie gaat idd een keer op (al duurt dat nog wel een tijdje hoor...).

De brandstof cell werkt alleen bij de gratie van elektriciteit!

Dus dat kost gewoon kolen of olie.

Het scheelt wel een hoop uitlaat gassen.

Olie kun trouwens gewoon planten. Dat wordt bv in duitsland zwaar gesubsidieerd in nederland niet.

Dus de intentie van dit land is heeeeel ver te zoeken.

De smoesjes tav windmolens zijn daar ook een lelijk voorbeeld van.

Het zou volkomen terecht zijn als nederland sancties krijgt opgelegt door brussel.

Groeten Simon

Zonnecellen kosten meer energie om te maken dan ze zullen opleveren, dus dat gaat (voorlopig nog) niet werken.

Waaruit blijkt dat dan? Kan je mij daar info over geven dan?

nando

Zonnecellen kosten meer energie om te maken dan ze zullen opleveren, dus dat gaat (voorlopig nog) niet werken.

Waaruit blijkt dat dan? Kan je mij daar info over geven dan?

nando

Ja, dat zou ik wel eens willen weten. Mag het soms niet werken van de olieboeren?

Energetisch gezien kan het nu nog niet uit. Das geen flauw praatje van de olieboeren (I wish...). Ik heb er zo geen info over, maar wellicht dat google wil helpen... Ik heb het niet van een of andere malloot of zo... ;)

Energetisch gezien kan het nu nog niet uit. Das geen flauw praatje van de olieboeren (I wish...). Ik heb er zo geen info over, maar wellicht dat google wil helpen... Ik heb het niet van een of andere malloot of zo... ;)

Ik heb ook mijn twijfels over zone energie en zonnecellen.

De tu had gewonnen bij de australi

Ik heb ook mijn twijfels over zone energie en zonnecellen.

De tu had gewonnen bij de australi

Tegenwoordig, met toepassing van roetfilters, valt dat wel mee. Vooral als je biodiesel gebruikt (diesel uit lijnzaad is dat geloof ik). Dan stoot je alleen stoffen uit, die al in de zaden zaten. Geen extra uitstoot dus...

Maar diesel is opzich niet schoon idd. Dus ook geen oplossing...

En wat dacht je dan van NOx stoffen, die zitten niet in diesel wel in de lucht en worden gevormd onder de hoge temperaturen in een motor. NOx is ook slecht want dit vormt HNO3 en dat is salpeterzuur, een van de boosdoeners van zure regen.

nando

Maar qua rendement is is het al lang beter dan benzine. Je moet kijken naar verbruik, niet pk's/liter. En nje hebt en koppel waarvan je aleen kunt dromen met benzine. Met common rail en andere snufjes beginnen het ook op iets te lijken in de fun deel (aantal PKs en accelratie). ;)

Met goede roetfilters is er niet zo veel an de hand qua uitstoot, maar dat is alleen toegepast op nieuwere diesels. Vrachtwagens, bussen en oudere tuf-tufs zijn wel grote vervuilers ja.

Leuke discussie maar wat veel mensen niet weten is dat er heeeel lang geleden, ergens in de eerste helft van de 20e eeuw motoren zijn uitgevonden waar we de naam niet eens meer van weten (tenminste ik niet) die makkelijk 30 kilometer op 1 liter benzine halen en waar je makkelijk 400.000 kilometer mee kunt rijden. En dat was dus in die tijd. Als die waren doorontwikkeld hadden we er nu anders voor gestaan. En dan heb ik het niet over