Jump to content

Versterker vergelijking 2e ronde

Kermit
 Share

Recommended Posts

Even ter info

Ontvangst vanaf 13:00 uur. We kunnen dan de diverse versterkers meteen onder spanning zetten.

- Luidsprekers zijn de ESL63's

- Voorversterker de AVM van Erik of eventueel de JK van Picoso.

- Luidsprekerkabels: Kermie's Nitwit Special improved MkIII met banaanstekers. Kan dat voor iedereen?

- Interlink: maakt me niet uit, ik gooi er net zo makkelijk een dropveter tussen. Desnoods kiezen we ter plekke op basis van mijn eigen set.

- Muziek: nader vast te stellen, maar gevarieerd. Kom allemaal maar met suggesties.

Eindversterkers

- MF A370 van Erik

- Audionotes van Rob

- MFx200 van Kraus

- JK van Picoso

We hebben dan zoveel mogelijk dezelfde versterkers als bij d eerste test, met dien verstande dat de JK set de vlag heeft overgenomen van Array.

Wie komen er?

Erik K

John P

Speedy A

Kraus v B

Steks

Rob T

Verder heeft ook Michel aangegeven te willen komen. Wellicht ben ik er nog eeen paar vergeten. Laat dat dan nog even weten. Maar veel meer kan ik er niet kwijt. Uiteraard hebben deelnemers aan de eerste sessie voorrang.

Halverwege volgende week verstuur ik routebeschrijvingen naar de deelnemers. Houd in ieder geval rekening met wat vertraging i.v.m. wegwerkzaamheden.

Kermit, ik zal proberen er om 13:00 te zijn, het kan ook wat later worden aangezien in de 19de mijn nieuwe auto op moet halen. Dus als het dringen wordt om een plekje begijp ik dat ik niet de eerste keus ben.

Realiseer je dat het klinkend resultaat van het gebruik van speciale bekabeling een puur situationeel gegeven. En aangezien de situatie voor de meeste versterkers hier volslagen nieuw is, lijkt het me niet voor de hand liggend om op voorhand de hand te slaan aan speciale netsnoeren. Anders weet je nooit wat er aan de hand is en kun je de hele situatie niet meer goed in de hand houden. Lijkt me niet echt handig... :rolleyes:

Wat mij betreft nemen we gewoon

Hoi Kraus

Als je dat mee wil nemen: graag.

Wat ik aan wilde geven is een wat mij betreft grote vrijheid van versterkerbezitters om hun versterkers optimaal te laten presteren. Maar ook dat dat zekere risico's met zich meebrengt.

Heb je al muzieksuggesties?

Als ik Rob nu eens op haal en jij brengt hem weer thuis Andre?

Ik moet n.l. rond 20:30 weer ergens anders op een feestje zijn.

Dan komt ie toch thuis met zijn versterkers! ;)

Is ook goed, al zou deze sessie wel erg lang duren in dat geval :blink:

Andr

dat belooft goed te gaan dus zaterdag.

met michel de heen reis (dus op tijd) en met andre' terug (hoelaat ik dan thuis komt maakt dan niet meer uit want dat is altijd op tijd)

ps. kermit houd er aub rekening mee dat er iets langere interlinks gewenst zijn.

Hoi allen,

Ik zal in ieder geval mijn eigen interlinks meenemen, een set van 1x4 en 1x6 meter JK Type II. Een setje VDH Revelation luidspreker kabel kan misschien ook een plaats krijgen. (Kermit, ligt er van mij bij jou ook nog een meter type II?).

Mijn eindversterkers hebben overigens vaste voedingskabeltjes; niet eens geaard en met een dikte van lampedraad imponeert het ook niet.

Wie van jullie heeft er trouwens een dB-meter, aangezien Hans van Liempd er niet bij zal zijn en we de vorige keer daarmee het volume hebben vastgeprikt op 88 of 89 dB met een testsignaal. Dat signaal kan ik leveren, want ik heb exact dezelfde CD als Hans van Liempd daarvoor gebruikte (test-CD van Fritz de With).

Wat betreft de muziek moet ik nog even zoeken naar een mooi stukje.

Kermit heeft geen HK760 maar een echte Quad 99cd-p, net als de NS met een 192 Kbit upsampling dac, alleen met een 'iets ander' loopwerk :rolleyes:

Maar het lijkt me wel leuk om die cdspelers eens naast elkaar te zetten, volgens mij wilde Kermit dat ook al eens doen.

Voor de beste vergelijking met de vorige sessie zou de NS eigenlijk wel een logische keuze zijn, ik wil hem iig wel meenemen :)

Andr

Jongens

Weet je wat we doen? Kies lekker een andere locatie. Dan kun je je eigen CD-speler, bekabeling, netsnoeren, afstandbediening en luidsprekers meenemen. Met alle respect, maar dit vind ik niet leuk meer. Ik heb er geen zin meer in

Vinden jullie het raar dat ik het niet zo leuk vind overkomen dat er nu ineens om de North Star geroepen wordt?

Ik vraag me wel af waarom Picoso dat vroeg eigenlijk :rolleyes:

Andr

Jongens

Weet je wat we doen? Kies lekker een andere locatie. Dan kun je je eigen CD-speler, bekabeling, netsnoeren, afstandbediening en luidsprekers meenemen. Met alle respect, maar dit vind ik niet leuk meer. Ik heb er geen zin meer in

ik begrijp je fustratie,maar als het niet meer door gaat wil ik het wel op tijd weten.

want dit kost mij een snipperdag.