Steks Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 Dit is niet leuk meer nee, en dan bedoel ik niet dat Kermit het wellicht afblaast, maar ik wil het ook wel bijtijds weten, dan kan ik mijn vrije dag ook intrekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 Sorry hoor Kermit, maar als je A zegt, moet je ook B zeggen. Wat mij betreft spelen we met jouw cdspeler, je hebt immers ook al een andere pre geaccepteerd (uit praktische overwegingen denk ik). Picoso paste zijn 'schema' aan en komt helemaal uit Groningen, 2 anderen hebben met moeite een verlofdag geregeld en verder is alles goed geregeld, laat je toch niet zo kennen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 Tja ik begrijp je reactie Kermit. Heren we wilden eind bakken vergelijken, en nu is er ineens een kompleet andere opstelling neer gezet Als we nu eens gewoon gaan doen we we afgesproken hebben eindversterkers vergelijken, zien we hierna wel wat er nog meer mogenlijk is Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 Kermit, Het is jouw feestje en jouw huis! Jij wilde de vergelijking maken tussen eindbakken dus lijkt het me vanzelfsprekend dat jij mensen verteld wat je wel en niet wilt proberen... Je kan ze ook alles mee laten nemen en dan maar een paar apparaten gebruiken maar dat is niet zo goed voor de ruggen van de bezoekers. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 Als je wilt vergelijken hoe de eerder vergeleken versterkers presteren op andere luidsprekers, zul je eigenlijk de hele set mee moeten nemen, incl, kabels CD-speler, voorversterker enz. Zover kan ik Picoso wel begrijpen. Anders wordt het een heel nieuwe vergelijking. Ook mooi, maar niet te vergelijken met de eerste sessie. Ik vindt het jammer dat ik er niet bij kan zijn. Anders had ik ook m'n pre en kabels meegebracht.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 Hans, dan had jij eigenlijk ook je luidsprekers mee moeten nemen, dan is er maar 1 wezenlijk verschil, de akoestiek. Wat is er nou zo erg aan om de versterkers nu op een volledig andere set aan te sluitwen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 15 juni 2004 Author Report Share Posted 15 juni 2004 Sommige redeneringen kan ik niet helemaal volgen. Het gaat er toch om om vast te stellen hoe de verschillende eindversterkers het t.o.v. elkaar doen? Dan zul je er voor moeten zorgen dat alle versterkers onder zoveel mogelijk dezelfde voorwaarden beluisterd kunnen worden. Wat die voorwaarden precies zijn maakt dan op zich niet uit, mits aan minimale kwaliteitseisen wordt voldaan. Ik deel de gedachte dan ook niet dat de tweede sessie zo veel mogelijk onder dezelfde omstandigheden als de eerste gehouden zou moeten worden. Wie weet trouwens nog zo precies hoe die versterkers klonken bij Hans dat hij er weken later bij een andere luistersessie nog zinvolle vergelijkingen mee kan maken? En als je dan toch op die manier wilt werken, houdt dan de test nog een keer in Schijndel met andere luidsprekers. Alleen heb je dan te maken met de bepaald niet te onderschatten invloeden van omstandigheden ter plaatse. En kom je er dus niet achter of andere omstandigheden niet tot andere voorkeuren leidt. Dit soort tests wordt pas waardevol naarmate ze je in zoveel mogelijk verschillende omstandigheden hebt gehoueden. Mijn gedachte was om gewoon de einversterkers gewoon in mijn set te hangen. Maar mijn voorversterkers hebben uitsluitend stapsgewijze volumeregelaars en die zijn onbruikbaar als je niveaus exact gelijk wilt krijgen. Vandaar mijn verzoek aan Erik om zijn AVM Pre mee te nemen. En mijn interlinks zijn niet lang genoeg, dus daarvoor wilde ik de II van Picoso of een andere gebruiken. Daar blijft het verder bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 Als je wilt vergelijken hoe de eerder vergeleken versterkers presteren op andere luidsprekers, zul je eigenlijk de hele set mee moeten nemen, incl, kabels CD-speler, voorversterker enz. Zover kan ik Picoso wel begrijpen. Anders wordt het een heel nieuwe vergelijking. Ook mooi, maar niet te vergelijken met de eerste sessie. Ik vindt het jammer dat ik er niet bij kan zijn. Anders had ik ook m'n pre en kabels meegebracht.... Hoi allen, Dat is precies het argument waarom ik vroeg om de NS-combi van Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 Sommige redeneringen kan ik niet helemaal volgen. Het gaat er toch om om vast te stellen hoe de verschillende eindversterkers het t.o.v. elkaar doen? Dan zul je er voor moeten zorgen dat alle versterkers onder zoveel mogelijk dezelfde voorwaarden beluisterd kunnen worden. Wat die voorwaarden precies zijn maakt dan op zich niet uit, mits aan minimale kwaliteitseisen wordt voldaan. Ik deel de gedachte dan ook niet dat de tweede sessie zo veel mogelijk onder dezelfde omstandigheden als de eerste gehouden zou moeten worden. Wie weet trouwens nog zo precies hoe die versterkers klonken bij Hans dat hij er weken later bij een andere luistersessie nog zinvolle vergelijkingen mee kan maken? En als je dan toch op die manier wilt werken, houdt dan de test nog een keer in Schijndel met andere luidsprekers. Alleen heb je dan te maken met de bepaald niet te onderschatten invloeden van omstandigheden ter plaatse. En kom je er dus niet achter of andere omstandigheden niet tot andere voorkeuren leidt. Dit soort tests wordt pas waardevol naarmate ze je in zoveel mogelijk verschillende omstandigheden hebt gehoueden. Mijn gedachte was om gewoon de einversterkers gewoon in mijn set te hangen. Maar mijn voorversterkers hebben uitsluitend stapsgewijze volumeregelaars en die zijn onbruikbaar als je niveaus exact gelijk wilt krijgen. Vandaar mijn verzoek aan Erik om zijn AVM Pre mee te nemen. En mijn interlinks zijn niet lang genoeg, dus daarvoor wilde ik de II van Picoso of een andere gebruiken. Daar blijft het verder bij. precies , jij bent de baas kermit. het liefst heb ik de quad vv er gewoon tussen , maar als jij mijn avm wilt ...prima (besef wel dat er dan van mijn set geen spaan overblijft h Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 [Nu nog een dB meter! neem ik mee in de vorm van een rta analyser . Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 ps: regel nog effe een grote asbak voor in de tuin ,kunnen we roken tussen de verserkers door Dan moet ik komen met mijn eindversterkers... hebben we rokende eindversterkers! nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 Nog strakker geredeneerd zou de sessie herhaald moeten worden bij Hans met de ESL's in de plaats van de Kappa's. Kraus, Voor iedereen anders dan Kermit zou het zoveel mogelijk gelijk meoten zijn aan de situatie van Hans, dat klopt. Maar Kermit wil graag weten hoe de eindbakken presteren in zijn situatie vandaar dat er zo min mogelijk veranderd moet worden aan zijn set. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 15 juni 2004 Author Report Share Posted 15 juni 2004 Wederom: niet mee eens. Wie zegt dat de voorversterker van Hans de optimale match is voor alle eindversterkers? Ik zou er mijn hand niet voor in het vuur durven steken. Dat zou betekenen dat bij de vergelijkende sessies steeds dezelfde voorversterker een optimale match maakt. Als de resultaten met een andere voorversterker heel anders zijn, wat zegt dat dan? Hooguit dat de eindversterker in het klinkend resultaat niet allesbepalend is geweest. Maar als de resultaten straks bij bij overeenkomen met die van de eerste sessie, dan heb je een perfecte bevestiging van de eerder vastgestelde EV-kwaliteiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 Ik denk dat we de spraakverwarring maar niet groter moeten maken dan hij al is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 Kermit, ik ben zeer geinteresseerd in de uitkomsten van deze vergelijking vanwege mijn liefde voor buizen en uiteraard mijn huidige luidsprekers. Wat mij betreft mogen er veel buizen versterkers meedoen. Heb je al rond gekeken naar mogelijke buizen versterkers of komt alleen de Quad II (en nazaten) in aanmerking? nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 Wederom: niet mee eens. Wie zegt dat de voorversterker van Hans de optimale match is voor alle eindversterkers? Ik zou er mijn hand niet voor in het vuur durven steken. Dat zou betekenen dat bij de vergelijkende sessies steeds dezelfde voorversterker een optimale match maakt. Als de resultaten met een andere voorversterker heel anders zijn, wat zegt dat dan? Hooguit dat de eindversterker in het klinkend resultaat niet allesbepalend is geweest. Maar als de resultaten straks bij bij overeenkomen met die van de eerste sessie, dan heb je een perfecte bevestiging van de eerder vastgestelde EV-kwaliteiten. Hoi, Het belang van een hoge kwaliteit van de voorversterker zou ik willen benadrukken. Dat in de vorige sessie de Array van Hans vn Liempd zoveel muziek wist te toveren uit de AN's van Rob vertelt mij wel iets over de kwaliteit van deze voortrap. Ik heb zelf in mijn opbouw naar mijn huidige set ook het advies gekregen: het is meer waardevol je voortrap op te waarderen (van Passive 65 naar Ultimate Pre) dan bijvoorbeeld de eindversterkers (van Active 65 naar Reference Amps). Behoort de AVM van Erik tot de top-of-the-line van AVM? Mijn JK wel, de Array van Hans van Liempd ook, en ook de Sphinx van Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 binnenkort de jadis op de esl,s , tenminste ; als ik welkom ben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 binnenkort de jadis op de esl,s , tenminste ; als ik welkom ben? Je weet het niet, ik zou er geen vrije dag voor opnemen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 Kermit, ik ben zeer geinteresseerd in de uitkomsten van deze vergelijking vanwege mijn liefde voor buizen en uiteraard mijn huidige luidsprekers. Wat mij betreft mogen er veel buizen versterkers meedoen. Heb je al rond gekeken naar mogelijke buizen versterkers of komt alleen de Quad II (en nazaten) in aanmerking? nando Volgens mij is Kermit in ieder geval bijzonder gecharmeerd van de Audionotes van Telefunken Ik vond ze ook prachtig. Ze geven onmiddelijk een emotionele 'thrill' - door de grote mate van klankechtheid en de transparantie. Als die kwaliteiten op een hoog niveau worden gebracht houd ik weinig te kritiseren over. Ik ben heel nieuwsgierig of we dat a.s. zaterdag op de ESL's ook weer gaan horen - ik hoop het wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 binnenkort de jadis op de esl,s , tenminste ; als ik welkom ben? Ik krijg toch de indruk dat Jopie zaterdag eigenlijk wel mee wil doen? Volgens mij is-ie nieuwsgierig Ach, als het druk is, houdt ie het voor gezien, stel je voor, meer dan 2 mensen tegelijk in Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 Nou zie ik wel dat Jopie de jadis in de verkoop heeft gedaan op hifi.nl?Wat te doen als hij hem al voor zaterdag heeft verpatst? Ach, da's weer zo'n ingeving, morgen is ie opeens niet meer te koop. Jopie heeft al eens z'n hele set te koop gezet en kwam er een paar uur later alweer van terug Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 beste picoso , de avm is goed . niet meer en niet minder . en kermit wil hem ertussen hebben omdat zijn quad ngeen traploze volume regeling heeft , en dat geeft problemen bij het gelijk zetten van het volume van de eindbakken moet je zien hoe goed hij klinkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 beste picoso , de avm is goed . niet meer en niet minder . Ha Erik, Maar ik wil gewoon 'de beste' - geheel klasse-A Ook met een traploze volume-regelaar. Maar laten we gewoon beginnen met de AVM, dan kijken we daarna wel of er ook nog ruimte en tijd is voor de JK Ultimate Pre Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 beste picoso , de avm is goed . niet meer en niet minder . Ha Erik, Maar ik wil gewoon 'de beste' - geheel klasse-A Ook met een traploze volume-regelaar. Maar laten we gewoon beginnen met de AVM, dan kijken we daarna wel of er ook nog ruimte en tijd is voor de JK Ultimate Pre beste picoso, mijn avm is ook geheel klasse A volgens mij is elke vv dat ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 mijn avm is ook geheel klasse A volgens mij is elke vv dat ? Dat zou best kunnen. Ze zeggen het ook van de voorversterker in mijn simpele NAD.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts