Jump to content

Versterker vergelijking 2e ronde

Kermit
 Share

Recommended Posts

Zou ik er ook nog bij kunnen....???? :confused:

Ons weekendje gaat i.v.m. de slechte weersvoorspelling n.l. niet door. <_<

Ik hoor wel wat ik allemaal mee moet brengen. Ik wil n.l. niet de hele planning in de war gooien.

:)

:lol:

Wat mij betreft: graag! Met actieve Pre van Array, dB meter en wat langere interlinks.

Als jij er met de Array Pre bij bent Hans, dan kan ik wellicht mijn JK Ultimate Pre thuislaten... Al kon ik dat toch wel - er is de AVM van Erik die er in ieder geval goed uitziet.

De interlinks JK Type II neem ik wel mee, mochten we lengte te kort komen.

Mijn aandeel in muziek -als voorstel-: de opening van het eerste deel van het pianoconcert voor de linkerhand van Maurice Ravel door Krystian Zimerman met de London Symphony Orchestra o.l.v. Pierre Boulez.

4492132.jpg

:D veel te veel meningen, en oeverloos gezwets.

Wat doe je dan eigenlijk op dit forum Joopus :unsure:

Van meningen kun je leren, of bedoel je dat jouw mening niet aan bod komt? :D

Ik ga juist naar dit soort meetings vanwege de verschillende meningen over dezelfde set en muziek :)

Op die manier kun je veel beter inschatten wat andere forummers beweegt en je hoort altijd leuke nieuwtjes :)

Andr

Ik lees in dit topic al een paar dagen niks meer van Kermit.....????

Hoe nu verder....???? :confused:

het gaat gewoon door hans , ;)

tenminste dat zei ie gisteren nog door de telefoon :D

hij werd alleen effe knetter van al die apparatuur die wij mee wilde slepen , maar ik heb hem even gerust gesteld , de koffie mag hij voor zorgen , die nemen we niet mee :D;)

Was het niet de bedoeling zoveel mogelijk buizen versterkers te proberen?

nando

Buis, A, AB, dat was oorspronkelijk de vraag; AB deed vorige keer 2x mee (en verloor; vandaar de vraag naar een 2e buis om te zien of alle buizen zo goed zijn als de AN; maar ja Jopie komt niet).

Als je echt typen versterkers wilt vergelijken in een soort wedstrijd, zul je toch wel alles uit ongeveer dezelfde prijsklasse moeten nemen, en ik dacht dat dat in de vorige vergelijking niet zo was.. :unsure:

Er begint zo langzamerhand steeds meer onduidelijkheid te ontstaan. Daarom nog een paar zaken op een rijtje.

1 - het is de bedoeling om buizen-, klasse A- en klasse AB-versterkers naast elkaar te beluisteren.

2- Het is geen wedstrijd, hoewel het niet verboden is om voorkeuren uit te spreken.

3 - Dit is een vervolg op de eerdere luistersessie bij Hans thuis. Eens kijken of een andere set en andere omstandigheden tot andere voorkeuren leidt.

4 - De enige constante factor ligt in de gebruikte eindversterkers. De overige factoren lekker varieren. Daarom wil ik ook niet met de voorversterker en bekabeling van Hans spelen. Die zijn geoptimaliseerd voor zijn eindversterker. Dat voordeel heeft hij al een keer gehad en dat lijkt me voldoende. Eens kijken hoe de array zich in een andere set up houdt.

5 - De eerste luisterronde draai ik met een Quad 306. Iedereen krijgt dan de muziekstukken een keer te horen, kan wennen aan de akoustiek etc. etc. Daarna gaan we echt luisteren.

6 - Ik heb een sterke voorkeur voor blind luisteren.

7 - Reiskosten zijn voor eigen rekening

8 - De versterkers van Kraus zou ik er toch graag weer in hebben. Desnoods maar een extra rondje...

Dan wordt het nog een beetje vergelijkbaar voor mij, ook al zijn jouw esl-63 anders dan de mijne en ook de x-a200 anders is de mijne.

Het begint bij mij steeds meer te kriebelen om een buizen versterker te proberen. Deze buizen versterkers lijken me wel wat. Ze demonstreren met de esl989 dus met een esl63 moet dat ook kunnen... een single ended 300b eindbak... woah!

nando

Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook niet zoveel ervaring heb met buizen maar ik vind deze apparaten zo mooi... Ik wil dat ook graag dit soort apparaten uitproberen maar ik heb hier in Alkmaar een beetje rondgekeken en die dingen zijn hier niet te vinden. Wel te vinden zijn de TAC/Vincent buizenversterkers echter weet ik niet of dit goede apparaten zijn.

nando

Het begint bij mij steeds meer te kriebelen om een buizen versterker te proberen. Deze buizen versterkers lijken me wel wat. Ze demonstreren met de esl989 dus met een esl63 moet dat ook kunnen... een single ended 300b eindbak... woah!

nando

Beste Nando,

Wel aardig dat ik de link naar onze site hier tegenkom. Wij bouwen voor degenen die dat niet zelf kunnen mooie buizenbakken die we voor onszelf hebben ontworpen en mee spelen. Zo blijven we lekker bezig met de hobby en verdienen er ook nog iets mee. Rijk worden we er niet van, maar dat hoeft ook niet.

Staar je trouwens niet blind op Single Ended. Hartstikke mooi (wellicht de mooiste manier om muziek mee te maken), maar gaat niet altijd goed. Soms is een robuuste Push Pull een betere keuze! Het lage vermogen van een SE zegt niets over de uiteindelijke geluidsdruk die mogelijk is of over de kwaliteit of kwantiteit van de laagweergave, maar hangt helemaal af van de belasting. Er zijn trouwens SE versterkers

Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook niet zoveel ervaring heb met buizen maar ik vind deze apparaten zo mooi... Ik wil dat ook graag dit soort apparaten uitproberen maar ik heb hier in Alkmaar een beetje rondgekeken en die dingen zijn hier niet te vinden. Wel te vinden zijn de TAC/Vincent buizenversterkers echter weet ik niet of dit goede apparaten zijn.

nando

Stoetkit is ook aan een revival bezig

http://www.stoetkit.nl/

Ik ben nog zo gelukkig dat ik de SK II mk2 kit voor 998 euro heb kunnen kopen (moet hem nog in elkaar zetten).

Misschien niet de mooiste SE, maar voor dat bedrag toch wel aardig. Tis overigens geen zuivere SE.

Binnenkort mijn eigen versterker vergelijking

- 9 watt SE 300b (stoetkit)

- 60 watt SE klasse A mosfet (Aleph)

- 50 watt pushpull klasse A mosfet (Plinius)

- 290 watt PWM (LC-Audio)

(nou ja binnenkort...)

Overigens een goed advies van Sander (hulde voor zijn onafhankelijke opstelling)

....de bakbeesten van Picoso.

Valt wel mee met de omvang, Kraus.

AmpActive1Mk1HQzw.jpg

24,5 x 11,7 x 30 cm (b x h x d) - 13 kg/stuk

(Het zijn niet de Ultimates - daar ga ik echt niet mee slepen in mijn eentje)

Kermit,

als je nog op hetzelfde adres woont als destijds met de luidsprekervergelijking dan kan ik het wel vinden. Zijn er ook vertragingen naar jou te verwachten als ik vanaf de Haringvlietdam naar Hellevoetsluis rijd?