Jump to content

Je favoriete testplaat

carl
 Share

Recommended Posts

Hai Spido,

Je sluit zo'n apparaat op je interlink aan en schakelt het vervolgens een paar seconden in. Het element moet dan strakker gaan klinken. De technische verklaring zou dan zijn dat "the integrity of the magnets alter with usage". Dat klinkt technisch gezien natuurlijk bijzonder "vaag". Ik heb zo'n apparaat nooit gebruikt, maar heb wel de idee dat tracks op de Cardas test LP wat "doen".

Groet,

Carl

:) Ik heb in 't verleden ook met een testplaat mijn p.u.-elementen "gedemagnetiseerd".Bij een M.M. of induced-magnet kan er soms door de tijd heen op de poolschoenen v/d spoelhouder een soort "remanent magnetisme"

ontstaan,doordat de permanente magneet door magnetische-inductie de poolshoentjes v/d moleculaire-struktuur v/d spoelhoder "uitricht", d.w.z. een N-Z

polariteit geven.Weliswaar zwak,maar voor ons audiofanaten toch merkbaar.

Door de cantilever mechanisch heel snel te laten bewegen,vooral "hoog"dus,kan je de poolschoenen demagnetiseren.Omgekeerd ook,jaag door de spoeltjes kortstondig een h.f. stroompje.Als daardoor ook de perm. magn. v/d N en Z ook allebei even sterk in magnetisme worden, zullen we zelf moeten onderzoeken(beluisteren) "Integrity of magnets".

Bij M.C.-elementen (elektro-dynamisch) is demagn.v/d poolschoenen niet gewenst,deze moeten juist perm. magn. zijn.Het enigste wat ik denk dat bij dit type

element magnetisch ongewenst kan worden is die hele,hele dunne piano-snaartje

die op de achteruiteinde v/d cantilever bevestigd zit om de boel gespannen te houden in de ophang "rubbers".

Maar misschien dat idd bij een m.c. element dit apparaat de ongelijkheid v/d perm. magneten in magnetische sterkte opheft.........veel luisterplezier .

M.vr Gr (sorry Ruud), Jerry.

:)

Guest muziekfreak

Zolang eht maar geen Densen the magic cd is ben ik al blij <_<

Ik heb geen test cds maarwel cds die ik altijd als referentie gebruik met nieuwe aankopen testen enz enz

Peach orchestra-Meister Peitz & Dorfmeister

Kruder&dorfmeister-The K&d sessions

In deze twee cd`s zitten Sublaag,laag,mid,en hoog [zeer detailrijke cd`s pingeltje hier pingeltje daar]

;)

Guest muziekfreak

Ik wel...ik luister naar de muziek die ik goed ken als ik een nieuwe aankoop gedaan heb..zoals een stel speakers ofzo..dit is mijn referentie..vooral met luistersessies bij een ander neem ik ze altijd mee...zo weet ik meteen wat de sterke en minpunten zijn verhoudingsgewijs met mijn set ;)

Guest muziekfreak
hehe...zo kan het dus ook....

Ik zie dat je weer eenzaam bent op het forum...poll enz..veel plezier met je gehannes hier op het forum..deze keer doe ik niet mee...ik ben al een tijdje van de Lagere Kleuteronderwijs af..

Veel plezier beste serpentking...dat je nog ooit volwassen mag worden

Mij hoor je niet meer DOEIII!