dumber Posted 13 juni 2004 Report Share Posted 13 juni 2004 Mijn vraag is welk pick-up element zouden jullie aanraden? Ben in het bezit van een technics snelstarter (sl1210mk2) en deze is nu nog voorzien van een stanton 500al mk2 element. Dit is meer een element voor disco toepassing(je kunt er mee scratchen),maar ik zoek een meer "audiofiel" element, waarbij ook de middentonen beter tot hun recht komen. Dus welk element, waar te verkrijgen, en wat voor prijsklasse? Groeten. "Dumber". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 13 juni 2004 Report Share Posted 13 juni 2004 Mijn vraag is welk pick-up element zouden jullie aanraden?Ben in het bezit van een technics snelstarter (sl1210mk2) en deze is nu nog voorzien van een stanton 500al mk2 element. Dit is meer een element voor disco toepassing(je kunt er mee scratchen),maar ik zoek een meer "audiofiel" element, waarbij ook de middentonen beter tot hun recht komen. Dus welk element, waar te verkrijgen, en wat voor prijsklasse? Groeten. "Dumber". Beste D, Een SL 1210 van Technics is echt niet verkeerd , er kan best wel een goed element in . Een Stanton 500 is inderdaad een disco element en heeft een hoek van 90 graden en dus ongeschikt voor werkelijksheidsweergave. Een element om van muziek te genieten heeft een aftasthoek van 20 graden. Afhankelijk van de andere komponenten van je installatie, kun je een element kiezen. Opvolgend in kwaliteit en prijs : Grado Prestige Black Audio Technica 95 E Grado Prestige Green Audio Technica 110 E Denon DL 110 h Denon DL 160 h Benz Micro 20 E MC h Goldring 1042 MM Benz Micro Gold MC Golring Eroica LX MC Benz Micro Ace L MC Ortofon Kontrapunkt A Benz Micro Glider MC Benz Micro Wood Deze bovenstaande kunnen wel in een SL 1210 vanaf Ortofon Kontrapunkt A is het het overwegen waard om aan een andere platenspeler te denken. Transfiguration Aria MC Ortofon Kontrapunkt B MC Jan Allaerts Eco MC Ortofon Jubilee MC Transfiguration Spirit Mk 3 MC Benz Micro LP MC Jan Allaerts Boron Mk 1 MC Jan Allaerts Boron Mk 2 MC Vanaf de Transfiguration Aria is het beter om een andere draaitafel aan te schaffen. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
dumber Posted 13 juni 2004 Author Report Share Posted 13 juni 2004 Mijn vraag is welk pick-up element zouden jullie aanraden?Ben in het bezit van een technics snelstarter (sl1210mk2) en deze is nu nog voorzien van een stanton 500al mk2 element. Dit is meer een element voor disco toepassing(je kunt er mee scratchen),maar ik zoek een meer "audiofiel" element, waarbij ook de middentonen beter tot hun recht komen. Dus welk element, waar te verkrijgen, en wat voor prijsklasse? Groeten. "Dumber". Beste D, Een SL 1210 van Technics is echt niet verkeerd , er kan best wel een goed element in . Een Stanton 500 is inderdaad een disco element en heeft een hoek van 90 graden en dus ongeschikt voor werkelijksheidsweergave. Een element om van muziek te genieten heeft een aftasthoek van 20 graden. Afhankelijk van de andere komponenten van je installatie, kun je een element kiezen. Opvolgend in kwaliteit en prijs : Grado Prestige Black Audio Technica 95 E Grado Prestige Green Audio Technica 110 E Denon DL 110 h Denon DL 160 h Benz Micro 20 E MC h Goldring 1042 MM Benz Micro Gold MC Golring Eroica LX MC Benz Micro Ace L MC Ortofon Kontrapunkt A Benz Micro Glider MC Benz Micro Wood Deze bovenstaande kunnen wel in een SL 1210 vanaf Ortofon Kontrapunkt A is het het overwegen waard om aan een andere platenspeler te denken. Transfiguration Aria MC Ortofon Kontrapunkt B MC Jan Allaerts Eco MC Ortofon Jubilee MC Transfiguration Spirit Mk 3 MC Benz Micro LP MC Jan Allaerts Boron Mk 1 MC Jan Allaerts Boron Mk 2 MC Vanaf de Transfiguration Aria is het beter om een andere draaitafel aan te schaffen. MvG, Haudio Hallo H.Audio. Bedankt voor je reactie, met deze info kan ik weer verder. Wat voor prijsverschil moet ik nu denken tussen de grado prestige black en de ortofon kontrapunkt a? En is de verkrijgbaarheid van reserve naalden nog een probleem bij deze merken? Hoe zit het met de naalddruk?(bij de stanton is dit al 3 gram, en lijkt mij niet goed voor het vinyl) Wat mijn set betreft, ook het overige is technics, niet duur en ook niet goedkoop... De versterker bestaat uit een losse voor en eindversterker(se-a1000m2) en was destijds nog een kleine 1700 gulden. Er zit een phono ingang op, maar ben nog bezig met een (hopelijk) betere riaa correctie versterker. Als het goed is zijn de elementen verkrijgbaar in sneek? In ieder geval makkelijk te bereiken, woon zelf in dr8en. Groeten. Jelle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 13 juni 2004 Report Share Posted 13 juni 2004 Mijn vraag is welk pick-up element zouden jullie aanraden?Ben in het bezit van een technics snelstarter (sl1210mk2) en deze is nu nog voorzien van een stanton 500al mk2 element. Dit is meer een element voor disco toepassing(je kunt er mee scratchen),maar ik zoek een meer "audiofiel" element, waarbij ook de middentonen beter tot hun recht komen. Dus welk element, waar te verkrijgen, en wat voor prijsklasse? Groeten. "Dumber". Beste D, Een SL 1210 van Technics is echt niet verkeerd , er kan best wel een goed element in . Een Stanton 500 is inderdaad een disco element en heeft een hoek van 90 graden en dus ongeschikt voor werkelijksheidsweergave. Een element om van muziek te genieten heeft een aftasthoek van 20 graden. Afhankelijk van de andere komponenten van je installatie, kun je een element kiezen. Opvolgend in kwaliteit en prijs : Grado Prestige Black Audio Technica 95 E Grado Prestige Green Audio Technica 110 E Denon DL 110 h Denon DL 160 h Benz Micro 20 E MC h Goldring 1042 MM Benz Micro Gold MC Golring Eroica LX MC Benz Micro Ace L MC Ortofon Kontrapunkt A Benz Micro Glider MC Benz Micro Wood Deze bovenstaande kunnen wel in een SL 1210 vanaf Ortofon Kontrapunkt A is het het overwegen waard om aan een andere platenspeler te denken. Transfiguration Aria MC Ortofon Kontrapunkt B MC Jan Allaerts Eco MC Ortofon Jubilee MC Transfiguration Spirit Mk 3 MC Benz Micro LP MC Jan Allaerts Boron Mk 1 MC Jan Allaerts Boron Mk 2 MC Vanaf de Transfiguration Aria is het beter om een andere draaitafel aan te schaffen. MvG, Haudio Hallo H.Audio. Je hebt helemaal gelijk H= Henk en Audio = A.S. Bedankt voor je reactie, met deze info kan ik weer verder. Graag gedaan. Wat voor prijsverschil moet ik nu denken tussen de grado prestige black en de ortofon kontrapunkt a? Weet ik niet exact maar een Black zit op 39,00 euro en een Ortofon Kontrapunkt A zo rond de 800,00 geloof ik . En is de verkrijgbaarheid van reserve naalden nog een probleem bij deze merken? Reservenaalden geen enkel probleem , bij MM ,bij MC ruil je het oude element in en krijg je voor de prijs van een nieuwe naald een nieuwe element. Hoe zit het met de naalddruk?(bij de stanton is dit al 3 gram, en lijkt mij niet goed voor het vinyl) Dat is bij aangegeven elementen tussen de 1,5 en 2,4 gram , een te hoge naaldkracht is beter dan een te lage , bij een te lagenaaldkracht rammelt de naald wat vreemd door de groef waardoor gemakkelijk beschadigingen kunnen ontstaan. Bovendien bij een Fine Line of afgeleide hebben de naalden een veel grotere aanrakingsoppervlakte aan de zijkant, waardoor de kracht over een veel groter oppervlakte wordt verdeeld , waardoor de relatieve kracht per oppervlakte eenheid veel kleiner wordt. Denk aan een breede autoband en auquaplaning. Wat mijn set betreft, ook het overige is technics, niet duur en ook niet goedkoop... Een Technics klinkt overhelder , daarom is het misschien beter om er een zijig klinkend element in te monteren. De versterker bestaat uit een losse voor en eindversterker(se-a1000m2) en was destijds nog een kleine 1700 gulden. Er zit een phono ingang op, maar ben nog bezig met een (hopelijk) betere riaa correctie versterker. ....zeer verstandig !!!!! Als het goed is zijn de elementen verkrijgbaar in sneek? Jazeker alle opgenoemde ...... In ieder geval makkelijk te bereiken, woon zelf in dr8en. Groeten. Das niet ver . Jelle. MvG, Haudio Hallo, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 14 april 2009 Report Share Posted 14 april 2009 Beste D, Een SL 1210 van Technics is echt niet verkeerd , er kan best wel een goed element in . Een Stanton 500 is inderdaad een disco element en heeft een hoek van 90 graden en dus ongeschikt voor werkelijksheidsweergave. Een element om van muziek te genieten heeft een aftasthoek van 20 graden. Afhankelijk van de andere komponenten van je installatie, kun je een element kiezen. Opvolgend in kwaliteit en prijs : Grado Prestige Black Audio Technica 95 E Grado Prestige Green Audio Technica 110 E Denon DL 110 h Denon DL 160 h Benz Micro 20 E MC h Goldring 1042 MM Benz Micro Gold MC Golring Eroica LX MC Benz Micro Ace L MC Ortofon Kontrapunkt A Benz Micro Glider MC Benz Micro Wood Deze bovenstaande kunnen wel in een SL 1210 vanaf Ortofon Kontrapunkt A is het het overwegen waard om aan een andere platenspeler te denken. Transfiguration Aria MC Ortofon Kontrapunkt B MC Jan Allaerts Eco MC Ortofon Jubilee MC Transfiguration Spirit Mk 3 MC Benz Micro LP MC Jan Allaerts Boron Mk 1 MC Jan Allaerts Boron Mk 2 MC Vanaf de Transfiguration Aria is het beter om een andere draaitafel aan te schaffen. MvG, Haudio Beste Haudio, Vergeef het me dat ik zo'n oude post van je naar boven haal. De laatste tijd heb ik met enige regelmaat naar je lijstje gekeken. Dit omdat ik mijn dure Grado elementje moest vervangen. Ik kom bij iemand die elementen verkoopt en die zegt me dat ik me niet blind moet staren op die dure elementen. Stop er eerst eens een goedkope Ortofon Salsa in en kijk hoe dat klinkt. Duurder kan altijd nog maar beter wordt het nauwelijks, accenten komen soms wat anders te liggen. Ik had grote reserveringen, want hoe zat het met de fabricage toleranties. En volgens mij kon het element niet matchen met mijn Hadcock armpje. Maak je te druk om een resonantiefrequentie van 15hz. En luister nu eerst maar eens. Het klonk in de winkel goed. En thuis nog steeds. Ik geniet er net zo van als van mijn Grado, alhoewel het geluid wel iets directer en neutraler is. Heel veel detail ook, dat had ik niet verwacht. Eigenlijk als ik heel eerlijk ben vind ik het een beter element, maar m'n Grado was wellicht ook al een beetje versleten. Mijn idee was altijd: het begint met een uitstekend loopwerk. Zorg dat je daarbij een ideale arm-element en phonotrap-element aanpassing hebt. Als je wilt upgraden dan is in elementenland alle waar naar zijn geld, zoals eigenlijk ook uit jouw lijstje blijkt. Maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 14 april 2009 Report Share Posted 14 april 2009 5 berichten en ik scroll me een ongeluk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 16 april 2009 Report Share Posted 16 april 2009 5 berichten en ik scroll me een ongeluk Dan heb je in iedergeval iets te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 17 april 2009 Report Share Posted 17 april 2009 Ik vind sommige elementen die Henk aanhaalde zware overkill voor die tafel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts