cgm Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 Dit weekend heb ik een NAD Silverline S300 ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 Ik heb de S300 een keer gehoord in Sneek, tijdens de AND-demo (NAD, TACT, Dali). Het klonk erg goed, maar aangezien ik de rest van de set en ook de akoestiek daar niet kende, kan ik weinig zinnigs zeggen over de NAD... Ik heb wel het idee dat ie minder 'lief' klinkt dan de classic-serie NAD's... Ps. er staat al een hele tijd een gehele NAD Silverline-set (S300, S400, S500) te koop in Enschede. Kost Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 juni 2004 Author Report Share Posted 14 juni 2004 Ps. er staat al een hele tijd een gehele NAD Silverline-set (S300, S400, S500) te koop in Enschede. Kost Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 Is ie er ook in t zwart? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 juni 2004 Author Report Share Posted 14 juni 2004 Is ie er ook in t zwart? 's avonds laat wel.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 Hallo, Ik vind de silverline serie van NAD echt top. Gecombineerd met bijvoorbeeld Thiel is er een schitterende weergave mogelijk. En CGM, de silverline is wel even heel wat anders dan de classic (of had je dat al kunnen concluderen)? Meer detail, resolutie, verfijning, openheid, kracht en finish.. groeten, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 juni 2004 Author Report Share Posted 14 juni 2004 En CGM, de silverline is wel even heel wat anders dan de classic (of had je dat al kunnen concluderen)? Meer detail, resolutie, verfijning, openheid, kracht en finish.. groeten, PD Hogeterp Laat ik het zo zeggen: Nadat ik de eerste keer had geluisterd moest ik even bijkomen. Duidelijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 Nou is de classic-serie ook niet zo bijster geweldig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 Nou is de classic-serie ook niet zo bijster geweldig... Ha Henrie, Voor het geld is daar helemaal niets mis mee.. En als ik eerlijk mag zijn, zou ik eerder kiezen voor de Classic Range van NAD dan de Range Series van Marantz (al is die PM7200 een super amp voor 't geld). groeten, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 Nou is de classic-serie ook niet zo bijster geweldig... Ha Henrie, Voor het geld is daar helemaal niets mis mee.. En als ik eerlijk mag zijn, zou ik eerder kiezen voor de Classic Range van NAD dan de Range Series van Marantz (al is die PM7200 een super amp voor 't geld). groeten, PD Tja, smaken verschillen he... Was ook een beetje provocerend bedoeld, die opmerking over NAD van mij. Al vind ik NAD dus wel minder dan Marantz, maar NAD is opzich niet slecht... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gamutter Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 Een paar jaar geleden heb ik de voor- en eindversterker van de Silver line beluisterd. Klonk nogal analytisch vond ik en vooral te hard (ik bedoel niet het geluidsvolume) en vermoeiend. Maar het zal allicht wel beter klinken en kwalitatiever zijn dan de gewone NAD-lijn (welke ik niet heb gehoord). Ik gaf toen de voorkeur aan Accuphase of Spinx, maar heb nu Gamut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 15 juni 2004 Author Report Share Posted 15 juni 2004 Ik gaf toen de voorkeur aan Accuphase of Spinx, maar heb nu Gamut. Ik ben wel benieuwd naar Accuphase, heb het nog nooit gehoord. Wel prijzig. Naar wat ik lees heeft Sphinx toch een heel ander karakter juist? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 15 juni 2004 Author Report Share Posted 15 juni 2004 Een paar jaar geleden heb ik de voor- en eindversterker van de Silver line beluisterd. Klonk nogal analytisch vond ik en vooral te hard (ik bedoel niet het geluidsvolume) en vermoeiend. Deze ervaring had ik dus totaal niet bij de S300. De vraag is waar dat verschil in zal zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 16 juni 2004 Report Share Posted 16 juni 2004 Vertrouw je eigen oren, CGM! Sphinx en Accuphase hebben wel een ander karakter als de genoemde NAD silverline. Rust, tikje warmte en gemak zijn woorden die meer bij Accuphase en Sphinx thuis horen. NAD silverline klinkt wat meer upfront en geeft misschien een wat meer levendigheid en een "in youre face" sound stage. Wat brutaler om het zo maar te zeggen.. Je kan natuurlijk nog eens Accuphase gaan vergelijken met de NAD silverline (bij AudioSelectief). Dan snap je gelijk wat ik bedoel! groeten, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 16 juni 2004 Author Report Share Posted 16 juni 2004 Ik vertrouw altijd op m'n eigen oren PD, want ik heb inmiddels wel geleerd dat een ander niet voor je kan luisteren. Ik ben trouwens wel blij dat mijn vrouw ongeveer dezelfde smaak heeft als ik, anders had ik een probleem. Die Accuphase wil ik zeker nog eens luisteren, alhoewel ik ook heb gemerkt dat ik dat dan thuis, in mijn kamer en met mijn speakers, zou moeten doen om een definitief oordeel te kunnen vellen. In jouw beschrijving van die NAD kan ik me wel vinden, levendig, iets meer upfront dan mijn eigen set, en het maakte ook nog muziek voor mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 17 juni 2004 Report Share Posted 17 juni 2004 Ik heb de silverline set bij S&Co meermalen gehoord aan de diverse speakers die daar staan. Buiten het feit dat de luisterruimte niet super is, blijf ik toch vinden dat de silverline te analytisch audiofiel verantwoord geluid geeft. Die grote Vincent mono's vind ik nog altijd het beste klinken in die ruimte. Die hybride Vincent monoblokken zou ik wel een keer willen beluisteren. Echter ik ben niet zoekende ben tevreden met wat ik nu heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 12 juli 2004 Report Share Posted 12 juli 2004 Ha CGM, Hoe is het afgelopen? Met of zonder de NAD silverline versterker.. groeten, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 12 juli 2004 Author Report Share Posted 12 juli 2004 Ha CGM, Hoe is het afgelopen? Met of zonder de NAD silverline versterker.. groeten, PD Hogeterp Het is nog niet afgelopen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 12 juli 2004 Report Share Posted 12 juli 2004 Vertel.. Speelt hij nu voor vast thuis? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 12 juli 2004 Author Report Share Posted 12 juli 2004 Ik wilde gelijk voor de S100-S200 combinatie gaan (als je toch bezig bent), maar mijn vrouw vond het (nog) niet zo'n goed idee. Nu ben ik bezig met "betaalbare" alternatieven.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts