Sodejuu Posted 25 november 2001 Report Share Posted 25 november 2001 Geplaatst door frieslander:Hallo allemaal!!!, Is er misschien iemand die een mening heeft over de Tannoy D700 of de D900? Deze speaker zie je veel in de duurdere hifi zaken. De D900 valt ook in de genoemde prijsklasse. ( f 10.000 tot f 15.000 ) Tja, Ze zeggen dat Tannoy heel mooi kan klinken, echter ik heb 't nog nooit gehoord. Het "blikken" gekwetter van de koperen toeter in de "dual concentric"-speaker doet mij echt pijn aan de oren. Ik vind het niks, maar er zijn mensen die het geweldig vinden. Misschien ben jij er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alva Posted 27 november 2001 Report Share Posted 27 november 2001 Is er misschien iemand die een mening heeft over de Tannoy D700 of de D900? Deze speaker zie je veel in de duurderehifi zaken. De D900 valt ook in de genoemde prijsklasse. ( f 10.000 tot f 15.000 ) Ik heb zelf een paar Tannoy Definition 700 gehad gedurende 1 jaar, en vond ze inderdaad hard klinken. Koperblazers, violen, sopranen hebben echt wel menig scherp randje. Vanwege een diep doorlopend laag en twee baspoorten achteraan, tevens niet makkelijk te plaatsen. Vreemd genoeg leek dit ook niet zo gemakkelijk te tunen met de bijgeleverde basreflex-propjes, dit in tegenstelling tot bij bvb. Dynaudio. Na het inbrengen van deze proppen om de basweergave wat te temperen, klonk de speaker ook helemaal niet meer in balans. Misschien was de combinatie met de versterker niet ideaal, ik probeerde een Densen en een Sony ES. Mogelijk is ook dat de interactie van deze speaker met de ruimte waarin hij speelt, bovengemiddeld kritisch is. Samengevat : ik moet'em niet meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
frieslander Posted 30 november 2001 Author Report Share Posted 30 november 2001 Hallo, Weet iemand wie de importeur is van THIEL luidsprekers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 november 2001 Report Share Posted 30 november 2001 Kort maar krachtig: Audiac in Nieuwegein Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 3 december 2001 Report Share Posted 3 december 2001 Hoi, Als je ruimte het toelaat heb ik nog een suggestie, natuurlijk ook omdat ik deze speaker heel goed ken: JK acoustics Reference 1 & 2. Prijs ligt nu ongeveer rond fl 13.000,- set, met de marmereren ontkoppelings plateaus iets meer. null Op m'n website staan nog meer plaatjes (overigens ga ik met mijn homepages verhuizen, ik moet wel omdat Trouw ophoudt met de homepages). Reden waarom ik dit de beste vind voor dit geld: volstrekt neutraal, extreem muzikaal, en bovendien zeer versterkervriendelijk. Impedantie ligt rond de 8 ohm over bijna het gehele frequentie spectrum bij een rendement van ongeveer 89 dB/m. Toen door inductie bij zwaar onweer een van mijn monoblokken werd aangeraakt, heb ik tijdens de reparatieperiode mijn oude Luxman L200 onder het stof vandaan gehaald en met dikke eenvoudige koperluidsprekerdraad aangesloten op de References. Verbazingwekkend wat dit oude beestje aan muziek uit deze speakers wist te halen. Hopelijk heb je een mooie grote luisterruimte. Oh ja, de References zijn niet geschikt voor heavy metal muziek. Als je daarvan houdt zou ik maar gewoon een PA setje in de huiskamer zetten, veel goedkoper en 't gaat veel harder. vr groet, Picoso Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 3 december 2001 Report Share Posted 3 december 2001 Even over luidsprekers ! Het is de kombinatie die het doet !!!!!!!! Ik zat te genieten van een maaltijd samen met andere mensen totdat er een paar onverlaten precies naast ons tafeltje op een stuk of drie violen begonnen te spelen. De anderen en ik dachten een goede geluidsinstallatie klinkt beter. Want als ze naast je oor een echte viool op volle sterkte loslaten dan kun je beter oordoppen inhebben ! Op voldoende afstand kan het heel mooi zijn ! En op een goede uitgekiende installatie ook. Want we weten toch allemaal dat Sony scherp klinkt dus dan zul je een luidspreker moeten aansluiten die wat minder scherp klinkt. Een Monitor Audio luidspreker klinkt zeker niet scherp maar wel super helder zet daar eens een buizenversterker voor of een Marantz of een Accuphase of ga zo maar door en je hebt een prima kombinatie. Zo is het ook met Tannoy ze zijn super goed maar alleen ook als de rest super goed is want ze laten alles horen. Mvg, Haudio PS we zullen met z'n allen er weer een actief leuk forum van maken. Want waarom heb ik anders een nieuwe computer aangeschaft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 3 december 2001 Report Share Posted 3 december 2001 Geplaatst door Haudio:Even over luidsprekers ! Het is de kombinatie die het doet !!!!!!!! Ik zat te genieten van een maaltijd samen met andere mensen totdat er een paar onverlaten precies naast ons tafeltje op een stuk of drie violen begonnen te spelen. Nee, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 3 december 2001 Report Share Posted 3 december 2001 Hallo Paul, Ook ik ben blij dat ik er weer een beetje ben . Bedankt. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 3 december 2001 Report Share Posted 3 december 2001 Dag Ome Henk, Ja , klopt ik doe het nog MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
GENIC Posted 4 december 2001 Report Share Posted 4 december 2001 Het "stikt" hier van de Friezen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 4 december 2001 Report Share Posted 4 december 2001 quote: -------------------------------------------------------------------------------- Geplaatst door Ome Henk: Dat moet wel! Tenminste als je het forum enigszins op dit lage niveau wilt houden... gniffel gniffel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaap Bruinsma Posted 4 december 2001 Report Share Posted 4 december 2001 Haudio zei: "Want we weten toch allemaal dat Sony scherp klinkt dus dan zul je een luidspreker moeten aansluiten die wat minder scherp klinkt." Is d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 4 december 2001 Report Share Posted 4 december 2001 Geplaatst door Ome Henk: Zie je? Dit bedoel ik nu... ach, Hollanders... Groetnis, Henk Henk, ik lach alleen maar! Het grapje kwam van een andere "hollander"! Gelukkig kunnen de Friezen uitstekend tegen grapjes, toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 4 december 2001 Report Share Posted 4 december 2001 Geplaatst door Jaap Bruinsma:Ik was toch al op zoek naar een goed bouwschema voor een nieuwe versterker, maar nu heb ik er een reden bij... PS: als iemand mij kan helpen, ik heb nog steeds geen enkel geschik schema gevonden! Jaap, Kijk eens bij triode dick daar staan prachtige schema's van buizenversterkers :-) Of je bouwt net als ik een UL40-S2. gr, Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaap Bruinsma Posted 5 december 2001 Report Share Posted 5 december 2001 wat is een UL40-S2? En wat ik vergat te melden: ik wil een transisssstor versterker, g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaap Bruinsma Posted 5 december 2001 Report Share Posted 5 december 2001 Oh, ik zie het al op je site.... ook een buizenbak dus. Ik geloof echt wel in de kwaliteit van die dingen, maar ik geef ook erg veel om power Link to comment Share on other sites More sharing options...
secondhans Posted 5 december 2001 Report Share Posted 5 december 2001 Beste Fries, Er zijn meerdere fantastische speakers te koop. Het hangt van je ruimte en configuratie af hoe ze bij jou klinken! Audiopaul bv. is zeer tevreden over zijn Thiels ik heb ze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 5 december 2001 Report Share Posted 5 december 2001 Geplaatst door secondhans:Beste Fries, Er zijn meerdere fantastische speakers te koop. Het hangt van je ruimte en configuratie af hoe ze bij jou klinken! Audiopaul bv. is zeer tevreden over zijn Thiels ik heb ze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 5 december 2001 Report Share Posted 5 december 2001 Beste Jaap, Ik neem aan dat de versterker goed moet combineren met de Dynaudio's. Dan zou ik toch een niet al te zware versterker nemen. Overigens is de dynamische reserve van de versterker veelzeggender dan het opgegeven vermogen. NAD/AMC is hiervan een mooi voorbeeld. Continuevermogens zijn vrij laag, terwijl de reserve vaak het drievoudige betreft. Ook bijvoorbeeld Creek, Rega, Sphinx of van Medevoort is hiervan een mooi voorbeeld. Wat dat betreft kan ook een buizenversterker als de UL40 heel aardig meekomen. NAD of AMC past binnen je budget, van Medevoort als nieuwere tweedehands ook. P.S. Geen buizen = ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaap Bruinsma Posted 6 december 2001 Report Share Posted 6 december 2001 Ben ik z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Schut Posted 29 december 2001 Report Share Posted 29 december 2001 Kijk eens op 2deHands advertentie speakers 6303........ Niet nieuw maar wel absoluut het beste tot 30.000,= Take Care, Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts