Jump to content

Audio Analogue en Klipsch

mordante
 Share

Recommended Posts

Een Belgische(Franstalig) collega heeft net een nieuwe set gekocht. Hij vind het geweldig klinken en dat zegt hij minstens 10* per dag tegen mij. Ik zit hem een beetje te pesten dat zijn set nix is. :lol:

Maar helaas heb ik zijn zet nog nooit kunnen horen "hij woont bijna in Frankrijk"

Maar zijn set bestaat uit:

Amp: Audio Analogue Puccini

Cd: Audio Analogue Paganni

Speakers: Klipsch RF35

Nu wil ik graag weten of er hier mensen zijn die deze spullen al eens gehoord hebben. Want als ik hem plaag wil ik weten of ik daar ook een basis voor heb of niet.

Ik wordt er een klein beetje moe van om de hele dag "Oh I have such a wonderfull bass and the high is so clear" aan te horen dit alles met een zwaar Frans accent.

Ik heb Klipsch wel eens gehoord maar ik vindt die toeter van hun niet echt ;) geweldig.

Whaha,

Toevallig heb ik ongeveer eens deze combinatie verkocht!!! Alleen de speakers waren de RF5 (voorganger van de RF35). Het is inderdaad een hele goede combinatie! Ik denk dat je het eerst maar eens moet beluisteren, Mordante..

groeten, PD Hogeterp B)

Whaha,

Toevallig heb ik ongeveer eens deze combinatie verkocht!!! Alleen de speakers waren de RF5 (voorganger van de RF35). Het is inderdaad een hele goede combinatie! Ik denk dat je het eerst maar eens moet beluisteren, Mordante..

groeten, PD Hogeterp B)

TNX,

Niet het antwoord waar ik op hoopte, maar toch leuk om een reactie te krijgen. Mischien moet ik dan maar een keer naar Belgie. :)

Ik heb Klipsch wel eens gehoord maar ik vindt die toeter van hun niet echt ;) geweldig.

Heb een kennis die de Klipsch'es heeft en ik vind ze zeer goed klinken, hij draait wel met een buizenversterker en dat zou 'm net 't verschil maken... :P

Ik heb een zelfde soort set ook een keer mogen beluisteren, en dat klonkt inderdaad errrrug goed hoor !

Het ging toen ook om de Audio Analogue Puccini & Audio Analogue Paganni, op de Klipsch speakers op onderstaande foto:

(ook in dezelfde winkel/luisterkamer overigens)

as_grote_ruimte.jpg

(de Puccini & Pagannini staan tussen de speakers, op 't zwarte meubel)

Groeten,

Alco B)

Guest muziekfreak
Een Belgische(Franstalig) collega heeft net een nieuwe set gekocht. Hij vind het geweldig klinken en dat zegt hij minstens 10* per dag tegen mij. Ik zit hem een beetje te pesten dat zijn set nix is. :lol:

Maar helaas heb ik zijn zet nog nooit kunnen horen "hij woont bijna in Frankrijk"

Maar zijn set bestaat uit:

Amp: Audio Analogue Puccini

Cd: Audio Analogue Paganni

Speakers: Klipsch RF35

Nu wil ik graag weten of er hier mensen zijn die deze spullen al eens gehoord hebben. Want als ik hem plaag wil ik weten of ik daar ook een basis voor heb of niet.

Ik wordt er een klein beetje moe van om de hele dag "Oh I have such a wonderfull bass and the high is so clear" aan te horen dit alles met een zwaar Frans accent.

Zeg gewoon dit tegen je collega

Vous avez un grand jeu, mais je le sais maintenant. Laissez s'il vous pla

Guest muziekfreak
Ik heb een zelfde soort set ook een keer mogen beluisteren, en dat klonkt inderdaad errrrug goed hoor !

Het ging toen ook om de Audio Analogue Puccini & Audio Analogue Paganni, op de Klipsch speakers op onderstaande foto:

as_grote_ruimte.jpg

(de Puccini & Pagannini staan tussen de speakers, op 't zwarte meubel)

Groeten,

Alco B)

Mooi setje zo!! :wub: vooral die electrostaten [martin logan :confused: ]

as_grote_ruimte.jpg

Dezelfde luidsprekers op een Accuphase klonk ook prima.

De sterkte van het hoog kun je een beetje regelen door de luidsprekers meer of minder in te draaien. Anderen regelen het met de trebble knop of als ze die niet hebben met een interlink die het hoog op smaak brengt.

Het hoog is prima zolang je de Klipschen combineert met versterkers die een nogal smoooth/terughoudend hoog hebben, zoals de genoemde Puccini.

(of wellicht ook een UR Unico :rolleyes: )

Het hoog is prima zolang je de Klipschen combineert met versterkers die een nogal smoooth/terughoudend hoog hebben, zoals de genoemde Puccini.

(of wellicht ook een UR Unico :rolleyes: )

Hoi,

De UR Unico met Klipsch kan ik zeker aanraden om eens te beluisteren. Voor mij althans een goede match en vond ik persoonlijk iets "lekkerder" klinken dan de Klipsch icm met de Audio Analogue Pucini (ook niet verkeerd overigens).

unico_p.jpg:wub::wub:

Gerald

Dus niet echt geschikt om aan een sphinx te hangen.

Wel misschien leuk om eens te gaan beluisteren, alleen jammer dat de voor mij dichts bijzijnde winkel in Amersfoort zit.

Beste Mordante,

Hopelijk voel je zelf aan dat dit niet de methode is, iemand om de oren slaan met argumenten die zijn gebaseerd op de mening van anderen die iets (misschien) gehoord hebben.

Om bij mijn stiel te blijven: ik ga niet inhoudelijk discussi

Beste Mordante,

Hopelijk voel je zelf aan dat dit niet de methode is, iemand om de oren slaan met argumenten die zijn gebaseerd op de mening van anderen die iets (misschien) gehoord hebben.

Dus niet echt geschikt om aan een sphinx te hangen.

Hoezo niet?

Omdat de sphinx nogal een uitgesproken hoog heeft. (laten we zeggen hij geeft het gewoon eerlijk door).

Beste Mordante,

Beste Mordante,