joerick Posted 17 juni 2004 Report Share Posted 17 juni 2004 De afgelopen tijd heb ik diverse "gerenomeerde" audiozaken gebeld om advies. Mijn vraag is volgens mij simpel. De antwoorden die ik heb gekregen zijn echter totaal verschillend waardoor ik ernstige twijfels begin te krijgen in de adviseurs in de audio branche. Ik heb de volgende vraag voorgelegd: Stel dat ik mijn onderstaande set wil verbeteren, wat moet ik doen? Master Slamm speakers Primare voor- en eindversteker Sony XA 5 Es cd-speler Bekapeling alles van Siltech (Classic lijn) Powercords van Siltech (Classic lijn) Ik kreeg totaal verschillende antwoorden: Bij de ene adviseur moest ik de voor - en eindversterker vervangen, bij de andere de cd-speler enz... geen advies hetzelfde. De een kiest als uitgangspunt de speaker, terwijl de ander weer de cd-speler (bron) als meest belangrijk beschouwd. Hebben jullie ook dit soort ervaringen? Kunnen jullie mij een advies geven? Ik heb ongeveer E 6.000 beschikbaar. Groeten, Joerick Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 17 juni 2004 Report Share Posted 17 juni 2004 Voldoet de set dan niet? En zo nee hoe ben je er toe gekomen je geld uit te geven aan apparatuur die niet met elkaar combineerd? Misschien wat flauw maar als je een nieuw component denkt aan te schaffen beproef je hem eerst in je eigen kamer in combinatie met je eigen apparatuur. Dan hoor zelf je of het een (grote) verbetering is en kun zelf de afweging maken of je bereid bent om het geld voor die verbetering uit te geven. Een verkoper in een audiowinkel verkoopt jou het liefst het apparaat met de grootste marge. Een medeforumer adviseert wat bij hem in zijn kamer met zijn oren het beste klinkt. Voldoet de set wel, dan kun je ook overwegen die Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 17 juni 2004 Report Share Posted 17 juni 2004 De afgelopen tijd heb ik diverse "gerenomeerde" audiozaken gebeld om advies. Mijn vraag is volgens mij simpel. De antwoorden die ik heb gekregen zijn echter totaal verschillend waardoor ik ernstige twijfels begin te krijgen in de adviseurs in de audio branche. Ik heb de volgende vraag voorgelegd: Stel dat ik mijn onderstaande set wil verbeteren, wat moet ik doen? Master Slamm speakers Primare voor- en eindversteker Sony XA 5 Es cd-speler Bekapeling alles van Siltech (Classic lijn) Powercords van Siltech (Classic lijn) Ik kreeg totaal verschillende antwoorden: Bij de ene adviseur moest ik de voor - en eindversterker vervangen, bij de andere de cd-speler enz... geen advies hetzelfde. De een kiest als uitgangspunt de speaker, terwijl de ander weer de cd-speler (bron) als meest belangrijk beschouwd. Hebben jullie ook dit soort ervaringen? Kunnen jullie mij een advies geven? Ik heb ongeveer E 6.000 beschikbaar. Groeten, Joerick Beste Joerick, -Waar ben je zelf naar op zoek als verbetering in de set? -Wat bevalt er aan de huidige set, en wat wil je hiet liefst anders horen? Hou de sony in ieder geval! zo worden ze niet meer gemaakt, en hij is altijd nog te gebruik als zer goed loopwerk. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 17 juni 2004 Report Share Posted 17 juni 2004 De afgelopen tijd heb ik diverse "gerenomeerde" audiozaken gebeld om advies. Mijn vraag is volgens mij simpel. De antwoorden die ik heb gekregen zijn echter totaal verschillend waardoor ik ernstige twijfels begin te krijgen in de adviseurs in de audio branche. Ik heb de volgende vraag voorgelegd: Stel dat ik mijn onderstaande set wil verbeteren, wat moet ik doen? Master Slamm speakers Primare voor- en eindversteker Sony XA 5 Es cd-speler Bekapeling alles van Siltech (Classic lijn) Powercords van Siltech (Classic lijn) Ik kreeg totaal verschillende antwoorden: Bij de ene adviseur moest ik de voor - en eindversterker vervangen, bij de andere de cd-speler enz... geen advies hetzelfde. De een kiest als uitgangspunt de speaker, terwijl de ander weer de cd-speler (bron) als meest belangrijk beschouwd. Hebben jullie ook dit soort ervaringen? Kunnen jullie mij een advies geven? Ik heb ongeveer E 6.000 beschikbaar. Groeten, Joerick Ben jij een gelukkige jongen met die Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 17 juni 2004 Report Share Posted 17 juni 2004 Mag toch hopen dat al deze gerenomeerde audioverkopers je gevraagd hebben waar jouw probleem met de huidige set is gelegen................ Zoals Bas al heeft aangegeven is de cd speler als loopwerk beslist een topper, de electronica kan echter behoorlijk worden verbeterd. Misschien is het een goed plan hiermee eens te beginnen. Hoef je zeker geen enorme bedragen in te investeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 juni 2004 Report Share Posted 17 juni 2004 Tja Joerick, Op zo'n vraag is, uitgaande van wat je al hebt, eigenlijk weinig zinnigs te zeggen. Dan fantaseert zo'n verkoper er ook maar wat op los. Je zult toch specifiek aan moeten geven wat je niet bevalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 18 juni 2004 Report Share Posted 18 juni 2004 Tja Joerick, Op zo'n vraag is, uitgaande van wat je al hebt, eigenlijk weinig zinnigs te zeggen. Dan fantaseert zo'n verkoper er ook maar wat op los. Je zult toch specifiek aan moeten geven wat je niet bevalt. Vandaar ook mijn bovenstaande opmerking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 18 juni 2004 Report Share Posted 18 juni 2004 De afgelopen tijd heb ik diverse "gerenomeerde" audiozaken gebeld om advies. Mijn vraag is volgens mij simpel. De antwoorden die ik heb gekregen zijn echter totaal verschillend waardoor ik ernstige twijfels begin te krijgen in de adviseurs in de audio branche. Ik heb de volgende vraag voorgelegd: Stel dat ik mijn onderstaande set wil verbeteren, wat moet ik doen? Master Slamm speakers Primare voor- en eindversteker Sony XA 5 Es cd-speler Bekapeling alles van Siltech (Classic lijn) Powercords van Siltech (Classic lijn) Ik kreeg totaal verschillende antwoorden: Bij de ene adviseur moest ik de voor - en eindversterker vervangen, bij de andere de cd-speler enz... geen advies hetzelfde. De een kiest als uitgangspunt de speaker, terwijl de ander weer de cd-speler (bron) als meest belangrijk beschouwd. Hebben jullie ook dit soort ervaringen? Kunnen jullie mij een advies geven? Ik heb ongeveer E 6.000 beschikbaar. Groeten, Joerick Sony deruit, und a jadis of wadia er neer plantten... Ff zonder de kul....6000euro is een hoop geld...ik zou dan eens gaan kijken voor een andere cdspeler of speakers...het is wat je zelf wilt natuurlijk. Wat moet eraan verandert worden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 juni 2004 Report Share Posted 18 juni 2004 Ik zou in zo'n geval gewoon een goede winkel opzoeken en vraag of je zo nu en dan eens een ander component thuis mag uitproberen (minimaal een week) in je bestaande set. - een keer een high end amp, bv een warme Pass labs (de X150 of wellicht de nieuwe XA60) met hun goedkoopste pre (ga je wel over je budget heen) of een krachtige Bryston set, wellicht een flinke buizen jongen. - een keer een paar ander speakers, bv een groot 3 weg systeem, JM-Lab, Von Schweikert, B&W. Dynaudio, ESL?. Beste is wel voorselectie maken in de winkel - een keer een high end cd speler uitproberen, bv Ayre, Audionet, Accuphase oid Na een paar maanden weet je dan wellicht wel wat je mooier vind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
harrysr500 Posted 18 juni 2004 Report Share Posted 18 juni 2004 Lekker met kabels experimenteren lijkt me leuk. Al helemaal met zo'n budget. De speler is erg goed, de versterkers ook, ik ken de speakers niet??? Het is ook belangrijk te weten wat je wilt verbeteren, tot nu toe heb ik zeer veel bereikt met kabels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joerick Posted 18 juni 2004 Author Report Share Posted 18 juni 2004 De afgelopen tijd heb ik diverse "gerenomeerde" audiozaken gebeld om advies. Mijn vraag is volgens mij simpel. De antwoorden die ik heb gekregen zijn echter totaal verschillend waardoor ik ernstige twijfels begin te krijgen in de adviseurs in de audio branche. Ik heb de volgende vraag voorgelegd: Stel dat ik mijn onderstaande set wil verbeteren, wat moet ik doen? Master Slamm speakers Primare voor- en eindversteker Sony XA 5 Es cd-speler Bekapeling alles van Siltech (Classic lijn) Powercords van Siltech (Classic lijn) Ik kreeg totaal verschillende antwoorden: Bij de ene adviseur moest ik de voor - en eindversterker vervangen, bij de andere de cd-speler enz... geen advies hetzelfde. De een kiest als uitgangspunt de speaker, terwijl de ander weer de cd-speler (bron) als meest belangrijk beschouwd. Hebben jullie ook dit soort ervaringen? Kunnen jullie mij een advies geven? Ik heb ongeveer E 6.000 beschikbaar. Groeten, Joerick Beste Joerick, -Waar ben je zelf naar op zoek als verbetering in de set? -Wat bevalt er aan de huidige set, en wat wil je hiet liefst anders horen? Hou de sony in ieder geval! zo worden ze niet meer gemaakt, en hij is altijd nog te gebruik als zer goed loopwerk. Groeten, Bas Even voor de duidelijkheid. Ik ben absoluut tevreden over mijn huidige set! Ik kan niet zeggen dat me iets niet bevalt. Maar ik neem aan dat een ieder zich toch wel eens afvraagt of het nog beter kan en wat daar voor nodig is. Wat mij gewoon opvalt dat de adviseurs waarvan je mag verwachten dat die advies kunnen geven totaal anders denken. Iedere adviseur vind weer iets anders belangrijk vandaar dit onderwerp..... Groeten, Joerick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 18 juni 2004 Report Share Posted 18 juni 2004 Als je de gelegenheid hebt dit eens proberen werkelijk opzienbarend Wellicht kan een schonere stroomvoorziening nog wat verbetering geven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 19 juni 2004 Report Share Posted 19 juni 2004 De afgelopen tijd heb ik diverse "gerenomeerde" audiozaken gebeld om advies. Mijn vraag is volgens mij simpel. De antwoorden die ik heb gekregen zijn echter totaal verschillend waardoor ik ernstige twijfels begin te krijgen in de adviseurs in de audio branche. Ik heb de volgende vraag voorgelegd: Stel dat ik mijn onderstaande set wil verbeteren, wat moet ik doen? Master Slamm speakers Primare voor- en eindversteker Sony XA 5 Es cd-speler Bekapeling alles van Siltech (Classic lijn) Powercords van Siltech (Classic lijn) Ik kreeg totaal verschillende antwoorden: Bij de ene adviseur moest ik de voor - en eindversterker vervangen, bij de andere de cd-speler enz... geen advies hetzelfde. De een kiest als uitgangspunt de speaker, terwijl de ander weer de cd-speler (bron) als meest belangrijk beschouwd. Hebben jullie ook dit soort ervaringen? Kunnen jullie mij een advies geven? Ik heb ongeveer E 6.000 beschikbaar. Groeten, Joerick Beste Joerick, -Waar ben je zelf naar op zoek als verbetering in de set? -Wat bevalt er aan de huidige set, en wat wil je hiet liefst anders horen? Hou de sony in ieder geval! zo worden ze niet meer gemaakt, en hij is altijd nog te gebruik als zer goed loopwerk. Groeten, Bas Even voor de duidelijkheid. Ik ben absoluut tevreden over mijn huidige set! Ik kan niet zeggen dat me iets niet bevalt. Maar ik neem aan dat een ieder zich toch wel eens afvraagt of het nog beter kan en wat daar voor nodig is. Wat mij gewoon opvalt dat de adviseurs waarvan je mag verwachten dat die advies kunnen geven totaal anders denken. Iedere adviseur vind weer iets anders belangrijk vandaar dit onderwerp..... Groeten, Joerick Als je toch al tevreden bent waarom dan 6000euro beschikbaar stellen als je geeneens weet wat je wilt veranderen Er zijn zoveel dingen die je kunt doen met het geld opties kijk eens naar je bekabeling...of daar iets mee tedoen valt...tip een NETFILTER doet al heel veel op een set en die kostten niet zo gek veel gezien het bedrag wat je uit wilt geven [250euro] Kijk eens naar de interlinks [siltech,mit,monster,kimber] probeer een paar setjes meet tenemen als proef...probeer het uit hoor je geen verschil is het goed hoor je wel verbetering heeij kopen. Cd-speler...ik vind persoonlijk een sony mohaaaww gaat wel...zoals ik al zei probeer eens een [jadis,wadia] Cdspeler is tenslotte de bron...endus een van de belangrijkste aankopen. Versterkers kun je mee doe wat je wilt..er zijn zoveel goede merken..Sphinx,Array,Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr marantz Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 adviesen van winkeliers is niet betrouwbaar want die denken alleen aan omzet. het beste advies wat je kunt krijgen is van je eigen 2 oren. de grootste verandering die je kunt krijgen is uiteraard wisselen van luidsprekers. dat is en blijft de basis van je systeem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 Versterkers kun je mee doe wat je wilt..er zijn zoveel goede merken..Sphinx,Array,Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 juni 2004 Report Share Posted 28 juni 2004 Versterkers kun je mee doe wat je wilt..er zijn zoveel goede merken..Sphinx,Array,Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 28 juni 2004 Report Share Posted 28 juni 2004 De algemene stelling dat dealers alleen maar aan omzet denken, wil ik wel even een beetje nuanceren, persoonlijk ken ik een aantal mensen in deze branche die niet gericht zijn op het maken van snelle omzet. Er zijn diverse zaken te vinden waar men probeert een langdurige relatie met een klant op te bouwen, het uitgangspunt is dat je beter een tevreden klant kunt hebben. Dit heeft op de lange termijn een paar grote voordelen, in de eerste plaats komt men - de klant - terug en een tevreden klant is de beste reklame die een zaak zich kan wensen. Dezen zullen in het algemeen dan ook eens beginnen met een huisbezoek, domweg om een diagnose te kunnen stellen en te ontdekken wat de ander eigenlij zou willen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jake Posted 7 juli 2004 Report Share Posted 7 juli 2004 Even voor de duidelijkheid. Ik ben absoluut tevreden over mijn huidige set! Ik kan niet zeggen dat me iets niet bevalt. Maar ik neem aan dat een ieder zich toch wel eens afvraagt of het nog beter kan en wat daar voor nodig is. Wat mij gewoon opvalt dat de adviseurs waarvan je mag verwachten dat die advies kunnen geven totaal anders denken. Iedere adviseur vind weer iets anders belangrijk vandaar dit onderwerp..... Groeten, Joerick Beste joerick, Allereerst proficiat met je mooie audio installatie! Gezien je vraagstelling kan ik me voorstellen dat de adviseurs verschillende optie's noemde om je set te verbeteren. Je gaf aan tevreden te zijn, echt een open vraag dus. Elk component in jouw installatie (en in het algemeen) is in principe te verbeteren. Vandaar dat ze allemaal een andere optie noemde. Wat jij je afvraagt is waarom zo nu niet allemaal zeiden de cd-speler of de versterkers. De adviseurs hebben een bepaald merken pakket waar ze mee werken, en hebben daar veel ervaring mee. Stel dat een adviseur geen Sony verkoopt maar wel Primare, Master en Siltech als reactie geeft hij dan bijvoorbeeld de cd-speler, en zo voorts....... De volgorde waarin je componenten vervangt in je set hangt denk ik af wat voor jouw gevoel de zwakste schakel in je set is. Als ik even in de rol van adviseur mag kruipen........ Je luidsprekers zijn m.i. heel mooi speel hier maar lekker mee door . Volgorde verbetering audio set 1.) De bron (CD-Speler) Deze moet zo goed mogelijk zijn (binnen je budget) hier moet je zo min mogelijk muzikale informatie verliezen. Aangezien het nog een robuuste Sony is lijkt mij een upgrade van de klok en eventuele andere componenten zeer de moeite waard. Kleine stappen kunnen vaak verrassend goede resultaten geven. 2.) De versterkers Om je muziek signaal zo zuiver en onvervormd mogelijk door te geven aan je luidprekers zou je eens een aantal andere versterkers kunnen beluisteren, dit het liefst thuis en dan een weekje of zo op je gemak vergelijken. 3.) Stroom voorziening en of Akoestiek Een aparte groep in de meterkast. Akoestiek advies en aanpassingen. 4.) Bekabeling. De kabels waar je nu mee speelt lijken mij prima, hier kun je ook wel verbeteringen in aanbrengen maar let op iedere kabel klinkt zeker anders op het eerste gehoor maar of het altijd een verbetering is op lange termijn? Met kabel veranderingen altijd ruim de tijd voor nemen en probeer zeker ook goedkopere kabels en niet allen maar steeds duurder want de kwaliteit/prijs verhouding in kabelland kan echt heel verrassend zijn. Stel dat je toch betere luidsprekers zou willen kopen Let dan op de mogelijkheden in je luisterkamer i.v.m. plaatsing en de combinatie met de versterkers is dan een belangrijk punt. Veel luisterplezier met je Audio set Groeten, Jake Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts