Guest C J Posted 7 juli 2004 Report Share Posted 7 juli 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Longdude Posted 7 juli 2004 Report Share Posted 7 juli 2004 Hmm, Heel interessant leesvoer allemaal. Feit is nu eenmaal dat je een kneiter van een SACD speler kunt hebben maar als een belabberde opname hebt dan lig je eruit. Ik koop mijn schijfjes alleen via 't net. Ik ben voor SACD, CD, Vinyl en MD. LD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 7 juli 2004 Report Share Posted 7 juli 2004 Toch, als ik echt wat wil met SACD dan wil ik een betere speler. Eentje met een beter loopwerk. Want dankzij die XA50ES ben ik om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leonardus777 Posted 8 juli 2004 Report Share Posted 8 juli 2004 Ik heb ongeveer een jaar een superaudio cd speler de shanling scdt 200 en deze klingt op sacd heel mooi maar ook op cd. Diverse vergelijken gehoord met marants cd 16 sony 77es sony 777superaudio en de shanling sprak mij het meest aan. Ik lees over deze speler nooit wat . Kunnen julie dit merk niet? speler ziet er ooknog eens geinig uit. Ik sluit me trouwens aan bij de mening dat een nieuwe sacd die goed opgenomen is fabelachtig klingt , maar je heb erook gewoon ouwe troep bij die ik op een mfsl cd ook heb en beter klingt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 juli 2004 Report Share Posted 8 juli 2004 , maar je heb erook gewoon ouwe troep bij die ik op een mfsl cd ook heb en beter klingt. Freudiaanse verspreking? Vind ook dat ze die producers over de kling moeten jagen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 8 juli 2004 Report Share Posted 8 juli 2004 Ik heb ongeveer een jaar een superaudio cd speler de shanling scdt 200 en deze klingt op sacd heel mooi maar ook op cd. H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 12 juli 2004 Report Share Posted 12 juli 2004 Hoi allen, moet eerlij zeggen, ben nu sinds een dikke maand in het bezit van een SACD speler. heb tot nu toe 2 sacd's waaronder teh dark side of the moon van de heren Pink Floyd. Moet zeggen dat dit erg leuk is om te verglijken met de normale. Even kort, de oude wordt er fors uitgespeeld. Meer detail in stem hoog en laag, meer drive, ruimtelijkheid. Het geluid lijkt veel meer in je kamer te staan dan bij de normale. Moet wel zeggen dat dit dan ook een goede opname is. En denk ook dat er ook slechte opnames tussen kunnen zitten. Heb zelf de sony scd777es gekocht in duitsland, nieuw voor 1999euri. Met garantie. Is een goede stereo speler. Het voordeel van een sacd is ook dat de filter voor normale cd's ook beter is dan normaal. Had hiervoor een denon 1560 maar die beviel niet echt. Beetje een karakterlose speler in de negatieve zin. Sony doet het een stuk beter levendiger, maar dat is mijn smaak. En eeh de chinese naam van Vincent is, Sheng ya. Nu kan het zijn dat ik twee keer gereageerd heb maarje de wereld is ookniet perfect. Groet Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 12 juli 2004 Report Share Posted 12 juli 2004 Ik heb ongeveer een jaar een superaudio cd speler de shanling scdt 200 en deze klingt op sacd heel mooi maar ook op cd. H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jake Posted 12 juli 2004 Report Share Posted 12 juli 2004 Hoi allen, moet eerlij zeggen, ben nu sinds een dikke maand in het bezit van een SACD speler. heb tot nu toe 2 sacd's waaronder teh dark side of the moon van de heren Pink Floyd. Moet zeggen dat dit erg leuk is om te verglijken met de normale. Even kort, de oude wordt er fors uitgespeeld. Meer detail in stem hoog en laag, meer drive, ruimtelijkheid. Het geluid lijkt veel meer in je kamer te staan dan bij de normale. Moet wel zeggen dat dit dan ook een goede opname is. En denk ook dat er ook slechte opnames tussen kunnen zitten. Heb zelf de sony scd777es gekocht in duitsland, nieuw voor 1999euri. Met garantie. Is een goede stereo speler. Het voordeel van een sacd is ook dat de filter voor normale cd's ook beter is dan normaal. Had hiervoor een denon 1560 maar die beviel niet echt. Beetje een karakterlose speler in de negatieve zin. Sony doet het een stuk beter levendiger, maar dat is mijn smaak. En eeh de chinese naam van Vincent is, Sheng ya. Nu kan het zijn dat ik twee keer gereageerd heb maarje de wereld is ookniet perfect. Groet Andre Proficiat met de aanschaf van je Sony SCD777ES, echt een mooie speler. Veel luisterplezier ermee! Groeten Jake Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 12 juli 2004 Report Share Posted 12 juli 2004 Hoi Jake, dank voor de foto. Had ik nog niet (alleen in zwart). Luister plezier dat lukt nu wel weer. Heb laatst ook nog de net snoeren vervangen van mijn set en dat maakte een wereld van verschil. Ben er de laatste maand erg op vooruit gegaan. Even een vraag. Hoe krijg je zo'n foto bij je naam naast het bericht? Deze vraag mag natuurlijk door iedereen beabtwoord worden die het weet. hihi Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 12 juli 2004 Report Share Posted 12 juli 2004 Hoi Jake, dank voor de foto. Had ik nog niet (alleen in zwart). Luister plezier dat lukt nu wel weer. Heb laatst ook nog de net snoeren vervangen van mijn set en dat maakte een wereld van verschil. Ben er de laatste maand erg op vooruit gegaan.Even een vraag. Hoe krijg je zo'n foto bij je naam naast het bericht? Deze vraag mag natuurlijk door iedereen beabtwoord worden die het weet. hihi Groet Ga naar configuratiescherm en dan naar Avatorinstellingen. Dan kun je een foto uploaden of een website aangeven waar die foto op staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MirageMarantz Posted 13 juli 2004 Report Share Posted 13 juli 2004 Ik heb zelf een Sony SACD NS 705 gekocht een paar maanden geleden. Een veel groter probleem is de verkrijgbaarheid van SACD platen. Mijn ervaring is dat de meeste winkeliers je vreemd aan kijken als je vraagt waar de SACD's liggen. Deze speler heb ikzelf ook, ben er zeer tevreden over..... ik persoonlijk vind het verschil tussen cd en SACD merkbaar, maar het ligt volgens mij ook voor zo'n 60% aan de opname. Erg cliche misschien maar liever een goede cd dan een slechte SACD.. Weet by the way iemand of het ook mogelijk is om achteraf de NS-705 te laten modificeren bij VM (PD?? ) schijnt dat hier nog een grote winst uit te behalen valt, maar eerlijk gezegd heb ik dat nog niet zelf mogen beluisteren Wat betrefd de verkrijgbaarheid in de cd winkels, daar is inderdaad de keus meestal nog niet zo groot... via internet is dit een ander verhaal, bij bijvoorbeeld BOL.com zijn de meeste titels gewoon in SACD te bestellen (mits ze daarin zijn uitgebracht natuurlijk) meestal zo'n 10 eu duurder dan de normale versie.... duur? tja...... de bron is toch waar het vandaan komen moet toch? De sony 705 kan je zeker bij VM voor 100 euro laten modificeren. Kijk maar op de website en bij de recenties van een paar maanden geleden op Hear.nl of http://www.vanmedevoort.com/. Het geluid zal zeker mooier, beter klinken zoals de srtandaard Maramtz en de KI serie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts