Jump to content

Het kan verkeren......,

Recommended Posts

Daar vergis je je weer :D

Het is alleen spannend als je je de uitslag persoonlijk aantrekt.

ga mij nu niet vertellen dat jij niet individueel betrokken was bij de uitslag..

of was je met je hoofd bij het voetballen.?

,t was toch een collectief luisteravondje,waar iedereen toch zijn mening wil luchten,over de beluisterde resultaten.

dat zou

Voor mij was het achteraf natuurlijk leuk; je kunt ergens in mijn postings zien dat iedereen nummer 2 slecht vond klinken en op grond van vorige ervaringen dus dacht dat het mijn versterkertjes waren.

Je kunt ook zien dat uit een soort pieteit de vorige keer men zich inhield met de kritiek om iemand niet te zeer voor het hoofd te stoten, dat vond ik erg aardig.

Toch heb ik mij de kritiek niet echt persoonlijk aangetrokken. Voor Bas (en voor Hans) is de kritiek minder lollig geweest, hun belang bij het goed presteren is wat groter dan het mijne.

Ik ben trouwens erg benieuwd naar de ervaringen van Kermit, Erik en Michel; zij hebben niet blind geluisterd.

Ik hoop overigens Joopus, dat als je naar Kermit gaat met de Jadis, ik er bij mag zijn. Een uitnodiging zou ik buitengewoon op prijs stellen.

ik geloof dat het niets met kritiek te maken heeft, maar met akoustiek en match problemen.

Eerst maar eens mijn tekst hier dumpen, en dan ga ik de andere reacties lezen.

Voor velen zal het wel erg veel tekst zijn, maar dit zijn zo uitgewerkte aantekeningen en de volgorde waarin ik het allemaal hoorde voorbijkomen.

Eindversterker sessie, Hellevoetsluis 19 juni 2004.

Muziekdelen.

1. Vivaldi- Archiv

Even voor de volledigheid:

Vivaldi: L'estro Armonico - Concert nr. 2 in G klein, RV578 - The Enlish Concert o.l.v. Trevor Pinnock - Archiv (1987).

Mahler - Lieder aus 'Des Knaben Wunderhorn' - Rheinlegendchen - Jessye Norman, Sopraan - Concergebouworkest o.l.v. Bernard Haitink - Philips (1976).

Kraus, zet het even bij jouw overzicht, dan haal ik het hier weg.

Als ik Picoso's verhaal lees, herken ik veel van mijn ervaringen.

Dat 4 de MF A370 moest zijn was voor mij duidelijk genoeg om deze hier te plaatsen.

Dat twee en drie werden ingenomen door de AN en MF X200 ook al was de verwisseling mij een grote verrassing.

Bleef over 1 en 4, die mij kwa klank erg op elkaar leken.

Als ik mijn notitie's doorlees zie ik veel van de eigenschappen overeenkomen.

Smaken verschillen, maar klankeigenschappen zijn kennelijk toch min of meer overeenkomend.

Als ik de recenties doorlees valt mij op hoe iedereen na de sessie nog bezig is geweest met indrukken te verwerken. Kraus zelfs tot 2:45 uur.... :blink:

Ik zelf had dit ook. Het bleef maar malen, bij andere sessies heb ik dat nooit zo sterk.

:)

Als ik de recenties doorlees valt mij op hoe iedereen na de sessie nog bezig is geweest met indrukken te verwerken. Kraus zelfs tot 2:45 uur....  :blink:

Ik zelf had dit ook. Het bleef maar malen, bij andere sessies heb ik dat nooit zo sterk.

Hoe komt dat :unsure:

Onzekerheid :unsure:

Tja..... wanneer ben je zeker.

In muziek zitten zoveel aspecten dat je er gauw wat vergeet.

Gelukkig is dat bij anderen dan wel opgevallen. Zo heb je later toch weer een totaalbeeld voor jezelf.

Voor mij is dit een van de meest intensieve sessies ooit geweest. Op het eind had ik werkelijk hoofdpijn. 5 versterkers met 6 muziekstukken is wat veel op 'n middag.

Je moet dan 30 keer kwaliteiten beoordelen. Best moeilijk (voor mij dan).

:)

zo nu is het mijn beurt.

ik wil hier toch als eerste john en ingrit bedanken voor de gastvrijheid,het gebak was heerlijk en de broodjes waren voortreffelijk.

en nu mijn ervaring.

ik ben net wakker (nachtdienst) en heb slecht geslapen,waarom is duidelijk.

ik kan maar niet begrijpen waarom het niet goed ging gisteren,ik zit me suf te piekeren wat voor de AN de slechte schakel was.

de term die ik gisteren gebruikt heb voor de AN was duf ,futloos,geen leven.

maar de 2 reden die ik kan verzinnen is de pre van erik(sorry erik)want bij mij thuis en bij hans van liempt ging dit wel goed ,misshien heeft de pre van erik wel een slecht impedantie waardoor de AN instort.

of vind de AN de esl niet prettig.

allemaal vragen die mijn vanmorgen voor en vanmiddag na het slapen hebben beziggehouden.

vooor de rest wil ik zeggen dat er geen slechte amps gisteren hebben gespeeld,op de AN na,die totaal niet matchte met de set(jammer)

er zijn hier al een hoop dingen beschreven door de luisteraars ,waar ik het mee eens ben.

aan de andere kant wil ik toch kraus een complimentje geven ,want ik heb gisteren genoten van zijn amps(misschien wel dankzij bas)maar een sound die mij persoonlijk aanspreekt met deze configuratie.

ook de array en de mf 370 vond ik deze keer beter dan de vorige sessie,alsof er meer uitgeperst werd bij deze sessie,zou ook te maken kunnen hebben met matchen.

totslot nog een opmerking voor steks (je moet je niet schamen voor je muziekkeus,neem volgende keer muziek mee wat jij prettig vind)

zo en nu ga ik een uurtje op de bank leggen.

Telefunken, het is niet dat ik me schaam voor mijn msmaak qua muziek, ,maar afgelopen week was heel hetisch voor mij. Ik moest als de sodemieter een andere auto kopen, anders kom ik niet op mijn werk en de bruiloft van mijn broer is komende vrijdag en daar moe(s)t ook nog veel voor geregeld worden. Dus had ik weinig zin om een leuk stukkie muziek op te zoeken. Maar bij de eerst volgende gelegenheid zal ik zeker het een en ander meenemen.

Er zal eerst eens bedacht moeten worden waaraan muziek moet voldoen om geschikt te zijn voor een vergelijking. Zo hoorde ik bijvoorbeeld Hans op een gegeven moment zeggen dat er een bepaalde opname in moest zitten om de dynamiek te kunnen beoordelen. En dat heeft mij in hoge mate verbaasd. Want dynamiek is iets wat je in alle opnames beoordeelt.

Er zaten ook fragmenten bij die mij veel te lang waren. Dat Vivaldi stukje was 1:20 min. en dat was beslist voldoende om tot een oordeel te komen. De opname van Hans (zangeres) duurde 5 minuten waarvan er in mijn optiek 3,5 overbodig waren. Het zelfde geldt voor de live opname van Michel (nr 2) nr. 5 van Hans.

Uiteraard is dit mijn strict individuele opvatting. Het is me el duidelijk dat er gewoon niet te veel tegelijkertijd beoordeelt moet worden. Drie alternatieven is eigenlijk het maximale.

Overigens hoop ik dat Picoso nog een keer deze kant op komt met monoblocks, want ik wil ze ook wel eens beluisteren, zeker in vergelijking met de 606. Wat ik er zo van de zijkant van gehoord heb, vond ik beslist de moeite waard (gold overigens ook voor de MF van Erik).

Het blijft wel grappig om te lezen hoe er van alles wordt gedacht en gezegd nu de resultaten niet volgens verwachting zijn, en het is nu wel duidelijk wat de verwachtingen vooraf waren.

Natuurlijk is het wel logisch om te twijfelen, maar aan de andere kant had de discussie er dus eigenlijk ook de vorige keer moeten zijn, maar toen had men aardig vrede met de uitslag..

Het blijft wel grappig om te lezen hoe er van alles wordt gedacht en gezegd nu de resultaten niet volgens verwachting zijn, en het is nu wel duidelijk wat de verwachtingen vooraf waren.

Natuurlijk is het wel logisch om te twijfelen, maar aan de andere kant had de discussie er dus eigenlijk ook de vorige keer moeten zijn, maar toen had men aardig vrede met de uitslag..

Toen was de discussie er ook, daarom is de tweede sessie in het leven geroepen.

:rolleyes:

Er was minder discussie over de uitslag van het moment.

Er was minder discussie over de uitslag van het moment.

Hoe kun jij dat nou weten, je was er helemaal niet bij aanwezig.... :huh: