Michel Romijn Posted 20 juni 2004 Report Share Posted 20 juni 2004 Tja ik zou de foto's ook wel eens willen zien hier. Maar weet een van jullie hoe dit het makkelijkst gaat. Ben nu bezig met Dream weaver, maar die cursus gaat nog wel ff duren ben ik bang. Wat een onoverzichtelijk programma zeg, veel te veel mogenlijk heden. Ik wil gewoon mijn foto online kunnen zetten op mijn web ruimte, met daar bij een klein commentaarje er onder. Maar ik weet niet hoe dit moet. Leuk zo'n digicam maar nu jullie nog laten zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 juni 2004 Report Share Posted 20 juni 2004 Hee Michel Bij sommige providers kun je via een webpage bestanden naar je homepage sturen, welke provider heb je? Zoniet, dan heb je een ftp programma'tje nodig. De foto's aanpassen (verkleinen) kan ook met eenvoudiger software, zoals Paintshop pro of Photoshop. Ik wil ze ook wel via mijn Chello homepage online zetten, dan verklein ik ze wel voor je Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
smijnster Posted 20 juni 2004 Report Share Posted 20 juni 2004 Maar ik dacht eigenlijk dat die audionotes een ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 20 juni 2004 Report Share Posted 20 juni 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 20 juni 2004 Report Share Posted 20 juni 2004 Hoi Sander Attent zo'n algemene waarschuwing, maar jij kunt volgens mij veel specifieker zijn. Je kent de ESL63 als geen ander, zeker in combinatie met een buizenversterker. Hoe zit dat dan? De ESL63 kent de laagste impedantie rond 10 Khz en die is nog altijd 4 Ohm. Overigens hadden wij de luidsprekers als 8 Ohm aangesloten. Had dat 4 Ohm moeten zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 juni 2004 Report Share Posted 20 juni 2004 Ha die Andre. Ik zit bij Mycom adsl. Ik heb wel web ruimte maar moet dit idd met ftp bewerken. Ben nog ff bezig met webshots.com waar ik wel meer foto's heb staan kijken of dit lukt. Maar anders kom ik nog eens bij je langs met al mij spullen, kan je me gelijk een kleine cursus geven hoe ik het moet doen Je mag van mij met je pc gaan slepen, dan kan ik gelijk wat software erop zetten, of ik ga bij jou langs Er komt een verhuizing aan (vanaf 1 juli) en vanaf dan is mijn tijd heel beperkt. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 20 juni 2004 Report Share Posted 20 juni 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 juni 2004 Report Share Posted 20 juni 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
smijnster Posted 20 juni 2004 Report Share Posted 20 juni 2004 Hoi SanderAttent zo'n algemene waarschuwing, maar jij kunt volgens mij veel specifieker zijn. Je kent de ESL63 als geen ander, zeker in combinatie met een buizenversterker. Hoe zit dat dan? De ESL63 kent de laagste impedantie rond 10 Khz en die is nog altijd 4 Ohm. Overigens hadden wij de luidsprekers als 8 Ohm aangesloten. Had dat 4 Ohm moeten zijn? Hoi Kermit De Quad ESL 63 (net als de 988/989) moet inderdaad worden aangesloten op de 4 ohm aftakking! Aangesloten op de 8 ohm aftakking zal er met de 63 snel een misaanpassing onstaan. De 63 zit rond de 4 ohm in het gebied van 20-150Hz en duikt net even onder de 4 ohm bij 10Khz bij een gemiddelde input. De Quads aansluiten op een 8ohm aftakking (er bestaat zelfs 16 en 2 ohm aftakkingen) zal niet lekker klinken bij sommige Single Endeds, met een gekleurde laag weergave en een soms schreeuwerig midden zonder enige definitie. De 63 vormt hoewel een vrij gemakkelijke belasting wel meer een 4ohm belasting ipv een 8 ohm. Het lijkt me dat de Audio Note daar redelijk gevoelig voor is. Probeer de AN nog maar eens op de 4 ohm aftakking met de Quad! Sander Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 Beste, De ESL-63 heeft in het gebied tussen 30-150 Hz juist een piek van zo'n 16-200 ohm (niveau-afhankelijk), om daarna vanaf 150 Hz omlaag te zakken naar ongeveer 7 ohm tussen 2-4khz,verder afvallend naar 4ohm bij 10 khz en daarna weer (steil) stijgend. Dus overall tot 4khz nooit onder de 6ohm.Maar natuurlijk, op de 4ohm aftakking v/d trafo is de inwendige imp.lager,dus meer "grip"op de trafo v/d elektrostaat. Het laag zal idd veel minder "rond en wollig"klinken op 4 ohm,dit komt het midden/hoog uiteraard ten goede. Vergeet niet dat bij de audio-trafo v/d esl-63 er op ieder v/d twee wikkelingen op de l.s. aansluiting zijde v/d trafo een keiharde weerstand van 1,5 ohm in serie zit aangesloten.Een imp. aanpassing voor de capacitieve belasting met vertragingsnetwerk aan de hoogspanningszijde,en makkelijker voor de amp aan te sturen.Zal ook iets met het hoog doen,als je niet op de juiste plek zit. Maar dit maakt onze hobby of vak juist zo kleurrijk!Experimenteren dus! Succes Kermit! M.v.Gr.Jerry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
smijnster Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 Je hebt gelijk. Alleen is die piek is niet zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 Beste, Bij 80 Hz zit ie nog steeds boven de 16 ohm,pas onder de 30 Hz zakt ie onder de 16 ohm omlaag,maar je hebt idd gelijk dat ie op de 4ohm aftakking "beter" zal reageren,en ook klinken(misschien ook "weker"),dus experimenteren! Een 6-ohm aftakking zou misschien de gouden middenweg zijn geweest. M.Vr. Groet, Jerry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 Op de 4 Ohm tak zal er minder spanning aan de luidspreker worden afgegeven. De volumeknop moet dan verder open en dan onstaat er alsnog extra vervorming omdat ook aan het uitgangs spannings bereik een eind komt. Gezien het impedantie verloop is de 8 Ohm aansluiting voor de els gunstiger. Bij een gewone speaker kun je juist beter wel de 4 Ohm tap gebruiken. Eigenlijk jammer dat er geen 6 ohm tap op de uitgangstrafo zit. De set versterker komt als het erop aankomt zowiezo vermogen tekort om de quad volledig uit te sturen. Dus het word uitproberen of de vervorming door stroomtekort mooier klinkt dan de vervorming door spannings tekort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 weer een slaapdag naar de klote. kermit die buizen amp die je nog thuis heb staan probeer die ook eens zonder pre (dus gelijk met de stuurbaar cd-speler) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 Ga ik doen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Kermit, vertel, wat is die buizenversterker die je nu hebt en hoe gaat dat met de esl-63? Plaatjes? Ik moet over de hele situatie toch wel lachen. Vooral je opmerking over de energieman die waarschijnlijk dacht dat er een hennep kwekerij gestart is in je huis. Pas op want dit zou misschien wel een staartje kunnen krijgen? Ik vind het ook erg vreemd dat de uitslag zo anders was dan verwacht (en stiekem misschien wel gehoopd). Ik had denk ik ook wel graag willen horen dat de buizenbak het goed doet tov de transistor. Probeem en beperking is dat het nu gaat om slechts 1 buizenversterker en dat is wel een erg slechte steekproef. Voor mij is de "uitslag" wel leuk want immers ik heb ook de XA-200, zij het ongemod. Kan je nagaan hoeveel ik geniet met mijn set! nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 (...) Heb je gelijk een ander probleem met deze luistertesten. Er wordt gewoon geluisterd naar electrische apparaten, maar de beoordeling ziet niemand los van het persoonlijk bezit van zo'n ding. Alsof het bezit van een slechte of goede versterker iets zou zeggen over de persoon van de eigenaar? Eigenlijk te gek voor woorden maar desalniettemin een heel belangrijke factor in de beoordeling. (...) Beste Kraus, Met grote belangstelling heb ik de bijdragen in deze topic gevolgd. (Mijn persoonlijke conclusie: Quad ESL's laten een goede versterker rot klinken. Maar dit terzijde...) Naar aanleiding van jouw korte beschouwing over wetenschapsfilosofie wil ik je er op wijzen dat het geenszins verwonderlijk is als kritiek op een versterker door de eigenaar ervan wordt ervaren als kritiek op hem zelf. Immers: hij heeft, vermoedelijk na veel wikken en wegen, lezen en vergelijken, vol overtuiging zijn keuze gemaakt. Als het resultaat van die keuze wordt bekritiseerd, wordt daarmee commentaar geleverd op zijn vermogen om tot een juist oordeel te komen. Op zijn intelligentie, zijn smaak, zijn deskundigheid... op hem zelf, dus. Het is heel wat anders dan een gebruiksproef door de Consumentenbond, door een onbevooroordeeld pannel dat de hen onbekende versterkers A, B, C en D aan een vergelijkende beoordeling onderwerpt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 juni 2004 Author Report Share Posted 22 juni 2004 (...) Heb je gelijk een ander probleem met deze luistertesten. Er wordt gewoon geluisterd naar electrische apparaten, maar de beoordeling ziet niemand los van het persoonlijk bezit van zo'n ding. Alsof het bezit van een slechte of goede versterker iets zou zeggen over de persoon van de eigenaar? Eigenlijk te gek voor woorden maar desalniettemin een heel belangrijke factor in de beoordeling. (...) Beste Kraus, Met grote belangstelling heb ik de bijdragen in deze topic gevolgd. (Mijn persoonlijke conclusie: Quad ESL's laten een goede versterker rot klinken. Maar dit terzijde...) Naar aanleiding van jouw korte beschouwing over wetenschapsfilosofie wil ik je er op wijzen dat het geenszins verwonderlijk is als kritiek op een versterker door de eigenaar ervan wordt ervaren als kritiek op hem zelf. Immers: hij heeft, vermoedelijk na veel wikken en wegen, lezen en vergelijken, vol overtuiging zijn keuze gemaakt. Als het resultaat van die keuze wordt bekritiseerd, wordt daarmee commentaar geleverd op zijn vermogen om tot een juist oordeel te komen. Op zijn intelligentie, zijn smaak, zijn deskundigheid... op hem zelf, dus. Het is heel wat anders dan een gebruiksproef door de Consumentenbond, door een onbevooroordeeld pannel dat de hen onbekende versterkers A, B, C en D aan een vergelijkende beoordeling onderwerpt. Lees dit verhaal eens met het idee dat het niet over versterkers, maar over auto's gaat. Of over honden..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Lees dit verhaal eens met het idee dat het niet over versterkers, maar over auto's gaat. Of over honden..... of speakers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Leuki verhaal hoot Kraus, maar we hebben het niet over een a-selecte trekking, of ga jij er vanuit dat mensen zomaar dat lijstje invullen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Leuki verhaal hoot Kraus, maar we hebben het niet over een a-selecte trekking, of ga jij er vanuit dat mensen zomaar dat lijstje invullen? Als er een verstorende factor was geweest (luistervaardigheid/ grote verschillen in versterkers) dan had de uitslag moeten afwijken van de resultaten bij volledig gokken! Als je dan statistiek wilt gebruiken, kijk dan ook even naar de grootte van de groep met de daarbij behorende betrouwbaarheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Het is trouwens wel een leuke grap om er statistiek bij te halen, maar als de sessie een onderzoek zou moeten zijn, werd ie aan alle kanten afgebrand. Oftewel, blijven relativeren mannuh.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Beste Kraus, Aangezien je zelf een versterker inbracht in de sessie, is er enige reden voor mij om aan je neutraliteit als onderzoeker te twijfelen. Persoonlijke belangen kunnen een rol spelen. Het is natuurlijk ook geen toeval dat jouw versterker er dit keer goed uitkwam. Hoe weet ik zeker dat jij niet wist welke versterker aangesloten stond? Zijn er ter controle video-opnamen gemaakt? Zo ja, dan zou ik de non-verbale communicatie tijdens het luisteren gaarne eens bestuderen. Groepsprocessen spelen, zoals je zelf ook al opmerkte, een belangrijke rol in dit soort gebeurtenissen. Verder twijfel ik over het blind luisteren, aangezien de testleider wel wist welke apparatuur aangesloten was en bij het luisteren bleef, en daardoor subtiele signalen, zelfs onbewust, heeft kunnen geven aan de rest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Oei! Overleg tussendoor? Dat kan echt niet hoor.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Beste Kraus, Aangezien je zelf een versterker inbracht in de sessie, is er enige reden voor mij om aan je neutraliteit als onderzoeker te twijfelen. Persoonlijke belangen kunnen een rol spelen. Het is natuurlijk ook geen toeval dat jouw versterker er dit keer goed uitkwam. Hoe weet ik zeker dat jij niet wist welke versterker aangesloten stond? Zijn er ter controle video-opnamen gemaakt? Zo ja, dan zou ik de non-verbale communicatie tijdens het luisteren gaarne eens bestuderen. Groepsprocessen spelen, zoals je zelf ook al opmerkte, een belangrijke rol in dit soort gebeurtenissen. Verder twijfel ik over het blind luisteren, aangezien de testleider wel wist welke apparatuur aangesloten was en bij het luisteren bleef, en daardoor subtiele signalen, zelfs onbewust, heeft kunnen geven aan de rest. Even een korte reactie. - Waarom is het niet toevallig dat de versterker van Kraus er het beste uitkwam? De eigenaren van de Audionotes, de andere MF, de JK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts