cgm Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Kermit, ik weet dat jij een sessie serieus neemt. Daarom hoef je m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 juni 2004 Author Report Share Posted 22 juni 2004 Voor Hans:Weet je de overeenkomst tussen een dikke Surinaamse en een Fiat Multipla? Euuuh.... neeeee??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Voor Hans: Weet je de overeenkomst tussen een dikke Surinaamse en een Fiat Multipla? Euuuh.... neeeee??? Beiden een lage inruilwaarde? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Rijdt fantastisch en je schaamt je rot als je er naast staat Of het brede achterkantje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Naar aanleiding van jouw korte beschouwing over wetenschapsfilosofie wil ik je er op wijzen dat het geenszins verwonderlijk is als kritiek op een versterker door de eigenaar ervan wordt ervaren als kritiek op hem zelf.Immers: hij heeft, vermoedelijk na veel wikken en wegen, lezen en vergelijken, vol overtuiging zijn keuze gemaakt. Als het resultaat van die keuze wordt bekritiseerd, wordt daarmee commentaar geleverd op zijn vermogen om tot een juist oordeel te komen. Op zijn intelligentie, zijn smaak, zijn deskundigheid... op hem zelf, dus. Leuk verhaaltje...gaat echter alleen op als er bij de gebruiker c.q. bezitter in zijn thuissituatie wordt geluisterd In elke ander situatie waarin de versterker "zomaar" even ingepast wordt geldt dat natuurlijk niet De, in dit geval, versterker is immers, als het goed is, na veel wikken en wegen, luisteren (uiteraard in de thuissituatie ) en vergelijken met andere versterkers, aangeschaft. Onzin om dan te beweren, of te denken, dat hij in een ander situatie net zo zou presteren. Dit soort vergelijkingen zijn dan ook minder geschikt voor twijfelaars of lieden die minder stevig in hun schoenen staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Je hebt natuurlijk gelijk als je stelt dat kritiek op het apparaat wel degelijk terechte kritiek is op de (oordeelsvorming van de) eigenaar. Zoals gezegd "alleen in zijn thuissituatie" en dan zijn het nog andermans oren En wie zegt dat de kritiek terecht is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 juni 2004 Author Report Share Posted 22 juni 2004 Kennelijk heb ik volgens de sessies middelmatige luidsprekers, versterkers en CD-spelers. En toch..... hoor ik thuis meer als op al die sessies. En toch..... hoor ik thuis beter, en gedetaileerder muziek dan op vrijwel alle highend installaties. Tzal wel komen omdat ik eraan gewent ben.... Voor anderen zal dat wel hetzelfde zijn. Alleen die SACD-speler...... dat moet beter kunnen (op CD). En verder.... vindt ik het altijd heel erg gezellig en leerzaam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 23 juni 2004 Report Share Posted 23 juni 2004 MF hier....MF daar...LAAT ME TOCH MET RUST!!! Erg leuke middag moet dat geweest zijn! Nu vraag ik me af ik d8cht dat esl`tjes altijd een moeilijke belasting waren voor versterkers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 juni 2004 Report Share Posted 23 juni 2004 En toch..... hoor ik thuis meer als op al die sessies. Maar Hans, jij hebt dan ook...Array (hoewel, volgens een mede-forummer ) Bryston ook wonderlijk kan klinken Overigens heb ik dezelfde mening....."thuis is het gras groener" Een enkel keertje denk ik (op een show of bij iemand thuis) "daar is mee te leven" maar meer ook niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 23 juni 2004 Report Share Posted 23 juni 2004 MF hier....MF daar...LAAT ME TOCH MET RUST!!! beste muziekfreak, je hoeft niet zo te schreeuwen hoor..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Verschrikkelijk leuk wat jullie gedaan hebben wel met al zijn beperkingen. Eigenlijk had je over een maand in steeds wisselende volgorde moeten vergelijken maar praktisch is dat niet mogelijk. De volgende keer zou je voor/eindversterker combis met elkaar moeten vergelijken. Zo zijn die dingen door de fabrikant ontworpen. Goede muziekkeus! Carl PS hoever staan die ESL van de achterkant - op de foto lijken die redlijk dicht tegen de muur te staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 25 juni 2004 Report Share Posted 25 juni 2004 Ik dacht dat Kermit zijn ESL's ongeveer een meter uit de muur heeft staan. Tot aan de zij muren weet ik het niet zeker! En deze hebben we niet/nauwelijks verplaatst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 25 juni 2004 Report Share Posted 25 juni 2004 MF hier....MF daar...LAAT ME TOCH MET RUST!!! beste muziekfreak, je hoeft niet zo te schreeuwen hoor..... sorry...zal heel zachtjes doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 25 juni 2004 Report Share Posted 25 juni 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 25 juni 2004 Report Share Posted 25 juni 2004 hearing is idd believing . toen ik bryston Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 25 juni 2004 Report Share Posted 25 juni 2004 Vandaag even gesproken met iemand van transtec over de onverwacht slechte klank van de Audionotes in combinatie met de ESL63's. Het was voor hem geen verrassing. Het probleem schijnt hem vooral te zitten in een versterkeropzet zonder of minimale terugkoppeling (en dat zou helemaal de filosofie van Audionote zijn . Je hebt die terugkoppeling nodig om de frequentielarakteristiek recht te houden in minder ideale omstandigheden. Meten met een nominale belasting van 8 Ohm zegt dus helemaal niets. Je zou hem eens moeten meten met aangesloten luidsprekers. Dan vind je bij dit soort versterkers in combinatie met de ESL63's (de minder ideale omstandigheden dus) een heel afwijkend frequentieverkloop. Wellicht dat technisch onderlegden hier iets meer over kunnen zeggen of het beter kunnen uitleggen... Maar het is in ieder geval een verklaring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 juni 2004 Report Share Posted 25 juni 2004 Vind ik niet echt een verklaring Kermit. Het klopt dat versterkers zonder tegenkoppeling een hoge uitgangsimpedantie hebben. Heb je dan speakers die nogal in impedantie varieren dan heeft dat invloed op de frequentie karakteristiek, dat klopt. Zulke versterkers presteren het beste met speakers met een vlak impedantieverloop (zeg niet meer dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 juni 2004 Report Share Posted 25 juni 2004 Hai Kermit, Het ligt dus kennelijk niet aan de combinatie buizen/ESl want Quad versterkt de "kleine" ESL met zijn Forty. Overigens kan iemand me uitleggen hoe dat met die 4 en 8 ohm bij een buizenversterker zit? Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 juni 2004 Report Share Posted 26 juni 2004 Hallo Carl, Bij buizenversterkers en zeker bij de SE versterkers met laag vermogen, gaat het er om zoveel mogelijk en optimaal mogelijk vermogen er uit te krijgen. Dat lukt alleen optimaal bij 1 specifieke impedantie. Dus of 4 ohm of 8 ohm (en vroeger vaak ook nog 16 ohm). Vandaar die verschillende aansluitmogelijkheden en ook de noodzaak voor een zo vlak mogelijke impedantiekarakteristiek van je speakers. Tot zover de theorie, in de praktijk blijkt het toch weer een kwestie van proberen wat het beste klinkt. Sluit je 8 ohm speakers op de 4 ohm aansluiting aan dan kan het wat minder hard maar dan kan het wel beter klinken. Overigens zijn veel speakers die met 8 ohm aangeduid worden in werkelijkheid vaak ergens tussen de 5 en 7 ohm en die doen het soms beter op de 4 ohm aansluiting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 juni 2004 Report Share Posted 26 juni 2004 hearing is idd believing . toen ik bryston Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 26 juni 2004 Report Share Posted 26 juni 2004 erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 jazeker INDIVIDUEEL... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 hearing is idd believing . toen ik bryston Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 Het begint een beetje Ayre vormen aan te nemen Ongetwijfeld met de beste bedoelingen, het is leuk als je ergens enthousiast over bent, maar je kunt het ook overdrijven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts