Jump to content

Het kan verkeren......,

WanFie
 Share

Recommended Posts

Muziekfreak zei:

Wat me ook opvalt is dat de meeste met het dure spul zoals ik hofofreak en meer draaien met speakers van 15jr oud .....hoe deden ze dat 15jr geleden dan als je nu pers

helemaal waar!

de klassieke audio wordt door veel te veel mensen zwaar onderschat behalve door diegenen die er ervaring mee hebben gehad of nog hebben.

natuurlijk worden er vandaag de dag mooie spullen gemaakt maar het gros van de middenklasse is gewoon niet veel.

er zijn wel een aantal merken die hun kwaliteit bewezen hebben zoals de grote 3!

sansui,marantz en luxman.

deze heren van 30 jaar oud werken in veel gevallen nog goed.

dat niveau haal je dus echt niet met veel van de hedendaagse spullen

dat ik toevallig verknocht ben geraakt aan marantz en sansui is niet zonder reden!

alle spullen die ik gekocht heb waren allemaal in originele staat ZONDER een of ander defect!

ik ga altijd met een klassieker onder de arm naar een zaak om de boel eens aan de tand te voelen.

laatst in duitsland een marantz model 1180dc uit 1978 meegenomen en vergeleken met de 99 set van quad op verschillende speakers; grote quad elektrostaten,dynamische quads,b&w's en celestions.

nadat we switchten naar de 1180dc vonden zowel mn luistermaatje alsook de winkelier dat de quad versterker totaal weggespeelt werd door de marantz!

een oude sansui zou hetzelfde resultaat neergezet hebben.

Guest muziekfreak

@Hififreak

O weeg die prijzen eens af tegen een prachtige nieuwe eindbak in de winkel met ongeveer dezelfde kwaliteiten??? Dubbele kosten opzeker dat je kwijt bent ;)

Kijk als je de prijzen vergelijkt in de zin van jamaar die amp is al 15jr oud en 350 is dan veel geld. Vind ik dus niet...als ik voor dezelfde kwaliteiten 700euro in de winkel nieuw moet neertellen...koop ik het veel liever 2hands. Al is ie 15jr oud...iets wat 15jr geleden goed klonk...klinkt nu nog [vanuitgaand dat ie 100% tip top is]

Maargoed komt erop neer dat ik ook redelijk gecharmeerd ben van de vintagespullen...vooral marantz..ikzelf heb ook nog gedraaid met een pm serie van marantz. Een geweldige set in elk opzicht! die set kostte toen ook zo`n 2000piek dat was verdomd veel geld voor toen die tijd....nu is het ja ja och koop erwel kabels voor ofzoiets dergelijks [komt door die vervloekte euro :mad2: ]

Ikzelf draai met audiospullen die niet zo oud zijn...behalve de speakers dan..en die klinken geweldig! Wil wel zeggen dat ze vreuger wel degelijk high-end spul maakte.

MVG Muziekfreak

Je zou zeker moeten overwegen oudere klassespullen te kopen en die te (laten) modificeren: krakende potmeters schoonmaken of vervangen, contacten reinigen, elco's vervangen door polypropyleen condensatoren e.d.

Voor een fractie van de prijs van een nieuwe topklasser kun je zo iets heel moois in handen krijgen. Zo hoorde ik laatst een onlangs overhaulde oudere Bryston versterkercombi (0.4B met 3B)... "Wow!"

Guest muziekfreak
heb je wel eens met grote oude marantzen gespeelt michel?

dus niet de pm-200,250,500dc en 700dc maar bv model 1180dc,1200B,1300dc.

of de voor/eind combinaties?

die klinken nog even net wat beter! ;)

Ik ken alleen maar de vintage pm series van marantz...we hebben ooit eens een keer [paar jaar terug] een marantz cdspeler gehad een nieuwere model [cd10 kan dat???] die klonk ook zeer aangenaam.

veel succes met je nad of arcam set joopus :D

ik heb ook een marantz. :lol:

Ik ook! :D

ik ook! :D PM200 voor de fun.. Wel grappig dat ze er op marktplaats 80 euro voor durfen te vragen! Heb er zelf 3 euro voor gegeven.. :rolleyes:

Wordt het geen tijd voor een 'vintage Marantz club' en een 'vintage Marantz' topic :huh:

Dan blijven de andere topics een beetje leesbaar :rolleyes:

Dit topic heeft oorspronkelijk niets met (vintage) Marantz te maken ....

Met die 3 euro ben ik het wel eens trouwens :D

Andr

Terugkomend op het orginele onderwerp. De buizenversterker had het moeilijk... komt er nog een herhaling met een andere of meerdere buizen bakken?

Kermit hoe zit het met de versterker die je van telefunken leende? Ik heb daar nog niet zo veel over gehoord. Ik ben erg nieuwschierig, ging dat wel goed?

nando