luxmanL81 Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 vraag is simpel: is de acuphase E-370 een goed alternatief voor de luxman L81 ( zie plaatje hiernaast) in combi met de magnats all-ribbon A3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 In die combinatie wellicht wat te pittig Ik zou zeggen..proberen....en tot de conclusie komen dat de Lux toch wat prettiger klinkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 E-307 toch? En idd proberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 21 juni 2004 Author Report Share Posted 21 juni 2004 klopt E-307 zag er wel mooi uit ,en er komt een tijd dat de lux has its best time after 25 year thanks for the correction ....MJ-OK Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Hallo Luxman, Jij hebt de a3, wat voor speakers zijn dat? Accuphase klinkt geweldig, warm, detail, ruimtelijk en flink veel controle... een echte aanrader! Grtn MJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Hallo Luxman, Jij hebt de a3, wat voor speakers zijn dat? Accuphase klinkt geweldig, warm, detail, ruimtelijk en flink veel controle... een echte aanrader! Grtn MJ Deze Accuphase set in ieder geval niet Scheten figuurlijk in hun broek het resultaat was een ongecontroleerd laag en schel hoog Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Hmmz... dat zijn van die TL bakken... die hebben idd een extra schop nodig... Accuphase is geen versterker die dat doet. Ze maken prettig geluid, maar staan niet garant voor een retestrak laag. Die beschrijving van het hoog komt me trouwens ook niet bekend voor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 controle = vermogen sorry voor de verwarring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Hmmz... dat zijn van die TL bakken... die hebben idd een extra schop nodig... Accuphase is geen versterker die dat doet. Ze maken prettig geluid, maar staan niet garant voor een retestrak laag. Die beschrijving van het hoog komt me trouwens ook niet bekend voor... Wellicht een reaktie op het tekort aan vermogen in het laag... Hoewel met mijn buizenblokjes met hun simpele 80 watt vermogen ging het veel beter ....en die houden ook niet van een impedantie van rond de 2,5 Ohm Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Hmmz... dat zijn van die TL bakken... die hebben idd een extra schop nodig... Accuphase is geen versterker die dat doet. Ze maken prettig geluid, maar staan niet garant voor een retestrak laag. Die beschrijving van het hoog komt me trouwens ook niet bekend voor... Wellicht een reaktie op het tekort aan vermogen in het laag... Hoewel met mijn buizenblokjes met hun simpele 80 watt vermogen ging het veel beter ....en die houden ook niet van een impedantie van rond de 2,5 Ohm Ha Ruud en MJ, Kan natuurlijk ook, maar vergeet ook niet de akoestiek en de bron (ook hier kan een probleem plaatsvinden als het betreft timing en de strakheid van het laag).. groeten, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr marantz Posted 25 juni 2004 Report Share Posted 25 juni 2004 waarom kijk je de lux niet eens goed na en vervang je botweg alle elco's? kun je er weer een lange tijd plezier van hebben. heb de accuphase wel eens gehoord op cabasse. ik liep er totaal niet warm van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 26 juni 2004 Report Share Posted 26 juni 2004 waarom kijk je de lux niet eens goed na en vervang je botweg alle elco's?kun je er weer een lange tijd plezier van hebben. heb de accuphase wel eens gehoord op cabasse. ik liep er totaal niet warm van. Ha geachte Marantz strijder, Ik heb eens een Accuphase voor/eind kunnen beluisteren op de Cabasse Iroise 500. Ik kreeg het er niet warm van, maar simpelweg kippenvel.. Rillingen over de rug! Die set is een hele tijd mijn "referentie"geweest.. groet, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 26 juni 2004 Author Report Share Posted 26 juni 2004 mr marantz de lux heeft al zijn elco al vervangen maar ja na 25 jaar ??? still going strong denk je wel eens aan een vervanging ................ Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr marantz Posted 29 juni 2004 Report Share Posted 29 juni 2004 ha pd, tja, de iroise; dan noem je ook wel wat op he?! de combinatie die ik beluisterde klonk koel en hard. maar op de vad show daarintegen klonk het behoorlijk goed allemaal kippevel niveau! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts