*Ray Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 Hallo, Ik ben nu opzoek naar een 2e hands versterker, Ik heb effe op marktplaats gekeken en er staat zo ontzettend veel audio ik kan geen keus maken weet ook niet echt waar ik op moet letten. Ik heb nu 2 oude KEF boxen (104aB) en nog wat spul van magnat. Mijn vraag is wie mij een leuke versterker kan aanraden voor max 100 euro BVD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hendrik67 Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 Ik heb nog een oude Pioneer A103 versterker sttan. Uiterrad in goede staat. Krijg je voor dat geld ook nog een cd speler en een dubbel tapedeck erbij.....! Alles werkt prima en je mag het eerst nog luisteren ook! Hendrik Mulder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 Hallo Ray, Als je iets goed zoekt voor ommenabij de 100,- euro is een 2e hands NAD een erg goede en voor de hand liggende keuze. Op Marktplats zag ik bijvoorbeeld deze: Wel 20,- euri boven je budget, maar wellicht valt er nog iets te pingelen. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 wat vinden jullie van de oudere sansui's?? zijn volgens mij niet verkeerd, en regelmatig voor een prikkie op marktplaats.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Nadeel van een oud apparaat (ouder dan 10-15 jaar) is dat er meestal nogal wat aan gereviseerd moet worden: krakende potmeters en schakelaars en elco's die op zijn en vervangen moeten worden. Dus koop je iets 2e hands, altijd goed uitproberen voor je tot koop overgaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Bij hifi studio Zwaard: Rotel RC 970 BX van 399,- voor 150,- Een Rotel is volgens mij degelijk een een vrij goede keuze. Ik heb een oude voorversterker uit de 800 serie en dat ding is echt goed! Maar ja wel 50 euro te veel Bij Radio Matrix in Leeuwarden: Demo Lecson 'stereo' versterker voor 179,- Ik heb een Quattra te leen gehad en dat ding maakte geweldig muziek, wow. Bij Twinstatic: Yamaha A-520 int. versterker 100 euro Info van twinstatic: "Ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Ik vind nad best een goed merk! Ik zou zeggen probeer er een in de winkel op proef...zal je niet tegenvallen! Zeker als je niets gewend bent...mooie instappers nad [althans deze lijn die ik zie op de pic] Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Ray Posted 22 juni 2004 Author Report Share Posted 22 juni 2004 Bedankt voor jullie bijdrage Ik zag op marktplaats ook nog een paar Denon versterkers staan: Denon PMA-500V (2x80W@ 8 Ohm) moet 130 euro kosten DENON PMA-707 voor 75 euro Of kan ik beter voor een NAD gaan? Of een splinternieuwe versterker? Ik wil er maximaal 150 euro aan uitgeven echt niet meer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
doeke dobma Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Hmm 150 euro... daar moet wel wat voor te vinden zijn. Ik vind de Denon PMA-500 wat aan de dure kant... die 707 is veel aantrekkelijker geprijsd. Maar die ken ik persoonlijk weer niet... dus daar kan ik je niet zoveel van vertellen. 'Bij hifi studio Zwaard: Rotel RC 970 BX van 399,- voor 150,-' Kijk, dat klinkt goed. Vind je zoiets niks? doeke(overloper) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Bedankt voor jullie bijdrage Ik zag op marktplaats ook nog een paar Denon versterkers staan: Denon PMA-500V (2x80W@ 8 Ohm) moet 130 euro kosten DENON PMA-707 voor 75 euro Of kan ik beter voor een NAD gaan? Of een splinternieuwe versterker? Ik wil er maximaal 150 euro aan uitgeven echt niet meer! Over denon durf ik niets tezeggen kwa geluid...ik ben alleen maar bekend met het topmodel receiver van hun i.c.m de dvd a1 speler. Ikzelf ben gegonnen met een nad [gemodificeerde 901 eindbak] dit klonk in mijn oren fantastisch...is ff geleden maar nad heb ik altijd een mooi merk gevonden voor het geld... Ik zou zeggen koop een nad..maar w8cht eerst ff af wat andere erop temelden hebben.. MVG Muziekfreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Ik zou zelf liever voor een 2e hands NAD gaan. Die zijn vaak veel beter van opbouw binnenin, met betere componenten en voeding wat zich weer uit in de geluidskwaliteit. (een NAD 310 is ook niet te versmaden!) De meeste goedkope Japanse merken zijn meer gefixeerd op toeters en bellen en veel vermogen. Wat nog mooier is, is een Cyrus versterker. Bijvoorbeeld een Cyrus One, die staan nog weleens 2e hands te koop, ook op Marktplaats.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Ik zou zelf liever voor een 2e hands NAD gaan. Die zijn vaak veel beter van opbouw binnenin, met betere componenten en voeding wat zich weer uit in de geluidskwaliteit. (een NAD 310 is ook niet te versmaden!) De meeste goedkope Japanse merken zijn meer gefixeerd op toeters en bellen en veel vermogen. Wat nog mooier is, is een Cyrus versterker. Bijvoorbeeld een Cyrus One, die staan nog weleens 2e hands te koop, ook op Marktplaats.nl zie jenuwel dat wachten loont! huhmmmzz ja die cyrus ken ik helemaal niet link van de site bijdehand toevallig Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Ray Posted 22 juni 2004 Author Report Share Posted 22 juni 2004 Ik wacht nog wel effe http://www.cyrus.co.uk/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 hahahah nu snap ik ook waarom...mooi spul heeft cyrus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Sorry mensen, ik moet hier even op reageren.... Doe toch maar niet. Misschien dat die domme boer dat z'n smoel houdt en van dit forum oprot... Btw. alles goed, Arnie? Tijdje niet hier geweest he... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Sorry mensen, ik moet hier even op reageren.... Doe toch maar niet. Misschien dat die domme boer dat z'n smoel houdt en van dit forum oprot... Btw. alles goed, Arnie? Tijdje niet hier geweest he... heb je misschien gelijk in ja... Klopt Henrie, ben een tijdje wat minder aanwezig geweest hier..... met mij alles goed (et toi?) aan m'n set is ook weinig verandert, heb alleen m'n sony sub naar alle tevredenheid verruild voor een Atomic 8.2 (eltax) natuurlijk staat m'n sherwood nog steeds op de "schop" lijst, maar dan moet ik eerst tegen een nette 5.1 receiver aanlopen..... nad, rotel, yamaha... zoiets. Ach in een 1 tot 1 vergelijk met een x aantal receivers deed hij het nog helemaal niet zo slecht, dus we hebben de tijd..... Maarre heb jij een lotus gekocht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Sorry mensen, ik moet hier even op reageren.... Doe toch maar niet. Misschien dat die domme boer dat z'n smoel houdt en van dit forum oprot... Btw. alles goed, Arnie? Tijdje niet hier geweest he... heb je misschien gelijk in ja... Klopt Henrie, ben een tijdje wat minder aanwezig geweest hier..... met mij alles goed (et toi?) aan m'n set is ook weinig verandert, heb alleen m'n sony sub naar alle tevredenheid verruild voor een Atomic 8.2 (eltax) natuurlijk staat m'n sherwood nog steeds op de "schop" lijst, maar dan moet ik eerst tegen een nette 5.1 receiver aanlopen..... nad, rotel, yamaha... zoiets. Ach in een 1 tot 1 vergelijk met een x aantal receivers deed hij het nog helemaal niet zo slecht, dus we hebben de tijd..... Maarre heb jij een lotus gekocht? Klinkt die atomic goed genoeg voor in een homecinema ik zoek namelijk een kleine lage sub voor in mijn HT gebeuren dadelijk [een aparte slaapkamer met beamer enz]...heb je een foto? of link Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Sorry mensen, ik moet hier even op reageren.... Doe toch maar niet. Misschien dat die domme boer dat z'n smoel houdt en van dit forum oprot... Btw. alles goed, Arnie? Tijdje niet hier geweest he... heb je misschien gelijk in ja... Klopt Henrie, ben een tijdje wat minder aanwezig geweest hier..... met mij alles goed (et toi?) aan m'n set is ook weinig verandert, heb alleen m'n sony sub naar alle tevredenheid verruild voor een Atomic 8.2 (eltax) natuurlijk staat m'n sherwood nog steeds op de "schop" lijst, maar dan moet ik eerst tegen een nette 5.1 receiver aanlopen..... nad, rotel, yamaha... zoiets. Ach in een 1 tot 1 vergelijk met een x aantal receivers deed hij het nog helemaal niet zo slecht, dus we hebben de tijd..... Maarre heb jij een lotus gekocht? I wish... Helaas heb ik nog geen rijbewijs. Kan toch geen auto betalen en kan m'n geld dus wel beter besteden... Maar ooit... Met mij ook alles prima hoor. Bijna vakantie (nog 2 weekjes tentamen vanaf volgende week, maar zo druk wordt dat niet) en dus lekker niks doen... Heb net een 'nieuwe' cd-speler gekocht. Was opzoek naar een el cheapo dingetje voor m'n broer en toen kwam ik een wel aardige aanbieding tegen: 2 Pioneer Stable Platter-spelers (PD-S505 en PD-S507; 4 en 2 jaar oud) voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Sorry mensen, ik moet hier even op reageren.... Doe toch maar niet. Misschien dat die domme boer dat z'n smoel houdt en van dit forum oprot... Btw. alles goed, Arnie? Tijdje niet hier geweest he... heb je misschien gelijk in ja... Klopt Henrie, ben een tijdje wat minder aanwezig geweest hier..... met mij alles goed (et toi?) aan m'n set is ook weinig verandert, heb alleen m'n sony sub naar alle tevredenheid verruild voor een Atomic 8.2 (eltax) natuurlijk staat m'n sherwood nog steeds op de "schop" lijst, maar dan moet ik eerst tegen een nette 5.1 receiver aanlopen..... nad, rotel, yamaha... zoiets. Ach in een 1 tot 1 vergelijk met een x aantal receivers deed hij het nog helemaal niet zo slecht, dus we hebben de tijd..... Maarre heb jij een lotus gekocht? Klinkt die atomic goed genoeg voor in een homecinema ik zoek namelijk een kleine lage sub voor in mijn HT gebeuren dadelijk [een aparte slaapkamer met beamer enz]...heb je een foto? of link LINK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Klinkt die atomic goed genoeg voor in een homecinema ik zoek namelijk een kleine lage sub voor in mijn HT gebeuren dadelijk [een aparte slaapkamer met beamer enz]...heb je een foto? of link Deze is 30x30x30 cm en heeft een 20 cm speaker (downfire). voor een normaal formaat kamer ruim voldoende, ik heb hem al eens samen met nog zo'n eltax in een redelijk grote ruimte (film gebruik) gehad en dat viel me niks tegen! Afwerking etc. netjes voor die prijs. wel even een paar spikes eronder zetten. Kortom ik raad hem je aan, maar ga uiteraard wel zelf even luisteren persoonlijk vind ik de 10.2 (met 25cm speaker) wat lomper.... eltax website Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Die foto van theserpentking doet me toch echt sterk denken aan een ZIGEUNER Zijn gedrag ook trouwens, ik ben benieuwd waar zijn woonwagen - met antieke Mercedes - staat Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Sorry mensen, ik moet hier even op reageren.... Doe toch maar niet. Misschien dat die domme boer dat z'n smoel houdt en van dit forum oprot... Btw. alles goed, Arnie? Tijdje niet hier geweest he... heb je misschien gelijk in ja... Klopt Henrie, ben een tijdje wat minder aanwezig geweest hier..... met mij alles goed (et toi?) aan m'n set is ook weinig verandert, heb alleen m'n sony sub naar alle tevredenheid verruild voor een Atomic 8.2 (eltax) natuurlijk staat m'n sherwood nog steeds op de "schop" lijst, maar dan moet ik eerst tegen een nette 5.1 receiver aanlopen..... nad, rotel, yamaha... zoiets. Ach in een 1 tot 1 vergelijk met een x aantal receivers deed hij het nog helemaal niet zo slecht, dus we hebben de tijd..... Maarre heb jij een lotus gekocht? Klinkt die atomic goed genoeg voor in een homecinema ik zoek namelijk een kleine lage sub voor in mijn HT gebeuren dadelijk [een aparte slaapkamer met beamer enz]...heb je een foto? of link LINK Geinig man! die krengen zien er goed uit...klinken ze ook een beetje voor filmdoel-eindes De bedoeling is dadelijk dat mijn slaapkamer dadelijk de HT wordt...ik heb nog een logeerkamertje die ikzelf als slaapkamer ga gebruiken! Wat een luxe een aparte HT!! gnegne...maar mot nog ff doorsparen nu voor die beamer..maar eltax zit er wel in denk ik zo! Meeste geld blijf ik toch uitgeven aan mijn set in de huiskamer [hobby nr 1] MVG Muziekfreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Klinkt die atomic goed genoeg voor in een homecinema ik zoek namelijk een kleine lage sub voor in mijn HT gebeuren dadelijk [een aparte slaapkamer met beamer enz]...heb je een foto? of link Deze is 30x30x30 cm en heeft een 20 cm speaker (downfire). voor een normaal formaat kamer ruim voldoende, ik heb hem al eens samen met nog zo'n eltax in een redelijk grote ruimte (film gebruik) gehad en dat viel me niks tegen! Afwerking etc. netjes voor die prijs. wel even een paar spikes eronder zetten. Kortom ik raad hem je aan, maar ga uiteraard wel zelf even luisteren persoonlijk vind ik de 10.2 (met 25cm speaker) wat lomper.... eltax website Achja wat is lomp beste arnie...in mijn "normale" luisterset heb ik een 150literkast staan met een 15" [40cm waffer] actieve sub staan... Tis maar net wat je lomp noemt natuurlijk.. Neemaar die kleine sub die jij aanraad die 2x...en een paar mooie eltax zuiltjes als fornt en rear en een eltax center...het is tenslotte een slaapkamer die omgetoverd word tot SLAAP-cinema Dus liefst idd zo klein mogelijk...en natuurlijk prestige waardig met een film [ROMMMEL DE ROMMEL] ELtax valt zeker me in de smaak met hun producten vooral om de prijs kwaliteitsverhoudingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 je weet goed omtegaan met de CTRL-C...applaus voorjezelf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts