Guest muziekfreak Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Tja tis maar goed dat ik zelf een paar goede oren heb en zelf kan bepalen wat ik mooi vind Ps zijn er nog andere merken die in aanmerking komen voor een ht opstelling niet al teduur [tis tenslotte maar film] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Onkyo 501 E????? misschien is dit een optie Ik kan me niet heugen dat ik vroeg om jou mening...ik citeer: iemand met meer hersencellen.. Maargoed ik kijk strx wel ff of er nog iemand is met een idee op dit gebied [sorry ik ben op dreef] vooral om het idee HT in de slaapkamer LOL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Ik kan me niet heugen dat ik vroeg om jou mening...ik citeer: iemand met meer hersencellen.. Maargoed ik kijk strx wel ff of er nog iemand is met een idee op dit gebied [sorry ik ben op dreef] vooral om het idee HT in de slaapkamer LOL Lastig heh begrijpend lezen Link to comment Share on other sites More sharing options...
canth Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Als je er ooit nog eens tegen aan loopt: Een pioneer A400 was een van de beste budgetversterkers in de 90'er jaren. Als je nu nog een 2de hands tegen komt, dan zou die niet veel meer dan 100 euro moeten kosten. Fantastiese versterker, en ik kan het weten, ik heb er ook een Ik denk dat als ik beter wil, dat ik dan toch wel meer dan 1000 euro uit moet geven (snif). Voorlopig doet ie het nog geweldig echter. succes met je zoektocht. Cornelis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 DIt is wel een dolby neem ik aan heh geen stereo heh....ja 100euris is niet zoveel nee! pioneer is dus al een! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 (edited) Als je er ooit nog eens tegen aan loopt: Een pioneer A400 was een van de beste budgetversterkers in de 90'er jaren. Als je nu nog een 2de hands tegen komt, dan zou die niet veel meer dan 100 euro moeten kosten. Fantastiese versterker, en ik kan het weten, ik heb er ook een Ik denk dat als ik beter wil, dat ik dan toch wel meer dan 1000 euro uit moet geven (snif). Voorlopig doet ie het nog geweldig echter. succes met je zoektocht. Cornelis Da Edited 22 juni 2004 by Ruud Link to comment Share on other sites More sharing options...
canth Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Als je er ooit nog eens tegen aan loopt: Een pioneer A400 was een van de beste budgetversterkers in de 90'er jaren. Als je nu nog een 2de hands tegen komt, dan zou die niet veel meer dan 100 euro moeten kosten. Fantastiese versterker, en ik kan het weten, ik heb er ook een Ik denk dat als ik beter wil, dat ik dan toch wel meer dan 1000 euro uit moet geven (snif). Voorlopig doet ie het nog geweldig echter. succes met je zoektocht. Cornelis Da Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Ik zat rond te kijken voor een Marantz pm80 maar die zijn nog wat duurder dan 100 euro... wel een geweldige ever green zeker om mee je audiovirus serieus te kweken. Of praat ik nu alleen over mijzelf nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Ray Posted 22 juni 2004 Author Report Share Posted 22 juni 2004 Het zal waarschijnlijk 1 van deze versterkers worden: NAD 304 (145,- NAD 3222 PE Denon PMA-500V (130,- Denon PMA-480R (125,- Denon PMA-707 (90,- Denon PMA-720 (140 euries Ik denk dat ik met al deze versterkers wel tevreden ben. Moet goed klinken maar ook wel hard kunnen, de NAD 3222 leverd maar 2x25W RMS kun je daar wel hard mee gaan? Welke zal ik nou dan maar nemen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Moet goed klinken maar ook wel hard kunnen, de NAD 3222 leverd maar 2x25W RMS kun je daar wel hard mee gaan ? Hard genoeg om een fikse ruzie met je ouders/buren te riskeren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 25 watt op een beetje gevoelige luidsprekers is harder dan ik hebben kan / wil. Ik hoor regelmatig dat Denon niet echt heel degelijk spul is. Van een winkel hoor ik dat ze vaak Denon spullen weer terug krijgen met problemen. Hebben meerdere mensen dat want als het waar is zijn 2e hands Denon's dan wel slim? nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Tis maar net wat je lomp noemt natuurlijk.. Tja, ik heb ook maar een relatief klein kamertje hoor.... maar naar mijn mening is deze groot zat (zo'n grote joekel zou ook een btje "over done" zijn denk ik... Het geluid is in ieder geval naar mijn mening voor film imponerend zat.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Tis maar net wat je lomp noemt natuurlijk.. Tja, ik heb ook maar een relatief klein kamertje hoor.... maar naar mijn mening is deze groot zat (zo'n grote joekel zou ook een btje "over done" zijn denk ik... Het geluid is in ieder geval naar mijn mening voor film imponerend zat.... Dit is wazig!? Ik zocht net het hierboven gequote stukje van Muziekfreak op. Blijkt dat de tijd die hierboven wordt aangegeven een uur vroeger is dan de werkelijke tijd dat het gepost is! Weird... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 juni 2004 Report Share Posted 23 juni 2004 Ik hoor regelmatig dat Denon niet echt heel degelijk spul is. Van een winkel hoor ik dat ze vaak Denon spullen weer terug krijgen met problemen. Hebben meerdere mensen dat want als het waar is zijn 2e hands Denon's dan wel slim? nando Ja en nee Nando, Heb wel wat Denon van binnen bekeken. Het topsegment is ook top. Het middensegment is idd zo zo: veel effect met beperkte middelen. Kwaliteit en layout is niet altijd wat het mooie frontje doet verwachten. Wat dat betreft zou ik zelf het middensegment van Denon links laten liggen. Kun je beter voor een 2e hands Onkyo, Sansui of Marantz gaan. De eerste NAD versterkers van 20 jaar geleden waren ook veel waar voor het geld maar er zitten tussen de latere ook weer die het niet voldoende waar maken. Het blijft lastig ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 23 juni 2004 Report Share Posted 23 juni 2004 Ik zag niet lang geleden ook nog wat Marantz pm-50's aangeboden, dat is denk ik ook wel iets leuks. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Ray Posted 23 juni 2004 Author Report Share Posted 23 juni 2004 Zag net deze Marantz staan De PM-50 Krachtige versterker die 2 x 85 watt levert bij 8 ohm. Hij wil er 145 euro voor hebben Ook staat er nog een PM-700 Zal ik nou dan maar de PM-50 nemen? Ik weet het echt niet, zal vast wel bevallen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 juni 2004 Report Share Posted 23 juni 2004 Een huisgenoot van mij heeft volgens mij ook een PM50. Ook zo'n zwarte... Bevalt prima geloof ik, want hij heeft 'm al jaren... Heb zelf ook Marantz en dat bevalt mij ook goed. Maar die ik heb (PM7000) zal nog wel niet voor een bedrag van ongeveer Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 23 juni 2004 Report Share Posted 23 juni 2004 Ik gebruik de Marantz pm80 mkII en dat is gewoon een erg goede versterker. Deze komt uit dezelfde serie (misschien eentje ervoor) en ik weet van andere mensen dat deze apparaten van Marantz jaren meegaan. Het klinkt wat aan de warme kant maar zeer goed naar mijn mening. Ik denk dat je van een pm50 geen spijt zal krijgen tenzij je misschien hele moeilijke luidsprekers gaat aansturen. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Ray Posted 23 juni 2004 Author Report Share Posted 23 juni 2004 Hij zal voorlopig 2 KEF's 104aB moeten aansturen, zal wel goed gaan neem ik aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 23 juni 2004 Report Share Posted 23 juni 2004 Dat lijkt me geen probleem. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr marantz Posted 25 juni 2004 Report Share Posted 25 juni 2004 de pm-50 en 80, ik ken ze allemaal. redelijk goed gebouwd voor het geld alleen zijn bepaalde schakelingen en het frontpaneel onder de maat. de pm-50 klinkt goed alleen een wat magere bas vergeleken met de echte marantzen uit de jaren 70. deze dingen gaan voor behoorlijke prijzen over de toonbank! soms wat te veel. de pm-80 is wel een aardige versterker maar zn voeding's sectie is wat onderbemeten. ik heb er 11 jaar mee gespeeld tot ik de 70er jaren herondekte. kwalitatief wel aardig hoor, hij heeft het wel netjes gedaan bij me. slechts een keer defect geraakt. een pm-50 zal tussen de 100 en 150 euro waard zijn en is wel een optie. die rommel van nad zou ik lekker laten staan want het gaat om de haverklap kapot Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 Huh? Wat is er mis met de frontjes van de marantz pm 50/80? nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 Huh? Wat is er mis met de frontjes van de marantz pm 50/80? nando Zijn zwart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Ray Posted 27 juni 2004 Author Report Share Posted 27 juni 2004 Haha, ieder ze smaak Maar het word dus de Marantz PM-50. Binnenkort/van de week komt de man hem aan huis brengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr marantz Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 het zijn geen slecht klinkende versterkers maar ik vind de afwerking wat goedkoop,kwa frontpaneel e.d. veel plezier met je pm-50. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts