Jump to content

Welke versterker?

*Ray
 Share

Recommended Posts

Dat de frontjes zwart zijn is mij eerlijk gezegd ook een doorn in het oog en mede reden om destijds te zoeken naar apparatuur met mooier uiterlijk. Ik vind ondans dat de frontjes zwart zijn de layout en design wel erg mooi. Ik kan het overigens niet eens zijn met je mening dat het goedkoop is, waar baseer je dat op?

Ik vind het een goed degelijk frontje van metaal, dik genoeg en stevig aan de kast vast gezet. De knoppen (draai en druk) zijn van metaal en zijn bij mijn jarenlange gebruik niet kapot gegaan...

*ray, heel veel plezier met je keuze!

nando

• 2 weeks later...

Heb de versterker sinds gisteren thuis en ik ben er tevreden over :)

Hij kan hard genoeg dus dat zit wel goed.

Alleen kan ik hem niet volluit draaien anders klapperd de conus tegen de magneet aan ofsow iets, een hele harde pok iig maar dan gaat het ook al erg hard :rolleyes:

Hoe zit het met je oren? Doen die het nog na zo'n volume?

Veel plezier met je aankoop, ik denk dat het wel het begin punt kan zijn voor een serieus audio virus...

nando

Heb hem niet de hele tijd volluit staan dat hou ik niet vol en dat kan ook niet als je in een flat woont jammergenoeg :(

Ik heb de versterker nu de hele tijd op me laptop aangesloten omdat ik daar heel veel muziek op heb staan en scheelt heel wat cd's branden maar zou ik er beter aan doen om een cd speler te kopen, zit er nou kwalitatief veel verschil tussen de laptop en een cd speler?

Heb hem niet de hele tijd volluit staan dat hou ik niet vol en dat kan ook niet als je in een flat woont jammergenoeg

Jemig...:o Wie wil er nou vrijwillig z'n volumeknop helemaal open draaien.

Heb door de jaren meer dan 15 versterkers gehad, maar er kwam er nog niet 1 boven de 12 uur stand uit.

Als ik 'r zelf nog geen heartattack van zou krijgen en m'n versterker en/of speakers 't zouden overleven, dan zou ik binnen 2 minuten wel de buren op m'n dak hebben, als ik de volumeknop 100% open zou zetten. :blink:

Maar ok, zoveel mensen, zoveel wensen :)

zou ik er beter aan doen om een cd speler te kopen, zit er nou kwalitatief veel verschil tussen de laptop en een cd speler?

Ja,

De meegebakken soundchip van de meeste laptops zijn bagger en eigenlijk alleen goed genoeg voor wat ciomputer gepiep. Geen vergelijk met een goede PCI of USB geluidskaart. De eerste de beste echte CD speler van een paar honderd euro klinkt al gelijk stukken beter.

;)

Ja het virus is om zich heen aan het slaan! :P

Ik zou het gewoon proberen, je kan vele goede cd spelers vinden voor niet al te veel geld. Maar als jij er tevreden over bent... never change a winning team!

nando

de pm-50 en 80, ik ken ze allemaal.

redelijk goed gebouwd voor het geld die rommel van nad zou ik lekker laten staan want het gaat om de haverklap kapot

Toch ook maar eens geregistreerd als ouwe rot.

Ik heb o.a. al vele jaren de Marantzen PM-80 MK II en CD-72 MK II, evenals de NAD 3120 en Pioneer SA 500. In combinatie met allerlei speakers zijn mooie resultaten te halen, waarmee ik aardig tevreden ben. Nooit enig probeem gehad met die spullen, in meer dan 20 jaar.

Nu beweren diverse audiohandelaren met wie ik wel eens een praatje maak, dat die ouwe versterkers eigenlijk best nog prima (zouden kunnen) zijn, maar mijn ouwe CD-spelers moet ik toch echt vervangen van ze. Volgens hen is de kwaliteit van de nieuwe DAC's niet meer te vergelijken met m'n ouwe spelers.

Als ik in hun zaken naar allerlei - vooral dure - sperlers luister, klinkt dat inderdaad geweldig, maar mijn soort boxen hebben ze niet (meer).

Voordat ik spelers op proef haal en te veel geld dreig uit te geven: Is een nieuwe CD-speler gecombineerd met mijn boxenstal (Driade D71, Beovox S45, JAMO 503, Eltax Monitors III en VII, Monitor Audio Bronze B2) inderdaad aan te bevelen?