loflof Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 Op zich ben ik best wel tevreden met mijn installatie, maar regelmatig heb ik het idee dat het allemaal wat te helder en te koel klinkt. Is er een interlink die dit wat kan verminderen Link to comment Share on other sites More sharing options...
loflof Posted 21 juni 2004 Author Report Share Posted 21 juni 2004 Op zich ben ik best wel tevreden met mijn installatie, maar regelmatig heb ik het idee dat het allemaal wat te helder en te koel klinkt. Is er een interlink die dit wat kan verminderen Kun je me ook zeggen welk type? Ik heb er ongeveer 100 euro voor over. Is het effect dusdanig groot of zal ik bijv. mijn cd-speler moeten vervangen. (Sony SCD 940 QS) Link to comment Share on other sites More sharing options...
wim Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 Door je luidsprekers anders op te stellen kun je meer berijken dan met een andere kabel. Plaats de luidsprekers dichter naar de wand en je geluid word warmer door het laag. Ook door het te veel indraaien van je luidsprekers kun je een te helder geluid krijgen, het hoog en middengebied gaat dan overheersen. wim Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 Op zich ben ik best wel tevreden met mijn installatie, maar regelmatig heb ik het idee dat het allemaal wat te helder en te koel klinkt. Is er een interlink die dit wat kan verminderen Kun je me ook zeggen welk type? Ik heb er ongeveer 100 euro voor over. Is het effect dusdanig groot of zal ik bijv. mijn cd-speler moeten vervangen. (Sony SCD 940 QS) vervang de sony maar gelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 Ik wou nog voorstellen om als ls-kabel de Van den Hul CS122 te proberen, maar ik zie dat je die al hebt. Als 't zelfs met die kabel nog schel klinkt denk ik dat een andere interlink ook niet veel zal opleveren, en kun je wellicht beter uitkijken naar een andere, betere CD-speler. (je versterker is ook een warm klinkende versterker, dus daar kan 't ook niet aan liggen lijkt me) Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 Is heteffect dusdanig groot of zal ik bijv. mijn cd-speler moeten vervangen. (Sony SCD 940 QS) vervang de sony maar gelijk. Beetje bevooroordeeld Joopus? Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
loflof Posted 21 juni 2004 Author Report Share Posted 21 juni 2004 Dank voor jullie reacties. Mijn luidsprekers staan al nagenoeg tegen de wanden en zijn niet naar binnen gericht. Het vermoeden dat de Sony koud klinkt wordt door sommigen van jullie erkend. Met de opmerking dat het schel klinkt ben ik het niet eens. Het klinkt gewoon te analytisch. Het geluid was wel schel toen ik de nieuwe NAD C-372 eraan heb gehangen. Welke cd-speler kunnen jullie me aanraden. Mijn vorige cd-speler was een Marantz cd 67 ose. Deze vond ik een beetje duf en onge-detailleerd klinken. Eigenlijk het tegenovergestelde van wat ik nu heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 Ik moet Joopus wel gelijk geven, die ZoNie eruit. Ik weet niet hoeveel SACD's je hebt en of je wel met dit formaat wil doorgaan. Is dat niet het geval, ga dan op zoek naar een 2e hands TEAC VRDS-10 of zo. Die heeft een prima loopwerk (beter is er niet) en die klinkt standaard best neutraal. De CS-122 is misschien ook niet zo'n geweldige keuze. Deze kabel dikt aan in het laag, wat in dit geval niet zo'n probleem zou zijn, maar tevens haalt ie het hoog op. Frapant is dat de kabel eronder uit dezelfde serie, de Clearwater, een stuk homogener klinkt. Minder wollig laag en vooral een egaler midden/hoog en dat voor de helft van de prijs. Echter een zeer goeie combo LS-kabel voor je Marantz/Dynaudio vind in de Ocos kabel. Het hoeft niet eens een dure te zijn. (bij jou in de buurt te koop bij Hobo, Staffhorst en Hifi Team) Nu ben ik eigenlijk helemaal geen fan van vdH kabels. Ook de D102 haalt het hoog op. Zoals Henk reeds zegt kan een instap Monster prima. Een MIT kan ook, hoewel de meningen over gebruik van zobelfilters in een kabel verschillen. Feit is wel dat deze kabels de scherpe randjes weten weg te werken. Een ander alternatief is de Oehlbach NF2, Hoewel helder van klank, nooit scherp. Een NF14 kan eventueel ook, maar persoonlijk vind ik de NF2 mooier. En als je handig bent, maak je de interlink zelf van een stel Neutrik Profi pluggen en Prefer MGK-6 of Prefer MGK-18 kabel Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 Of je maakt een paar interlinks van zilverdraad.... http://www.triodedick.com/kabels.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 Of DEZE (IDEM maar dan met plaatjes en minder tekst) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 Of DEZE (IDEM maar dan met plaatjes en minder tekst) Dat is ook een goede keuze, de kabel die ik bedoel heeft wel als voordeel dat hij afscherming biedt (koperen mantel)................ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 en de dynaudios klinken ook gewoon al helder. dat is geen waardeoordeel maar een feiten vaststelling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
loflof Posted 21 juni 2004 Author Report Share Posted 21 juni 2004 Volgens mij dwalen we af Link to comment Share on other sites More sharing options...
loflof Posted 21 juni 2004 Author Report Share Posted 21 juni 2004 De Dynaudios klinken naargelang wat je ze aanbiedt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 Met de Dynaudios is helemaal niks mis. Niet weg doen, daar komt muziek uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 Of DEZE (IDEM maar dan met plaatjes en minder tekst) Dat is ook een goede keuze, de kabel die ik bedoel heeft wel als voordeel dat hij afscherming biedt (koperen mantel)................ In een buizenset kan ik me daar iets bij voorstellen, maar in de set van loflof zal dat denk ik niet hoeven, die afscherming. Een dergelijke afscherming is meestal capaciteitverhogend. Je zal er idd hoogafval door krijgen, maar persoonlijk vind ik dat niet de manier om het zo te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 Deze kabel dikt aan in het laag, wat in dit geval niet zo'n probleem zou zijn, maar tevens haalt ie het hoog op He, da's vreemd Sodejuu... Jij hebt dan een geheel andere ervaring met die kabel dan ik. Ik heb zelf ook nog VDH CS122 liggen, en op verschillende versterkers geprobeerd. Wat me steeds opviel bij gebruik van de CS122 is dat juist 't hoog erg soft,terughoudend klonk. Veel te smooth. (ondanks dat 't een verzilverde kabel is) Wel dikt ie inderdaad 't laag aan, dat viel mij ook op. De VDH 'Clearwater' knlinkt wel een stuk feller in 't hoog. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 Deze kabel dikt aan in het laag, wat in dit geval niet zo'n probleem zou zijn, maar tevens haalt ie het hoog op He, da's vreemd Sodejuu... Jij hebt dan een geheel andere ervaring met die kabel dan ik. Ik heb zelf ook nog VDH CS122 liggen, en op verschillende versterkers geprobeerd. Wat me steeds opviel bij gebruik van de CS122 is dat juist 't hoog erg soft,terughoudend klonk. Veel te smooth. (ondanks dat 't een verzilverde kabel is) Wel dikt ie inderdaad 't laag aan, dat viel mij ook op. De VDH 'Clearwater' knlinkt wel een stuk feller in 't hoog. Groeten, Alco Je moest die CS-122 een horen op een stel JMLabs of op een van mijn B&W's. Dan hoor je heel goed wat die kabel in het hoog doet, nl naast het rommelig laag, een knersend hoog produceren De Clearwater is dan toch een stukje rustiger. Ik ben er trouwens achter gekomen dat er 2 versies van de CS-122 zijn, een gele en een groene. Ik heb echter alleen de gele gehoord (in verschillende sets). Welke heb jij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 Of DEZE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 Of DEZE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 juni 2004 Report Share Posted 21 juni 2004 Ik heb nog een Denon CD-speler te koop. Dus als je interesse hebt... Btw. Als je een Prefer interlink gaat maken, hoef je niet meteen Neutrik pluggen te gebruiken. Die zijn erg duur: zo'n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 22 juni 2004 Report Share Posted 22 juni 2004 Ik ben er trouwens achter gekomen dat er 2 versies van de CS-122 zijn, een gele en een groene. Ik heb echter alleen de gele gehoord (in verschillende sets). Welke heb jij? Yep, ik heb ook de gele. Toen ik m'n eerste serieuze setje had opgebouwd in 1987 (NAD, Vifa, Nakamichi) toen had ik nog die groene. Bij mij klinkt de Clearwater strakker, maar tevens dunner in 't laag. Het midden heeft minder body,maar is wel opener dan de CS122, en met name 't hoog klinkt een stuk helderder dan de CS122. Wat de CS122 in 't hoog mist, heeft de Clearwater bij mij net ietsie te veel. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
loflof Posted 22 juni 2004 Author Report Share Posted 22 juni 2004 Een tweedehands Marantz CD 16. Is dit wat op deze installatie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
loflof Posted 22 juni 2004 Author Report Share Posted 22 juni 2004 Maar past dit, is eigenlijk min vraag. Ik bedoel: gaat de muziek wat smoother klinken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Of je maakt een paar interlinks van zilverdraad.... http://www.triodedick.com/kabels.htm Wat een waardeloze site, van Triode Dick. Alles staat door elkaar geschreven, niks van te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts