loflof Posted 15 november 2004 Author Report Share Posted 15 november 2004 Suggesties? Een iets slankere bas zou helemaal niet zo erg zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 Suggesties? Een iets slankere bas zou helemaal niet zo erg zijn Is Bas te dik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
loflof Posted 15 november 2004 Author Report Share Posted 15 november 2004 Als je Bas te veel geeft wel. Dan gaat ie boeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 Suggesties? Een iets slankere bas zou helemaal niet zo erg zijn Een prop sokken in de basreflexpoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
loflof Posted 15 november 2004 Author Report Share Posted 15 november 2004 Zitten er al in. Witte badstof sokken met een rood-wit-blauw randje. Scheelde wel, maar af en toe dreunt het me nog iets te veel. Speakers kunnen niet verder naar voren ivm moeder de vrouw. Je weet wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 Spikes??? Ook onder de strata? Link to comment Share on other sites More sharing options...
loflof Posted 15 november 2004 Author Report Share Posted 15 november 2004 Alles staat op spikes. Maar ja, betonnen muren, betonnen plafond en plavuizen onder mijn vloerbedekking Link to comment Share on other sites More sharing options...
loflof Posted 15 november 2004 Author Report Share Posted 15 november 2004 Trouwens, de REL dreunt niet. Het zijn de Dynaudio's. Ik kan wel de toonregeling van de PM 17 gaan gebruiken maar dat is niet mijn bedoeling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 ... Ik kan wel de toonregeling van de PM 17 gaan gebruiken maar dat is niet mijn bedoeling. Kan ik me voorstellen, maar je hebt ook al aan klankregeling gedaan door het buizentrapje tussen de cd-speler en versterker te hangen, een beetje terug corrigeren kan dan denk ik niet zo veel kwaad. Het lijkt me eigenlijk niet dat het aan de Dynaudio's zal liggen, die keren dat ik ze heb beluisterd vond ik het laag allesbehalve overdreven. Soms kun je resultaat hebben met andere (betere) buisjes in de buizentrap, maar ik weet niet hoe goed ze nu zijn. Ook kan de invloed van de bekabeling groter zijn bij een buizentrap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 Als het dreunen door de plaatsing van de speakers komt is dit misschien toch lastig op te lossen zonder deze te verplaatsen. Al eens geprobeerd (als ze ff niet kijkt) te luisteren wat ze doen als ze iets verder van de muur staan. Wat zijn trouwens de meningen hier over zo'n buisen trapje? Ik heb nl ook regelmatig last van schel geluid, iets wat volgens mij veroorzaakt wordt door de cds (slecht opgenomen) aangezien dat niet alle cd's schel klinken. Zou zo'n buisje trapje hier een oplossing kunnen bieden?? En maakt die de bas niet wat slapper?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
loflof Posted 15 november 2004 Author Report Share Posted 15 november 2004 Ik heb het buizentrapje nu ongeveer een week en ik moet zeggen dat het me erg bevalt. Luistermoeheid treedt veel minder snel op. Het geluid klinkt romiger en minder scherp. Ik had ook verwacht dat het geluid wat lakser zou worden. Het tegendeel is waar (althans op mijn installatie) Meer dynamiek, meer detail en een (te) vette bas en dat terwijl het geluidsbeeld groter is geworden. Deze effecten bereik je niet met een interlink van 120 euro. Ik denk er nu ook aan zo'n trapje tussen mijn satellietontvanger en de versterker te hangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
loflof Posted 15 november 2004 Author Report Share Posted 15 november 2004 BTW Wat kosten die dempers van Aurios? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 BTW Wat kosten die dempers van Aurios? Dat wil je niet weten Eerst uitproberen, dan pas evt. aanschaffen Als het teveel aan laag door de akoestiek komt (speaker te dicht bij een muur) dan helpt zo'n demper niet. Ik kan ook heel makkelijk een 'vet' laag cre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 Misschien maar eens proberen zo'n buizen trapje, of gewoon mijn equalizer maar eens er weer tussen hangen. Niet echt audiofiel verandwoord , maar dat boeid mij niet zolang het maar goed klinkt. Nu erger me ik af en toe best wel aan de schelheid van sommige muziek. Nadeel van sommige sets je hoort teveel hoe het is opgenomen. Dus in dat soort gevallen mag de set wel iets 'gedowngrade' worden. Die prijs die je noemde voor die buizen trap is dat nieuw of 2ehands? Ik geloof trouwens dat er nog meer van dat soort buizen traps zijn, andere mensen die hier ervaring mee hebben?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 16 november 2004 Report Share Posted 16 november 2004 maar staan de speakers nogsteeds vrijwel tegen de muur aan?? Daar is winst te halen hoor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 16 november 2004 Report Share Posted 16 november 2004 Die Dynaudio's hebben toch een poort aan de achterkant, vergeet het dan maar met dicht bij de muur plaatsen. Zelfs met een sok erin denk ik want daarmee demp je hem alleen. En ja zo'n speaker is toch ontworpen met poort dus afplakken zal ook je geluid niet ten goede komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
loflof Posted 16 november 2004 Author Report Share Posted 16 november 2004 Misschien een stomme vraag. De afstand tot de muur meet je die vanaf de voorkant van de speaker of vanaf de achterkant. De achterkant staat zo'n 30 cm los van de muur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 16 november 2004 Report Share Posted 16 november 2004 ... En ja zo'n speaker is toch ontworpen met poort dus afplakken zal ook je geluid niet ten goede komen. Ja, door een sok wordt het een gesloten behuizing en zal de kwantiteit van het laag afnemen. Het impulsgedrag en demping van een gesloten behuizing is meestal wel beter, de kwaliteit neemt daardoor dus eigenlijk toe. Voor het middengebied zou het niet uit moeten maken, het is immers niet wenselijk dat middentonen via de poort naar buiten komen. Is dit wel zo dan is dat een gebrek in het ontwerp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts