Senne Posted 23 juni 2004 Report Share Posted 23 juni 2004 Hoi, Iemand die enige ervaring heeft met de Sony MZ-N510? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 23 juni 2004 Report Share Posted 23 juni 2004 Nee, maar wel met de MZ-R410, deze dus: Perfect dingetje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 23 juni 2004 Report Share Posted 23 juni 2004 Zwaar geflopt md...helaas! Ik vind het zekers niet slecht klinken zo`n md...je koopt ze nu voor zo`n 50euris 2dehands Link to comment Share on other sites More sharing options...
doeke dobma Posted 23 juni 2004 Report Share Posted 23 juni 2004 Geflopt is een persoonllijke mening... en ik ben het er dan ook niet mee eens. Een formaat hoeft niet aan te slaan om te blijven. Minidisk is portable ideaal, en voor mobiele opnamen ook. De MZ-N510 van Sony is een erg leuk 'basis' apparaatje. Sony MD zijn kwalitatief zeer goed, ook qua klank. Koop je hem nieuw of gebruikt? doeke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Geflopt is een persoonllijke mening... en ik ben het er dan ook niet mee eens. Een formaat hoeft niet aan te slaan om te blijven. Minidisk is portable ideaal, en voor mobiele opnamen ook. De MZ-N510 van Sony is een erg leuk 'basis' apparaatje. Sony MD zijn kwalitatief zeer goed, ook qua klank. Koop je hem nieuw of gebruikt? doeke Geflopt is geen persoonlijke mening...de meeste winkels hebben ze nogeens meer in de schappen liggen MD word hoofdzakelijk nog gebruikt in de Dj wereld vanwege het formaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Senne Posted 24 juni 2004 Author Report Share Posted 24 juni 2004 Geflopt is een persoonllijke mening... en ik ben het er dan ook niet mee eens. Een formaat hoeft niet aan te slaan om te blijven. Minidisk is portable ideaal, en voor mobiele opnamen ook. De MZ-N510 van Sony is een erg leuk 'basis' apparaatje. Sony MD zijn kwalitatief zeer goed, ook qua klank. Koop je hem nieuw of gebruikt? doeke Ik zou hem nieuw kopen. @muziekfreak : geloof me, er zijn meer mensen dan enkel DJ's die MD gebruiken hoor... Is gewoon veel handiger dan zitten sukkelen met cd's of met MP3-spelers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Geflopt is een persoonllijke mening... en ik ben het er dan ook niet mee eens. Een formaat hoeft niet aan te slaan om te blijven. Minidisk is portable ideaal, en voor mobiele opnamen ook. De MZ-N510 van Sony is een erg leuk 'basis' apparaatje. Sony MD zijn kwalitatief zeer goed, ook qua klank. Koop je hem nieuw of gebruikt? doeke Ik zou hem nieuw kopen. @muziekfreak : geloof me, er zijn meer mensen dan enkel DJ's die MD gebruiken hoor... Is gewoon veel handiger dan zitten sukkelen met cd's of met MP3-spelers. Minidisc is in zeker zin wel geflopt. Er is geen Sony ES minidisc spelers meer te vinden. En dat terwijl Sony voor een paar jaar geleden nog prachtige ES minidisc spelers had, zoals de MDS-JA50ES of MDS-JA555ES. Wat over is zijn de standaard MD-spelers. En het aanbod is ook nog eens erg klein. Voor 3 jaar geleden kon je nog kiezen uit ruim 10 minidiscspelers. Er zijn nog maar 3 minidiscspelers verkrijgbaar. Zie link. [url="http://www.sony.nl/PageView.do?site=odw_nl_NL&page=ProductSeriesHome Link to comment Share on other sites More sharing options...
doeke dobma Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Vind ik ook. Plus dat er ook nog eens een uitstekende geluidskwaliteit in zit. Hoeveel moet je voor een nieuwe betalen? Ik weet het niet zeker, maar ik geloof namelijk dat dit een 'oud' model is, en reeds is vervangen door een nieuwere uitvoering. Dat zou ik even moeten nazien. succes ermee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Senne Posted 24 juni 2004 Author Report Share Posted 24 juni 2004 Er zijn welz eker meer minidiscspelers aanwezig hoor... kijk maar eens op MD-Center dan kan je verderklikken naar MD apperatuur De N510 is een nieuw model want hij maakt gebruik van NetMD, wat toch nog niet heel erg oud is... Voor de N510 betaal je nieuw rond de 180 euro. Voor de nieuwste MD, die Hi-MD gebruikt moet je toch al snel over de 300 euro betalen, dacht ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
doeke dobma Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 MD-Center Doet het niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Senne Posted 24 juni 2004 Author Report Share Posted 24 juni 2004 MD-Center Doet het niet? Sorry, ik dacht dat er nog een streepje tussen moest... Het is dus deze : MDcenter Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Ik gebruik al jaren minidisc, met veel plezier. Ik heb een md walkman (mz-r700) voor op vakantie In de auto een md wisselaar type ..........heb geen zin om naar buiten te lopen En in m'n set staat de ja 333 ES,wat volgens mij 1 van de laatste mooie md spelers is die Sony gemaakt heeft in de ES reeks. Persoonlijk vind ik de 333-ES zeer goed klinken Dat is ook te danken aan een modificatie en omdat hij aangesloten is op de upsamling uitgang van de Northstar dac Ik ben iedere week wel een keer in Rotterdam te vinden in de Centrale Discotheek Meestal huur ik er 10 cd's. Daar maak ik leuke verzamel md's van, en de cd's die ik echt goed vind koop ik het orgineel van Link to comment Share on other sites More sharing options...
doeke dobma Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 MD-Center Doet het niet? Sorry, ik dacht dat er nog een streepje tussen moest... Het is dus deze : MDcenter Leuke, duidelijke site. Handige tips ook. Dus de 333ES is nog gewoon leverbaar? doeke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Ja, zo'n MD-recorder of speler is hartstikke handig en klinkt gewoon goed! Ik gebruik mijn portable MD-recordertje meestal voor m'n basgitaarlessen, maar hij gaat ook mee op vakantie! Meestal zet ik dan 2 cd's op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Ik vind het ook goed klinken die md`s...maar dat neemt niet weg dat het zwaar geflopt is...same als met de DCC spelers [dieklonken ook behoorlijk goed] geflopt...de geruchten zijn *Teduur in aanschaf *Slechter dan een cd...dus gewoon een slecht product *Gaat snel kapot Ik weet echter zeker dat het met de export temaken heeft gehad...tenminste dat is wat een betrouwbare bron meld...de sony ES waren de beste md-spelers...en nog trouwens. In de dj wereld [denk aan drive in disco,kermisklanten enz] is het een ideaal iets de md...endus daarom nogsteeds in aanschaf tekrijgen. Dat is tenminste wat ze mij vertelde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 MD en MP3 is voor serieuze hifi toepassingen bagger. Echter als je het alleen wilt gebruiken voor in de auto of onderweg is het wel weer ideaal. Ook de aanschaf van MD schijfjes kost je geen scheet, en je kunt ze telkens opnieuw opnemen. Maar de CD recorder is toch het ultieme digitale opname apparaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Maar de CD recorder is toch het ultieme digitale opname apparaat. Wat is het verschil dan ? Volgens mij maakt het niet zoveel uit het blijft toch een copie? Toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 MD en MP3 is voor serieuze hifi toepassingen bagger. Echter als je het alleen wilt gebruiken voor in de auto of onderweg is het wel weer ideaal. Ben ik het volledig mee-eens Ik vind dat er niets boven een cd gaat...en nee ook geen vinyl [waarschijnlijk omdat ik deze periode niet echt heb meegemaakt] Ik denk dat de cd altijd zal blijven..de sacd is ook gedoemd om tefloppen...het verschil [LEES:in de oren van de grootste massa] is het niet benoemenswaardig om overtestappen op een sacd....md is en blijft comprimeren..endus een lagere geluidskwaliteit. EDIT: Cd branden een op een is er geen kwaliteitsverschil waarneembaar [OOK NIET VOOR DE AUDIOFIEL die het denken tehoren] uiteraard is het afhankelijk wat voor soort CD-r je gebruikt dus vanuitgaand dat het een goede cdr is. MD is simpelweg de muziek comprimeren zodat het op een kleinere formaat disk past...endus kwaliteits verlies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Nou, ik kan je wel verzekeren dat het knap lastig is om mp3's van meer dan 192kbps van origineel te onderscheiden! Zeker mp3's met variabele bitrate (=constante uitgangskwaliteit) zijn heel goed aan te horen... Het verschil zit 'm vooral in details en de signaal/ruisverhouding... Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 MD en MP3 is voor serieuze hifi toepassingen bagger. Met MP3 heb ik niet zoveel ervaring, maar ik ben het met bovenstaande stelling echt niet eens.\ Natuurlijk is cd kwaliteit beter, maar md mits goed opgenomen klinkt zeker niet bagger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 EDIT: Cd branden een op een is er geen kwaliteitsverschil waarneembaar [OOK NIET VOOR DE AUDIOFIEL die het denken tehoren] uiteraard is het afhankelijk wat voor soort CD-r je gebruikt dus vanuitgaand dat het een goede cdr is. Mijn buurman, geen audiofiel, hoorde binnen 20 seconden het verschil tussen het origineel en de copie (cd Bee Gees live) En het was geen bagger cd-r Overigens ben ik zeer tevreden met mijn mini-disc spelers (stationair en in de auto) Link to comment Share on other sites More sharing options...
doeke dobma Posted 26 juni 2004 Report Share Posted 26 juni 2004 De MZN-510 is niet de nieuwste. De nieuwste is de MZN-520 met een verkoopprijs van 199 euro, gelijk aan de 510 dus. Ik kon zo gauw geen verschillen bedenken, behalve dat de 520 ook Actrac3plus speelt. En dat doet de 510 (geloof ik) niet. doeke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 26 juni 2004 Report Share Posted 26 juni 2004 EDIT: Cd branden een op een is er geen kwaliteitsverschil waarneembaar [OOK NIET VOOR DE AUDIOFIEL die het denken tehoren] uiteraard is het afhankelijk wat voor soort CD-r je gebruikt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Senne Posted 27 juni 2004 Author Report Share Posted 27 juni 2004 De MZN-510 is niet de nieuwste. De nieuwste is de MZN-520 met een verkoopprijs van 199 euro, gelijk aan de 510 dus. Ik kon zo gauw geen verschillen bedenken, behalve dat de 520 ook Actrac3plus speelt. En dat doet de 510 (geloof ik) niet. doeke De MZ-N520 krijgt SonicStage 2.0 mee, terwijl de MZ-N510 de 1.5 versie heeft. Voor de rest zit er niet veel verschil op, behalve enkele kleine dingetjes dacht ik. @ Kraus... : En, hoe bevalt hij je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 1 juli 2004 Report Share Posted 1 juli 2004 Nou, ik kan je wel verzekeren dat het knap lastig is om mp3's van meer dan 192kbps van origineel te onderscheiden! Zeker mp3's met variabele bitrate (=constante uitgangskwaliteit) zijn heel goed aan te horen... Het verschil zit 'm vooral in details en de signaal/ruisverhouding... Beste Henrie, Helaas moet ik het met je eens zijn. Ik heb ene aantal stukken gehoord op een werkelijke Highend set met een I-pod erop. (wel highend kabel door mij gemaakt ) en het klonk echt ontzetend goed. Ik kan er in ieder geval prima mee leven. Mijn eerst voglende aanschaf wordt dus een I-pod! samen met een Powerbook 15" Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts