Kermit Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 De gekte in bekabelingsland heeft nieuwe grenzen overschreden. Jan de Jeu heeft een set Siltech bekabeling (interlinks, Ls-kabels en netsnoeren) getest van 40.000 euro. Ik word heen en weer gesmeten tussen ernstig hoongelach, aan hondsdolheid grenzende verbijstering en ongeloof. Wat is dit voor een waanzin...? Met de groeten van meneer Jamin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Dat is geen waanzin meneer Jamin Dat is een uitgekiende marketing strategie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Ik heb pas voor de grap op de prijslijst van Siltech eens gekeken wat het ging kosten als ik m'n set geheel zou bekabelen met Siltech Reference De dig. interlinks/ anal. interlinks/ speakerkabels/ powercords uit het hoogste segment van de Reference serie moest 82.500 euro kosten Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 ik word daar nie lekker van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Ongeloofelijk! Begrijp me niet verkeerd. Ik gun het een eider die blij is met dit soort kabels en het kan betalen. Echter moet ik me nu toch helemaal bij Erik Kleinsmit aansluiten. namelijk: Je kan er nog zo'n dure kabel tussenstoppen de akoestiek blifjt grotendeels de grootst bepalende factor. Besteed die 40000 Euro dan leiver in een acousticus etc. laat je akoestiek aanpassen basstraps maken etc. DAt is de engoe echt grooste winst die je maar kunt behalen. Is dat niet mogelijk. Met een Ultracruve of Tact behaal je veel meer winst dan welke kabel dan ook kan bewerkstellen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
doeke dobma Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Euhm... m.i. moet het je het bedrag wat je er aan besteed ongeveer in verhouding staan tot je set... wat voor een ongelofelijke set moet je dan wel niet hebben als je 40.000 euro aan bekabeling gebruikt? doeke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Kijk, die kabels zijn bedoeld voor die enkele extremist die een set heeft om naar kabels te luisteren (en voor de verkoop natuurlijk). Ieder zo zijn hobby, toch? Overigens een fantastische recentie van die Jan de Jeu daar op hifi.nl. Die man moet sprookjesschrijver worden. P.s. Bas, wat zou het gaan kosten als je een hele studio met die topkabels zou gaan bekabelen? Heeft natuurlijk alleen zin als je voor de opname ook die topkabels voor de microfoons in de concertzaal gebruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Ik koop liever een vrouw voor 40 mille Goh Henk, moet het weer op een koopje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Met een Ultracruve of Tact behaal je veel meer winst dan welke kabel dan ook kan bewerkstellen. Groeten, Bas Wat is dat een ultracurve Ja ik weet het ik ben een groentje in hifiland En stel ook nog eens een vraag in het verkeerde topic Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Ongeloofelijk! Begrijp me niet verkeerd. Ik gun het een eider die blij is met dit soort kabels en het kan betalen. Echter moet ik me nu toch helemaal bij Erik Kleinsmit aansluiten. namelijk: Je kan er nog zo'n dure kabel tussenstoppen de akoestiek blifjt grotendeels de grootst bepalende factor. Besteed die 40000 Euro dan leiver in een acousticus etc. beste bas , akoestiek ??? ik kocht voor die 40 mille mooi een setje nautilus 801 (met dropveters bekabeld ) die akoestiek los ik wel op met een paar oude matrassen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Ik koop liever een vrouw voor 40 mille Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 bepalende factor. Besteed die 40000 Euro dan leiver in een acousticus etc. laat je akoestiek aanpassen basstraps maken etc. dit soort bedragen steek ik liever in een vrijstaand huis ofzo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Ik koop liever een vrouw voor 40 mille Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Of een deftige auto Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Of een setje Thiels cs 7.2 met mooie Pass Labs versterkers Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 bepalende factor. Besteed die 40000 Euro dan leiver in een acousticus etc. laat je akoestiek aanpassen basstraps maken etc. dit soort bedragen steek ik liever in een vrijstaand huis ofzo Ach, voor dat bedrag zet je tegenwoordig net een garagebox neer Ik ben net terug van het pand in Gouda, na een gezellige babbel met de verkoper blijkt dat in het soutterain het plafond 'toevallig' met akoestisch dempende panelen van het merk Armstrong is uitgevoerd Er ligt een (losse) laminaatvloer, die ik na de verbouwing kan schikken naar de nieuwe indeling, nl. een indeling zonder kleine kamers. Door de 'tunnelbouw' is elke etage vrij indeelbaar, incl. het soutterain De muur die grenst met de buren is van 20cm dik beton, ik ben benieuwd of ik die in beweging kan krijgen Een lokatie voor een basstrap heb ik al gevonden, ik denk dat ik een heipaal ga camoufleren (indien noodzakelijk) Nog een week en dan kan ik gaan verbouwen en genieten Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Gefeliciteerd met je nieuwe pand En succes met klussen Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Gefeliciteerd met je nieuwe pand En succes met klussen Bedankt, dat gaat wel lukken Het is daar kennelijk gewenst dat je de carport ook echt gebruikt om een auto in te zetten, nou dat moet dan maar Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 24 juni 2004 Author Report Share Posted 24 juni 2004 20 cm beton is niet bepaald bijzonder dik. Daar gaat beslist geluid doorheen. Ligt er aan of de woonruimtes tegen elkaar aanliggen of dat hinderlijk kan zijn. Ik heb hier 23 CM en dat is ook niet bepaald stil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 20 cm beton is niet bepaald bijzonder dik. Daar gaat beslist geluid doorheen. Ligt er aan of de woonruimtes tegen elkaar aanliggen of dat hinderlijk kan zijn. Ik heb hier 23 CM en dat is ook niet bepaald stil. Ik merk het allemaal wel, de muur grenst idd met de huiskamer van de buren, de zithoek komt hier tegenover. Het soutterain is volledig met grond omringd, de buren hebben er geen en het is een hoekpand. In m'n flat is het een stuk slechter gesteld met de bouw, maar daar heb ik niet lang last meer van Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Ongeloofelijk! Begrijp me niet verkeerd. Ik gun het een eider die blij is met dit soort kabels en het kan betalen. Echter moet ik me nu toch helemaal bij Erik Kleinsmit aansluiten. namelijk: Je kan er nog zo'n dure kabel tussenstoppen de akoestiek blifjt grotendeels de grootst bepalende factor. Besteed die 40000 Euro dan leiver in een acousticus etc. beste bas , akoestiek ??? ik kocht voor die 40 mille mooi een setje nautilus 801 (met dropveters bekabeld ) die akoestiek los ik wel op met een paar oude matrassen Beste Erik, Je verwart de Nautilus 801 steeds met de Nautilus 800 die je op de VAD hebt gehoord. De NT800 klinkt namelijk vele malen mooier dan de 801 NT800: NT801: Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
smijnster Posted 24 juni 2004 Report Share Posted 24 juni 2004 Het valt me op dat dit soort kabels blijkbaar altijd eerst weken moet inspelen, en dat de recensent (als spreekbuis voor de hebberige klant) blijkbaar pas dan, als ie met totaal andere dingen als luisteren bezig is plotseling gegrepen wordt door iets wat ie nog nooit eerder hoorde! Blijkbaar gaat dat zo bij de echte High End. Je weet natuurlijk dat wat je hebt gekocht voor een flinke zak muntjes ook erg goed is, maar wees er op bedacht dat je pas als je er totaal niet op bedacht bent, in een verloren ogenblik plotseling die Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 juni 2004 Report Share Posted 25 juni 2004 Eigenlijk vind ik het t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 25 juni 2004 Author Report Share Posted 25 juni 2004 Ooit heb ik eens de ironisch bedoelde opmerking geplaatst dat het mij niet zou verbazen als iemand een keer de vraag zou stellen: ik heb deze kabels, welke set moet ik daar bij kopen? Ironie wordt soms opvallend snel ingehaald door de werkelijkheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts