Ruud Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 Met een dure kabel is niets anders mis dan dat de kostprijs/verkoopprijsverhoudingen volledig scheefgetrokken zijn. Zouden die verhoudingen bij "goedkopere" kabels anders zijn Ik weet van een bepaald kabelmerk, in de wat "lagere" prijsklasse, dat daar een (v Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 Jij leest teveel Hans en Grietje. Disney rules hierzo Pjotr Hans en Grietje hebben wij niet op video Vinden ze Pjotr en de Wolf wel mooi? : Ja Vooral het moment waarop Pjotr door vader van de troika voor de wolven wordt gegooid "Moet Igor het maar wezen?", "Nee, want Igor speelt viool""Wat vind je van Natasja?", "Maar die leert zo goed op school!" "En Sonja dan?", "Nee, Sonja niet, zij heeft een mooie alt" Zodat de keus tenslotte op de kleine Pjotr valt Dus onder het gezang pak ik het ventje handig beet Daar vliegt hij uit de trojka met een griezelige kreet De wolven hebben alle aandacht voor die lekkernij Nog vierentachtig werst en o, wat zijn wij heden blij We mogen Pjotr wel waarderen om zijn eetbaarheid Want daardoor raken wij die troep voorlopig even kwijt Zo jagen wij maar voort als in een gruwelijke droom Ajo ajo ajo al in die hoge klapperboom Cultuurbarbaar! Ik bedoelde uiteraard niet Drs. P's versie van Pjotr en de wolf. Ik dacht zelf meer aan Prokofjiev... Wel een goede trouwens (die van Drs. P)... Foei!!! Zeikliedje. Zo'n ding heet een troika, geen zeik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 (edited) Die marge zal vast in een andere BV volledig aan reseach worden besteed... Er zijn inderdaad slimmerds, ik geloof dat mijn kabel ook van een slimmerd is. (voor de duidelijkheid, de Burmester interlink schijnt gewoon Edited 11 juli 2004 by Puur Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 Die marge zal vast in een andere BV volledig aan reseach worden besteed... Ik ben bang dat aan degene die het divident is uitgekeerd er een nieuwe Mercedes van gekocht is ipv. te besteden aan research. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 't Moet toch niet erger worden. Tegenwoordig gaan we de kwaliteit afmeten aan "winst per werknemer". Afgezien van het feit dat ik niet echt onder de indruk ben van de z.g. gigantische winsten die er gemaakt worden interesseert me dat geen hout. Voor een goed product mag best (veel) betaald worden, en winst is geen vies woord. Prijzen worden door de markt bepaald. En Siltech is nou eenmaal een A-merk en daar wordt voor betaald. Wil je dat niet betalen of kan je dat niet betalen, dan is dat je goed recht, of pech. (Of misschien wel je geluk, als je geen verschillen hoort). Een CD zal ook wel niet zoveel aan productiekosten kosten, maar als de muziek mooi is koop ik het ding toch wel. Het lijkt echt een sport te worden om maar zoveel mogelijk argumenten te bedenken om bepaalde merken af te kraken en de geluidskwaliteit is kennelijk van ondergeschikt belang. De prijs/kwaliteit verhouding... Als ik daar over ga denken heb ik morgen een Yokosetje met Gammadraadjes. Groet, Theo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 Dat vind ik een dooddoener van niets Theo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 Je kan altijd nog bij Shell voor de deur gaan liggen ofzo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 Overigens bekruipt mij ook het idee dat alles wordt aangegrepen hier als het om Siltech gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 Dat vind ik een dooddoener van niets Theo. Welke van de argumenten begrijp je niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 Overigens bekruipt mij ook het idee dat alles wordt aangegrepen hier als het om Siltech gaat. Klopt, Karma. Geldt voor meer duurdere merken. Iedereen moet kennelijk genoegen nemen met de middelmaat. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ook jalouzie een rol speelt. Groet, Theo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 deze... De prijs/kwaliteit verhouding... Als ik daar over ga denken heb ik morgen een Yokosetje met Gammadraadjes. En met de rest ben ik het ook niet eens... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 deze... De prijs/kwaliteit verhouding... Als ik daar over ga denken heb ik morgen een Yokosetje met Gammadraadjes. En met de rest ben ik het ook niet eens... Ok, dat is een duidelijke argumentatie, daar kan ik wat mee. Maar, ieder mag zijn eigen mening hebben wat mij betreft. Groet, Theo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 Sorry Theo, hier een kleine onderbouwing van mijn kant. Wat mij een beetje stoort is dat Siltech de markt op komt met een enorm technologisch verhaal over injecteren e.d. Het is logisch dat dit onderzoek geld kost. Echter het moet ergens terug te vinden zijn, en dat is het niet. Klankmatig kan de kwaliteit van Siltech net zo varieren als de kwaliteit van een dropveter, dus ik durf aan te nemen dat er geen onderzoek gedaan is. Vervolgens word er een verhaal opgehangen dat je voor de gebakken lucht best heel veel geld mag vragen want het is een A merk en de markt bepaald de prijs. Waar is de consumentenbond wanneer je hem nodig bent? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 Sorry Theo, hier een kleine onderbouwing van mijn kant. Wat mij een beetje stoort is dat Siltech de markt op komt met een enorm technologisch verhaal over injecteren e.d. Het is logisch dat dit onderzoek geld kost. Echter het moet ergens terug te vinden zijn, en dat is het niet. Klankmatig kan de kwaliteit van Siltech net zo varieren als de kwaliteit van een dropveter, dus ik durf aan te nemen dat er geen onderzoek gedaan is. Vervolgens word er een verhaal opgehangen dat je voor de gebakken lucht best heel veel geld mag vragen want het is een A merk en de markt bepaald de prijs. Waar is de consumentenbond wanneer je hem nodig bent? Hallo Puur, De consumentenbond moet zich wat mij betreft bezig houden met het testen van stofzuigers. Dat zijn meetbare dingen. Echter het moet ergens terug te vinden zijn, en dat is het niet. Klankmatig kan de kwaliteit van Siltech net zo varieren als de kwaliteit van een dropveter, dus ik durf aan te nemen dat er geen onderzoek gedaan is. Ik zou dat zo gauw niet durven aannemen. Over onderzoeken van Siltech is in het verleden best wel wat geschreven in b.v. HomeStudio. Maar goed, ook daar zal je wel een mening over hebben. Voor mij is de hoge prijs volkomen gerechtvaardigd, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik het wel hoor. Ik hoor verschillen met andere kabels en voor mij zijn die verschillen de (hoge) prijs waard. Voor iemand die de verschillen niet hoort zal dat wel anders zijn. Maar het is dan zorgvuldiger om te zeggen: ik hoor het niet, zoals je al aangeeft in de quote, dan om een merk af te kraken met non-argumenten als "winst per werknemer". En inderdaad is Siltech een A merk en bepaalt de markt de prijs. Het is alleen geen gebakken lucht. Maar, dit alles naar mijn mening en naar mijn gehoor. Groet, Theo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiekerboerin Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 Maar wat zou een organisatie als de consumentenbond dan moeten bereiken? Die realiseert zich ter dege dat er mensen zijn die producten kopen puur op basis van emotionele waarde. Mensen w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 Ach die kabels zijn prima, daar gaat het niet over. Als je veel wilt betalen voor een goed product en veel extra voor cultus en status en je het gevoel hebt daar gelukkiger van te worden, dan is daar niets mis mee. De kabels waar het topic mee begon zijn daar gewoon een voorbeeld van maar het geldt zeker niet alleen voor kabels. Waar het hier wel over gaat is dat als je top of the line wilt hebben, je niet ontkomt aan extra veel uitgaven voor ingebakken status. De keus blijft natuurlijk geheel aan je zelf. Dat stukje van Jan de Jeu heeft eigenlijk weinig met een recentie te maken en is hoofdzakelijk image building m.i. Sommigen krijgen daar kromme tenen van, anderen schieten hartelijk in de lach en weer anderen kunnen dat weer niet hebben. Mogen we daar over van gedachten wisselen of niet? Werk zelf bij een productiebedrijf voor tamelijk unieke industrieele producten waar kwaliteit, duurzaamheid en effectiviteit (voor de klant) voorop staat. Daar kun je je echt zulke netto winsten niet permiteren. Ben je zo failliet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 Waar het hier wel over gaat is dat als je top of the line wilt hebben, je niet ontkomt aan extra veel uitgaven voor ingebakken status. De keus blijft natuurlijk geheel aan je zelf. Ben ik het helemaal mee eens. Groet, Theo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 Overigens zijn Siltech kabels helemaal niet duur. Dat had ik volgens mij al eens eerder gezegd Er worden weer dingen aangenomen die niet kloppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 Ingebakken status? Dat hebben ze dan toch verdiend door de kwaliteit van hun producten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 Het valt me op dat het nogsteeds over het scheefgetrokken winstmarge wat hun behalen gaat. Wat heeft dat voor zin? Als we nueens logisch nadenken mensen...is dit met ALLES op deze aardkloot. Je wilt niet weten hoeveel keer je prachtige luxe auto overdekop gaat kwa winst die voor je deur staat. Je wilt al helemaal niet weten wat een stel Nike schoenen van 150euros in werkelijkhied kosten kwa productie [btw dit is rond de 5euro ] Maar ze zitten ooowww zo lekker die schoenen endus hebben we er veel geld voorover. Zo zie ik dat...nogmaals al maakt siltech en andere bedrijven zoals nordost,Monstercable enz 10000000000biljoen triljoen winst op kabels...so what?! Als het maar klinkt ik ben tevreden en hun ook. Prima toch Overal wordt winst op gemaakt...That`s life...denk eens terug aan de guldenperiode en de euro nu. Vergelijk je boodschappen eens,dan snap je precies wat ik bedoel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 Overigens zijn Siltech kabels helemaal niet duur. Dat had ik volgens mij al eens eerder gezegd Er worden weer dingen aangenomen die niet kloppen. Ja, als je het hebt over de "vanaf" prijs (De Londen, waar je het over had) heb je gelijk. Maar dat zijn niet de prijzen waar de mensen zich aan storen denk ik. En duur... ik heb eens gelezen: duur is als je er spijt van hebt. In die zin vind ik ze al helemaal niet duur. Ingebakken status? Dat hebben ze dan toch verdiend door de kwaliteit van hun producten! Absoluut. Groet, Theo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 De consumentenbond moet zich wat mij betreft bezig houden met het testen van stofzuigers. Dat zijn meetbare dingen. Groet, Theo. Glad ijs beste Theo..tenminste wat het tweede betreft, niet voor mijzelf (ik moet toch die dure kabel...jaja Siltech rechtvaardigen...niet ), maar er zijn lieden die beweren dat als kabel A hetzelfde meet als kabel B ze dus ook hetzelfde moeten klinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 10000000000biljoen triljoen winst Nou, dat is toch echt wel teveel Groet, Theo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 Glad ijs beste Theo. Wat is er niet meetbaar aan een stofzuiger... Groet, Theo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 Ingebakken status? Dat hebben ze dan toch verdiend door de kwaliteit van hun producten! dat is persoonlijk. dat idee heb ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts