Sebastiaan de vries Posted 26 juni 2004 Report Share Posted 26 juni 2004 Beste, Maargoed. Siltecht is nergens schuldig aan, ze zijn ontzettend slim en ik vind het oprecht heel erg knap dat ze massa's mensen zo gek krijgen zulke bedragen voor hun kabels uit te geven. De fabrikant zal wel gek zijn daar geen gbruik van te maken. Mensen zijn er nog altijd zelf bij als ze wat kopen. Als ze genaaid willen worden dan is dat hun goed recht Even meteen rechtzetten. Met "genaaid" wil ikabsoluut niet de indruk wekken dat Siltech kabels slecht zouden zijn etc. Wel vind ik de genoemde prijzen geenzins in verhouding staan of te rechtvaardigen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 (...) ik kocht voor die 40 mille mooi een setje nautilus 801 (...) Hallo Erik, Goed idee! Zo kun je bl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 Vertel Vertel Wilson Audio heeft al haar kennis en techniek samengebracht in een nieuwe luidspreker: De Alexandria X-2 is met een prijs van 140.000 Euro per paar het nieuwe vlaggenschip van Wilson Audio. De Alexandria X-2 luidspreker herbergt nieuw ontwikkelde technieken zoals Aspherical Group Delay en is gebaseerd op geperfectioneerde technieken gebruikt in de voorloper, de Alexandria X-1. Perfecte weergave door gebruik van beproefde, doorontwikkelde MAXX, WATT/Puppy en Sophia systemen was het doel dat de Wilson Audio ontwerpers voor ogen hadden bij het ontwerpen van de Alexandria X-2. Wat ik wil zeggen is, dat dit dan toch zo'n beetje het enige is wat qua kwaliteit nog enigsins een beetje te verandwoorden is bij deze kabels. Uiteraard uitsluitend i.c.m. een versterker van minimaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 Obscene prijzen bah. (ik bedoel hiermee de sillytech shit) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 Ja zo zijn er meer hoor B&w Nautilus 60000$ setje Genesis heeft een model staan 135000$ Ik zou het geld er nooit aan uit geven....al had ik er 20miljoen op de bank staan. Puur principe kwestie Je maakt mij dus echt niet wijs dat een speaker al zou hij nog zo mooi klinken zoveel geld waard is..tis mix meer als een filter een bonk hout en een dozijn units....nee steek ik dat geld liever in een extra zwembad voor bij het kasteel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 Obscene prijzen bah. (ik bedoel hiermee de sillytech shit) Vind je bovenstaand verhaal ook shit dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 Ja zo zijn er meer hoor B&w Nautilus 60000$ setje Genesis heeft een model staan 135000$ Ik zou het geld er nooit aan uit geven....al had ik er 20miljoen op de bank staan. Puur principe kwestie Je maakt mij dus echt niet wijs dat een speaker al zou hij nog zo mooi klinken zoveel geld waard is..tis mix meer als een filter een bonk hout en een dozijn units....nee steek ik dat geld liever in een extra zwembad voor bij het kasteel. Nou, dat zijn toch heel nomale prijzen. Je moet toch ook al niet veel lager komen, dan kom je in die kermis kwaliteit terecht, met zo'n conservenblik geluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 Nou, dat zijn toch heel normale prijzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 Nou, dat zijn toch heel nomale prijzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 (edited) Nou, dat zijn toch heel nomale prijzen. Edited 27 juni 2004 by Ruud Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 Nou, dat zijn toch heel nomale prijzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 Nou, dat zijn toch heel nomale prijzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 Alhoewel...stel je voor dat het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 Ik dacht dat het om goedkope kabels van Siltech ging, en niet om het eventueel verzakkende huis van Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 Er zijn plaatsen in die regionen waar al meer dan een halve meter asfalt ligt... Zeg maar twee tot drie meter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 Ik dacht dat het om goedkope kabels van Siltech ging, en niet om het eventueel verzakkende huis van Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 28 juni 2004 Report Share Posted 28 juni 2004 Beste Pjotr, "Onze Dick"? Ik ben niemands Dick Nou ja, een beetje van mijn lief dan En snoeren van tienduizenden euro's? Ach, 't is maar wat de gek ervoor geeft. Een collectioneur die een schilderij koopt van zoveel miljoen en het vervolgens uit angst voor diefstal in een kluis opbergt, dat is net zo zielig. Evenals de Amerikanen die zoveel dollars hebben te verspijkeren dat ze nota bene in Amerika zelf, Europees aandoende kastelen laten nabouwen die zo getuigen van wansmaak en wemelen van de stijlbreuken dat het koddig aandoet. Een en ander was te aanschouwen bij onze zuiderburen op de buis. Dus wat nou dure snoeren. Welzeker zijn ze duur, maar mede (en wellicht alleen) daarom lekker exclusief en slechts voorbehouden aan een select groepje "liefhebbers". Wie het breed heeft, laat het breed hangen. Stel, je bent een uiterst geslaagde onroerend-goedhandelaar en je bent rond de 50 jaar oud, toe aan je tweede hartinfarct en je derde vriendin. Dan heb je een aantal mogelijkheden. Je kunt worden geliquideerd bij het verlaten van je favoriete eettent, je zaak kan failliet gaan, je kunt worden beticht van fraude, Quote kan nare dingen over je schrijven, of... je kunt dure snoeren gaan kopen. Aangezien de laatste optie de minst gevaarlijke is doe je dat dan maar. Bovendien verricht je aldus, zonder het misschien te beseffen, een sociale daad. Ga maar na: jij blij met je aankoop, de snoerenboer gillend van de lol dat de jaaromzet weer is veiliggesteld, je vrinden in katzwijm van bewondering en de forummers op internet weer dagenlang stof om over te miepen en te griepen. Conclusie: leve de snoerenboer die (te) dure kabels maakt en deze ook nog aan de man weet te brengen Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 juni 2004 Report Share Posted 28 juni 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 28 juni 2004 Report Share Posted 28 juni 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 28 juni 2004 Report Share Posted 28 juni 2004 (...)Echt mensen, niemand, maar dan ook niemand kan hard maken dat dit soort bedragen voor kabels gerechtvaardigd zijn, al waren ze bezet met diamanten. (...) Beste CJ, Het simpele feit dat er lieden zijn die deze kabels kopen is op zch al een rechtvaardiging van de prijs. Bovendien, vergeet ook de magie niet. Daarmee bedoel ik het volgende: naar ik begreep zit er bij de kabels een certificaat met naam en handtekening of zoiets, is de zaak verpakt in een luxe doos met satijnvoering, enzovoort. Ziedaar de ingedi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 28 juni 2004 Report Share Posted 28 juni 2004 (...)Echt mensen, niemand, maar dan ook niemand kan hard maken dat dit soort bedragen voor kabels gerechtvaardigd zijn, al waren ze bezet met diamanten. (...) Beste CJ, Het simpele feit dat er lieden zijn die deze kabels kopen is op zch al een rechtvaardiging van de prijs. Bovendien, vergeet ook de magie niet. Daarmee bedoel ik het volgende: naar ik begreep zit er bij de kabels een certificaat met naam en handtekening of zoiets, is de zaak verpakt in een luxe doos met satijnvoering, enzovoort. Ziedaar de ingedi Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 29 juni 2004 Report Share Posted 29 juni 2004 Het gebrek aan moraal bij een groot aantal forummers vind ik ten hemel schreiend! Ik heb het nu niet over de onnozele halzen die denken dat dure kabels beter zijn dan goedkope, en dat ze daarom hun geld wel waard zullen zijn... Nee, ik heb het nu over forummers - en er zijn er bij die ik tot voor kort als achtenwaardig beschouwde! - die redeneren in de trant van: "moest die klant maar niet zo stom zijn", en "die prijs is weliswaar absurd en niet in overeenstemming met de geboden kwaliteit, maar wordt gerechtvaardigd doordat er sufferds zijn die zich ermee in de luren laten leggen". De mens hoort een sociaal verantwoordelijk wezen te zijn. Het onder valse voorwendselen (zeg: illusies) aan de man brengen van goedkope troep tegen belachelijk hoge prijzen mogen jullie slim vinden... ik vind het verachtelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts