Jump to content

Siltech

Kermit
 Share

Recommended Posts

Guest muziekfreak
De gekte in bekabelingsland heeft nieuwe grenzen overschreden. Jan de Jeu heeft een set Siltech bekabeling (interlinks, Ls-kabels en netsnoeren) getest van 40.000 euro. Ik word heen en weer gesmeten tussen ernstig hoongelach, aan hondsdolheid grenzende verbijstering en ongeloof. Wat is dit voor een waanzin...?

Met de groeten van meneer Jamin...

<_<

Guest muziekfreak

Ach zal me een worst wezen...check die marges eens van een goelopend autobedrijfje zoals...mercedes of nog leuker daf [die ineens 15000euro zakken in prijs met aanschaf van een nieuwe auto]...zo is het overal wat.

Als de kabels maar klinken...zit dat welgoed bij mij...ja eerlijker kan ik niet zijn..maar wel petje af dat het weer ONTOPIC is. Toch nog iemand in deze kleuterklas die weet hoe het moet :P:D;)

Ach zal me een worst wezen...check die marges eens van een goelopend autobedrijfje zoals...mercedes of nog leuker daf [die ineens 15000euro zakken in prijs met aanschaf van een nieuwe auto]...zo is het overal wat.

Als de kabels maar klinken...zit dat welgoed bij mij...ja eerlijker kan ik niet zijn..maar wel petje af dat het weer ONTOPIC is. Toch nog iemand in deze kleuterklas die weet hoe het moet  :P  :D  ;)

Ik voel mij vereerd... :D:lol::lol:

Siltech is wel een uitspatting, ik weet honderd procent zeker dat Mercedes' marges bij lange na niet zo hoog zijn. Mercedes besteed namelijk WEL geld aan reseach & development...

Ho, ho doet Siltech ook bij Gamma :lol::lol:

Als de kabels maar klinken...zit dat welgoed bij mij...ja eerlijker kan ik niet zijn..maar wel petje af dat het weer ONTOPIC is. Toch nog iemand in deze kleuterklas die weet hoe het moet

maar wel petje af dat het weer ONTOPIC is. Toch nog iemand in deze kleuterklas die weet hoe het moet :P:D;)

hoezo is dit onderwerp nu on topic. het enige waar het hier om te doen is om Siltech zwart te maken.

maar wel petje af dat het weer ONTOPIC is. Toch nog iemand in deze kleuterklas die weet hoe het moet  :P  :D  ;)

hoezo is dit onderwerp nu on topic. het enige waar het hier om te doen is om Siltech zwart te maken.

en zodra siltech zwart is , kun je het net zo goed een dropveter noemen ,

ze klinken precies eender ..... :rolleyes:

maar wel petje af dat het weer ONTOPIC is. Toch nog iemand in deze kleuterklas die weet hoe het moet  :P  :D  ;)

Het heeft niks met zwart te maken Karma,

Ik ga ook niet zeggen dat de kwaliteit slecht is, maar de verhouding van dit bedrijf is gewoon krom. ;)

Guest muziekfreak

Uhmmm het gaat al een paar paginas over spido karma.. :rolleyes:

@erik

Toch eens tijd om bij de dokter een afspraak temaken...als jij ze hetzelfde vind klinken als dropveters...mag ie gerust een flinke spuit in je oren knallen...wellicht twee voor de zekerheid.

Als je het verschil,niet het geld waard vind ben je tenminste nog eerlijk. Ik denk dat de meeste er toch wel overeens zijn dat dure kabels wel degelijk verschillend klinken t.ov. dropveters en t.o.v. elkaar in het dure segment.

De vraag is alleen maar is het je de moeite waard om er zoveel geld voor neer te tellen ;)

Typisch fenomeen, die kabels. Er lijkt sprake te zijn van twee kampen, er wordt ontzettend veel over gediscusieerd maar inhoudelijke argumenten komen er nauwelijks aan te pas. Hoewel ik de nuchterheid van Erik Klijnsmit en de postings van Kermit zeker weet te waarderen.

De normale situatie is zo'n 5% - 15%.

Zeker nog nooit een jaarverslag van b.v. een pannenkoekenhuis gezien :rolleyes::D;)

Het pannenkoekenhuis???????? :lol::lol::lol:

'T is weer eens wat anders als draaitjes waar je constant over kunt twisten :D;)

Typisch een opmerking van een platendraaier. Binnenkort begint Ome Henk met zelfgebakken draaitafelmatten a raison van ... Ben benieuwt naar de jaarrekening over een paar jaar :lol:

Maar een netto winst van om en nabij de 50% van de jaaromzet is ridicuul. Dat is dan dood cash geld. Gaat dat in een ouwe sok van de direkteur ofzo ???

Guest muziekfreak
Typisch fenomeen, die kabels. Er lijkt sprake te zijn van twee kampen, er wordt ontzettend veel over gediscusieerd maar inhoudelijke argumenten komen er nauwelijks aan te pas. Hoewel ik de nuchterheid van Erik Klijnsmit en de postings van Kermit zeker weet te waarderen.

Mmmm....ik noem het de zaak een beetje aan het kakken maken i.pv. nuchterheid ;) Niet voor nix dat er altijd zo'n grootschalige discussies zijn onstaan door dat soort opmerkingen.

Hun hebben geen mening over kabels...hun hebben een vooroordeel over kabels meer niet. Lekker gemakklijk allemaal...ervanaf komen met opmerking zoals marketing, totaal geen verschil tussen een dropveter enz....

Wat doet de marketing er nou weer toe als er verschillen zijn.

En de laatste opmerking van erik slaat helemaal nergens op..blablabla je hoort het verschil toch niet.

Ben nu zelf eens eerlijk man! Het verschil is er wel degelijk...kijk dat je de verandering niet mooi vind die dan plaats vind en of de kabel teduur vind voor de verandering die hij geeft...Dan ben je pas eerlijk en begrijpend bezig. Ik wil niemand op zijn tenen trappen hier. Maar ik word er zo moe van....de slappe argumenten omtrent bekabeling dat het gerust gezegd mag worden.

En om even een verdere aanval te voorkomen ikzelf draai met de

de Siltech FTM4 gold kabel [de duurste die ik heb 1500euro]

en meerdere zoals audioquest en mit.

En geloof het of niet dropveters...ikzelf zal blij zijn als ik mijn rekening weer kan plunderen voor een set betere kabels. En niet omdat ik nou patserig wil overkomen met mijn siltech en andere kabels. Ik doe dit puur om aan tegeven dat ik ook het verschil daadwerkelijk meemaak hier op mijn set en probeer te verduidelijken waarom ik er zo over denk.

Is het mij het geld waard om 1500euro neertetellen voor een siltech...ja. Moet dat voor andere dan ook zo zijn nee tuurlijk niet. Zolang ze me maar niet beledigen in de zin van een dropveter klinkt het hetzelfde ofzo iets dergelijks. Want daar xperimenteer ik iets teveel voor op het gebied van kabels, dat ik gewoonweg weet dat dit onzin is.

Maar zoals ik al zei ik wil niemand beledigen met dropveters en of dure kabels. Ik respecteer iedereen hier...het enigste wat ik verwacht van mensen als erik en andere audioliefhebbers is dat ze eens goed toelichten wat er mis is met een dure kabel. Zo kunnen we nog iets leren en eventueel echt de moeite nemen om een bepaalde type dropveter teleren kennen.

MVG Muziekfreak

Typisch een opmerking van een platendraaier. Binnenkort begint Ome Henk met zelfgebakken draaitafelmatten a raison van ... Ben benieuwt naar de jaarrekening over een paar jaar :lol:

Maar een netto winst van om en nabij de 50% van de jaaromzet is ridicuul. Dat is dan dood cash geld. Gaat dat in een ouwe sok van de direkteur ofzo ???

:unsure: Die snap ik niet Pjotr :rolleyes:

De fiscus rekent erop dat een pannenkoekenhuis op 85% zit :huh: Jazeker 85% :o

En ik in de handel :huh: No way <_<

Hoe kom je aan die wijsheid? Werk je bij de fiscus of zo?

(just wonderin', not the slightest offence)

Zeker nog nooit een jaarverslag van b.v. een pannenkoekenhuis gezien :rolleyes::D;)

Ome Henk, je had beter op moeten letten tijdens de lessen typologie (ik weet dat Starreveld ontzettend saai is :D )... :P:P:D:lol::lol:

We hebben het hier over een productiebedrijf, niet over een horecagelegenheid... :lol::lol:

Een pannenkoekenhuis produceert pannenkoeken hoor :D;)

Zoals ik al zei, Starreveld is erg saai... :P:D:D:lol::lol:

Ome Henk, je had beter op moeten letten tijdens de lessen typologie (ik weet dat Starreveld ontzettend saai is :D )... :P:P:D:lol::lol:

We hebben het hier over een productiebedrijf, niet over een horecagelegenheid... :lol::lol:

Een pannenkoekenhuis produceert pannenkoeken hoor :D;)

Jij leest teveel Hans en Grietje. Een huis dat zomaar uit zichzelf pannenkoeken produceert, dat is de droom van iedere ondernemer. Heb je niet eens personeel nodig

:D;)

Jij leest teveel Hans en Grietje.

Disney rules hierzo Pjotr :) Hans en Grietje hebben wij niet op video ;)

Vinden ze Pjotr en de Wolf wel mooi? :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Ja :D Vooral het moment waarop Pjotr door vader van de troika voor de wolven wordt gegooid :D

"Moet Igor het maar wezen?", "Nee, want Igor speelt viool"

"Wat vind je van Natasja?", "Maar die leert zo goed op school!"

"En Sonja dan?", "Nee, Sonja niet, zij heeft een mooie alt"

Zodat de keus tenslotte op de kleine Pjotr valt

Dus onder het gezang pak ik het ventje handig beet

Daar vliegt hij uit de trojka met een griezelige kreet

De wolven hebben alle aandacht voor die lekkernij

Nog vierentachtig werst en o, wat zijn wij heden blij

We mogen Pjotr wel waarderen om zijn eetbaarheid

Want daardoor raken wij die troep voorlopig even kwijt

Zo jagen wij maar voort als in een gruwelijke droom

Ajo ajo ajo al in die hoge klapperboom

;)

Cultuurbarbaar! :lol::lol::lol:

Ik bedoelde uiteraard niet Drs. P's versie van Pjotr en de wolf. Ik dacht zelf meer aan Prokofjiev... :lol::lol::lol:

Wel een goede trouwens (die van Drs. P)...

Cultuurbarbaar!  :lol:  :lol:  :lol:

Ik bedoelde uiteraard niet Drs. P's versie van Pjotr en de wolf. Ik dacht zelf meer aan Prokofjiev... :lol:  :lol:  :lol:

Dat blijkt, wanneer ik aan Drs. P denk en niet aan de een of andere russische (?) componist ;)

Juist, een Russische componist. Hij schreef ook een paar baletten, bijvoorbeeld 'Romeo en Julia' en 'Cinderella'.

He, die heb ik nog in een uitvoering van Manfred Mann. Erg leuk maar wel in het engels dus dat zullen de kids wel minder vinden.

:lol:;)

Vinden ze Pjotr en de Wolf wel mooi? :

Ja :D Vooral het moment waarop Pjotr door vader van de troika voor de wolven wordt gegooid :D

"Moet Igor het maar wezen?", "Nee, want Igor speelt viool"

"Wat vind je van Natasja?", "Maar die leert zo goed op school!"

"En Sonja dan?", "Nee, Sonja niet, zij heeft een mooie alt"

Zodat de keus tenslotte op de kleine Pjotr valt

Dus onder het gezang pak ik het ventje handig beet

Daar vliegt hij uit de trojka met een griezelige kreet

De wolven hebben alle aandacht voor die lekkernij

Nog vierentachtig werst en o, wat zijn wij heden blij

We mogen Pjotr wel waarderen om zijn eetbaarheid

Want daardoor raken wij die troep voorlopig even kwijt

Zo jagen wij maar voort als in een gruwelijke droom

Ajo ajo ajo al in die hoge klapperboom

;)

Cultuurbarbaar! :lol::lol::lol:

Ik bedoelde uiteraard niet Drs. P's versie van Pjotr en de wolf. Ik dacht zelf meer aan Prokofjiev... :lol::lol::lol:

Foei!!! :mad2::mad2:

Zeikliedje. :angry: