Jump to content

versterker? receiver?

ginger
 Share

Recommended Posts

Hoi Hoi,

Absolute muziekfreak, maar compleet blond op het gebied van techniek...

Heb al 12 jaar een installatie, die mij helaas in steek laat momenteel.

Ben aan het rondkijken voor iets nieuws, met name versterker/receiver en cd speler, maar omdat mijn budget niet supergroot is (wao..), wil ik zeker weten dat ik de juiste aankoop doe.

Wat voor mij belangrijk is, is dat ik mijn platenspeler kan aansluiten en dat ik meerdere luidsprekers kan aansluiten.

Maar waar kies ik voor: een versterker of een receiver?

Anyone?

Alvast bedankt!

Gabe

Met een beperkt budget zou ik zelf voor een tweedehands surround-receiver gaan, en dan sites als marktplaats in de gaten houden.

Tegenwoordig vind je niet zo veel versterkers of receivers meer waar je zo een platenspeler op kunt aansluiten, maar daar kun je een voorversterker, een zgn. RIAA-versterker, voor kopen.

Nou dan zal ik maar de hamvraag stellen: Wil je surround of niet? Als je dit niet wilt kun je beter voor een losse versterker en tuner gaan, daar stereo receivers kwalitatief niet super zijn. Wil je wel surround, tja dan ontkom je niet aan een (surround) receiver.

doeke

Nou dan zal ik maar de hamvraag stellen: Wil je surround of niet? Als je dit niet wilt kun je beter voor een losse versterker en tuner gaan, daar stereo receivers kwalitatief niet super zijn. Wil je wel surround, tja dan ontkom je niet aan een (surround) receiver.

doeke

Hij zei "meerdere speakers". Dan ga ik er al vanuit dat hij meer dan 2 bedoelt. Misschien kan hij zelf nog wat duidelijker zijn?

doeke

Hij zei "meerdere speakers". Dan ga ik er al vanuit dat hij meer dan 2 bedoelt. Misschien kan hij zelf nog wat duidelijker zijn?

Hij heeft het toch ook niet over een dvd-speler? En misschien wil hij wel multi-room kunnen draaien. :unsure: Wat uitleg zou verhelderend zijn.....

doeke

Als je dit (surround) niet wilt kun je beter voor een losse versterker en tuner gaan, daar stereo receivers kwalitatief niet super zijn.

Das niet helemaal waar. NAD heeft geloof ik een stereo receiver die bestaat uit een C420 tuner en een C320 versterker (zou ook een C350 kunnen zijn; weet ik zo niet precies) maar dan in 1 doosje in plaats van losse doosjes... Dat is dus helemaal niet minder, al hoewel ze wellicht de voeding zullen delen... Maar of dat hoorbaar is... :rolleyes:

Als je niet van techniek houdt zou ik zeker geen HT receiver kopen, wat een vreselijke bediening hebben die dingen (ik denk nu aanmijn Yamaha 620, met 100 paginas manual voor alleen de afstandbediening. Iedere knop heeft 6 functies of zo)

Gewoon een mooie stereo receiver. Phono ingang wordt wel wat lasting tegenwoordig.

Had Onkyo niet iets betaalbaars met ingebouwde CD speler?

http://www.onkyo.net/uk/cms/products/homes...CR-L5/index.htm

vermogen is wel wat bescheiden.

3 inputs en 2 outputs?? A?B speaker switching.

Waarschijnlijk heb je wel een losse phono pre nodig.

Zeker als je low budget gaat kan een receiver een goede keus zijn.

Precies. Harman Kardon komt ook met een nieuwe lijn stereo receivers geloof ik. Wat ze kosten weet ik niet, maar ze zijn wel het informeren waard denk ik...

Ps. berichtje stond gisteren in het verkeerde topic ;)

Pps. Misschien is dit ook wel wat: NAD L70