Puur Posted 24 juli 2004 Author Report Share Posted 24 juli 2004 Dank je Henk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 24 juli 2004 Report Share Posted 24 juli 2004 Die PEN's zijn inderdaad heel goed, wanneer je tenminste zonder laag kunt Het ligt er denk ik ook wel aan hoe groot de woon/luisterkamer is. De Penn's zijn ongetwijfeld voor de kleinere/medium woonkamers bedoeld. Die grote luisterkamer van Rinsma is denk ik net iets te groot voor de Pennetjes. Ik heb ze nog 't meest overtuigend gehoord in de kleinere kamer. (achterin de zaak) Ik heb ze nu meerdere malen beluisterd. De Rebel's hebben naar mijn smaak ook TE weinig laag, maar de Charisma's bieden wat mij betreft meer dan voldoende laag. (blijft idd ook een kwestie van smaak) Dat kan toch alleen zo gaan als je de enige klant bent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 24 juli 2004 Report Share Posted 24 juli 2004 Ik heb een totaal uitontwikkelde modificatie voor de Alabaster en Campion gehoord Hmm, moet Rinsma in m'n vakantie maar weer eens spreken/opzoeken. Ben benieuwd in hoeverre die modificatie nog verschilt t.o.v mijn gemodificeerde Campion, en of er dan nog meer uit te peuteren is Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 24 juli 2004 Report Share Posted 24 juli 2004 niet tevreden alco? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 juli 2004 Report Share Posted 24 juli 2004 Voor de goede (ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 juli 2004 Report Share Posted 24 juli 2004 Voor de goede (ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 24 juli 2004 Report Share Posted 24 juli 2004 niet tevreden alco? Ja hoor, zeer tevreden. Maar ben op zich wel nieuwsgierig of er dan verschil is en in hoeverre. Grote kans, als je daar voor het eerst binnenstapt met een zak geld, dat je lucht voor 'm bent (en snel weer buiten staat).. Nou, de eerste keer dat ik daar kwam had ik geen stuiver op zak, en heb er nog 'n uur na sluitingstijd gezeten, en hebben we rustig luidsprekers beluisterd/vergeleken onder 't genot van vers krentebrood met boter, en melk. Ook heb ik weleens meegemaakt dat Rinsma me zomaar thuis belde, hoe 't ging en of ik nog steeds happy was met m'n Sonneteer. Dat kan ik wel waarderen. Toen had ie 't over een kleine modificatie die hij had uitgevoerd op een Alabaster in z'n winkel. Als ik wou mocht ik wel langskomen zan zou ie (na demonstratie) diezelfde modificatie ter plekke uitvoeren, en... voor nop. (well, it doesn't get much cheaper than that, eh ?! ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 juli 2004 Report Share Posted 24 juli 2004 Alco, jouw ervaringen klinken hartstikke goed. Het ging mij om de opmerking van Henk. Ik heb zelf in een winkel gestaan, en er altijd naar gestreefd om iedereen goed te helpen. Als iemand weinig interesse heeft, kun je ook proberen om die te kweken. Verder, als iemand je winkel binnenkomt heeft ie in principe interesse (tenzij het heel hard regent.. ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 24 juli 2004 Report Share Posted 24 juli 2004 Alco, jouw ervaringen klinken hartstikke goed. Het ging mij om de opmerking van Henk. Ik heb zelf in een winkel gestaan, en er altijd naar gestreefd om iedereen goed te helpen. Als iemand weinig interesse heeft, kun je ook proberen om die te kweken Wellicht dien ik er nog wel even bij te vermelden dat Rinsma m'n Sonneteer toen al had gemodificeerd, een paar weken voor z'n telefoontje, maar dat hij van mening was dat die laatste kleine ingreep eigenlijk nog bij de prijs inbegrepen diende te zijn. Vandaar dat ik 'm voor nop kreeg. Het was dus niet dat men zomaar langs kon komen en iedere Campion/Alabaster eigenaar dan gratis een modificatie kreeg uitgevoerd. (effe voor de duidelijkheid) Maar goed, desondanks natuurlijk altijd leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 25 juli 2004 Report Share Posted 25 juli 2004 Ik heb een totaal uitontwikkelde modificatie voor de Alabaster en Campion gehoord. Verder weer naar de Pen's geluisterd, na de modificatie van de Alabaster heb ik eindelijk gehoord hoe bar goed die speaker wel niet is. Nu begrijp ik waarom Rinsma altijd zei dat de Pen's te goed waren voor de Sonneteer. Ik vind het echt fascinerend iemand met zoveel passie bezig te zien. Een van de redenen om nog geen modificatie te laten doen was het feit dat ik altijd sterk de indruk kreeg dat hij nog niet uitgemodificeerd was en ik de onwikkelingen wilde afwachten. Daarnaast ben ik eigenlijk ook wel huiverig voor dit soort zaken maar dit zit ook een beetje tussen mijn oren. Die ene keer dat ik een gewone en gemodificeerde Campion naast elkaar heb beluisterd hoorde ik absoluut verschil. Ik was echter op dat moment er niet absoluut van overtuigd dat ik het echt beter vond. Sommig dingen waren wat beter maar ik had het idee dat op andere punten ik de voorkeur gaf aan de gewone. Vraag me niet meer die punten te benoemen want dat weet ik niet meer. Wat zijn jouw bevindingen over het verschil tussen gewoon en gemodificeerd?? De pen Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 25 juli 2004 Report Share Posted 25 juli 2004 De pen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 26 juli 2004 Author Report Share Posted 26 juli 2004 Dat zijn ze. Volgens mij heeft Rinsma een paar keer die kasten eronder gehad en toen aangegeven dat hij het niets vond. Nu speelt hij dus ook zonder baskast. Conqubite, ik heb zijn interlink nog niet beluisterd, daar heb ik geen tijd voor gehad... Ik denk dat als je die Pen's met de gemodificeerde Sonneteer hoort, je overtuigt bent, want zelfs de kleine Rebel wist "Le Sacre" neer te zetten alsof het zo hoorde. Met de gewone Sonneteer was het ook goed, naar lang niet zo ruimtelijk en met veel minder resolutie. Ongelovelijk eigenlijk dat dat nog zoveel beter kon. Ik was eerder niet zo kapot van de Pen's, vond dat ik echt wat bij ze miste. Op basis van die ervaringen ga je bezig. Sonneteer gekocht, een speaker met monitor eigenschappen en een diep laag erbij. En dan staat alles weer op z'n kop. Het was niet de speaker die bloedarmoede had, toch echt de versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 26 juli 2004 Report Share Posted 26 juli 2004 Het was niet de speaker die bloedarmoede had, toch echt de versterker. Waar hebben we dat meer gehoord? (@Puur: jammer dat het met de JK Amp niet gelukt is, al vind ik zelfs 500 euro nog een koopje - a.s. zaterdag moeten we maar eens gaan horen hoe de JK elektronica op de PP King uitpakt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 26 juli 2004 Report Share Posted 26 juli 2004 Ik denk dat als je die Pen's met de gemodificeerde Sonneteer hoort, je overtuigt bent, want zelfs de kleine Rebel wist "Le Sacre" neer te zetten alsof het zo hoorde. Overtuigd was ik wel al nadat ik een keer in de "grote" kamer (zo groot vindt ik hem eigenlijk helemaal niet, wel breed maar zeker niet diep. Lijkt me ook akoestisch niet ideaal) naar een LP heb geluisterd waarbij het geluid simpelweg in de hele ruimte gewoon "aanwezig" was. De speakers (Rebel) konden net zo goed weggezet worden. Al stond je er een meter voor dan nog zou je zweren dat het geluid niet uit de speaker kwam. Misschien, ik denk zelfs waarschijnlijk, de meest indrukwekkende demonstratie die ik ooit heb meegemaakt. Mijn JK demo was ook indrukwekkend maar meer op een andere manier, daar had ik meer een WOOOWWW gevoel. Dit was subtieler met een ruimtelijkheid die ik nog nooit had-, en sindsdien nog nooit weer heb ervaren. Ik zal toch eens een keer wat meer tijd nemen voor die Charisma en kijken hoeveel beter die nou is dan de Rebel. Echter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 26 juli 2004 Report Share Posted 26 juli 2004 Houd wel in het achterhoofd dat Rinsma de Sonneteers gemodificeerd heeft "naar de Penaudio's toe." Wat ik begrepen heb, is het merendeel van de modificaties hierop getest. Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 26 juli 2004 Report Share Posted 26 juli 2004 Waar hebben we dat meer gehoord? Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 26 juli 2004 Report Share Posted 26 juli 2004 Dat zijn ze. Volgens mij heeft Rinsma een paar keer die kasten eronder gehad en toen aangegeven dat hij het niets vond. Nu speelt hij dus ook zonder baskast. Ik heb deze baskist destijds niet bij Rinsma beluisterd. De baskist die ik heb beluisterd, had de woofer aan de onderzijde... Kennelijk was dit het oude type en hebben ze bij de nieuwe de woofer verplaatst naar de zijkant. Zie ook: dit topic waarbij ik schreef: Ook dat andere setje van Pen Audio m Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 26 juli 2004 Report Share Posted 26 juli 2004 Toevallig tegen de andere kant aangekeken??? . Zo niet dan haak ik af. Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 26 juli 2004 Author Report Share Posted 26 juli 2004 Waar hebben we dat meer gehoord? (@Puur: jammer dat het met de JK Amp niet gelukt is, al vind ik zelfs 500 euro nog een koopje - a.s. zaterdag moeten we maar eens gaan horen hoe de JK elektronica op de PP King uitpakt) Door schade en schande word men wijs... En dat zal zaterdag ook wel weer opgaan. Voor de lezer die van het bovenstaande niets begrijpt: zaterdag komen Zee, Conqubite en Picoso bij mij luisteren. Aanleiding is een vergelijk tussen Zee's gemodificeerde XA50ES en mijn ongemodificeerde. Conqubite en Picoso nemen ook diverse elektronica mee. Wat betreft de JK amp, ik had voor een leuke prijs een Active 3 gekocht totdat de verkoper er achter kwam dat ze hem te goedkoop weg zou doen. Ik was wel benieuwd hoe deze versterker het tegenover de Sonneteer zou doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 26 juli 2004 Report Share Posted 26 juli 2004 Puur, Moet ik zaterdag nog interlinks meenemen of heb jij nog een paar liggen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 30 juli 2004 Report Share Posted 30 juli 2004 Houd wel in het achterhoofd dat Rinsma de Sonneteers gemodificeerd heeft "naar de Penaudio's toe." Wat ik begrepen heb, is het merendeel van de modificaties hierop getest. Gerald Gisteren even bij Rinsma geweest en er stond een gemodificeerde Campion aangesloten op een paar Royd Squires (m'n eigen luidsprekers). Dat "naar de Penaudio's toe" is overdreven. Ook op Squires klinkt het beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 30 juli 2004 Author Report Share Posted 30 juli 2004 Heb je in de achterste kamer de gemodificeerde Alabaster nog icm met de Pen's gehoord? In mijn oren waanzinnig! Ook op een PP luidspreker maakt de gemodificeerde versie van de Alabaster zeker een behoorlijk verschil. Rinsma tuned wel alles met vinyl, want volgens hem is LP formaat superieur aan de CD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 2 augustus 2004 Report Share Posted 2 augustus 2004 Wat er in die achterste ruimte staat is fantastisch. Een genot voor het oor. Heb jij het gehoord met de Rinsma draaitafel? Toen ik er donderdag was hadden we ook nog even een gemodificeerde Alabaster aangesloten. Na een tijdje vroeg Rinsma wat ik er van vond. Ik zeg dat de Alabaster veel overtuigender is, veel directer. "Oh, daar weet ik wel wat op", zegt Rinsma. Hij loopt naar de Campion, knipt de pootjes van 2 elco's door en sluit die Campion weer aan. Na een tijdje merk ik op dat het wat overtuigender is, maar dat het wel wat scherper is geworden. Rinsma verdwijnt en komt even later terug met soldeerapparaat en een paar andere condensatoren. Na zo'n 20 seconden ontploften de nieuwe condensatoren. De Campion wordt uitgezet, Rinsma bekijkt de schade, kijkt me aan en zegt: "Toch klonk het best wel aardig". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 2 augustus 2004 Report Share Posted 2 augustus 2004 De Campion wordt uitgezet, Rinsma bekijkt de schade, kijkt me aan en zegt: "Toch klonk het best wel aardig". Dit is echte humor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 2 augustus 2004 Report Share Posted 2 augustus 2004 Toen ik er donderdag was hadden we ook nog even een gemodificeerde Alabaster aangesloten. Na een tijdje vroeg Rinsma wat ik er van vond. Ik zeg dat de Alabaster veel overtuigender is, veel directer. Heb je het nu over het verschil tussen gemodificeerde Campion en Alabaster of tussen gemodificeerde Alabaster en gewone Campion?? Het is me niet helemaal duidelijk. Is jouw Campion ook gemodificeerd?? Je bent trouwens wel echt kind aan huis h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts