cgm Posted 26 juni 2004 Report Share Posted 26 juni 2004 Het is zover. Eindelijk gaan mijn Ultimo's afgewerkt worden. Ze staan nu een jaar in de kamer, dus het mdf is nu wel geacclimatiseerd. Vandaag ben ik nepleer wezen halen. Dit zag er net zo mooi uit als echt leer, maar veel goedkoper en constanter van kleur en samenstelling. Het zat op de rol, 1.40 meter breed. Zijn er nog aanwezigen die tips voor me hebben? Zelf dacht ik een spuitbus bisontix op mdf en kunstleer, en er dan met een brede lat of zo opdrukken cq. vegen. De gaten van de units uitsnijden met een dun hobbymes. Eventuele bobbes verwijderen met een sneetje, lijm eruit drukken. Iemand nog tips, dingen waar ik rekening mee moet houden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 26 juni 2004 Report Share Posted 26 juni 2004 Kun je het kunstleer niet tussen de units on de kast klemmen? dat is veel fraaier dan dat je een snijrand ziet. De vertikale naad kun je het best aan de achterkant laten vallen, laat ter plaatse van de naad de lijm even weg, snij het leer op maat door de lagen over elkaar te leggen en in een keer met een scherp mes langs een (stalen) lineaal door te snijden. Smeer dan de overgebleven strook in met lijm en druk na het drogen van de lijm de boel vast. Je hebt ook rubberen aandrukwieltjes waarmee je naden kan vastrollen, is dat een optie om het kunstleer te bevestigen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 juni 2004 Author Report Share Posted 27 juni 2004 Dat vastklemmen tussen unit en kast wordt mijn eerste optie, hangt van de ruimte af of het lukt. De lap is groot genoeg om in Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 misschien proberen met een deegroller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 juni 2004 Author Report Share Posted 27 juni 2004 misschien proberen met een deegroller. geen gek idee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 juni 2004 Report Share Posted 27 juni 2004 misschien proberen met een deegroller. Weet niet of Cock dan voldoende gewicht in de schaal kan leggen Mooiste hiervoor zijn die kleine rubber rollers die gebruikt worden voor het in-inkten van linosneden. Ga eens bij Harolds op de Blaak in Rotterdam kijken voor zo'n rollertje Cock. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 juni 2004 Author Report Share Posted 27 juni 2004 Weet niet of Cock dan voldoende gewicht in de schaal kan leggen Mooiste hiervoor zijn die kleine rubber rollers die gebruikt worden voor het in-inkten van linosneden. Ga eens bij Harolds op de Blaak in Rotterdam kijken voor zijn rollertje Cock. Hoe weet jij dat ik van 100 naar 80 kilo ben gegaan het afgelopen jaar? Maar daar ben ik wel eens geweest, Peter, weet welke winkel je bedoelt. Maar die deegroller heb ik al. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Romijn Posted 29 juni 2004 Report Share Posted 29 juni 2004 Is het al wat geworden????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 29 juni 2004 Report Share Posted 29 juni 2004 Is het al wat geworden????? Ook deze Michel vraagt zich dit af? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 29 juni 2004 Author Report Share Posted 29 juni 2004 Ik heb nog geen tijd gehad, zelfs nog geen lijm in huis. Zodra het af is knal ik de foto's op het forum, reken maar! (hoewel, als het tegenvalt..) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 6 juli 2004 Author Report Share Posted 6 juli 2004 Bij deze het resultaat van mijn noeste arbeid: Ik ben tevreden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 6 juli 2004 Report Share Posted 6 juli 2004 Ik ben tevreden. Kan ik me voorstellen, Cock. Ziet er gaaf uit. Viel het nog mee of was het bloed, zweet en tranen/werk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 6 juli 2004 Author Report Share Posted 6 juli 2004 Het was in een middag gepiept. Het is verlijmd met bisontix, dat mdf zuigt wel ontzettend. Verder was het wel te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 juli 2004 Report Share Posted 6 juli 2004 Je hebt in ieder geval een zeer unieke speaker staan Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 6 juli 2004 Author Report Share Posted 6 juli 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 juli 2004 Report Share Posted 6 juli 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 6 juli 2004 Author Report Share Posted 6 juli 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 6 juli 2004 Report Share Posted 6 juli 2004 Ziet er apart maar wel goed uit. Ik had eigenlijk nooit eerder aan een leerafwerking gedacht. Ik probeer op de foto Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 6 juli 2004 Author Report Share Posted 6 juli 2004 Ik probeer op de foto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 juli 2004 Report Share Posted 6 juli 2004 Ziet er strak uit, Cock. De kleur zou niet mijn keuze geweest zijn, maar het ziet er wel netjes uit. Ook ik zat ff te kijken hoe je die bovenkant nou zonder naden hebt gekregen. Mooi gedaan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 6 juli 2004 Author Report Share Posted 6 juli 2004 Ziet er strak uit, Cock. De kleur zou niet mijn keuze geweest zijn, maar het ziet er wel netjes uit. Ook ik zat ff te kijken hoe je die bovenkant nou zonder naden hebt gekregen. Mooi gedaan... Dank Henrie. Die kleur is de keus van mijn vrouw, maar als je het ziet naast het bankstel, dan begrijp je die keus. De huidige achtergrond van zwarte kast gaat ook nog verdwijnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 juli 2004 Report Share Posted 6 juli 2004 Ziet er strak uit, Cock. De kleur zou niet mijn keuze geweest zijn, maar het ziet er wel netjes uit. Ook ik zat ff te kijken hoe je die bovenkant nou zonder naden hebt gekregen. Mooi gedaan... Dank Henrie. Die kleur is de keus van mijn vrouw, maar als je het ziet naast het bankstel, dan begrijp je die keus. De huidige achtergrond van zwarte kast gaat ook nog verdwijnen. Dan had ik waarschijnlijk ook een andere kleur bankstel gekozen Maar wel begrijpelijk natuurlijk dat je de kleur van de speakers bij het interieur passend maakt. Want als je het toch zelf doet, kun je kiezen niet waar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 6 juli 2004 Author Report Share Posted 6 juli 2004 Dan had ik waarschijnlijk ook een andere kleur bankstel gekozen Maar wel begrijpelijk natuurlijk dat je de kleur van de speakers bij het interieur passend maakt. Want als je het toch zelf doet, kun je kiezen niet waar? Bedenk wel dat de foto's, net als een audio-set, maar een slap aftreksel zijn van de werkelijkheid. Maar smaken verschillen, geen probleem toch? En inderdaad, het mooie van zelfbouw is de totale vrijheid in afwerking. Ik heb het afgelopen jaar veel onderzocht, niet zozeer de kleur als wel materialen die je kunt gebruiken. Er is z Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 6 juli 2004 Author Report Share Posted 6 juli 2004 Toen ik dat neppa kocht zei de verkoper me dat hij regelmatig klanten had die zoiets kochten voor speakers. Dat verbaasde me, omdat ik zo'n afwerking nooit zie. Het bleek dat het hier niet om speakers ging voor huiskamergebruik, maar voor optredens e.d. Mensen gooien schuimrubber o.i.d. om de speaker ter bescherming en werken dat dan af met kunstleer. Misschien een idee voor spullen die vaak meegaan naar sessies? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 6 juli 2004 Report Share Posted 6 juli 2004 Bij deze het resultaat van mijn noeste arbeid: Ik ben tevreden. *** man..puik werk! ziet eruit alsof het rechtstreeks uit de winkel komt...mooi afgewerkt Nu nog die NAD set in het leer zetten...gnegne.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts