Alco Posted 30 juni 2004 Report Share Posted 30 juni 2004 Howdy y'all, Ik kwam zojuist bij toeval via,via op deze site terecht De Martin Logan owners club Een interessante site voor die liefhebbers van (ML) ESL's en ook heeft deze site een grote foto-gallery met 'system-pics' Dus, leek me wel 'n leuke tip. That's all folks..... Groetenm Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 30 juni 2004 Report Share Posted 30 juni 2004 Leuke site, veel informatie. Ik wist niet dat ESL's en buizen goed samen konden maar ik zie er daar enkelen staan ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 1 juli 2004 Report Share Posted 1 juli 2004 W Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 2 juli 2004 Report Share Posted 2 juli 2004 Zijn er hear ML gebruikers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 2 juli 2004 Report Share Posted 2 juli 2004 Ik weet wel hoe ML klinkt, de naam is te danken aan de fullrange modellen zonder soepwoefer erin, de soepwoefers sluiten niet goed aan bij de rest en bovendien zijn de soepkasten gebouwd als .... soepkasten Multifoon heeft regelmatig (nieuwe) modellen staan, ik vind eigenlijk alleen de CLS1 mooi, al gaat ie niet echt laag De kleinere surround modellen zijn misschien weer wel interessant i.c.m. een goede sub, maar 'mijn' merk is het niet (meer) .... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 2 juli 2004 Report Share Posted 2 juli 2004 Is de sound van de ML dan te vergelijken met de Infinity's? (behalve dan het laag dan...) Het lijkt mij dat de Infinity's veel dynamischer zijn. Of is dat een verkeerde aanname? Ik vind ze wel mooi. Erg mooi zelfs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 2 juli 2004 Report Share Posted 2 juli 2004 Je vond de CLS II tog leuk Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 2 juli 2004 Report Share Posted 2 juli 2004 De CLS1 (2) lijkt totaal niet op een Infinity speaker met Emit en Emim, zoals de R90 of de Omega. Verschil zit inderdaad in de dynamiek en de CLS1 geeft erg laidback weer, wat opzich mooi kan zijn. Ook verschillend is de hotspot, bij Infinity is de spreiding breed en kun je van alle kanten nog 3D waarnemen, bij ML is de hotspot smaller. Plaatsen is vrij kritisch bij de CLS1, omdat het een echte dipool is. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 2 juli 2004 Report Share Posted 2 juli 2004 Het schijnt dat dit met de nieuwere modellen, zoals de Aeon en de Aerius minder kritisch is. Zijn ook makkelijker aan te sturen dan de 'oude' modellen zoals de Monolith en de CLS serie. Deze hebben een impedantiedipje van 1.2 Ohm bij 20kHz. Daar zie je ook steevast 'hutkoffers' van versterkers staan om ze fatsoenlijk aan te sturen. Zo wordt 't een hele dure hobby... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 2 juli 2004 Report Share Posted 2 juli 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 2 juli 2004 Report Share Posted 2 juli 2004 koop jij nog eens wat anders andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 juli 2004 Report Share Posted 2 juli 2004 Leuke site al vind ik vele kamers echt kitcherig. Wat me opvalt is dat die ML dicht bij de achterwand staan. Plaatje 35 vind ik misschien de leukste door het gebruik van die diffusers. Niet in NL te krijgen want ik had ze graag uitgeprobeerd. Iemand ervaring? Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 2 juli 2004 Report Share Posted 2 juli 2004 Leuke site al vind ik vele kamers echt kitcherig. Wat me opvalt is dat die ML dicht bij de achterwand staan. Plaatje 35 vind ik misschien de leukste door het gebruik van die diffusers. Niet in NL te krijgen want ik had ze graag uitgeprobeerd. Iemand ervaring? Carl Tja. Amerikaans h Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 2 juli 2004 Report Share Posted 2 juli 2004 Zijn er hear ML gebruikers? Jawel Een set Acent i -s van 2003. Helemaal top !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 3 juli 2004 Report Share Posted 3 juli 2004 Zijn er hear ML gebruikers? Jawel Een set Acent i -s van 2003. Helemaal top !! Heee geweldig. Ik zou ze graag een keer willen beluisteren. Stuur me maar een PBtje. Bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts