Jump to content

Xindak.....????

WanFie
 Share

Recommended Posts

Kennelijk is het een Chinees die zich verveelde, en maar Electronica is gaan maken.

Zo zijn tenslotte alle bedrijven begonnen.

Maar...??? wat bakken ze ervan... Heeft iemand ervaring met dit merk...??

Ik bedoel dan vooral de SACD speler en DAC's

:confused:

Niemand verder bekend met dit merk ????

Ik kan zo'n SACD speler n.l. een week op proef krijgen.

De verkoper gaat er dan natuurlijk wel vanuit dat ik hem koop.

Dat is natuurlijk ook mijn insteek, maar om nou iets in huis te halen waar ik alleen een recentie van heb gelezen is toch wel erg kort door de bocht.

:)

Guest Kraus vonBentinck

Wat is dan de betekenis van op proef?????????????????

Vrijblijvend op proef is vanzelfsprekend

Tja, maar om twee keer op en neer naar Zoetermeer te rijden, en dan tot de conclusie komen dat het mij niet aan spreekt, is ook al zowat.

Verder zijn de enige test die ik ervan kan vinden op de site van de verkoper. Die zijn uiteraard positief...

Guest Kraus vonBentinck

Tja, maar om twee keer op en neer naar Zoetermeer te rijden, en dan tot de conclusie komen dat het mij niet aan spreekt, is ook al zowat.

Verder zijn de enige test die ik ervan kan vinden op de site van de verkoper. Die zijn uiteraard positief...

Tsja daar kan ik inkomen, maar het zou een wat abrupt einde zijn aan een zo zorgvuldig ingezette zoektocht. Volgens mij ben je veel te ervaren in de audiowereld om te gokken op een toevalstreffer.

Zo kom je er nooit achter. Je moet er wel zelf wat moeite voor willen doen.

;)

Ja, als je dan toch wilt gokken, bestel dan rechtstreeks in China en bestel voor mij gelijk dat rek mee.. ;)

Beste Hans,

Ik krijg waarschijnlijk die SACD-speler binnenkort ook een tijdje te logeren, ben zeer benieuwd. Houdt er overigens rekening mee dat de speler bij bovenstaande link niet gemodificeerd is.

Enno :)

PS als je hem op gaat halen in Zoetermeer doe Rients dan de groeten van me.

Hans, wat is de reden dat je interesse hebt in een SACD speler die je nog nooit gehoord hebt en waarvan je geen (behalve op de site van de verkoper) resensies gezien hebt?

Wat ik zelf meestal doe als iets nieuws wil aanschaffen is:

- eerst een onderzoek op internet naar prijzen en resensies en zo lijst met kandidaten maken.

- topicje op internet zetten en eventueel nieuwe tips aan de lijst toevoegen

- vaste en vertrouwde dealers bellen en hun tips toevoegen

- voorselectie maken van de meest interessante apparaten (maximaal 5 overhouden)

- kijken welke dealers 1 (of liefst meerdere) van die merken voeren

- alle kandidaten BIJ DE DEALER gaan beluisteren

- beste twee (of drie) kandidaten in huis halen voor een luistertest, waarbij de betreffende dealers op de hoogte zijn van het feit dat er ook concurenten beluisterd worden (dit kan ook nog wel eens schelen in prijs)

- kiezen en .... :blink: afrekenen :(

Hans, wat is de reden dat je interesse hebt in een SACD speler die je nog nooit gehoord hebt en waarvan je geen (behalve op de site van de verkoper) resensies gezien hebt?

Wat ik zelf meestal doe als iets nieuws wil aanschaffen is:

- eerst een onderzoek op internet naar prijzen en resensies en zo lijst met kandidaten maken.

- topicje op internet zetten en eventueel nieuwe tips aan de lijst toevoegen

- vaste en vertrouwde dealers bellen en hun tips toevoegen

- voorselectie maken van de meest interessante apparaten (maximaal 5 overhouden)

- kijken welke dealers 1 (of liefst meerdere) van die merken voeren

- alle kandidaten BIJ DE DEALER gaan beluisteren

- beste twee (of drie) kandidaten in huis halen voor een luistertest, waarbij de betreffende dealers op de hoogte zijn van het feit dat er ook concurenten beluisterd worden (dit kan ook nog wel eens schelen in prijs)

- kiezen en .... :blink: afrekenen :(

Als iedereen dit gedaan zou hebben zouden we nu nog allemaal een Philips radio hebben.... :rolleyes:

Het bedoelde apparaat wordt voor relatief weinig geld aangeboden. Bovendien ziet het er verschrikkelijk high end uit. In ieder geval technisch.

Ik geloof n.l. niet zo dat alleen de gerenomeerde merken kwaliteitsspul kunnen maken. Integendeel, meestal is er een soort golfbeweging in de kwaliteit.

Maar om je gerust te stellen, ik heb ook interesse in een Philips SACD 1000 (ken ik), een Northstar DAC (ken ik) of een Sony ES speler (ken ik er enkele van).

Bovendien wordt er nog ergens een Xindak DAC aangeboden. Dat is mischien ook nog een alternatief.

Ik ben dus duidelijk aan jouw puntje twee toe.

Verder wil ik voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, en dat lukt alleen met tweedehands, of Chinees spul.

Ik kan met nog herrineren dat de eerste Marantzen (toen in de USA ontwikkeld en in Japan gemaakt) door de Europese fabrikanten en pers finaal de grond in werden geschreven.

Eenzelfde fenomeen heeft zich met Japanse en later de Koreaanse auto's voorgedaan.

Onbekend maakt kennelijk onbemind.

Of op z'n Brabants:

W

Guest C J

Yes. ;):blink:

Kennelijk zijn er errug weinig Hearers die dit merk kennen.....

:rolleyes:

Hoi Hans,

Ik heb die speler alleen gezien. Hij stond bij Acoustic Dimension als protomodel op de stand tijdens de afgelopen Doelen Hifi show. Althans, in Hotel Engels als ik me niet vergis. Op dat moment was de speler nog in een vergevorderd stadium van de ontwikkelingsfase. Ik denk dat het daarom lastig zal zijn een duidelijke mening van deze speler te vinden.

Hij zag er in mijn ogen toch goed uit, ook van binnen. Helaas heb ik geen objectieve mening over deze speler daar het een verbouwde ZoNie is, en jullie weten wat ik daarvan vind.

Mocht je de speler rechtstreeks van Acoustic Dimension kunnen lenen, denk ik dat je zeker niet van te voren moet beslissen of je de speler wil hebben. Die meneer is normaliter alleszins redelijk en zeker een liefhebber. Hij vind het prachtig met die spullen bezig te zijn, hoewel hij thuis niet zoveel aandacht aan muziekreproductie besteedt. Hij speelt thuis immers met een HTeK-midisetje.

Stond ie daar.... ik heb hem helemaal niet gezien.... wat stond er zoal nog meer in die kamer...???

:confused:

Ik heb nog eens rondgekeken, en de meeste testers rond de wereld zijn toch bovenmaats enthousiast.

Bovendien is de prijs waarvoor hij hier wordt aangeboden het laagst van wat ik zoal vind.

Wat daar nog meer stond??? Ja, dat moet je mij vragen :( . Ik had in die ruimte alleen oog voor de stappenschakelaar die daar lag :D. Als ik het goed heb stond ie in de eerste kamer links als je de gang in liep.

BTW, ik zei ook dat ik geen objectieve mening heb. Ik weet dat ik zwaar bevooroordeeld ben tov ZoNie. Ik ben blij dat het laatste ZoNie prul binnenkort het huis verlaat. Dat de Xindak iets anders is weet ik ook, maar dat er zoveel ZoNie in zit staat mij tegen.

Wat ik me van de Xindac kan herinneren was dat de voeding was aangepast (mumetalen cover over trafo, andere trafo) en dat de analoge trap met buisjes was uitgevoerd. Op zich geeft dit toch reden tot een nadere inspectie.

P.S.: Zo'n mumetalen cover zegt op zich ook niet zoveel. Kijk maar eens naar de Cambridge D500 cd-speler. Als je die openschroeft kom je ook een ZoNie tegen en de standaard trafo is daar schijnbaar ook vervangen door een nieuwe trafo met koekblik overheen. Totdat je het koekblik verwijdert, dan zie je ineens weer diezelfde originele blikpakkettrafo :blink::huh::angry: . Nu heb ik dat natuurlijk ook aan die meneer van Acoustic Dimension gevraagd, of bij de Xindac ook deze truuk was toegepast. Hij verzekerde me dat dit zeker niet het geval was. We zullen er maar vanuitgaan dat hij gelijk heeft.

Beste,

Tja ik ben wel zo'n impuslief persoon die zo het risico zou nemen. Maarja wie ben ik.. :D Overigens Is Rients van Acoustic Dimension's een zeer correct persoon, die hart heeft voor zijn producten en integer is. Bovendien is zijn service top!

Koop dat ding gewoon Hans. Mocht ie niet bevallen kom je er echt wel weer vanaf.

Groeten,

Bas

Beste,

Tja ik ben wel zo'n impuslief persoon die zo het risico zou nemen. Maarja wie ben ik.. :D Overigens Is Rients van Acoustic Dimension's een zeer correct persoon, die hart heeft voor zijn producten en integer is. Bovendien is zijn service top!

Koop dat ding gewoon Hans. Mocht ie niet bevallen kom je er echt wel weer vanaf.

Groeten,

Bas

Vandaag nog even de NorthStar dac proberen.

Daarna valt de keuze.

BTW hoe bevalt jouw CDP XA7ES Bas.....??

Beste,

Groeten,

Bas

Vandaag nog even de NorthStar dac proberen.

Daarna valt de keuze.

BTW hoe bevalt jouw CDP XA7ES Bas.....??

Beste Hans,

Ik vind de CDP XA7ES tot op vandaag de dag nog steeds een van de moosite spelers. Zoiezo de mooist gebouwde. Echter wel na mod uiteraad. De mijne is intens gemodificeerd. Maar zelfs standaard vind ik hem nog steds mooier dan het merendeel van de spelers.

Er zijn tal van spelers die gedetaileerder, sneller dynamsicher etc. zijn. Maar de CDP-XA7ES heeft de gave om elk instrument zo rustig en antuurgetrouw weer te geven. Een zo'n gaaf en diep klankbeeld neer te zetten. Het laag is zoiezo onovertroffen. Ik ben nog geen enkele speler tegen gekomen die ook maar in de buurt komt qua laag drive en kick, met daarbij dezelfde chiqueheid in het laag.

De CDP-XA7ES doe ik nooit meer weg! Het arrgument dat de techniek verouderd is is gewoon onzin. De (current pulse) DAC's zijn utistekend van de 7ES. Neem bijv. de Marantz SA-1 state of the art SACD speler. Die gebruikt ook nog DAC's van 10 jaar terug (TDA1447 DAC7). Niemand die je erover hoort dat ei verouderd klinkt.

Groeten,

Bas

TDA1547 :D;)

BTW, de ZoNie's van VOOR 1996 blijven gewoon prima spelers, met een juist concept. Die oudjes doe het echt prima en de degelijkheid straalt er echt vanaf. Ik heb enkel moeite met de prullen die ze vanaf 1996 op de markt hebben gezet. Daar zit nl een Microshit filosofie achter (nl iedereen aan de ZoNie en binden) en dat strookt absoluut niet met mijn gedachtengang.

De XA7ES is werkelijk een juweeltje en ook zonder mod een goeie speler.

BTW, de ZoNie's van VOOR 1996 blijven gewoon prima spelers, met een juist concept. Die oudjes doe het echt prima en de degelijkheid straalt er echt vanaf.

Ik heb er nu eentje van 1998 staan, de degelijkheid straalt ook hier vanaf...

Een heel andere speler trouwens dan de bij Hans zeer bekende HK HD760. Ik ben er nog steeds niet over uit wat ik er nou mee moet. Over een paar weekjes komt Zee met zijn gemodificeerde model hier luisteren. Ik ben benieuwd.

Wat je gewoon hoort is dat het loopwerk erg goed is (of zal dit iets psychisch zijn?) wat alles klinkt al wel heel robuust maar nauwkeurig, alleen een beetje minder vloeiend dan bij de HD760

BTW, de ZoNie's van VOOR 1996 blijven gewoon prima spelers, met een juist concept. Die oudjes doe het echt prima en de degelijkheid straalt er echt vanaf. Ik heb enkel moeite met de prullen die ze vanaf 1996 op de markt hebben gezet. Daar zit nl een Microshit filosofie achter (nl iedereen aan de ZoNie en binden) en dat strookt absoluut niet met mijn gedachtengang.

De XA7ES is werkelijk een juweeltje en ook zonder mod een goeie speler.

Beste Sodejuu,

Ja bedoelde de TDA 1547. Eigenlijk zijn deze dac's met de bitstream techniek de voorlopwers van het DSD gebeuren. Vandaar ook dat ze in de SA-1 in die configuratie met DSD stream overweg kunnen. Maar ik dwaal af. :)

Ik ben het wel met je eens betreft Sony. Tot zo,n 1996 hebben ze waanzinnige spelers gemaakt. Vanaf de 777ES tot aan de laatste XA50. Helemaal niet om op te scheppen over Sony, maar zoals de CDP XA7ES hoort eigenlijk een speler gebouwd te zijn qua kast, voeding etc.

Groeten,

Bas