Jake Posted 1 juli 2004 Report Share Posted 1 juli 2004 Al een ruime tijd speel ik met een interlink van Cogan Hall de intermezzo reference een tijdje terug liet ik jullie nogweten dat dit een van mijn mooiste update's in mijn installatie was. Na deze kabel ruim 11 jaar gebruikt te hebben ben ik eens op zoek gegaan naar een waardige opvolger, dit is de ARRAY OPAL interlink geworden, voor gegevens omtrent deze kabel zie de website van ARRAY. Voor de recensie heb ik geluisterd naar de volgende muziek 1. Three Concertos for a new century Royal Concertgebouw Orchestra 2. Herdenkings cantate, Waternoodsramp 1953. De eerste cd betreft live opname's van drie concertos voor respectievelijk hoorn, clarinet en flugelhorn. Ik heb metname geluisterd naar het clarinet en flugelhorn concert. Het tweede deel van het clarinet concert is een beweeglijke dialoog tussen de klarinet en het slagwerk en de hout- en koperblazers. In het flugelhorn concert klinkt een wijdt uitgesprijde lage tot zeer lage klank door alle orkest groepen met dynamisch slagwerk en een prachtige flugelhorn klank van Peter Masseurs. Dit werk is echt spannend en boeiend. De cd is opname is echt fantastisch dit is een fraai Nederlands product zowel de uitvoerende als het opname team van NorthWest Classics hebben hier een topprestatie geleverd. Als je van gematigd moderne klassieke muziek houd is dit zeker een aanrader. De tweede cd is een cantate voor koor, orgel slagwerk en sopraan, deze cd heb ik beluisterd omdat deze is opgenomen in een kerk waarvan ik de acoustische klank en de orgelklank goed ken. Ook deze cd is heel fraai opgenomen, een transparante dynamische levendige klank die ook heel zuiver blijft van laag tot hoog. Bij dit soort cd's (koormuziek van amateur koren) laat dat nog wel eens te wensen over. Als eerste heb ik geluisterd met mijn oude interlink tussen de DAC en versterker, dit klonk vertrouwd mooi ruimtelijk goede plaatsing van instrumenten, dynamisch en levendig. Ook de klank van de clarinet was heel fraai, wel iets aan de warme kant. Het spannende flugelhorn concert werd mooi neergezet in de kamer, donker en warm.De acoustiek en orgelklank waren heel herkenbaar het koor mooi realistisch geplaatst in de breedte en diepte. De trom slagen bij ket koor waren diep en donker, de lage tonen van dit instrument liepen wel wat vast (kleuring) en de plaatsing van de trom was niet precies aan te wijzen. Vervolgens met de ARRAY OPAL Het eerste wat opviel was voor dat de muziek begon wat is deze kabel stil je hoort veel meer zwart zoals ze dat wel eens noemen een hele stille achter grond waaruit de muziek gaat opklinken ik noem het maar een hoge signaal ruisafstand. Het tweede is dat de acoustiek schoner en groter in de kamer wordt geprojecteerd net voor dat de musici inzetten, weer die signaal ruisverhouding denk ik. En dan de muziek als het een beeldscherm zou zijn zo je kunnen zeggen je hebt de resolutie verhoogd alles klinkt puurder schoner als of er een fijne waas van het geluid is verwijderd, het slagwerk klinkt mooi twinkelend en precieser. Het aanzetten en uitklinken van noten is heel precies te volgen, de clarinet en flugelhorn klinken schoner precieser minder warm maar ook levendiger. De energie en dynamiek zowel micro als macro zijn toegenomen de plaatsing van instrumenten met name achter in het orkest (slagwerk en koper) zijn nog precieser aan te wijzen. De spanning in het flugelhorn concert grijpt je, houdt je aandacht vast, echt fraai........ De klank van het orgel is nog transparanter en herkenbaarder geworden, het koor klinkt levendiger en vooral schoner en precieser (plaatsing). De lage trom loopt nu niet meer vast de kleuring is verdwenen het klinkt heel diep maar gecontroleerd met een meer karakterestieke klank de plaatsing is nu wel aan te wijzen, je hoort nu de plaats van de opbouw van de lage frequentie. Al met al ben ik heel tevreden over de OPAL ook met andere muziek valt op dat alles heel levendig, schoon en precies klinkt ook rytmisch is alles heel goed te volgen. Zelfs bij grote dynamische fortissimo's loopt deze kabel niet dicht (geen verzadiging) waardoor alles een stuk minder precies en transparant zou gaan klinken, dit gebeurde met de Intermezzo soms wel. Met de OPAL heeft ARRAY een hele fraaie kabel op de markt gebracht voor een redelijke prijs vergeleken met de concurentie. Met name het levendige maar ook het schone, preciese en ruimtelijke klankbeeld wat wordt doorgegeven is mij goed bevallen. Vriendelijke groet, Jake Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 juli 2004 Report Share Posted 1 juli 2004 Dank je.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 1 juli 2004 Report Share Posted 1 juli 2004 wat een leuke recensie. de prijs? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 1 juli 2004 Report Share Posted 1 juli 2004 Mooi verslag Jake! Leuk ook dat je wat schrijft over de door jou gebruikte opnames. Ik ken ze helaas niet, maar je beschrijving maakt me wel nieuwsgierig. Heb je nog meer interlinks geprobeerd alvorens je op de Opal uit kwam? Het blijft een kwestie van proberen totdat je (toevallig) de juiste match voor je set te pakken hebt (en dat kan soms zelfs een dropveter zijn). Ik heb toevallig vanavond ook nog even een andere interlink geprobeerd tussen cd en vv, maar dit was geen succes. Snel maar weer terug naar de oude situatie dus! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jake Posted 2 juli 2004 Author Report Share Posted 2 juli 2004 wat een leuke recensie.de prijs? Zie de website van ARRAY Joopus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jake Posted 2 juli 2004 Author Report Share Posted 2 juli 2004 Mooi verslag Jake!Leuk ook dat je wat schrijft over de door jou gebruikte opnames. Ik ken ze helaas niet, maar je beschrijving maakt me wel nieuwsgierig. Heb je nog meer interlinks geprobeerd alvorens je op de Opal uit kwam? Het blijft een kwestie van proberen totdat je (toevallig) de juiste match voor je set te pakken hebt (en dat kan soms zelfs een dropveter zijn). Ik heb toevallig vanavond ook nog even een andere interlink geprobeerd tussen cd en vv, maar dit was geen succes. Snel maar weer terug naar de oude situatie dus! Beste Zee, Bij de aanschaf van de OPAL heb ik geen andere interlinks betrokken in het luistervergelijk, dan mijn eigen Intermezzo en zowaar een dropveter van de witgoed handel. De verschillen met de dropveter van de witgoed handel waren dat de dropveter veel minder levendig, puur, dynamisch en ruimtelijk klinkt echt een groot verschil op mijn installatie. Ik was wel van plan om andere interlinks te beluisteren maar daar kwam even niets van. In het verleden heb ik overigen in de aanloop naar mijn vorige referentie interlink (de Intermezzo) aardig wat interlinks gebruikt en beluisterd. Het begon gewoon met dropveters, toen mijn apparatuur steeds beter werdt ging ik ook betere kabels uitproberen en gebruiken even een opsomming Monitor Audio, vd Hul 102mk-2, vd Hul Magnum, Audio Quist, vd Hul The First, Monster, MIT, StraigtWire Maestro......... en toen de Cogan Hall Intermezzo Reference Laatst genoemde interlink heeft heel lang dienst gedaan en voorlopig gebruik ik hem nog even voor andere aansluiting. Groeten, Jake Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 3 juli 2004 Report Share Posted 3 juli 2004 275 euro een halve meter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 3 juli 2004 Report Share Posted 3 juli 2004 275 euro een halve meter. Beste Joopus, Nou gek genoeg bij deze kabel kan ik me dze prijs heel goed inkomen. Als een keer ziet hoe deze kabel gevlochten is, en wat voor werk erin zit. Vergeet neit, De WBT RCA's zijn inkoop al prijzig. DAn heb je de arbeid van deze handgemaakte kabel. Je bent zeker minimaal 3 uur bezig om deze kabels te maken. Dan is 275 euro relatief nog goedkoop. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jake Posted 3 juli 2004 Author Report Share Posted 3 juli 2004 275 euro een halve meter. Beste Joopus, Nou gek genoeg bij deze kabel kan ik me dze prijs heel goed inkomen. Als een keer ziet hoe deze kabel gevlochten is, en wat voor werk erin zit. Vergeet neit, De WBT RCA's zijn inkoop al prijzig. DAn heb je de arbeid van deze handgemaakte kabel. Je bent zeker minimaal 3 uur bezig om deze kabels te maken. Dan is 275 euro relatief nog goedkoop. Groeten, Bas Beste Joopus, Helemaal mee eens, en de prestaties van deze kabel in mijn set zijn dermate goed, dat ik in vergelijk met andere gerenormeerde kabel merken zeker 6 tot 10 maal dit bedrag moet investeren voor vergelijkbaar prestaties. Dus dan vind ik het een redelijke prijs. Groeten, Jake Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 12 juli 2004 Report Share Posted 12 juli 2004 Hoi, Ik heb zowel de GEODE speakerkabels en OPAL interlinks op mijn set (NAD C541i, Unison Research Unico P en Klipsch RF-3) gedurende 2 weken mogen beluisteren. De eerste indrukken waren erg positief. Je ziet en hoort dat er veel aandacht aan de kabels is geschonken. Er ging echt een wereld voor mij open: zoveel detail en ruimtelijkheid heb ik nooit eerder uit mijn set gehoord. Voor mij is dat ook een extra bevestiging dat de Unison Research Unico P een goede versterker is. Naarmate ik meer CD's ging luisteren viel mij op dat de positieve effecten voornamelijk te merken waren bij CD's die wat meer in het audiofiele segment thuishoren (bijv. Sara K of Chris Jones), maar als ik meer standaard opnames beluisterde, dan werd ik teleurgesteld: hoewel het laag strak blijft klinken en de detaillering ook prima is, is het hoog bij veel van deze opnames erg nadrukkelijk aanwezig en scherp waardoor het niet lekker lang luisteren is. Omdat ik dus niet bij elke CD een "wow" gevoel kreeg heb ik ze toen niet aangeschaft. Daar vond ik ik het toch een te grote uitgave voor. Voor alle duidelijkheid, de Array bekabeling is echt wel hele een verbetering (veel verfijnder) tov de Monster die ik toen had, maar mijn probleem van het scherpe hoog was hiermee zeker niet uit de wereld geholpen. Ze zullen menig set naar een hoger plan tillen en hun geld absoluut waard zijn. Zeker als je bedenkt hoeveel uren in het vlechtwerk moet zijn gestoken. Zelf denk dat ik dat deze bekabeling niet de perfecte match was met mijn NAD C541i die soms scherp klinkt(afhankelijk van de kwaliteit van de opname) en de Klipsch speakers (die genadeloos alles laten horen: goed of niet goed). Samenvattend heb ik het idee dat door de Array bekabeling het goede van audiofiele opnames wordt benadrukt, maar dat het scherp die ik bij menig andere opname ervaarde juist ook te worden geaccentueerd. Dit laatste maakte het voor mij niet prettig om lang naar zulke opnames te luisteren. Ik heb vervolgens nog wat email contact gehad met iemand van Array en hij was blij te horen dat ik de audiofiele prestaties van de Array bekabeling had herkend. Volgens hem zit het probleem van het scherpe hoog hem in de CD-speler en waarschijnlijk veroorzaakt door een slecht oversampling/antialiasing filter in de DAC van de CD speler). Uiteindelijk heb ik mijn standaard C541i vervangen door een gemodificeerde C541 die minder scherp klinkt (alles lijkt beter te kloppen) en wellicht dat ik in de toekomst (als de financieen) het toelaten ik deze kabels weer een kans ga geven. Ik denk dat de ARRAY dan nog veel beter uit de verf zal komen dan hij in eerste instantie deed. Groeten, Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 maart 2006 Report Share Posted 29 maart 2006 Hoi, Ik heb zowel de GEODE speakerkabels en OPAL interlinks op mijn set (NAD C541i, Unison Research Unico P en Klipsch RF-3) gedurende 2 weken mogen beluisteren. De eerste indrukken waren erg positief. Je ziet en hoort dat er veel aandacht aan de kabels is geschonken. Er ging echt een wereld voor mij open: zoveel detail en ruimtelijkheid heb ik nooit eerder uit mijn set gehoord. Voor mij is dat ook een extra bevestiging dat de Unison Research Unico P een goede versterker is. Naarmate ik meer CD's ging luisteren viel mij op dat de positieve effecten voornamelijk te merken waren bij CD's die wat meer in het audiofiele segment thuishoren (bijv. Sara K of Chris Jones), maar als ik meer standaard opnames beluisterde, dan werd ik teleurgesteld: hoewel het laag strak blijft klinken en de detaillering ook prima is, is het hoog bij veel van deze opnames erg nadrukkelijk aanwezig en scherp waardoor het niet lekker lang luisteren is. Omdat ik dus niet bij elke CD een "wow" gevoel kreeg heb ik ze toen niet aangeschaft. Daar vond ik ik het toch een te grote uitgave voor. Voor alle duidelijkheid, de Array bekabeling is echt wel hele een verbetering (veel verfijnder) tov de Monster die ik toen had, maar mijn probleem van het scherpe hoog was hiermee zeker niet uit de wereld geholpen. Ze zullen menig set naar een hoger plan tillen en hun geld absoluut waard zijn. Zeker als je bedenkt hoeveel uren in het vlechtwerk moet zijn gestoken. Zelf denk dat ik dat deze bekabeling niet de perfecte match was met mijn NAD C541i die soms scherp klinkt(afhankelijk van de kwaliteit van de opname) en de Klipsch speakers (die genadeloos alles laten horen: goed of niet goed). Samenvattend heb ik het idee dat door de Array bekabeling het goede van audiofiele opnames wordt benadrukt, maar dat het scherp die ik bij menig andere opname ervaarde juist ook te worden geaccentueerd. Dit laatste maakte het voor mij niet prettig om lang naar zulke opnames te luisteren. Ik heb vervolgens nog wat email contact gehad met iemand van Array en hij was blij te horen dat ik de audiofiele prestaties van de Array bekabeling had herkend. Volgens hem zit het probleem van het scherpe hoog hem in de CD-speler en waarschijnlijk veroorzaakt door een slecht oversampling/antialiasing filter in de DAC van de CD speler). Uiteindelijk heb ik mijn standaard C541i vervangen door een gemodificeerde C541 die minder scherp klinkt (alles lijkt beter te kloppen) en wellicht dat ik in de toekomst (als de financieen) het toelaten ik deze kabels weer een kans ga geven. Ik denk dat de ARRAY dan nog veel beter uit de verf zal komen dan hij in eerste instantie deed. Groeten, Gerald Ik kwam dit verhaal tegen en dacht.... Eigenlijk zou Gerald de kabels nog eens moeten beluisteren op z'n huidige set.... Want ik herken het zo overduidelijk. Dat de CD-speler een grote invloed heeft ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 29 maart 2006 Report Share Posted 29 maart 2006 Ik was het al weer vergeten, maar wel weer grappig om terug te lezen. Er is in 2 jaar wel een en ander verbeterd aan m'n set. De mooiste verbetering is mijn draaitafel en ik ben natuurlijk superblij met de Consonance. De Consonance heeft absoluut geen spoortje van scherpte. Kwa speakerbekabeling ben ik nu ook heel tevreden (Kimber 8TC). De interlink aan m'n phono pre is perfect (Kimber KS1030). Ik zoek alleen nog een mooie interlink aan m'n CD speler en heb eigenlijk m'n zinnen gezet op nog een KS1030. In eerste instantie had ik een Kimber PBJ en vervolgens een TPD Ascent aangsloten. Na lang luisteren gaat de TPD Ascent me toch irriteren (klinkt groffer). Inmiddels ben ik weer terug bij de Kimber PBJ. Het blijft toch een super interlink die heel mooi neutraal en open klinkt, maar alleen wat achter blijft in het laag. De KS1030 gaat nog weer een hele grote stap verder dan de PBJ en zorgt voor een stukje fundament en extra ruimtelijkheid. Eerlijk gezegd ben ik wel weer nieuwsgierig naar de OPAL. Ik vond hem 2 jaar geleden heel mooi klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Nou gek genoeg bij deze kabel kan ik me dze prijs heel goed inkomen. Als een keer ziet hoe deze kabel gevlochten is, en wat voor werk erin zit. Vergeet niet, de WBT RCA's zijn inkoop al prijzig. Dan heb je de arbeid van deze handgemaakte kabel. Je bent zeker minimaal 3 uur bezig om deze kabels te maken. Dan is 275 euro relatief nog goedkoop. Bedrijven als kimber en siltech maken misbruik van een combinatie van technische onkunde en een volledig ontbreken van grip over ons eigen perceptie / waarnemingsvermogen door met fantasieverhaaltjes een stuk draad voor 275 euro te verkopen. Ik weet dat men kwaad wordt als ik zeg dat al die visuele franje alleen tussen je oren voor verschillen zorgt en dat een dropveter hetzelfde doet als een siltech, maar juist door dit soort reviews blijft de hetze van oplichterij in stand. Als we nu eens een paar jaar zouden stoppen met al die nietzeggende reviews over 'meer zwart, meer resolutie, meer detail' enz. die nooit objectief worden gestaafd, dan zou een toekomstige generatie muziekliefhebbers van dit bedrog gespaard kunnen blijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Nou gek genoeg bij deze kabel kan ik me dze prijs heel goed inkomen. Als een keer ziet hoe deze kabel gevlochten is, en wat voor werk erin zit. Vergeet niet, de WBT RCA's zijn inkoop al prijzig. Dan heb je de arbeid van deze handgemaakte kabel. Je bent zeker minimaal 3 uur bezig om deze kabels te maken. Dan is 275 euro relatief nog goedkoop. Bedrijven als kimber en siltech maken misbruik van een combinatie van technische onkunde en een volledig ontbreken van grip over ons eigen perceptie / waarnemingsvermogen door met fantasieverhaaltjes een stuk draad voor 275 euro te verkopen. Ik weet dat men kwaad wordt als ik zeg dat al die visuele franje alleen tussen je oren voor verschillen zorgt en dat een dropveter hetzelfde doet als een siltech, maar juist door dit soort reviews blijft de hetze van oplichterij in stand. Als we nu eens een paar jaar zouden stoppen met al die nietzeggende reviews over 'meer zwart, meer resolutie, meer detail' enz. die nooit objectief worden gestaafd, dan zou een toekomstige generatie muziekliefhebbers van dit bedrog gespaard kunnen blijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk&audio Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Als we nu eens een paar jaar zouden stoppen met al die nietzeggende reviews over 'meer zwart, meer resolutie, meer detail' enz. die nooit objectief worden gestaafd, dan zou een toekomstige generatie muziekliefhebbers van dit bedrog gespaard kunnen blijven. Ik dacht altijd nuchter en analytisch te zijn en over een zodanige hoeveelheid boerenverstand te beschikken, dat die dure kabeltjes bij mij geen schijn van kans zouden hebben. Tot mijn lieve zoontje tijdens mijn vakantie de interlink tussen de cd-speler (teac 25) en de versterker heeft voorzien van een Chord Anthem. Na een paar weken mijn muziek gemist te hebben, schoof ik K Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Ik heb in het weekend (als ik uitgerust ben) ook veel meer zin in muziek luisteren dan door de week, 's avonds tussen koffiedrinken en sportjournaal kijken door... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk&audio Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Ik heb in het weekend (als ik uitgerust ben) ook veel meer zin in muziek luisteren dan door de week, 's avonds tussen koffiedrinken en sportjournaal kijken door... Dat heeft inderdaad wel invloed. Maar met de Chord Anthem wordt het allemaal nog veel aangenamer Groet, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Nou gek genoeg bij deze kabel kan ik me dze prijs heel goed inkomen. Als een keer ziet hoe deze kabel gevlochten is, en wat voor werk erin zit. Vergeet niet, de WBT RCA's zijn inkoop al prijzig. Dan heb je de arbeid van deze handgemaakte kabel. Je bent zeker minimaal 3 uur bezig om deze kabels te maken. Dan is 275 euro relatief nog goedkoop. Bedrijven als kimber en siltech maken misbruik van een combinatie van technische onkunde en een volledig ontbreken van grip over ons eigen perceptie / waarnemingsvermogen door met fantasieverhaaltjes een stuk draad voor 275 euro te verkopen. Ik weet dat men kwaad wordt als ik zeg dat al die visuele franje alleen tussen je oren voor verschillen zorgt en dat een dropveter hetzelfde doet als een siltech, maar juist door dit soort reviews blijft de hetze van oplichterij in stand. Als we nu eens een paar jaar zouden stoppen met al die nietzeggende reviews over 'meer zwart, meer resolutie, meer detail' enz. die nooit objectief worden gestaafd, dan zou een toekomstige generatie muziekliefhebbers van dit bedrog gespaard kunnen blijven. Wanneer breng je eens wat nieuws... Dit gezeur hken ik allang. Er zijn denk ik wel 30 topics te vinden met hetzelfde gezeur. Hou toch op man... we weten het langzamerhand nou wel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Er zijn denk ik wel 30 topics te vinden met hetzelfde gezeur. Er zijn wel 100 topics te vinden met 'kabelrecensies'. Kan ik dus nog even lekker doorzeuren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Nou gek genoeg bij deze kabel kan ik me dze prijs heel goed inkomen. Als een keer ziet hoe deze kabel gevlochten is, en wat voor werk erin zit. Vergeet niet, de WBT RCA's zijn inkoop al prijzig. Dan heb je de arbeid van deze handgemaakte kabel. Je bent zeker minimaal 3 uur bezig om deze kabels te maken. Dan is 275 euro relatief nog goedkoop. Bedrijven als kimber en siltech maken misbruik van een combinatie van technische onkunde en een volledig ontbreken van grip over ons eigen perceptie / waarnemingsvermogen door met fantasieverhaaltjes een stuk draad voor 275 euro te verkopen. Ik weet dat men kwaad wordt als ik zeg dat al die visuele franje alleen tussen je oren voor verschillen zorgt en dat een dropveter hetzelfde doet als een siltech, maar juist door dit soort reviews blijft de hetze van oplichterij in stand. Als we nu eens een paar jaar zouden stoppen met al die nietzeggende reviews over 'meer zwart, meer resolutie, meer detail' enz. die nooit objectief worden gestaafd, dan zou een toekomstige generatie muziekliefhebbers van dit bedrog gespaard kunnen blijven. Nee joh, je moet er aan gaan meten. En dat publiceren. Je kunt je wel gaan opwinden, maar dat helpt niet. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Nou gek genoeg bij deze kabel kan ik me dze prijs heel goed inkomen. Als een keer ziet hoe deze kabel gevlochten is, en wat voor werk erin zit. Vergeet niet, de WBT RCA's zijn inkoop al prijzig. Dan heb je de arbeid van deze handgemaakte kabel. Je bent zeker minimaal 3 uur bezig om deze kabels te maken. Dan is 275 euro relatief nog goedkoop. Bedrijven als kimber en siltech maken misbruik van een combinatie van technische onkunde en een volledig ontbreken van grip over ons eigen perceptie / waarnemingsvermogen door met fantasieverhaaltjes een stuk draad voor 275 euro te verkopen. Ik weet dat men kwaad wordt als ik zeg dat al die visuele franje alleen tussen je oren voor verschillen zorgt en dat een dropveter hetzelfde doet als een siltech, maar juist door dit soort reviews blijft de hetze van oplichterij in stand. Als we nu eens een paar jaar zouden stoppen met al die nietzeggende reviews over 'meer zwart, meer resolutie, meer detail' enz. die nooit objectief worden gestaafd, dan zou een toekomstige generatie muziekliefhebbers van dit bedrog gespaard kunnen blijven. Nee joh, je moet er aan gaan meten. En dat publiceren. Je kunt je wel gaan opwinden, maar dat helpt niet. Groet, Jacco Metingen publiceren helpt ook niet. Kabelgelovigen zullen toch geloven dat er 'meer' is dan wat jij hebt gemeten. Of dat jij uberhaupt die verschillen die zij horen niet KUNT meten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Dank je.... Vreemd. Hans die Jake bedankt voor een lovende recensie over Array kabels waarvan ik niet beter weet dan dat ze door de broer van Hans op de markt worden gebracht. Hans, heb jij een belang bij het promoten van Array op dit forum? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Dank je.... Vreemd. Hans die Jake bedankt voor een lovende recensie over Array kabels waarvan ik niet beter weet dan dat ze door de broer van Hans op de markt worden gebracht. Hans, heb jij een belang bij het promoten van Array op dit forum? Hans heeft de Opal geloof ik ontworpen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Dank je.... Vreemd. Hans die Jake bedankt voor een lovende recensie over Array kabels waarvan ik niet beter weet dan dat ze door de broer van Hans op de markt worden gebracht. Hans, heb jij een belang bij het promoten van Array op dit forum? Ik zou ook blij zijn als het mijn broer betrof. Het levert misschien een mooi verjaardagskado op, je weet het niet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 http://www.hear.nl/forums/index.php?showto...indpost&p=79249 De bekabeling bestaat uit heel erg mooi geweven Array luidsprekerkabel en interlinks. Alle Array elektronica is ontworpen en gebouwd door Chris van Liempd, de Array bekabeling is ontworpen en gemaakt door Hans van Liempd. Zo. Dat is duidelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts