Jump to content

RECENSIE ARRAY OPAL

Jake
 Share

Recommended Posts

Nou gek genoeg bij deze kabel kan ik me dze prijs heel goed inkomen. Als een keer ziet hoe deze kabel gevlochten is, en wat voor werk erin zit. Vergeet niet, de WBT RCA's zijn inkoop al prijzig. Dan heb je de arbeid van deze handgemaakte kabel. Je bent zeker minimaal 3 uur bezig om deze kabels te maken. Dan is 275 euro relatief nog goedkoop.

:( Bedrijven als kimber en siltech maken misbruik van een combinatie van technische onkunde en een volledig ontbreken van grip over ons eigen perceptie / waarnemingsvermogen door met fantasieverhaaltjes een stuk draad voor 275 euro te verkopen. :( Ik weet dat men kwaad wordt als ik zeg dat al die visuele franje alleen tussen je oren voor verschillen zorgt en dat een dropveter hetzelfde doet als een siltech, maar juist door dit soort reviews blijft de hetze van oplichterij in stand. Als we nu eens een paar jaar zouden stoppen met al die nietzeggende reviews over 'meer zwart, meer resolutie, meer detail' enz. die nooit objectief worden gestaafd, dan zou een toekomstige generatie muziekliefhebbers van dit bedrog gespaard kunnen blijven. :(

Nee joh, je moet er aan gaan meten. En dat publiceren. Je kunt je wel gaan opwinden, maar dat helpt niet.

Groet,

Jacco

Metingen publiceren helpt ook niet. Kabelgelovigen zullen toch geloven dat er 'meer' is dan wat jij hebt gemeten. Of dat jij uberhaupt die verschillen die zij horen niet KUNT meten... :rolleyes:

Maar dan is het een kwestie van logisch redeneren. Zo in de trand van: Is het elektrisch? Ja 1), dan moet het een stroom zijn. Bij een stroom hoort een kortgesloten circuit. daar hoort impedantie bij en spanningsval. Dan gaat de wet van Ohm op en de wetten van Kirchhoff. Als die sluitend zijn (door meting vastgesteld) en ze worden nog steeds genegeerd of terzijde geschoven, is het duidelijk dat voor die persoon de natuurkunde niet geldt. 1+1 is voor die mensen natuurlijk geen 2.

1), Zo niet, wat is het dan? Optisch, warmteoverdracht, tamtam of wat dan ook.

Groet,

Jacco

http://www.hear.nl/forums/index.php?showto...indpost&p=79249

De bekabeling bestaat uit heel erg mooi geweven Array luidsprekerkabel en interlinks. Alle Array elektronica is ontworpen en gebouwd door Chris van Liempd, de Array bekabeling is ontworpen en gemaakt door Hans van Liempd.

Zo. Dat is duidelijk.

Bijna goed.... De toen gebruikte kabels waren mijn prive kabels. Die heb ik inderdaad zelf gemaakt. De (overigens gelijke) Array kabels maak ik niet. Deze worden bij Array gemaakt.

Ik ben er inderdaad achter gekomen dat deze kabelconstructie HOORBAAR verschillend was met andere. Je kunt dat ontwerpen noemen... ;)

:)

In het geval van Array weet ik zeker dat het niets te maken heeft met oplichterij. Ik vind het in het algemeen niet netjes om daar in beginsel vanuit te gaan. Bovendien stopt het de discussie. Jammer.

Groet,

Jacco

Groet,

Jacco

Tja... dat zou ik ook wel eens willen weten. Dat er klankverschillen zijn, is mij allang duidelijk. Er is alleen geen duidelijke reden waarom dat zo is.

:confused:

Maar waarom doen jullie geen moeite om het op z'n minst eens te beluisteren. Om de zaak (over)duidelijk te maken kunnen we dan alle volgens jullie wetten niet terake doende dingen dan in

http://www.hear.nl/forums/index.php?showto...indpost&p=79249

De bekabeling bestaat uit heel erg mooi geweven Array luidsprekerkabel en interlinks. Alle Array elektronica is ontworpen en gebouwd door Chris van Liempd, de Array bekabeling is ontworpen en gemaakt door Hans van Liempd.

Zo. Dat is duidelijk.

Bijna goed.... De toen gebruikte kabels waren mijn prive kabels. Die heb ik inderdaad zelf gemaakt. De (overigens gelijke) Array kabels maak ik niet. Deze worden bij Array gemaakt.

Ik ben er inderdaad achter gekomen dat deze kabelconstructie HOORBAAR verschillend was met andere. Je kunt dat ontwerpen noemen... ;)

:)

Aha, bedankt. Waarom zou je dat g

Groet,

Jacco

Tja... dat zou ik ook wel eens willen weten. Dat er klankverschillen zijn, is mij allang duidelijk. Er is alleen geen duidelijke reden waarom dat zo is.

Maar waarom doen jullie geen moeite om het op z'n minst eens te beluisteren. Om de zaak (over)duidelijk te maken kunnen we dan alle volgens jullie wetten niet terake doende dingen dan in

Groet,

Jacco

Groet,

Jacco