SpeedyAndr Posted 1 juli 2004 Report Share Posted 1 juli 2004 Tussen alle verhuisdrukte door wil ik even snel mijn indrukken van de netfilters van Pietje Bell geven Pietje Bell was zo aardig om bij mij langs te gaan, zodat ik op mijn gemak zijn netfilters kon uitproberen. Zo'n filter zit in een zwart doosje ter grootte van een netvoedinkje. Allereerst hebben we naar mijn set geluisterd zonder aanpassingen, zodat we beiden een referentiepunt konden vinden. Opvallend was bij Pat Metheny's Secret Story dat het geluid min of meer rond elke speaker hing, maar wel zo dat tussen de speakers een 'gat' leek te zitten, waar de muziek minder duidelijk hoorbaar was. Ik ben hier aan gewend en het stoort me niet echt. Een bas speelt gewoon zeer duidelijk in het midden, maar bijv. de strijkers zitten zo'n beetje in 2 groepen rond elke speaker. Er zijn nog veel meer cd's gedraaid, maar ik bespreek deze wat uitgebreider. Het eerste netfilter werd in het contactblok voor de cdspeler en pre geplaatst, je hoort gelukkig geen plop of andere geluiden bij het plaatsen terwijl de set speelt. Tja, ondanks alle xtc netsnoeren en andere speciale voorzieningen blijkt zo'n filter toch weer wat moois te doen Nadat ik van de eerste schrik was bekomen zette ik op een rijtje wat er veranderd was: 1. Het geluid is egaal verdeeld van links naar rechts, zonder dat je een gat in het midden (tussen de speakers dus) opmerkt. 2. De beeldopbouw wordt nog duidelijker, waarbij het pinpointen makkelijker wordt en de stage dieper. 3. Je krijgt geen 'opgeblazen gevoel' zoals bij een NBS kabel wel eens gebeurt, de stemmen en instrumenten blijven een realistische grootte behouden. 4. De dynamiek blijft op peil, waarbij de dynamiek in de kleine details toeneemt, het geheel wordt 'zwarter' opgeschilderd. 5. Je krijgt juist meer het idee van een totaalbeeld, meer samenhang of homogeniteit zo je wilt. Meer netfilters doen meer van het zelfde, maar de sprong die je bij het eerste netfilter ervaart maak je niet nogmaals. Wel komt er steeds meer rust (of minder storing) in het geluid, met name het filter bij de pc deed zijn werk hoorbaar goed. De volgende test zal in Gouda zijn, want de sleutel is nu in mijn bezit en er staat een berg werk te wachten Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 1 juli 2004 Report Share Posted 1 juli 2004 Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 juli 2004 Author Report Share Posted 1 juli 2004 Gaat zo'n netfilter voor je stekkerblok of filter je eventueel elk apparaat apart?Filterde je ook je eindversterker? Op welke manier zet je anders meer netfilters in? Ik heb hem gewoon op een vrije plek in het verdeelblok geplaatst. Ook bij de wcd van de eindversterkers hoorde ik effekt, evenals bij andere potenti Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 1 juli 2004 Report Share Posted 1 juli 2004 Gaat zo'n netfilter voor je stekkerblok of filter je eventueel elk apparaat apart?Filterde je ook je eindversterker? Op welke manier zet je anders meer netfilters in? Kraus, het is een stekker(blokje) als in mijn avatar. die kun je in je stekkerblok plaatsen,of waar je ook maar denkt storing tegen te willen houden. je maakt zo een eigen schone(re) zone in huis. ik tik nie zo snel hoor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 juli 2004 Author Report Share Posted 1 juli 2004 [EDIT] Plaatjes zijn elders gekaapt, daarom ff verwijderd Hier in het blok bij de pc, er naast staat de wifi-antenne Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 1 juli 2004 Report Share Posted 1 juli 2004 Daaruit maak ik op dat je zo'n parallel netfilter bijv ook kun plaatsen in dezelfde wcd als waarin je bestaande netfilter ook al steekt? Of heeft de combinatie van beide geen/ nadelig effect? Sterker nog je kunt hem zelfs in je filter steken.! De konkurenten bouwen gelijkende filters ook nog in versterkers e.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remuz Posted 3 juli 2004 Report Share Posted 3 juli 2004 Sinds ongeveer 5 weken in het gelukkige bezit van een Pietje Bel filter. Na jarenlang gepruts en geknoei met peperdure kabels(v,d.hul,monster,transparant enz.)die allemaal na lang geconcentreerd luisteren eigenlijk wel een klankverandering teweeg brachten,nu dan een Pietje. De rechtvaardiging van deze aanschaf schuilt in de lage aanschafprijs gecombineerd met de ontegenzeggelijke audiofiele sprong voorwaarts,die dit kleine apparaatje teweeg brengt! In mijn set(AH! Njoe Tjoeb,Cyrus 2+PSX,KRK 6000 nearfield monitoren,allerlei dure interlinkjes)nu meer rust,autoriteit,volledig beeld zonder blind spot en nog een beetje Je ne sais q.......(hoe schrijf je dat?) Inderdaad.........Filters van Pietje Bel,echt wel!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 3 juli 2004 Report Share Posted 3 juli 2004 Beste Pietje Bel, Misscvhien is het een idee om compelte kwaliteits stekkerblokken te bouwen, met apart gefilterde sectie's voor analoog en digitaal etc. Voor digitaal zou je best een uitgebreider RCL netwerkje kunnen bouwen. Voor analoog hou je het bij een parallele C. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 4 juli 2004 Report Share Posted 4 juli 2004 Beste Pietje Bel, Misscvhien is het een idee om compelte kwaliteits stekkerblokken te bouwen, met apart gefilterde sectie's voor analoog en digitaal etc. Voor digitaal zou je best een uitgebreider RCL netwerkje kunnen bouwen. Voor analoog hou je het bij een parallele C. Groeten, Bas Bas, Te uitgebreide RLC werkt dus niet,jammer maar h... Daar bestaan al te veel mislukkingen van,tot aan MIT en Tice hun Uitgebreiden Parrallele netfilters aan toe. En zo simpel als een C is het het nou net niet. Theo aka pietje bell Link to comment Share on other sites More sharing options...
palu Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 Daar word ik altijd zo wantrouwig van, zal wel weer onterecht wezen. Opeens twee nieuwe leden die weg zijn van dat apparaat. Misschien ben ik wel parano Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 Daar word ik altijd zo wantrouwig van, zal wel weer onterecht wezen. Opeens twee nieuwe leden die weg zijn van dat apparaat. Misschien ben ik wel parano Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 Daar word ik altijd zo wantrouwig van, zal wel weer onterecht wezen. Opeens twee nieuwe leden die weg zijn van dat apparaat. Misschien ben ik wel parano Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 Door $##$# als jij,word het nog moeilijker voor mensen om over de schrijf angst heen te stappen. Maar goed dat daar ook een filter op staat.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 9 juli 2004 Author Report Share Posted 9 juli 2004 Sorry CGM, maar reacties als de jouwe verhogen zeker de drempel voor nieuwelingen om hun ervaringen hear te posten. Juist dit soort verhalen maakt een forum de moeite waard! Pietje Bell timmert aan de weg met zijn netfilters en daar zie je nu de resultaten van. Geef anderen de ruimte, dat werkt een stuk makkelijker voor iedereen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit aka John de Quadkoning Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 Op mijn Quad werkt 't not... Rijmt leuk! (kwot.... not...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 Op Quad rijmt altijd wat (kwat ..wat) huh huh Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 je ziet de beweegreden van een ander maar interpreteert dat dubbel: wat men openlijk doet (interpretatie 1) en wat daar de eigenlijke betekenis van is, volgens de waarnemer dan (interpretatie 2).nodus is een knoop(punt), een plaats waar twee lijnen samenkomen; para is tegen zoals in parapluie; twee tegendraadse lijnen dus. Interpreteren is algemeen, niet specifiek voor parano Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalling Weldring Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 Gelukkig heb ik geen persoonlijkheidsstoornis van het paranoide type. Misschien ben ik lichtgelovig, maar ik ben in ieder geval nieuwsgierig. Ik wil dat Pietje Bell netfilter (?) wel proberen. De vraag is: hoe kom ik eraan? Ik heb al veel geprobeerd met filtering ed., maar ik kom er steeds weer op uit, dat goede netkabels, aparte stroomgroep etc iets toevoegen aan het geluidsbeeld, terwijl filters (de duurste was 600 gulden: Audio Agile) altijd iets afdoen aan het geluidsbeeld bijvoorbeeld ten koste gaan van de dynamiek, de bass of de openheid. Bij mij klinkt het nu best goed, dus ik er ook huiverig voor, maar de nieuwsgierigheid is sterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 Ik wil dat Pietje Bell netfilter (?) wel proberen. De vraag is: hoe kom ik eraan? Ik zou 't ook wel eens willen proberen en om er aan te komen moet je Pietje Bell mailen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 Daar word ik altijd zo wantrouwig van, zal wel weer onterecht wezen. Opeens twee nieuwe leden die weg zijn van dat apparaat. Misschien ben ik wel parano Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 Door $##$# Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts