Jump to content

Netfilters van Pietje Bell

Recommended Posts

Dit was een test van een paar minuten Bas.

Ik weet niet of de filters zodanig zijn opgebouwd dat je de capaciteit inderdaad kunt optellen, maar als dat zo is, dan verschuift het werkgebied van het filter.

Normaal gesproken gebruik ik ze verspreid door het huis in diverse stekkerblokken en dan heb je het meeste effekt.

Andr

Ik denk niet dat je je cdspeler op pauze moet zetten, een track met stilte zou het beste zijn want dan is de cdspeler nog volledig aan het werk :)

Volgens Bas zit er alleen een c'tje in het filter, dat is niet zo, ik zie meerdere componenten waaronder een weerstand, 2 grote condensators en vermoedelijk een piekspaningsonderdrukker (kastje heeft ribbels waar je tussen kunt kijken).

Die weerstand (1 of meer) is nodig om de c's te ontladen als je het kastje los van de 230V haalt.

Tijdens die stilte doet je versterker volgens mij niets anders dan zichzelf warm houden, er komt 0,0 signaal binnen en dus zal hij 0,0 versterken, logisch dat het stil blijft :D

Andr

Maar je hebt alles al geprobeerd,of (ver)oordeel je nu iets wat je eigenlijk nog nooit gezien,

laat staan gehoord hebt? <_<

Als je nou alleen bovenstaande ervaringen gelezen had,

zou je je eerste 3 punten niet eens hebben hoeven optikken. :rolleyes:

Waarom meteen zo in de aanval man

Zo als je hebt gelezen heb ik het zeker geprobeerd,Maar dan zonder

resultaat zie de drie boven standen punten

Naar mijn mening werkt het niet.

maar goed jij doe hier anders over denken en ja dat mag

maar probeer ook eens te begrijpen dat het dan toch niet,,,,,

bij iedereen hoeft te werken.

daar naast als je zo ook met een ontevreden klant om gaat

dan weet ik genoeg.

Wat betreft Friesland,ik dacht een handje filters en/of wat "filterkabels" en is kijken wat het doet.

Theo

Zo'n test kun je bij mij ook doen, maar ik denk dat een meting meer zegt.

Bij mij is de oorzaak duidelijk en reproduceerbaar, bij Henk niet.

Ik vind het best leuk om naar Henk te gaan hoor, maar met alleen wat kabels en filters kom je niet veel verder vrees ik :huh:

Andr

Maar je hebt alles al geprobeerd,of (ver)oordeel je nu iets wat je eigenlijk nog nooit gezien,

laat staan gehoord hebt?  <_<

Als je nou alleen bovenstaande ervaringen gelezen had,

zou je je eerste 3 punten niet eens hebben hoeven optikken. :rolleyes:

Waarom meteen zo in de aanval man

Zo als je hebt gelezen heb ik het zeker geprobeerd,Maar dan zonder

resultaat zie de drie boven standen punten

Naar mijn mening werkt het niet.

maar goed jij doe hier anders over denken en ja dat mag

maar probeer ook eens te begrijpen dat het dan toch niet,,,,,

bij iedereen hoeft te werken.

daar naast als je zo ook met een ontevreden klant om gaat

dan weet ik genoeg.

Triode,

Ik word/ben niet boos,word wel erg verdrietig als je hier alleen maar positieve ervaringen leest die meteen onderuitgehaald worden door mensen die waarschijnlijk niet goed gelezen hebben,of het filter dus helemaal niet kennen.

Ook ik zit nog te wachten op die ontevreden klant (tuurlijk heb ik het liefst alleen maar positieve reacties) ook hoop ik dan dat zijn kritiek construktief is en ik er wat van kan opsteken.

Theo

Ach Theo,

Verdrietig hoeft toch ook niet eens. In het ene geval helpt het wel en in het andere geval niet. Je hebt toch voldoende aan die gevallen dat het wel helpt? Je weet zelf als geen ander wat die filters doen.

;)

Beste,

Ik was in de veronderstelling dat de filters uit een enkele C bestond.

Echter blijf ik ermee dat je parrallel filters middels een condensator niet oneindig parrallel in een stekkerblok kan stoppen. De doorlaat (snij) frequentie zal weleens te ver kunnen dalen, waardoor er al stroom naar de nul gaat lopen. De condensator (en de weerstanden) zullen zeer heet worden. Dit snij frequentie is eenvoudig te berekenen.

f=R/2*pi*R*C) De weesrstand van de condensator is als volgt te bepalen. We nemen een 1 nF C en zetten er een wissspanning op van 50 Hz. Xc=1/(2*pi*f*c)

Xc = 1/(2*pi*50*10tot de macht 9) = 3,18

Correct me if i'm wrong :)

Ik wil helemaal niet beteweterig doen, maar omdat ik niet de indruk heb dat jullie me geloven geef ik hoerboven de berekeningen. Ga maar na rekenen, en zie wat er gebeurd als je te veel c's parrallel zet.

Ik wil absoluut geen afbreuk doen aan de filters van Pietje Bel, en ik geloof zeker dat hij zeer goede producten verkoopt. Echter het gaat hier wel om 230 volt producten die nog eens direct in je lichtnet gaan. Dit is dus wat anders dan interlinkjes etc. Dit kan gevaarlijk zijn. Daarom hammer ik dus op juist gebruik van deze filters. Nogmaals als ik het fout heb hoor ik het graag.

Ik geloof wel in het nut van de netfilters van Pietje bell, dus bijdeze van harte aanbevolen!

Groeten,

Bas

Triode,

Ik word/ben niet boos,word wel erg verdrietig als je hier alleen maar positieve ervaringen leest die meteen onderuitgehaald worden door mensen die waarschijnlijk niet goed gelezen hebben,of het filter dus helemaal niet kennen.

Ik geef alleen maar mijn belevenis aan wat een filter aangaat.

Daarnaast heeft dat niks met lezen te maken of onderuithalen

het maakt mij niet zoveel uit wat een ander ervaart en schrijft

als ik het niet mooi vind dan zeg ik dat gewoon.

En ja ik vind het niet mooier met filter

dus voor mij geen filter in het set en wat is daar mis mee?

Of moet ik nu het filter van jou eerst proberen voor dat ik een

oordeel mag geven

Beste Bas,

Weet jij dan precies waaruit dat filter is opgebouwd? Zo niet dan kun je er maar beter niet zo over schrijven.

Als Pietje zegt dat je ze onbeperkt parallel kunt zetten dan zitten er iig geen vette C's in die dwars over het lichtnet staan.

;)

u??ds,

Weet jij dan precies waaruit dat filter is opgebouwd? Zo niet dan kun je er maar beter niet zo over schrijven.

Als Pietje zegt dat je ze onbeperkt parallel kunt zetten dan zitten er iig geen vette C's in die dwars over het lichtnet staan.

;)

Beste Pjotr,

Waarom mag ik er zo niet over schrijven? Ik schrijf wat ik wil! :D Ik haal toch nergens zijn filters onderuit? Sterker nog ik beveel de filters aan!

En misschien zit ik er helemaal naast. Dan was de waarschuwing voor niets.

Groeten,

Bas

Ik heb even gemeten wat ik op de 230V klemmen zie en dat is 950nf, er zullen dus 2 c's van 470nf parallel staan.

Behalve de waarde is ook het type c nog van belang voor de werking denk ik.

Deze meetwaarden zijn onder het voorbehoud dat ik niet precies weet hoe alles geschakeld is, maar ik vermoed dat alle componenten direct op de 230V zitten.

Dit zou de meting kunnen be

Waarom mag ik er zo niet over schrijven? Ik schrijf wat ik wil! :D

Lees mijn post nog eens Bas. Zei helemaal niet dat je er niet over mag schrijven.

Het is beter om er over te schrijven als je precies weet waar het over gaat, d.w.z. als je precies weet (en snapt) wat er in die filters zit. Aan giswerk, zeker met zoiets technisch wat goed te omschrijven is als 230V loodgieterswerk, hebben we niet veel.

;)

beste speedy ,

maar de storing blijft NIET stil .

die stoort gewoon door ,

die kan ik niet op pauze zetten..... :rolleyes:

Welke storing, je zegt zelf dat het stil blijft bij jou :D

Het is lastig uit te leggen aan mensen zoals jij, een automotor draait met vervuilde brandstof heel onregelmatig, maar daar kom je pas achter als hij echt draait :rolleyes:

Zo kun je het ook met een versterker zien, de stand van de volumeknop doet niet ter zake als er geen signaal de versterker binnen komt.

Andr

Aangezien jij andere verplichtingen hebt, is de PTT (ook al heten ze officieel niet zo, zo blijft hun naam wel in de volksmond) sneller  ;)

Ok, ik kan niet zondag ff met Pietje Bell bij jou langs tuffen, dat doet tpg ook niet op zondags trouwens :D

Los van de audiofiele verbetering zal je die brommende trafo's niet met filters en kabels stil krijgen, ik betwijfel ook of die Schaffner filters die Ruud noemde dat kunnen, maar zeg nooit 'nooit' :unsure:

Andr