Guest C J Posted 16 juli 2004 Report Share Posted 16 juli 2004 Mooi beschreven, Lars! Daar hebben de lezers tenminste wat aan! Daar sluit ik me bij aan. Zo wordt bij mij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 16 juli 2004 Report Share Posted 16 juli 2004 Pietje, Ik lees net bij jou gegevens dat je beperkt klote werk doet als hobby? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 16 juli 2004 Report Share Posted 16 juli 2004 Pietje, Ik lees net bij jou gegevens dat je beperkt klote werk doet als hobby? Ik begin spontaan aan een kabel, Maar halverwegen bij het filter, is het zo'n gepriegel, is de gein er een beetje (boel) af. Gelukkig word ik weer erg blij als ik hoor wat het resultaat is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 16 juli 2004 Report Share Posted 16 juli 2004 Mooi beschreven, Lars! Link to comment Share on other sites More sharing options...
triode Posted 16 juli 2004 Report Share Posted 16 juli 2004 P.Bell wat is jou probleem,,,, Als iemand het er niet mee eens is trapt hij volgen jou het product/persoon meteen de grond in. Het kan ook zo zijn dat die persoon het echt niks vind en dat is dan net zo oprecht om dat te melden als de persoon die meld dat hij het wel wat vind. Ik krijg het gevoel dat enige kritiek door jou meteen als een aanval woord gezien. Een euro heeft twee kanten en die zijn alle twee wettig alleen de een is mooier dan de ander en dat is dan weer voor iedereen anders maar daar mag over getwist woorden toch. Ook vind ik jou uitleg over het filter wat wankel je schrijf gewoon na wat al je voorstander geschreven hebben (dat het zo goed is ) Ik had liever gezien dat je eens met een wat meer op de opbouw en onderdelen gerichte uitleg kwam. Waarom die C waarden zo gekozen? Waarom zet je over de C een R met een waarde die de C Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 16 juli 2004 Report Share Posted 16 juli 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 16 juli 2004 Report Share Posted 16 juli 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 16 juli 2004 Report Share Posted 16 juli 2004 blabla... Waarom die C waarden zo gekozen? Waarom zet je over de C een R met een waarde die de C Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 16 juli 2004 Report Share Posted 16 juli 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 16 juli 2004 Report Share Posted 16 juli 2004 1.8Khz 0.40dB 20Khz 10.60dB 900Khz 41.15dB2Khz 0.50dB 30Khz 13.92dB 1M 40.52dB Zo als te zien is heeft het filter na 750Khz nagenoeg geen werking meer Geen werking. Hoe kom je daarbij? Ik zie in jouw tabel nog altijd ruim 40dB demping van hf signalen boven de 750kHz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 16 juli 2004 Report Share Posted 16 juli 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 16 juli 2004 Report Share Posted 16 juli 2004 Ik zal mijn ervaring ook eens hier neerzetten sinds ik gisteren ook de Pietje Bell Netfilter heb gekregen. H Link to comment Share on other sites More sharing options...
triode Posted 16 juli 2004 Report Share Posted 16 juli 2004 1.8Khz 0.40dB 20Khz 10.60dB 900Khz 41.15dB2Khz 0.50dB 30Khz 13.92dB 1M 40.52dB Zo als te zien is heeft het filter na 750Khz nagenoeg geen werking meer Geen werking. Hoe kom je daarbij? Ik zie in jouw tabel nog altijd ruim 40dB demping van hf signalen boven de 750kHz. Bij 150Khz zou ik liever 70dB zien Dit filter komt niet boven de 42dB uit Dan gaat het ook nog eens niet verder dan 1Mhz zou graag gezien hebben 20Mhz. I.V.M.dat netleidingen zich gaan gedragen als draadantennen zeker als het om deze frequenties gaat dat heeft tot gevolg een elektromagnetisch veld dat weer instraalt op ander apparatuur. Gevolg een optelling bij het signalen dat over de apparatuur loopt vormt een signaalmenging gevolg een verschilfrequenties "die" de werking van de apparatuur weer verstoord. En zo is er nog meer aan de hand,,,,,,,,, O'''' P.Bell je was nog wat vergeten te Quote ik zag alleen nog net BlaBla staan P.Bell wat is jou probleem,,,,Als iemand het er niet mee eens is trapt hij volgen jou het product/persoon meteen de grond in. Het kan ook zo zijn dat die persoon het echt niks vind en dat is dan net zo oprecht om dat te melden als de persoon die meld dat hij het wel wat vind. Ik krijg het gevoel dat enige kritiek door jou meteen als een aanval woord gezien. Een euro heeft twee kanten en die zijn alle twee wettig alleen de een is mooier dan de ander en dat is dan weer voor iedereen anders maar daar mag over getwist woorden toch. Ook vind ik jou uitleg over het filter wat wankel je schrijf gewoon na wat al je voorstander geschreven hebben (dat het zo goed is ) Ik had liever gezien dat je eens met een wat meer op de opbouw en onderdelen gerichte uitleg kwam. Waarom die C waarden zo gekozen? Waarom zet je over de C een R met een waarde die de C Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 16 juli 2004 Author Report Share Posted 16 juli 2004 Ik lees elders dat het gebruik van een Kemp Powerstrip bijna gegarandeerd resulteert in het verstoren van DD en DTS signalen tussen dvdspeler en pre of receiver. Bij schakelklikken van koelkasten, lampen e.d. blijkt het geluid weg te vallen, de pre of receiver synchroniseert niet meer na zo'n stoorsignaal. Deze signalen gaan via een coaxkabeltje van dvd naar pre of receiver. Nu zou je toch zeggen dat een Powerstrip met z'n prachtige aarding juist problemen dient te voorkomen Wanneer de apparatuur buiten de powerstrip om is aangesloten, is er geen probleem meer .... Raar maar waar Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 17 juli 2004 Report Share Posted 17 juli 2004 70 dB,voor 25 euro,hij moet gek zijn een topper uit de states nu ook in nederland PS audio: http://www.kmo-solutions.be/Ultimate_Outlet.htm die gaat tot 40 dB voor 750 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 17 juli 2004 Report Share Posted 17 juli 2004 Hier een wat uitgebreidere ervaring met het Pietje Bell netfilter. Ik heb vele cd's beluisterd, met en zonder filter. En ben weer helemaal verliefd geworden op het meesterwerk 'Disintegration' van the Cure. deze cd met z'n duistere, mistig opgetrokken breed uitgesponnen sfeerstukken, met dat heerlijke effect op de basgitaar, de vele subtiele details en de stem van Robert Smith die door merg en been gaat Maargoed ik dwaal af, ik ben gewoon heel tevreden over het PB netfilter!! 1. De dynamiek word iets groter, en is van meer details voorzien. 2. Plaatsing van stemmen en instrumenten word beter, waardoor er een natuurlijker geluidsbeeld ontstaat. 3. het uitsterven van instrumenten en stemmen is veel mooier. Het effect van het PB netfilter doet me terug denken aan het dure Nirvana powercord wat ik wel eens op proef heb gehad. Ongeveer het bovenstaande effect, alleen verdween een deel van de dynamiek. Ik vind dit een goede stap voorwaarts in m'n set, en dat voor een prijs van nog geen 2 cd's!!! En dan te bedenken dat b.v. de Kemp SNS plug 3x zo duur is en daarvan vond ik het effect zeer minimaal. (Ligt nu in de kast) En uiteraard zal het verschil(of niet) bij iedereen weer anders zijn. Dit is slechts mijn persoonlijke ervaring met het PB filter. Ik zou zeggen iedereen die nog twijfelt of 'argwanend' is probeer het eens, en voor de prijs hoef je het al helemaal niet te laten. En 'niet geschoten is altijd mis' zeg ik maar. Groetjes Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 juli 2004 Report Share Posted 17 juli 2004 Bij 150Khz zou ik liever 70dB zien Dit filter komt niet boven de 42dB uit Dan gaat het ook nog eens niet verder dan 1Mhz zou graag gezien hebben 20Mhz. I.V.M.dat netleidingen zich gaan gedragen als draadantennen zeker als het om deze frequenties gaat dat heeft tot gevolg een elektromagnetisch veld dat weer instraalt op ander apparatuur. Gevolg een optelling bij het signalen dat over de apparatuur loopt vormt een signaalmenging gevolg een verschilfrequenties "die" de werking van de apparatuur weer verstoord. En zo is er nog meer aan de hand,,,,,,,,, Niet zo beste triootje, Hou toch eens op. Wat een ongeloofelijk lulverhaal weet je weer neer te zetten. Het moet wel erg bar zijn met jouw set als je daar allemaal last van hebt. Het komt mij voor dat je werkelijk alles uit de kast trekt om PB's filters zwart te maken. Dat hoeft niet want dat zijn ze al. Eerst zijn ze gevaarlijk zonder dat hard te maken, daarna kom je met een zootje cijfers die eigenlijk helemaal niets zeggen en waarvan je helemaal niet specificeert hoe je daar aan komt en nu weer een fantasieverhaal over instraling, antennes etc. Wat wil je eigenlijk? Een concurrent doodschrijven ofzo? Nou dat lukt je aardig gezien de respons... maar niet heus. Het enige wat je bereikt is dat je je zelf belachelijk maakt, en passant daarmee ook nog eens Kemp en een reaktie oproept van "Blijf met je rotpoten van die rotfilters van PB af". Ga zo door jongen, je zal het nog ver schoppen. Maar weet wel dat een concurrent zwart schrijven in de handel in Nederland not done is. Alleen de echte ratten overleven dat ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 juli 2004 Report Share Posted 17 juli 2004 Ik zal mijn ervaring ook eens hier neerzetten sinds ik gisteren ook de Pietje Bell Netfilter heb gekregen. H Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 17 juli 2004 Report Share Posted 17 juli 2004 Wat wil je eigenlijk? Een concurrent doodschrijven ofzo? Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe de partijen zich tot elkaar verhouden? Concurrenten? Twee hobbyisten of zo? Hoe zit het? Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 17 juli 2004 Report Share Posted 17 juli 2004 Ga zo door jongen, je zal het nog ver schoppen. Maar weet wel dat een concurrent zwart schrijven in de handel in Nederland not done is. Alleen de echte ratten overleven dat ... Dan maakt hij nog een kans... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 juli 2004 Author Report Share Posted 17 juli 2004 Wat wil je eigenlijk? Een concurrent doodschrijven ofzo? Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe de partijen zich tot elkaar verhouden? Concurrenten? Twee hobbyisten of zo? Hoe zit het? Min of meer concurrenten ja PB bereikt als hobbyist mooie resultaten met zijn filters tegen een redelijke prijs, Triode lijkt een relatie met Kemp Elektroniks te hebben (als monteurtje denk ik, meer niet). Zoals Peter al zegt, boort Triode zichzelf en Kemp er gratis bij de grond in, hij bereikt het tegengestelde van wat hij denkt te doen en ik denk dat PB helemaal geen geduchte concurrent is, aangezien hij alleen hear 'adverteert'. Bij Kemp had ik al geen geen lekker gevoel, als je kijkt naar de manier van promotie op de website, dit is reclame 'ten koste van' en ze hebben een zeer hoge pet van zichzelf op. Het gedrag van Triode past hier prima bij Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 17 juli 2004 Report Share Posted 17 juli 2004 Triode... Eerst suggereren dat er boven de 750kHz geen wereking meer is en dan vervolgens met de eis op de proppen komen dat het 70dB bij xxxkHz zou moeten zijn. Dan een stapel onzin over instraling ed. om een en ander 'geloofwaardiger' te maken die nou niet bepaald op deskundigheid duid. Natuurlijk zien we graag een filter met een demping van 0,000001dB bij 50 Hz en 40db Bij 100Hz, 80dB bij 200Hz enz. enz. Alleen dat zal geen simpel en goedkoop parallel filter zijn. De nick zecht het al een beetje. Heeft waarschijnlijk iets met buizen van doen. En dan weet je het al. Buizen en (echte) low level detail gaat niet samen. Dus niet verwonderlijk dat er nauwelijks of geen verschil word waargenomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 17 juli 2004 Report Share Posted 17 juli 2004 enne ikke bedoel het allemaal goed hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 17 juli 2004 Report Share Posted 17 juli 2004 enne ikke bedoel het allemaal goed hoor Uiteraard. Jou wordt toch ook niets kwalijk genomen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 17 juli 2004 Report Share Posted 17 juli 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts