s.o.t.a jerry Posted 10 juli 2004 Report Share Posted 10 juli 2004 Beste Bas, Je hebt per ongeluk de ingevulde condensatorwaarde niet op 10 tot de macht -9 gezet, de Xc is dus bij f=50 hz ongeveer 3,2 Mega ohm.Niet echt belastend voor de netspanning! Met Vr. Groet, Jerry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 juli 2004 Report Share Posted 10 juli 2004 Beste Bas, Je hebt per ongeluk de ingevulde condensatorwaarde niet op 10 tot de macht -9 gezet, de Xc is dus bij f=50 hz ongeveer 3,2 Mega ohm.Niet echt belastend voor de netspanning! Met Vr. Groet, Jerry. Beste Jerry, Je hebt gelijk Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 Heb je er wel eens 1 vlak voor de installatie gezet? En hielp het toen ook? Ik heb namelijk ook schakelklikken in geluid, maar die komen vanaf allerlei lichtschakelaars waar ik echt niet overal zo'n ding kan inbouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 Heb je er wel eens 1 vlak voor de installatie gezet? En hielp het toen ook? Ik heb namelijk ook schakelklikken in geluid, maar die komen vanaf allerlei lichtschakelaars waar ik echt niet overal zo'n ding kan inbouwen. ik had ook last van schakelklikken koelkast verlichting cv schakelaars enz heb er een stepup travo tussen gezet en de schakelklikken waren weg Link to comment Share on other sites More sharing options...
palu Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 11 juli 2004 Author Report Share Posted 11 juli 2004 Friesland heeft helemaal geen lichtnet.... Ik denk dat ze wel op de een of andere manier 230V~ in huis krijgen, maar zeker weten doe ik het niet Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 12 juli 2004 Report Share Posted 12 juli 2004 Ik heb theo een meeltje gestuurt gehad...voor het geld kun jezelf er geen bult bult aan vallen Ik denk dat op een kort termijn een tweetal bestel bij hem en uiteraard eens goed ga testen. Meer volgt hierover Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 12 juli 2004 Report Share Posted 12 juli 2004 Ik vind het jammer dat Pietje niet reageerd op de berekeningen en waarschuwingen van Sebastiaan. Waarom ga je daarop niet in Pietje Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 12 juli 2004 Report Share Posted 12 juli 2004 Ik vind het jammer dat Pietje niet reageerd op de berekeningen en waarschuwingen van Sebastiaan. Waarom ga je daarop niet in Pietje 1)Omdat een paar reacties daarvoor het antwoord al staat. En je daarna nogmaals een antwoord kan lezen,door s.o.t.a jerry en door Bas zelf. (berekening over waarschuwing is fout.) 2)Omdat het filter niet zo is opgebouwd zoals Bas denkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 12 juli 2004 Report Share Posted 12 juli 2004 Pietje Bell weet het wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 12 juli 2004 Report Share Posted 12 juli 2004 (edited) Pietje Bell weet het wel Pas op, Bellhamel! Die avator is nog steeds niet aangepast Edit: bedoel natuurlijk handtekening Edited 13 juli 2004 by beunky Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 13 juli 2004 Report Share Posted 13 juli 2004 Pietje Bell weet het wel Pas op, Bellhamel! Die avator is nog steeds niet aangepast Het is eigenlijk zijn handtekening, maar het is inderdaad vreemd dat er nog een plaatje actief is. Op een plaats waar het uitgeschakeld is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 13 juli 2004 Report Share Posted 13 juli 2004 Ik wil dat Pietje Bell netfilter (?) wel proberen. De vraag is: hoe kom ik eraan? Ik zou 't ook wel eens willen proberen en om er aan te komen moet je Pietje Bell mailen. Mijn mailtje is verstuurd. Wanneer ik er 1 heb, zal ik ook mijn bevindingen hier neerzetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 13 juli 2004 Report Share Posted 13 juli 2004 Wat ik toch heel frappant vind is, dat allen, ikzelf incluis, die het Pietje filter in gebruik hebben enthousiast zijn t.a.v. de resultaten. Echter, die personen die zeggen dat het niks is of niks kan zijn, dat die zo'n filter niet hebben. Of heb ik het mis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 13 juli 2004 Report Share Posted 13 juli 2004 Die van mij is ook besteld Ik ben erg benieuwd, wat dat filter nou precies teweeg brengt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 14 juli 2004 Report Share Posted 14 juli 2004 Die van mij is ook besteld Ik ben erg benieuwd, wat dat filter nou precies teweeg brengt! weinig Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 14 juli 2004 Report Share Posted 14 juli 2004 weinig Hoe weet je dat? Heb je er al 1 geprobeerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 15 juli 2004 Report Share Posted 15 juli 2004 Die van mij is ook besteld Ik ben erg benieuwd, wat dat filter nou precies teweeg brengt! weinig Zelf ook geen parallel filter Berend? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 15 juli 2004 Report Share Posted 15 juli 2004 Die van mij is ook besteld Ik ben erg benieuwd, wat dat filter nou precies teweeg brengt! weinig Natuurlijk is de aarde plat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
triode Posted 15 juli 2004 Report Share Posted 15 juli 2004 Hoi allemaal even een opmerking . Twee filters van pietje bell in huis deze zijn me met dank aan mijn kennis te leen gegeven. 1: om er eens naar te luisten en een bevinding ervan te geven 2: om een te kijken wat er in zit en of het wel veilig is in gebruik en om maar filter naar filter te plaatsen. De test Filter in een willekeur stopcontact geplaatst en luisteren He'''' dat is vreemd het doet niks andere plaats dan maar He''' weer niks na wel een 8 verschillenden stopcontacten geprobeerd te hebben dacht ik he nu heb ik het ontdekt het filter heeft zeker wel een werking'''' Maaaaaar dan op de knip niet op het geluid en als dat wel zo mocht zijn is Het minimaal en te verwaarlozen Goed even de kennis gebeld en gevraagd wat moet ik hier mee het doet toch niks. ( Klopt daar om heb ik ze ook aan jou gegeven om eens te kijken of het niet aan mij lach maar nee dus het werk bij jou ook dus niet ) Toen het filter eens uit elkaar gehaald "He wat is dat dan nou weer Een varistor een weerstand en dan nog eens een viertal C,s dit allemaal parallel aan elkaar gekoppeld en dan over de F/N geplaatst De waarden van de C's tezamen komt hierdoor uit op 0.534uF wat meteen al aangeeft dat deze waarden voor het doeleind niet geschikt is. Als er iets is in het filter dat een werking zou kunnen hebben is het wel de varistor A Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 15 juli 2004 Report Share Posted 15 juli 2004 Hoi allemaal even een opmerking .Twee filters van pietje bell in huis deze zijn me met dank aan mijn kennis te leen gegeven. 1: om er eens naar te luisten en een bevinding ervan te geven 2: om een te kijken wat er in zit en of het wel veilig is in gebruik en om maar filter naar filter te plaatsen. De test Filter in een willekeur stopcontact geplaatst en luisteren He'''' dat is vreemd het doet niks andere plaats dan maar He''' weer niks na wel een 8 verschillenden stopcontacten geprobeerd te hebben dacht ik he nu heb ik het ontdekt het filter heeft zeker wel een werking'''' Maaaaaar dan op de knip niet op het geluid en als dat wel zo mocht zijn is Het minimaal en te verwaarlozen Goed even de kennis gebeld en gevraagd wat moet ik hier mee het doet toch niks. ( Klopt daar om heb ik ze ook aan jou gegeven om eens te kijken of het niet aan mij lach maar nee dus het werk bij jou ook dus niet ) Toen het filter eens uit elkaar gehaald "He wat is dat dan nou weer Een varistor een weerstand en dan nog eens een viertal C,s dit allemaal parallel aan elkaar gekoppeld en dan over de F/N geplaatst De waarden van de C's tezamen komt hierdoor uit op 0.534uF wat meteen al aangeeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 15 juli 2004 Report Share Posted 15 juli 2004 Triode, Inmiddels weet ik wat en wie er achter Triode zit(ten). Ik heb m'n hele verweer dus maar weg gehaald,heeft toch geen nut. vr.gr.Theo Beste Theo, Anderen zijn wellicht wel geinteresseerd in jouw verweer Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 15 juli 2004 Report Share Posted 15 juli 2004 Triode, Inmiddels weet ik wat en wie er achter Triode zit(ten). Ik heb m'n hele verweer dus maar weg gehaald,heeft toch geen nut. vr.gr.Theo Beste Theo, Anderen zijn wellicht wel geinteresseerd in jouw verweer Ruud, ik ga mij niet verweren tegen bedrijfen die mij proberen onderuit te halen. Ik sta achter de pietje bell filtertjes. En zo als je weet schopt pietje bell tegen de gevestigte orde, dan kan je dit soort reakties verwachten,vervelend maar wel begrijpelijk. Ik wil wel eens een demo komen geven,kan je zelf oordelen. vr.gr.Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
triode Posted 15 juli 2004 Report Share Posted 15 juli 2004 Inmiddels weet ik wat en wie er achter Triode zit(ten).Ik heb m'n hele verweer dus maar weg gehaald,heeft toch geen nut. Als parrallel filteren geen nut heeft waarom verkopen jullie dan SNS-pluggen en powerlab parrallel spul? Jammer dat je op deze manier de mensen hun plesier wil ontnemen. vr.gr.Theo Ik heb m'n hele verweer dus maar weg gehaald,heeft toch geen nut.Nu als je denkt dat je gelijk heb kom je zeker met uitlegal is het alleen maar om je klanten gerust te stellen en waarom jou filter wel zou werken en dat de opbouw wel aan de regelvoorschriften doet. En daarnaast ontneem ik niet je hobby,, en een ander zijn plezier maar als het niet aan de veiligheid voorschriften voldoet mogen de mensen wel even een waarschuwing krijgen voor dat er ongelukken gebeuren. En kijken of je dan nog steeds thuis bent verder moet een ieder zelf weten wat hij of zij doet om zijn geluid op te poetsen Als parrallel filteren geen nut heeft waarom verkopen jullie dan SNS-pluggen enpowerlab parrallel spul? Wie is jullie???En daar naast zeggen wie/ik niet dat het geen nut zou kunnen hebben maar dan wel met een filter dat er voor gemaakt is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts