synergy Posted 5 juli 2004 Report Share Posted 5 juli 2004 Dag allen, Ik schrijf niet zo vaak op het forum, maar zo nu en dan heb ik een vraag. Mijn vorige topic ging over een lijst met gesloten luidsprekers. Ik ben uiteindelijke zo'n beetje tussen open en gesloten uitgekomen: b&w dm7 mkII (passieve unit). Heerlijk soundje hebben die dingen. Als je drie jaar naar de analitica Dynaudio 52's hebt geluisterd, is dit een heerlijke rustgeving. Ongecompliceerd en vloeiend. Tot nog toe voor de nostalgische set bij elkaar geraapt: Sony cdp-x777es en de dm7 mkII. Nu nog een fijne platenspeler en een krachtige versterker. Vraag 1: kan ik nog wat maken van m'n Thorens TD 165? Zit een sony XL 15A element bij. Vraag 2: hier ligt de prioriteit. Alco heeft me al een aantal versterkers getipt in m'n vorige topic, maar dat was geloof ik op basis van de Impact 30... Graag lees in de reacties welke merken en typen lekker gaan met B&W in het algemeen, en wellicht met de dm 7's in het bijzonder. Ik hoor ook graag van een 'kenner' hoe het zit met het impedantieverloop en de gevoeligheid van de dm 7 mkII. Het boekje geeft de volgende data: gevoeligheid 86 dB en een impedantie van 8 ohm. Die gaat vast wel eens naar beneden, maar hoever? Ik weet nog niet of ik m'n kimber bekabeling ook moet vervangen voor een stel nostalgische 'dropveters', maar ik ga de set wel gebruiken waarvoor hij is bedoelt: luisteren naar muziek uit de jaren 70 en begin 80. Het lijkt me heerlijk om terug te gaan naar die tijd, met dezelfde reproductiekwaliteit als die waarmee toen werk gewerkt. Het mag dan wel het bovensegment uit die tijd zijn. BVD voor jullie reacties, Synergie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 5 juli 2004 Report Share Posted 5 juli 2004 Luxman werd vroeger vaak verkocht in combinatie met B&W, ook de zwaardere Marantzen en Sansui Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 5 juli 2004 Report Share Posted 5 juli 2004 of zo 1 als ik heb: Luxman LV-105 (plaatje is te groot ) Met alle respect Ome Henk, hij wel ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 juli 2004 Report Share Posted 5 juli 2004 Die Sansui Au 555 zal toch zo langzamerhand niet meer klinken. Is die overigens nog op specificatie te krijgen? Mijn broer heeft er een. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 juli 2004 Report Share Posted 5 juli 2004 Beetje gehypt wel Sansui imo ik zou toch iets jongers kopen. Versterkers van 20+ lijken me toch niet optimaal als first amp. Een niet te oude super amp is de Marantz PM-94 http://www.quarter-a.netfirms.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 juli 2004 Report Share Posted 5 juli 2004 Voor een nostalgische platenspeler een Lenco L75: Met een beetje geluk ook die rumble weer terug Link to comment Share on other sites More sharing options...
synergy Posted 5 juli 2004 Author Report Share Posted 5 juli 2004 Dit gaat de goede kant op... (leuk al die reacties), Maar Duck-Twacy heeft misschien wel gelijk, een versterker van 20 jaar oud presteert waarschijnlijk nu minder goed dan toen, in vergelijk met een luidspreker uit die tijd nu zal doen. Toegegeven, de sony is ook een vroege 90er. Laat ik, om niet te veel aan kwaliteit in te moeten boeten, de grunge ook nog maar weer eens beluisteren . Waar ik zelf aan zit te denken: Quad 405, 606; Rotel (ra980bx; rc980bx+ rb890 of 970bx of 980bx), NAD?, of NAIM (daar ben ik wel nieuwsgierig naar). Synergie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 juli 2004 Report Share Posted 5 juli 2004 Kent iemand Proton nog?? Een beetje NAD filsofie uit midden jaren 80 Bij Clofis hebben ze geloof ik nog wel een paar demo versterkers (van jongere leeftijd) Let even op de R core trafo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilfred Posted 5 juli 2004 Report Share Posted 5 juli 2004 de b&w dm7 heb ik zelf ook even gehad en gecombineerd met een voor/ eind versterker van marantz uit 1978 (model 3250 en 170dc) dit klonk ontzettend breed en diep. de meningen zijn nogal verdeeld over retro versterkers maar voor mij niets anders meer dan retro! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 juli 2004 Report Share Posted 6 juli 2004 Waar ik zelf aan zit te denken: Quad 405, 606; ......... Synergie Die Quads zou ik niet doen, waren nou niet de best klinkende. Zou eerder voor een goed gerestaureerde Quad 33+303 gaan als je op Quad uitkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 7 juli 2004 Report Share Posted 7 juli 2004 Of een receivertje, zoals deze: Jawel Ruud, toch 1 gevonden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 7 juli 2004 Report Share Posted 7 juli 2004 Hij is mooi, nu ik nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 7 juli 2004 Report Share Posted 7 juli 2004 tja die luxman L81 is toch zo te zien nog steeds mooi after all these years en de mogelijkheden die je toen had ........ high en low cut filtering loudness en low boots en gescheiden hoog en bass voor beide kanalen enz enz enz ik vind het elke keer weer mooi om de lux aan te zetten maar ja eens zal het voorbij zijn na 25 jaar ... weet al wel wat de opvolger gaat worden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 juli 2004 Report Share Posted 7 juli 2004 low boots? ff een toegift Zo, das wel weer genoeg oud spul. http://www.terra.dti.ne.jp/~yu-go/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 tja die luxman L81 is toch zo te zien nog steeds mooi after all these years en de mogelijkheden die je toen had ........ high en low cut filtering loudness en low boots en gescheiden hoog en bass voor beide kanalen enz enz enz ik vind het elke keer weer mooi om de lux aan te zetten maar ja eens zal het voorbij zijn na 25 jaar ... weet al wel wat de opvolger gaat worden.. Ik heb deze ook nog gehad. Gekocht voor 350 gulden en ongeveer 2 jaar gebruikt. De reclamefolder van deze versterker heb ik nog ergens liggen. 2x45w aan 8 ohm bij 0.03% 20-20khz -1dB (uit het hoofd) Paar sterke punten uit mijn ervaring: Zuiver en rustig geluid. Greetz, Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 10 juli 2004 Report Share Posted 10 juli 2004 Duck-Twacy als je dan zo handig bent met die plaatjes dan kun je mischien dan ook wel HET "plaatje" uit 1988 van de luxman tevoorschijn toveren en wel de Champagne Gold series CL- 360 Ultimate Fidelity Vacuum state voorversterker MQ-360 Ultimate Fidelity Vacuum state eindversterker (buizen!!!) want dat is / was wel de top van hun en de benaming alleen al,daar voel je gelijk de kwaliteit ......waar zijn die tijden ,van echte top kwaliteit......... heb de set een keer thuis gehad ,achteraf natuurlijk wel spijt ....maar ach life goes on toenmalige vriendin vond het niks zoon ding met van die peertjes ( lampjes) er op !!!! stof nesten .........pfffttt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 juli 2004 Report Share Posted 10 juli 2004 Die kun je o.a. vinden bij onze (hifi.nl) Sony fan: http://www.massto.nl/Luxmanframe.html Of in japan (eigenlijk cl36) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts