Jump to content

Afscheid nemen van

PD
 Share

Recommended Posts

Beste allemaal,

Ik weet niet of het jullie wel eens is overkomen. Het kan gebeuren dat een hifi component het huis voor goed gaat verlaten. Wetende dat er iets moois/beters voor in de plaats komt, maar toch krijg je op ten duur een bepaalde band met audio apparatuur.. <_< Mijn vraag; hebben jullie daar ook wel eens last van gehad? :unsure:

groeten, PD Hogeterp B)

Goh PD ik dacht dat ik de enige was die hier last van heeft.

Inderdaad ik kan er ook slecht afstand van doen, vooral als je er jaren lang plezier aan heb gehad.

Vorig jaar ook een paar speakers verkocht aan mijn buurman, die al een paar jaar op zolder stonden, en waar ik van wist dat ik er nooit meer iets mee zou gaan doen, en toch vind ik nog steeds jammer dat ik ze niet meer heb.

Vriendelijk groet Theo.

B)

Guest C J

Ik heb er wel last van als ik mijn auto weer eens inruil. ;) Met mijn auto krijg ik een band, hij doet wat hij moet doen wanneer ik dat wil. :D

Ik heb ooit een oude Philips receiver met luidsprekers gekregen van mijn opa en oma. Hun gebruikte het jaren niet meer en ik vond het wel een leuk apparaat en die luidsprekers deden het in mijn oren erg goed. Dat waren van die kleine boekenplank luidsprekers met een dubbelconus.

Jaartje gehad en toen maar weg gedaan naar Het Goed. Alleen mis ik het wel eigenlijk.

Al was de leeftijd erg hoog, ouder dan ik, het deed het nog prima.

Ik heb hier ergens nog een A400 (Pioneer) versterker staan.

daar is al meer op geboden dan dat hij mij nieuw gekost heeft.

dan kriebelt het wel een beetje ,maar dan sluit ik hem snel even aan.

wat maakt dat ding dan ,ondanks z'n kraakende pot,een muziek,

ja,daarom mag hij niet weg,ik weet het weer. :rolleyes:

Beste PD,

In de kelderbox bij mij staan een Akai tapedeck en een Sony tuner. Beide eind jaren zestig, begin jaren zeventig. Zo'n tuner met glanzende drukknoppen en tuimelschakelaars, groene display en gefineerde kast, je weet wel.

Waarom ze daar nog staan? Geen idee, wellicht als relikwie uit een vervlogen tijd. In ieder geval blijven ze lekker staan (denk ik).

En ik vrees dat mijn drie jaar oude Project draaitafel binnenkort dezelfde afdaling gaat maken wegens verregaande nutteloosheid.

Je ziet, ik ben medogenloos wat dat betreft. En niet alleen wat dat betreft, zie mijn motto ;)

Met opgewekte groet,

Guest muziekfreak

Topmodel van driade heb ik een jaar gehad de bij meeste onbekende 103MkII...een prachtige speaker waar dat ik op de dag van vandaag nog spijt van heb :( dat ik het weggedaan heb. Pianolak zwart 1m10 hoog 3weg, eton units met kevlar mid en laag...een sublieme speaker die zeer zeldzaam is [zijn er zo`n 10sets van gebouwd door hun]

Gelukkig heeft een neef van me ze toen overgenomen...die geniet er elke dag nog van op zijn Duson-set [mooie match ook op deze set] dus als ik er kom geniet ik weer even van de warme klanken van mijn EX-driade :D

PD

ik ken dat gevoel nog niet want ik hem gelukkig nog steeds "de ouwe meuk"

en still going strong after all those years ....................

pee es de auto heb ik ook al 4 jaar weer....................

gr Lux(xie)man L 81

Hallo PD,

Ik heb sinds 1987 al heel wat apparatuur in huis gehad, ingeruild, en verkocht.

In de meeste gevallen had ik geen spijt en ook geen 'band' met bepaalde componenten.

Er was echter 1 uitzondering.

M'n vorige versterker: De Naim Nait-2.

Ik heb zeer zeker geen spijt dat z'n opvolger z'n plaats heeft ingenomen, maar toch had ik iets met dat kleine opdondertje. Ik kon er maar geen afstand van doen.

Ik had me in eerste instantie dan ook voorgenomen om 'm gewoon te houden, toen ik overging op een Naim voor-eind set, en later de Sonneteer.

Ook al had ie zo z'n minder prettige eigenschappen zoals: de kanaal ongelijkheid op laag volume (bekend kwaaltje van de Nait-1 en -2) en 't gegeven dat je de volumeknop maar amper een milimeter hoefde te draaien of de muziek werd de kamer ingeblazen. (ook met 84db speakers) Ook 't gebruik van DIN-aansluitingen was niet altijd ideaal.

Maarja...na een tijdje kreeg ik een mailtje van een liefhebber die wist dat ik die Nait-2 had. Ik had 'm niet eens te koop staan,maar uiteindelijk heb ik 'm dan toch maar verkocht.

Beter dat iemand er plezier van heeft dan dat ie bij mij maar werkloos in een kast staat.

Verder heb ik er ook weinig last van.

Groeten,

Alco

Guest C J
(...)

Met mijn auto krijg ik een band,

(...)

Beste C J,

Vier toch, plus een reserve...?

Met opgewekte groet,

Ha ha ha ha. ;):P:lol::D

Soms heb ik er moeite mee, echter plaatsgebrek heeft me doen besluiten om toch mijn vorige speakers (IMF RSPM) te verkopen en ondanks dat ik de aanschafprijs in guldens (had er wel wat aan "gedaan" <_< ) nu uitgekeerd kreeg in euro

Dit is niet het eerste topic dat ook bij bifi.nl is gestart, wat is de zin hiervan :unsure:

Ok, hear kun je hem wel meteen lezen en bij bifi krijg je een error, maar buiten dat ?

Andr

:o Is dat zo... Alco?  :o

Yep,...althans... heb 't nog niet anders gezien. :rolleyes:

Uiteraard heb je er wel verschillende rubrieken, net als op hear.

Over HiFi, Home-cinema, muziek.

Ik kan dat andere stomme forum ook niet bereiken dus doe ik hier mijn bijdrage.

Ik heb ook moeite met afstand doen van apparaten. Mijn Marantz pm80II zou binnen afzienbare tijd overbodig kunnen worden maar ik wil