Geerdie Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 Ik zal jullie niet langer in spanning houden. Heb ze gister opgehaald en aangesloten. Het gaat om een speciaal luidspreker systeem waarvan er zo'n 10 stel in Nederland zijn. Nog enkele leuke feiten zijn dat ze 1,55 meter hoog zijn en 75 kilo per stuk.. Audiolab REM groeten, PD ps: foto komt nog.. Huh?? Past dat wel op jouw kamer?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 9 juli 2004 Author Report Share Posted 9 juli 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 gaaf! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 Ik zal jullie niet langer in spanning houden. Heb ze gister opgehaald en aangesloten. Het gaat om een speciaal luidspreker systeem waarvan er zo'n 10 stel in Nederland zijn. Nog enkele leuke feiten zijn dat ze 1,55 meter hoog zijn en 75 kilo per stuk.. Audiolab REM groeten, PD ps: foto komt nog.. Huh?? Past dat wel op jouw kamer?? Op de kamer passen ze niet, erin wel Een up-side-down ontwerp, je moet er maar op komen .... Maarreh, als je ze strak tegen de muur zet, dan is die kamer niet echt groot PD Ze zien er wel mooi uit Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 Flinke jongens! Gefeliciteerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 9 juli 2004 Author Report Share Posted 9 juli 2004 Het zijn speakers met een room equalisation (REM staat voor Room Equalisation Monitor). Het frequentie verloop is enigzins aanpasbaar aan de akoestiek. Overigens is er intern de kast een laag unit te vinden die wordt gedempt door de KEF B139 (boven in de kast). Het is dus een gesloten systeem. Overigens komt de middentonenweergever uit de fabriek van Dynaudio. Ik moet eerlijk zeggen dat het laag vergeleken de vM's een heeeeel stuk sneller en strakker is geworden. Verder is het een van de schoonste (weinig eigen kleur) systemen dat ik tot nu toe heb gehoord.. groeten, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 Overigens is er intern de kast een laag unit te vinden die wordt gedempt door de KEF B139 (boven in de kast). Het is dus een gesloten systeem. Hallo PD H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 Gefeliciteerd PD. Mij doet het denken aan deze: Ook al van die joekels. Wel wat lager dan de jouwe, maar erg breed en diep en ongeveer net zo zwaar. En dezelfde speakerbezetting (alleen is dit een TL en niet een gesloten speaker). Vind ik ook mooie dingen Gaat alleen niet passen bij mij... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 Gefeliciteerd PD. Mij doet het denken aan deze: ...en dan rechtop natuurlijk (plaatje komt van E-bay)... Ook al van die joekels. Wel wat lager dan de jouwe, maar erg breed en diep en ongeveer net zo zwaar. En dezelfde speakerbezetting (alleen is dit een TL en niet een gesloten speaker). Vind ik ook mooie dingen Gaat alleen niet passen bij mij... Ik zie nauwelijks een vergelijk Joekels Die van PD zien er strak uit i.t.t. die lompe dingen, Dezelfde speakersbezetting Oh ja Over smaak (mooi) valt niet te twisten Ze doen mij er aan denken. Ik zei niet dat ik ze er erg op vind lijken... En ik vind ze idd mooi. Ze zijn wel groot ja, maar dat vind ik in dit geval niet zo erg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 Ik zal jullie niet langer in spanning houden. Heb ze gister opgehaald en aangesloten. Het gaat om een speciaal luidspreker systeem waarvan er zo'n 10 stel in Nederland zijn. Nog enkele leuke feiten zijn dat ze 1,55 meter hoog zijn en 75 kilo per stuk.. Audiolab REM groeten, PD ps: foto komt nog.. Tja, wat kan ik er van zeggen, het was 1 Opel Astra Station wagon vol. Maar daarmee heeft PD wel een paar mooi (toch wel redelijk grote) luidsprekers gevonden, die koud uit de auto toch al heel mooi klinken Het filter is nu ingeregeld, dus ik ben nieuwsgierig hoe ze nu klinken! Grtn MJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 9 juli 2004 Author Report Share Posted 9 juli 2004 Het filter is nu ingeregeld, dus ik ben nieuwsgierig hoe ze nu klinken! Grtn MJ Tjsa, de reis waren ze dubbel en dwars waard.. MJ, ik denk dat je binnenkort weer eens serieus moet komen luisteren. Je bent in iedergeval uitgenodigd.. groeten, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 He congrats PD met je nieuwe aanschaf! Ik ken deze speakers niet.. Zonder front vind ik 't geen mooie speakers, maar met 't frontdoek er voor zien ze er vast wel sierlijker/slanker uit. Maar belangrijkste is natuurlijk dat ze bevallen en 't een verbetering is Nu nog even je site aanpassen en genieten maar! Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 10 juli 2004 Author Report Share Posted 10 juli 2004 He congrats PD met je nieuwe aanschaf! Ik ken deze speakers niet.. Zonder front vind ik 't geen mooie speakers, maar met 't frontdoek er voor zien ze er vast wel sierlijker/slanker uit. Maar belangrijkste is natuurlijk dat ze bevallen en 't een verbetering is Nu nog even je site aanpassen en genieten maar! Mvg, Alco Ha Alco, Het uiterlijk stond ook de verkoper zijn vrouw niet aan. Mij zelf zegt het uiterlijk van de speakers helemaal niets. Wat bij mij ernstig belangrijk is is het geluid. En dat is in mijn oren zeker een verbetering vergeleken met wat ik eerder had. Verder is het zo dat ik door het luisteren, werken en dorpsfeesten (ja, het hele dorp is weer ingekleurd met vlaggetjes en andere gekke dingen) er nog niet aan toe ben gekomen om mijn site even een update te geven.. groeten, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 10 juli 2004 Report Share Posted 10 juli 2004 Het uiterlijk stond ook de verkoper zijn vrouw niet aan. Mij zelf zegt het uiterlijk van de speakers helemaal niets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 10 juli 2004 Report Share Posted 10 juli 2004 Dag PD, Zeer fraai je nieuwe aanwinst. Van harte en veel plezier ermee! Groeten, Hififreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 10 juli 2004 Author Report Share Posted 10 juli 2004 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 10 juli 2004 Report Share Posted 10 juli 2004 In iedergeval trekt mijn versterker het prima, maar wil binnenkort eens verschillende eindversterkers proberen Hoi PD, Als de klankt van je huidige VM je op zich goed bevalt is z'n iets zwaardere grote broer wellicht ook een optie. Zowel een VM220 als z'n opvolger de VM222 worden voor zeer schappelijke prijzen aangeboden bij W en W audio. (resp:300,- en 400,-) Mocht 't niet aan je verwachtingen voldoen, dan raak je ze voor die prijs ook vast wel weer kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 Beste PD, Wat is dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 12 juli 2004 Author Report Share Posted 12 juli 2004 Beste PD, Wat is dat? Wat is wat? Doel je op de speakers? Audiolab REM.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 13 juli 2004 Report Share Posted 13 juli 2004 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 juli 2004 Report Share Posted 13 juli 2004 Of is dat te veel gevraagd?? Nee, want daar ben ik ook benieuwd naar Idem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 13 juli 2004 Author Report Share Posted 13 juli 2004 Bedankt voor de interesse! Wat als ik vertel dat ik deze speakers al vanaf mijn 14e levensjaar wil hebben? In de tijd las ik verschillende hifi bladen (oude van mijn pa) waar deze manshoge speakers als referentie werden gebruikt. Toen dacht ik bij me zelf "als ik ooit deze speakers een geschikt kan krijgen" (*droom*). En nu op mijn 19e is mijn jeugddroom wat hifi speakers betreft zo'n beetje uitgekomen.. Een meneer had er vanaf 1987 er mee gespeelt, maar hij en zijn vrouw vonden het tijd voor iets anders. Meneer heeft nu Audio Physic Caldera's. Ook niks mis mee! De sound van de REM's is echt volwassen, eerlijk, schoon en heerlijk gedetaileerd. Een sound die mij erg kan boeien.. groeten, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts